Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik bedoel, al sta je in een discotheek en je ziet een jongen of meisje staan kwa uiterlijk wat je aanstaat. Dan loop je daar toch veel eerder heen?
Dan dat je naar iemand toe loopt die je kwa uiterlijk niet aan staat, maar misschien wel een veel beter karakter heeft als iemand met het uiterlijk wat je wel aan staat.
Mieke_Lotte schreef:Ik moet toch ook eerlijk bekennen dat het uiterlijk het eerste is waar ik naar kijk. Hij hoeft niet standaard knap te zijn, maar een mooie uitstraling, mooie lach, verzorgd eruit zien vind ik wel belangrijk.
katiavl schreef:Shaar schreef:Ik vind het eerder logisch dat je in eerste instantie op uiterlijk áf gaat. Tuurlijk, het is toch het eerste wat je ziet. En als het gaat om iemand die je niet kent is dat ook meteen het enige waar je over kunt oordelen.
Maar persoonlijk ga ik dáárna veel meer af op het innerlijk en het gedrag. Ik zou liever iemand hebben met een heerlijk innerlijk waar ik me goed bij voel, en daarnaast een minder knap koppie, dan iemand die er uit ziet om op te vreten maar tegelijkertijd hele vervelende karaktereigenschappen heeft...
Probleem is dat mensen zich teveel op die eerste instantie letten, bv iemand die minder knap is en die straalt kan vele mooier zijn dan een knap kopje. Maar die krijgen vaak de kans niet.
Het is een oppervlakkige wereld waar het uiterlijk iets positiefs of negatiefs voor een persoon kan zijn.
Pletje123 schreef:Het oog wil ook wat![]()
Uiterlijk is het eerste wat je ziet.
Maar als iemand er verzorgd uit ziet, dan ben je al een heel end.
hallow schreef:daat had ik eigenlijk nog nooit van gehoord.. maar das wel waar
marrianne schreef:kijk ik zeg het altijd maar zo het klinkt een betje cliché maar ::
op het uiterlijk wordt je verlieft en van de binnenkant ga je houden