Intuïtie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Re: Intuïtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:37

*ik ga even dit topic volgen

en ook ik ken het
naarmater ik ouder werd kon ik steeds meer op intuitie vertrouwen net als dat ik soms dingen ''weet''
vaak blijkt het ook nog zo te zijn

later even langer verhaal

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:41

Ik heb iets gehaakt voor mijn dochter en die draagd het om haar nek en snachts ligt het onder haar kussen.Het zout kan je ook door het eten doen, of het buisje bij je dragen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:46

Oei, het topic gaat hard als je niet zo vaak kunt bijlezen (op het moment, internetproblemen).

Sjorsie, bedankt voor de tip.
Kit_for_ever, ik geloof wel dat je van je eigen foutjes kunt leren, en dat je vanzelf wel op de juiste weg komt. Zo sterk als jij erover denkt, dat heb ik niet. Maar ik geloof wel dat dingen uiteindelijk op zijn pootjes terecht komen. Neemt natuurlijk niet weg dat je flink van dingen kunt balen, maar dat is iets anders. Ik denk dat het vanzelf wel in orde komt.
Heeft er misschien ook mee te maken dat ik veel mensen in mijn omgeving wanhopig pogingen zie doen om dingen te bereiken waar ze niet zo gelukkig van worden. Denk aan mensen die te moeilijke studies doen, moeders die hun kinderen proberen om te vormen tot maatschappelijk gewenst. Zulk soort dingen - zonder dat gedoe kom je ook vanzelf wel. Lachen

Ik geloof dat ondertussen het bestaan van intuitie -of hoe je het ook noemt- voor mij wel vaststaat, maar ik vind het interessant, wat je er mee doet. Lachen

Met hangers en dergelijke dingen, en te sterkte stromingen, heb ik minder. Ik denk dat het je interesse kan hebben, maar het niet je leven moet beinvloeden. Uiteraard beinvloed het wel je leven, maar er moet ook nog (onbewust) plek zijn voor andere dingen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:33

Ik moet ook altijd naar mijn gevoel luisteren ja.
weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
het is gewoon een voorgevoel bij mij, dan denk ik ineens heel sterk aan iets (bijvoorbeeld als er iets gaat gebeuren) of dan heb ik geen goed gevoel.

1x het ik gehad dat ik in de auto zat en een vrachtwagen ging inhalen, vlak voor die vrachtwagen was een invoegstrook en ik had heel de tijd al het gevoel dat er op dat stuk een auto ging invoegen en dan zonder te kijken door komt zetten naar mijn baan. Dus ik zag al auto's invoegen en toen werd dat gevoel nog sterker, ik me gas losgelaten en ja hoor, 2 auto's zetten door op mijn baan (zonder te kijken nog wel)
Als ik me gas niet had losgelaten dan was ik echt in een ongeluk beland.

dit soort dingen heb ik wel vaker, mijn moeder ook trouwens.
zo hadden mijn vriend en ik in 2005 kaarten gekocht voor Appassionta en me moeder zei nog: 'doe het nou niet, want het is winter en straks geven ze gladheid op' ik dacht, nou ja zal wel heel toevallig zijn als het op die dag is.
En ja hoor 3 dagen voor de datum van de show op het weerbericht: 'zware sneeuwval' we hadden nog hoop dat het over zou gaan, maar nee, we hebben besloten niet te gaan en maar goed ook ,want het is ruim 1,5 uur rijden hiervandaan en de snelwegen lagen vol sneeuw. Als we waren gegaan hadden we misschien niet eens aangekomen..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:03

Pff ja..

Hmm ik werk dan in een restaurant he, en een van die koks (het is een wokrestaurant, niet heel groot) vertrouwde ik gewoon nooit al niet.. Dus vorige week moest ik weer werken, en hij liep achter me langs (ik stond glazen te spoelen) en liet zn hand langs mn kont schampen, hij zet zn glas neer zodat ik die kon spoelen (dus hij had hem net zo goed aan de andere kant kunnen zetten of aan me kunnen geven Scheve mond ) en loopt weer zo vlak achter me langs. Er is voldoende ruimte om gewoon achter me langs te lopen en vond het wel heel erg opvallen, maar geef hem nu die kans dus niet meer, als hij wat drinken komt halen ga ik wel even ergens een tafel afnemen, een rondje lopen om lege borden op te halen of drankjes op te nemen ofzo.. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, maarja, hoe vertel ik het mijn baas? Ik heb geen poot om op te staan eigenlijk.. Ik geef hem dus nu gewoon die kans niet meer, maar kan hem moeilijk eeuwig blijven ontlopen, ik had zoiets toen het gebeurde van volgende keer zeg ik er wat van, maar ik wil dat gedonder allemaal niet Scheve mond Verdrietig

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 23:06

Ilsiie, die man heeft dat recht dus niet!!
Vertel het júist direct aan je baas; je kunt er evt wel bij vertellen dat je het een lastige situatie vind.
Niemand hoeft met zijn poten aan wie dan ook te zitten, kom op voor jezelf he!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:17

@Ilsiie : niemand mag dat ongevraagd bij je doen, kan je er niet met je baas over praten als je hem er zelf niet mee durft te confronteren?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:24

Hmm het is volgens mij allemaal familie die daar in dat restaurant werkt, dus durf eigenlijk niet zo goed.. Moet vanavond weer werken, hij spreekt ook amper nederlands, en wat hij spreekt is amper te verstaan.. mijn baas spreekt verder wel goed nederlands.. mja.. als het vanavond weer gebeurt dan zeg ik er wat van Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:28

dan zal ik gewoon tegen die kerel zelf zeggen dat ie met zn poten van je af moet blijven..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:34

ja idd.. als ie dat niet begrijpt Nagelbijten / Gniffelen
Het zal dan ongetwijfeld doorgespeeld worden naar mn baas, dus hoop dat ik dan wel geloofd wordt en niet mn baantje kwijtraak (ik ben 15, vind niet heel snel een baantje wat even luek is als dit en even goed verdiend)