Over mij [Eetprobleem]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:13

viewtopic.php?f=136&t=717921

Ik lees de laatste tijd te veel topics zoals deze, helaas. Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind dat je het al zo onder ogen ziet en realiseert dat het ongezond is. Ik hoop dat je aan bovenstaand topic iets hebt. Je bent veel te jong om je leven te laten beheersen door dit soort zaken! Succes Lachen

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:14

ja dat weet ik nadya, ik weet er alles van
bij mijn zus is het zo begonnen als bij TS

ik hoop niet dat ik in mijn reactie een verkeerde reactie bij je los heb gemaakt, en niet bij anderen!

het doet mij gewoon heel erg veel pijn (en dan ken ik alleen hetverhaal van mijn zus natuurlijk) wat ze zichzelf aandoet. en niet alleen zichzelf, maar ook haar omgeving
ik wou dat ik haar kon 'wakkerschudden' snap je? ik hoop dat je me begrijpt.. ik bedoel dat ook echt niet verkeerd
ik heb een hele goede band met haar
sinds begin pubertijd is ze er al mee bezig, en daar kom je dus niet echt meer vanaf
bij haar is het ook door depressies etc

maar ik denk iig dat veel mensen die lichamelijk ontwikkelen in de pubertijd wel eens gevoelens hebben van negatief schoonheidsideaal, heb ik zelf gehad, en velen met mij
echter ben ik bang dat juist in deze tijd van je leven je een eetstoornis kan ontwikkelen (zeker wanneer je zelf ook eea hebt meegemaakt)
ieder verhaal is anders, en ik wou je er niet mee kwetsen, ik denk bij mijn zus dat een een circel is geworden van depressief (ze is manisch) zijn en boulimia, het een komt met het ander, en andersom

ben jij er 'vanaf'?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:19

Net even op de weegschaal gestaan, weeg 55, even naar m'n figuur gekeken, nou ik zie wel een duik! het puilt niet echt uit of zo maar het ziet er gewoon niet uit!
heb nog niks gegeten, heb wel honger maar mag niet eten!
Vind het dapper hoe jullie hier allemaal zo open over durven praten en jullie je verhaal met ons willen delen Ach gut

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:25

eet gewoon jessub. 55 is echt niet zwaar.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:32

Net even op voedingscentrum.nl gekeken, en dit kwam er uit.
Afbeelding

Wel zwaar he..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:33

Marshaha schreef:
ja dat weet ik nadya, ik weet er alles van
bij mijn zus is het zo begonnen als bij TS

ik hoop niet dat ik in mijn reactie een verkeerde reactie bij je los heb gemaakt, en niet bij anderen!

het doet mij gewoon heel erg veel pijn (en dan ken ik alleen hetverhaal van mijn zus natuurlijk) wat ze zichzelf aandoet. en niet alleen zichzelf, maar ook haar omgeving
ik wou dat ik haar kon 'wakkerschudden' snap je? ik hoop dat je me begrijpt.. ik bedoel dat ook echt niet verkeerd
ik heb een hele goede band met haar
sinds begin pubertijd is ze er al mee bezig, en daar kom je dus niet echt meer vanaf
bij haar is het ook door depressies etc

maar ik denk iig dat veel mensen die lichamelijk ontwikkelen in de pubertijd wel eens gevoelens hebben van negatief schoonheidsideaal, heb ik zelf gehad, en velen met mij
echter ben ik bang dat juist in deze tijd van je leven je een eetstoornis kan ontwikkelen (zeker wanneer je zelf ook eea hebt meegemaakt)
ieder verhaal is anders, en ik wou je er niet mee kwetsen, ik denk bij mijn zus dat een een circel is geworden van depressief (ze is manisch) zijn en boulimia, het een komt met het ander, en andersom

ben jij er 'vanaf'?

Je hebt met niet gekwetst, hoor, maak je maar geen zorgen... Je verhaal is duidelijk voor me. En ik vind het heel erg om te lezen dat je zus zo 'vast' zit in haar vicieuze cirkeltje. Manisch zijn lijkt me afschuwelijk, laat staan als je er ook nog eens boulimia bij hebt. Dat ze toch nog 2 kinderen heeft, maakt het helemaal erg... Beseft ze dat zelf ook?

Ik heb meer dan 15 jaar boulimia/anorexia gehad, maar achteraf liep ik rond mijn 14e al wat te klooien met eten (ben nu 36). Ik ben er sinds 2 jaar helemaal vanaf. Eigenlijk vanaf het moment dat ik wist dat mijn vriend en ik voor een kindje zouden gaan. Heel gek, want ik was een hopeloos geval, hoor. Maar omdat ik in vele klinieken moeders heb meegemaakt, heb ik mezelf altijd gezworen dat als ik zwanger zou zijn, ik ermee moest stoppen. Omdat ik vind dat je een kind dit allemaal niet aan mag doen. En anders maar geen kind, dat is dan de keuze voor mij geweest. De liefde voor mijn toen nog ongeboren dochter, was veel groter dan mijn neiging om mezelf kapot te blijven maken. Natuurlijk was ik bang dat ik na haar geboorte toch weer eetstoornissen zou krijgen, maar dat is niet gebeurd gelukkig. Ik eet nog wel gezond, maar kan ook erg genieten van snoepen, hoor. En ik ben mentaal sterker dan ooit (ondanks mijn borderline), zodat ik echt een fijne, leuke mama voor mijn meisje kan zijn.
Achteraf vind ik het echt zo zonde van mijn leven, maar ja. Het heeft me ook gemaakt wie ik nu ben. Ik ken mezelf door en door, heb geweldige mensen leren kennen, die er altijd voor me geweest zijn en ik weet nu hoe mooi het leven kan zijn als je zoiets overwint. Het maakt je krachtiger en wijzer, zeg maar. Ik besef ook hoe kwetsbaar meisjes en vrouwen soms kunnen zijn en daarom wil ik mijn dochter de allerbeste basis meegeven, zoals dat ze zichzelf mag zijn en van zichzelf mag houden. Dat ze goed is, zoals ze is. Ik denk dat veel meisjes dat helaas niet leren of niet meekrijgen. En van jezelf houden is juist de basis om je leven mooi te beginnen.

Echt heel erg jammer, dat je zus en de mensen om haar heen, zoals jij, het nu zo zwaar hebben. Vooral ook voor haar kinderen lijkt me dit erg heftig. Erg hoor.... Heel veel sterkte met alles en je mag me altijd PBen, hoor.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:34

Helemaal neit zwaar! je zit toch mooi in het groene gedeelte

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:35

Jessbubb, je bent helemaal niet zwaar, je bent prima zoals je bent.
Zorg alsjeblieft goed voor jezelf, hoor, want dat ben je waard.....

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:35

merrietje schreef:
Helemaal neit zwaar! je zit toch mooi in het groene gedeelte

Dat klopt, maar had liever midden in het groene gezet, dus rond de 50 dus nog even 5 a 6 kilo afvallen.
toch maar even een appel ofzo eten, heb nog niets gehad.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:36

Jessbub schreef:
Net even op voedingscentrum.nl gekeken, en dit kwam er uit.
Afbeelding

Wel zwaar he..

Ik heb je profiel net bekeken, maar ik vind dat je een heel mnooi figuur hebt..En dat meen ik echt hoor! HEt zo zo zonde zijn als je zou gaan afvallen....

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:47

mijn zus is 2 x kunnen stoppen, toen ze zwanger was
maar helaas niet sterk genoeg om te kunnen volhouden

en nee.. ze beseft het zelf niet

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:54

Jessbub schreef:
Net even op de weegschaal gestaan, weeg 55, even naar m'n figuur gekeken, nou ik zie wel een duik! het puilt niet echt uit of zo maar het ziet er gewoon niet uit!
heb nog niks gegeten, heb wel honger maar mag niet eten!
Vind het dapper hoe jullie hier allemaal zo open over durven praten en jullie je verhaal met ons willen delen Ach gut

Wat ziet er niet uit?

Een flabberbuik of flubberarmen verhelp je niet met 5 kilo minder wegen. Dat is een kwestie van vetverliezen. Veel tienermeiden hebben vetrollen omdat ze slecht eten, niet omdat ze teveel eten. Snelle suikers, witbrood, frisdranken... zet allemaal aan rond de buikstreek. Spieren trainen en gezonde producten eten, dan verdwijnt dat als sneeuw voor de zon. Minder eten geeft alleen minder spier waardoor je in feite flubberiger wordt.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:05

iedereen zegt dat ik dun ben, dat vind ik zelf ook( 43 kilo en 1.70 lang ) ik vind dat ik aan moet komen, maar hoe meer dat ik eet hoe meer dat ik afval:s
weet iemand hier iets op?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:08

Djulitaa schreef:
iedereen zegt dat ik dun ben, dat vind ik zelf ook( 43 kilo en 1.70 lang ) ik vind dat ik aan moet komen, maar hoe meer dat ik eet hoe meer dat ik afval:s
weet iemand hier iets op?

Wat eet je ongeveer?

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:14

Hannanas schreef:
Citaat:
Nu zullen jullie wel zeggen dat ik gewoon weer moet gaan eten, je wilt toch geen anorexia krijgen, etc. Ik wil aan de ene kant ook wel normaal kunnen omgaan met eten. Maar aan de andere kant: ik wil de controle niet kwijt! Ik heb nu de controle over eten, het is zo'n geweldig gevoel voor mij als ik weinig heb gegeten, en veel verbrand.

Ik weet niet wat jij denkt dat je dan hebt??!?!
Maar je hebt al een eetstoornis/ je hebt al anorexia.
Knoop dat goed in je oren.

Zoek hulp. Ga naar een dietiste om samen te werken aan wederopbouw.

Ik weet dat het niet goed is wat ik doe..
maar echt anorexia ?
Nee, dt heb ik volgens mij niet.
Er zijn namelijk ook weleens dagen waarop ik redelijk normaal kan eten (of zelfs veel), zonder me ontzettend schuldig te voelen..

@ Alle anderen ; bedankt voor jullie reacties. Ik zal later nog wel wat uitgebreider reageren, maar ben nu nog beetje moe Tong uitsteken
Dat topic van "Wat te weinig eten met je doet" heb ik nu ook openstaan.. zal ik ff lezen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:38

Het labeltje anorexia is simpelweg een aantal criteria waaraan je moet voldoen. Voor de persoon zelf kan het een opluchting zijn het beestje een naam te geven, en voor de arts kan het een aanwijzing geven.
Verder is het een arbitrair gekozen grens dus pin je daar zeker niet te veel op vast.

Mirr: waarom wil je het er niet met je ouders over hebben? Ben je bang dat ze niet gaan luisteren? Of is jullie band eerder slecht? (hoef ik nu ook geen antwoord op als je niet wilt zeggen natuurlijk)

Ik hoop dat je nu toch gauw hulp zoekt, want meis, dit gaat de verkeerde kant uit, en ik denk dat het niet zozeer met eten of slank zijn te maken heeft, maar met dieperliggende zaken.

Nadya: je verhaal ontroert me wel! Leuk dat jouw dochter en vriend je zoveel levensvreugde konden schenken!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:40

@ Poes: tsja.. het is gewoon moeilijk te zeggen wanneer iemand anorexia heeft. Je hebt het niet van de een op de andere dag, het groeit er zeg maar in.
De reden waarom ik het er niet met mijn ouders over wil hebben.. tsja.. Kan ik niet zo goed uitleggen. De laatste tijd heb ik sowieso al vaak ruzie met hun. En zij denken dat ik gewoon eet enzo, en ze zien me ook wel vaak eten (appel/manderijn), dus ja ben bang dat ze me een aansteller noemen enzo

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:50

ik denk toch dat het heel verstandig is wel te praten over je problemen.. Ruzies zullen alleen maar erger worden mocht het slechter gaan met jou omdat jou ouders geen vat hebben op jou gedrag omdat ze het niet hebben zien aankomen.
Wanneer jij ze nu gewoon wel verteld waar je mee zit en wat jij denkt dat er verkeerd is, in combinatie met dat je al hulp hebt gezocht, denk ik niet dat jou ouders je een aansteller vinden. Maak desnoods een keer een week een rooster met wat je eet om te laten zien dat het echt niet goed is, maar dat jij er niks aan kunt doen voor jou gevoel.

of je laat ze dit topic lezen, met daarbij vooral je eerste intro bericht?

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:54

Ik kan dat echt niet.. Boos!
En ik wil de controle niet kwijt..

Aargh..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:55

Mirr schreef:

Aargh..

Denk je nu echt dat jij de controlen hebt over eten?
Nee hoor je geest heeft controlen over jezelf.

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:00

Nee, de stem in mijn hoofd heeft idd controle over mij..
Maar ja, ik laat dit topic sluiten.. ik heb alles opgeslagen enzo.
Maar het is nu allemaal opeens zo veel, van eerst er nooit met iemand over praten - tot opeens irl met iemand erover praten en hier op Bokt zoveel..

Iedereen bedankt!! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:09

Hey Mirr: ik hoop dat je op tijd hulp zoekt en vindt hoor!! Veel succes en niet bang zijn om erover te praten, er zijn echt wel mensen die er voor je zijn!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:11

Dankjewel! Lachen
Kreeg net PB dat ze op Bokt normaal gesproken geen topics verwijderen.. dus nouja waarschijnlijk blijft hij wel openstaan.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:13

Mirr schreef:

Aargh..

Ik snap wat je bedoelt hoor Knipoog maar je hebt pas echt controle als je net zoveel eet als je lichaam nodig heeft om gezond te zijn.. En wees niet bang om erover te praten.. Er zullen genoeg zijn die je willen helpen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:14

Idd, nou ik wil vooral ook zeggen: laat je niet overdonderen door mensen die zeggen dat je ontzettend slecht bezig bent, dat weet je ergens ook wel dat het niet top gaat. Geef net aandacht aan de berichten die je tips geven om ermee om te gaan en beter te worden!