Symthonen Pheiffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: Symthonen Pheiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:56

Mariss schreef:
God, dat lijkt precies op hoe ik het had. Alsmaar ziek en moe, spierwit en misselijkheid.. spierpijn uit het niets, soms stopten mijn spieren ook ineens, ze konden niet meer. Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij is het een week heel goed gegaan(repetitieweek, ik heb toen ook echt óngelooflijk veel geslapen) en nu ben ik weer moe. Een paar weken geleden had mijn familie het er telkens over dat ik zo wit was enzo... Misschien toch maar even bloed laten prikken binnenkort!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:58

Ja dat heb ik ook, af en toe gaat het prima, nergens last maar soms stort ik echt een week in. Ja

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:00

Mariss schreef:
Ja dat heb ik ook, af en toe gaat het prima, nergens last maar soms stort ik echt een week in. Ja

Een vriendin van mij(zit bij mij in de klas) heeft eigenlijk al ong net zo lang als ik precies dezelfde symptomen, veel ziek, oververmoeid, spierpijn, hoofdpijn...
Dus misschien heeft zij het ook wel, zal haar wel even melden wat de symptomen van Pfeifer zijn, kan zei ook ff kijken of ze misschien toch maar bloed moet laten prikken.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:02

Ja, eerst even langs de dokter, kan hij ook even lekker in je nek voelen *LOL*

En die verwijst je dan waarschijnlijk door.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:05

Mariss schreef:
Ja, eerst even langs de dokter, kan hij ook even lekker in je nek voelen *LOL*

En die verwijst je dan waarschijnlijk door.

Haha, fijn Knipoog
Ik vind de doker eng Nagelbijten / Gniffelen is een hele enge vent... mja, als die alleen in me nek gaat voelen vind ik het wel best Knipoog

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:05

Ja, bij mij tenminste wel, en even over je klachten praten. Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:07

Mariss schreef:
Ja, bij mij tenminste wel, en even over je klachten praten. Lachen

Oke, maar ik ga zo (ga naar bed... moet er morgen om half 7 uit en heb tot het 8e les dus moet wel een beetje energie hebben!)
Bedankt in ieder geval! Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:10

(Ik bedenk me net ineens, ik heb een paar maanden geleden samen met mijn vriendin een big mac menu gegeten en een mc flurry...)

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:11

Oeps, moet je vriendin als jij het hebt het ook even in de gaten houden. Knipoog

Het klinkt vies, maar pfeiffer word overgebracht door speeksel. Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:13

Mariss schreef:
Oeps, moet je vriendin als jij het hebt het ook even in de gaten houden. Knipoog

Ja, dat weet ik, maarja, toen had ik nog nergens last van...

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:14

Oh, dan is er vast niets aan de hand, en je weet het ook niet zeker. Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:33

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van mijn Pfeiffer test gekregen, en ja hoor.. positief. Ben blij dat ik nu eindelijk weet wat er aan de hand is en t dus niet 'tussen m'n oren zit'! Maar t komt me heel beroerd uit. Ik loop 4 dagen per week stage en 1 dag per week naar school.
De dokter zegt dat ik veel moet rusten. Maar wat verstaat men onder rusten? Ervaren pheiffer-mensen... HELP Tong uitsteken

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:28

Als je ergens geen puf voor hebt het niet doen! Luisteren naar je lichaam. Ik loop er nu 1,5 jaar mee en het is erg moeilijk. Ik denk dat je even afstand moet nemen van je stage en je lichaam even de tijd moet geven om te genezen.
pfeiffer is een rare rotziekte! En wordt vaak onderschat
Beterschap!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:34

Ik heb ook wat symptomen van pfeiffer. vermoeidheid dus, maar ook hoofdpijn en duizeligheid. Ben vanmorgen naar de dokter geweest en heb geen opgezette klieren ofzo, maar heb verder ook een goede bloeddruk (een lage bloeddruk heeft dezelfde symptomen) vanmorgen ook naar het ziekenhuis wezen bloedprikken de uitslag komt maandag of dinsdag moet dan dus even terug bellen. Vriendin van me heeft ook pfeiffer en die heeft wel last van zo'n opgezette klieren en heeft ook last van vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid etc. ik laat het wel even weten wat er uit de uitslag komt. Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:19

Bedankt voor je tips Mirre. Gelukkig heb ik een stage waarbij ik veel thuis kan werken, dus dat ga ik eerst proberen. Anders krijg ik studievertraging..
Maartje, succes, ik heb ook dikke klieren, vooral de rechter. Maar alle symptonen hoeven inderdaad niet aanwezig te zijn.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:18

Ik heb Pfeiffer gehad, had geen last van opgezette klieren en keelontsteking, wel last van hoofdpijn en VRESELIJK MOE en niet lekker...
Ik viel op de fiets in slaap, kon niet tegen de wind in fietsen en kon geen brug of heuveltje op fietsen.

Vriendin van mij heeft héle zware keelontsteking en mega-opgezette klieren gehad...
Haar hals was door de opgezette klieren net zo dik als haar kaak geworden.
We waren in Frankrijk op vakantie met Vinea, en ze was zó ziek, echt zielig!
Terug in Nederland bleek pas dat ze Pfeiffer had, ze had verder ook geen klachten, ze had haar eindexamen net achter de rug, was wel wat moe, maar ja, niet zo gek na je eindexamen...
Ze was niet extreem moe.

Heel anders dan bij mij dus!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:31

Ik baal, het ging toch behoorlijk de goede kant op, begin ik halverwege vorige week wat grieperig te worden. Niet echt ziek geworden, maar wel meteen weer helemaal moe, hoofdpijn, duizelig etc Scheve mond

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:13

t ik een bloed test moest doen..en toen bleek dus dat ik pfeiffer had,ik had het niet erg.en ik had een vorse keelontsteking ,,dat is wel een symthoon van pfeiffer.
Ik had ook opgezette klieren ,zeer dat die keelonsteking deed .

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 18:17

Ben net bij de dokter geweest, Had opeens heel erg keelpijn, dus gelijk maar even over het pheiffer gesproken.
Ga morgen ochtend bloed laten prikken, Maar ben nu al heel zenuwachtig, Ben echt als de dool voor naalden Nagelbijten / Gniffelen

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:57

Mariss schreef:

Pfeiffer wordt inderdaad over gegbracht via de slijmvliezen, maar dat kan dus ook door een keer flink proesten, niezen etc.
Het is gewoon zo dat de ene persoon er wel vatbaar voor is en de andere persoon niet. Hoe dit komt is echter nog steeds een raadsel.

En opgezette klieren en vermoeidheid is wel een symptoom van pfeiffer maar er zijn nog zoveel meer ziektes/aandoeningen die ook uiten door middel van deze symptomen dat bloedprikken nooit kwaad kan. En het prikken is echt zo gepiept Lachen

En tja het rust nemen, is voor iedereen anders, sommige mensen liggen 6 weken plat en kunnen niets.
Als ik zes weken plat ga, gaat mijn conditie alleen maar dusdanig achteruit dat ik dan nog verder van huis ben.
Voor mij werkt het om goed naar mijn lichaam te luisteren, goed eten, vaste bedtijden en tijdens activiteiten kleine rustpauzes te nemen.
Zwaardere lichamelijke inspanningen even laten voor wat het is en gewoon alles op 'halve kracht'.
Maar toch elke dag iets doen, op de bank blijven liggen is heel verleidelijk maar als ik eenmaal buiten een rondje met de hond loop heb ik daarna weer meer fut Lachen
Laatst bijgewerkt door cracker op 05-02-07 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:58

Verkeerde knopje Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:01

ik zou even zeggen wat de uitslag was is dus inderdaad Pfeiffer geconstateerd. ik heb verder niet zo'n opgezette klieren. maar ben onwijs moe, hoofdpijn, duizelig en me heel slap voelen. Nou lekker net nu de carnaval voor de deur staat!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:04

he, vervelend zeg! Maar je weet nu wel waar je klachten vandaan komen.... Luister goed naar je lichaam en heel veel beterschap!

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:30

Morgen moet ik bloedprikken. Nagelbijten / Gniffelen
Testen of ik Pheiffer heb of suikerziekte.. Verdrietig

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:35

Citaat:
zou even zeggen wat de uitslag was is dus inderdaad Pfeiffer geconstateerd. ik heb verder niet zo'n opgezette klieren. maar ben onwijs moe, hoofdpijn, duizelig en me heel slap voelen.

Helemaal herkenbaar bij mij is het gisteren geconstateerd en naar alle waarschijnlijkheid loop ik er al maanden mee rond

maar idd, veel hoofdpijn, lusteloos, moe, moe en moe, snel buiten adem en gewoon zo'n zwaar, vermoeid lijf, alsof je grieperig wordt.

In vlagen ook keelpijn, maar mn amandelen zijn ooit stuk gescheurd bij een fikse keelontsteking dus die werken niet echt meer.

Als je er mee door blijft lopen zonder rust te nemen heb je kans dat het chronisch wordt hé? (de moeheid en lusteloosheid)

overigens heeft vrijwel iedereen ooit een keer pfeiffer gehad in zn leven, alleen niet iedereen wordt er ziek van.

Ik heb helaas de pech dat ik me er maanden niet aan heb willen toegeven waardoor ik nu nóg verder van huis ben.

Pfeiffer sucks Knipoog