Hartklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Hartklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:36

Moest zo zijn dan Knipoog.

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:48

heb ook al vaker katheterisatie gehad , kan alleen de laatste herinneren want daarvoor was ik nog te jong en al kind krijg je volledige narcose... de laatste bewust meegemaakt zeg maar, gelukkig goed gegaan verdoving was erg irri maar ze hadden mij ook weleen enorme dosis verdoving gegeven, ze bleef maar gaan met die spuiten. het irritantste vind ik dat je veel moet drinken om de contrastvloeistof uit je lichaam te krijgen maa rniet mag bewegen en dus ook niet naar de wc mag lopen... en de blauwe/ zwarte plek op je lies.. loopt zo lastig...

mijn hartslag is juist te laag altijd, beetje ingewikkelde bedoeling mijn hart.. maar in rust iets van 50 en snachts zelfs tot 30 teruglopend.

heb ook snel blauwe plekken ,maar dat komt door de bloedverdunnende medicijnen die ik in moet nemen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 12:39

Ik ben benieuwd, ze zullen vast niet meteen gaan katheriseren.
Aan de ene kant ben ik ontzettend zenuwachtig maar toch ook erg benieuwd wat er morgen gaat uitkomen Nagelbijten / Gniffelen

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:36

nee niet naar aanleiding van 1 hartfilmpje denk ik.. ik heb ook eerst een MRI gehad voor ze gingen katheteriseren maar dat hoeft niet altijd. dat is (bij mij) om vernauwingen in (slag)aders en andere problemen op te sporen..

een hartfilmpje is niets om zenuwachtig over te zijn..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 13:38

Ik ben niet zozeer zenuwachtig voor het hartfilmpje zelf maar meer voor de uitslag Bloos

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:42

ja dat snap ik wel, heb ik ook elk jaar... ze zegegn bij mij namelijk elk jaar iets anders..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:46

hartfilmpjes etc zijn helemaal niet eng, zelfs katherisatie is niet echt erg. Mijn vader is hartpatient en ik heb met hem de hele rambam al zovaak meegemaakt, dat ik nu wel weet dat het allemaal wel meevalt Lachen
En je vooral niet te druk maken hoor, dat maakt alles alleen maar erger!
(Mijn pa was ook altijd vet zenuwachtig, en dus leken die tests door stress allemaal vet eng en heftig(de uitslagen) maar die mensen zeiden dan ook gelijk, je bent gestresst, de test is niet helemaal kloppend, maar het valt allemaal best wel mee)

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:59

het valt idd allemaal best mee. maar ik snap best dat ze zenuwachtig is zo de eerste keer. het is de eerste keer allemaal een beetje spannend..
bovendien is zij zelf de hartpatient en kijkt ze niet toe en dan is het wel iets anders..(vind ik)

nou kan ik de eerste keer bij mij me niet echt herrinneren ( was 1 dag oud)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:16

Ik heb ook last van hart ritme stoornissen.

Ik heb ook zo'n film laten maken met die zuignapjes zo.
Dan een keertje op de fiets met allerlei zuignapjes, het fietsen werd dan altijd zwaarder gemaakt. En ook moest ik een dag met zo'n bakje rondlopen die de hele tijd een filmpje maakte van mijn hart. Daarbij moest ik opschrijven bij elke activiteit wat ik deed en het uur, zo konden ze allerlei dingen nagaan.

Zo zagen ze dat het bij mij juist beter word en de hartslagen normaal als ik me inspan (dus paardrijden of een andere sport)
Dan moest ik bij de cardioloog en die vertelde dat hij niet goed wist wat ik er deed Tong uitsteken Dit omdat ik zelf geen klachten ondervind van de stoornissen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:16

Mijn arts heeft mij geen hartfilmpje laten maken
Wel is er bloed afgenomen + hartslag en bloeddruk gemeten.
Hartslag zat op 120 en bloeddruk op 65 ofzo?
Hij zei iig dat mn bloeddruk te laag was.

Als er niets uit de bloedtesten komt krijg ik wel een hartfilmpje maar hij wil me nu nog even sparen i.v.m. overgevoelige huid.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:10

sparen ivm overgevoelige huid? Die test duurt nog geen 2 minuten...laat je niks op de mouw spelden hoor!

Heb zelf inmiddels ook genoeg meegemaakt maar die katheterisatie vind ik nog steeds naar en ben er elke keer weer stikzenuwachtig voor.....(juist omdat ze op de eerste na niet volgens het boekje gingen...). Ik kan zo nu terplekke inbeelden hoe die voelt Knipoog.

Er bij zijn als een ander het doormaakt of je maakt het zelf door dat vind ik zelf nogal een verschil. Heb een keer naast het zetten van een tongpiercing gezeten, nou geloof me zelf voel je het 10 keer meer dan alleen toekijken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 23:04

Tja, mijn arts is vrij laks, mijn fysio is ook behoorlijk kwaad dat er niet meteen een filmpje is gemaakt en maakt deze week een brief die ik aan mijn huisarts kan geven met zijn bevindingen en wat hij vind dat moet gebeuren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 02:51

Jeetje sronnie, walgelijk dat ze zo laks zijn!

Bij mij zijn ze ook -nog steeds- zo laks. (zal ff topic zoeken).
viewtopic.php?f=136&t=717868

Voor als je m'n topic gelezen hebt Clown :
De huisarts heeft nog steeds niets vernomen van de Cardioloog en ik zit dus nog steeds niet aan de medicijnen. Elke avond gok ik erop dat ik dood van m'n knol kletter (zal wel meevallen). Maar weer erg last momenteel, erg moe (maar niet kunnen slapen door het opgefokte gevoel en ik ben er ook erg druk door), sta bol van het vocht (slaap handen en voeten) en pies me het lazarus.

En verder... Muziek! we zullen dooooooooooorgaan Muziek!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 02:56

o0oJamieo0o schreef:
ik heb ook een hartritmestoornis, maar heb juist een lage hartslag van 40 in rust
en een ECG is echt niets om je zorgen over te maken alleen zo'n 24 uurs ecg vond ik wat minder maar dat was omdat ik uitslag ervan kreeg en het heel erg ging jeuken enzo Clown

hier nog eentje ,,
alleen dan niet in rust
als ik me druk maak slaat die ipv ineens meer spontaan minder
hart is beetje teveel verzwakt

een kort filmpje is idd in paar minuutjes gedaan
een 24 uurs met zon kastje rondhobbellen en vooral de bewegings beperking vond ik erg is iets minder
maar echt erg ..qua vervelend voor lijf of pijn , nee dat absoluut niet

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:28

wel een beetje vreemd dat je geen hartfilmpje gehad hebt.. is een routine onderzoek en heeft weinig te maken met een gevoelige huid. die pleisters van een 24 ECG zijn idd niet fijn als je een gevoelige huid hebt, maar die zuignappen voor zown korte tijd zal niet echt voor problemen zorgen hoor.
je hartslag is idd vrij hoog en ik heb zelf ook een lage bloeddruk. maar zo lang die niet extreem te laag of juist te hoog is, zal dat ook niet voor problemen zorgen
bij een te lage bloeddruk ga je vaak flauw en duizelig voelen, zolang je daar niet zown last van hebt is dat volgens mij niet echt een probleem

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:43

bij mij hebben ze bij de huisarts zelfs nog een filmpje gemaakt (daarna begon mijn hele project van spoedpoli en operatie enzo...)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 22:48

Ik ga a.s. maandag gewoon een filmpje eisen, hoorde op mijn werk ook dat het filmpje vrij snel klaar is en als er niets aan de hand is je ook snel weer buiten staat.

Oase4ever als ik daar geen last van zou hebben zou ik er ook niet mee naar de dokter gaan, door mijn fibromyalgie ben ik al vrij moe/flauwig van mijzelf en als dat er boven op komt wordt ik meestal niet vrolijk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:11

dat is ook mede de reden waarom ik het niet "vlot"door had

als je al regelmatig moe en suf en wazig bent leg je niet direct de link naar je hart

daar kwamen ze bij mij pas achter na de 1e aanval

dat de klep af en toe hapert was al langer bekent maar niet erg genoeg om er iets aan te doen , kan je heeeel oud mee worden , mits je mak an doet
dus dat doen we dan maar Vork

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:43

Ik heb vorig jaar ook een hartfilmpje gehad.
Een echo van mijn hart een voor een dag een holterkastje.
Ik heb last van hartkloppingen en dat komt dus door stress en als ik dan me hart wat sneller voel kloppen krijg ik paniek aanvallen waardoor mijn hart nog sneller gaat kloppen heb er ook medicijnen voor.
Heb wel een hartafwijking een hartklep die te ver doorbuigt maar dat hoeft gier niks mee te maken te hebben kan er uds gewoon oud mee worden.
Vind het raar dat je doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en dat ze dat dan niet doen.
Zou het idd eisen maandag je kan het allemaal maar beter uitsluiten.
Succes maandag!