Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:37

Anoniem schreef:
Tiffany schreef:
Is in de mode tegenwordig Koe

Ja idd. Ik kan wel leukere modes verzinnen. *LOL*

*LOL*

Toen ik in de 1e, 2e en 3e zat heb ik af en toe een slokje bier van m'n pa genomen, in de 4e dronk ik hooguit 3 glazen bier, meer vond ik gewoon niet lekker, breezers vond ik maar niets, evenals mixjes, en sigaretten al helemaal niet!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:39

Ja ik drink ook welleens breezers, maar das enkel waar me ouders bij zijn. (Ben stiekem ook paar keer dronken geweest. WAAR ME OUDERS BIJ WAREN Clown ) ik mag drinken, alleen waar me ouders bij zijn Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:12

Dat is ook heel wat anders dan wanneer je het doet op een schoolfeest of iets dergelijks. Het is dan ook nog eens zo dat de tent waarin je dat doet daarvoor een boete kan krijgen. Echt als ik achter de bar sta of achter de kassa zit en er komen van die 1e/2e/3e/4e-klassertjes waarvan ik denk dat ze nog geen 16 zijn. Laaaaaat je legitimatie maar zien! Niet bij? OOOHHHHHHHHHHH wat jammer nou.. Haha!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:17

jemig wat vroeg!!! Drugs is zowiezoo slecht, maar nu al aan de drank?? En van jouw ook met die breezers... Als je nou 14 ofzoow bent en je neemt zo nu en dan een biertje Duivel maar 12?!? Ik weet zeker dat als mijn zusjes dat deden mijn ouders heel boos zouden worden Tong uitsteken Clown dussz... ik zelf vin et eigelijks ook belachelijk zo jong.... maarjaa als je 12 bent???

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:05

Vandaag ben ik me echt ROT geschrokken, Blijkt dat een vriend van mij aan de XTC zit, ok blowen enz. kan dan nog wel ( oo ja? ) maar XTC, ik vind he nu gwoon niet meer normaal! Ben nu ook pissed op hem. XTC, hallo, als je te veel neemt/er niet tegen kan, heb je een GROOT probleem...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:16

Uhm.... blowen is ook een beetje heel dom... Verward
Ik zit nu in de 1e en bij ons is het hoog uit bullit/red bull. Clown
Vier keer per jaar mag onze school naar de discotheek dus ook bruggers en je wilt niet weten wat voor spierbonken daar lopen, enorm streng, niet roken ook. Daar kom je dus echt niet binnen met drugs. Knipoog Ik blij hoef niet van die idoten die knetter stoned zijn om me heen.
Abnormaal vind ik het, drugs en drank als je in de 1e zit...

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:18

Kreeg mn 1e alcoholische drankje waar mn ouders bij waren.
maar zo jong vind ik niet gezond sorry...

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:21

ik kn er zo veel Knipoog
betje stoer doen
ik doe er niet mee hoor Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:24

Tja, blowen is dom, maar XTC.... daaar word je cht nie vrolijk van ( behalve na dat je het hebt genomen Clown HUMORLOOS Clown ) Maar breezers of red-bull, dat is toch niet zo heel erg, ik neem ook niet zo vaak een breezertje, miss 1 keer in de 2 maanden? Dronken worden vnd ik niet kunnen, maar XTC slikken, oo ik vind het zooo erg dat hij dat doet. Krijg ik ook nog es te horen dat hij mij leuk vinden, nou hij kan opflikkeren met zijn XTC: +

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:26

Maak je niet druk Knipoog Sorry maar zulk soort mensen... Ze beginnen er toch zelf aan! (om stoer te doen.)

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:29

Je stata zo machteloos, 1 keer drugs proberen wordt 2x, 2x wordt 3x en op jonge leeftijd zijn ze vaak al ' verslaafd' ze verpesten hun eigen leven ermee, plus het leven van familie en andere omstanders.. Verdrietig Zonde, maak wat van je leven denk ik altijd..

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:31

Nettieejj schreef:
Tja, blowen is dom, maar XTC.... daaar word je cht nie vrolijk van ( behalve na dat je het hebt genomen Clown HUMORLOOS Clown ) Maar breezers of red-bull, dat is toch niet zo heel erg, ik neem ook niet zo vaak een breezertje, miss 1 keer in de 2 maanden? Dronken worden vnd ik niet kunnen, maar XTC slikken, oo ik vind het zooo erg dat hij dat doet. Krijg ik ook nog es te horen dat hij mij leuk vinden, nou hij kan opflikkeren met zijn XTC: +

Red bull zit geen drank in he. Knipoog

En dit soort ventjes vinden zich alleen maar stoer enzo.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:33

roken ; deed ik eerst ook ( in de 3e Tong uitsteken )(2 maand geleden Tong uitsteken )
drank; niet te zuipen Tong uitsteken
drugs; moet je wel heel erg in de oliebol zitten wil je daaraan beginnen Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:39

Als ik eens terug denk aan mijn eerste jaar dan deden wij dat ook wel, maar niet overmatig. Heel stiekum rookten we weleens een sigaretje in ht fietsenhok Clown
Drinken deden we eigenlijk niet en al helemaal niet op schoolfeesten e.d.
Dat werd later wel een beetje anders. Ik weet ook niet waarvan dat komt, maar ik heb er niks aan overgehouden want ik rook niet en ik drink heel af en toe een wijntje. En de rest van de klas eigenlijk ook Haha!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:57

Tegenwoordig is het heel normaal hier, dat jongejtes van 14 al bezopen door de kroeg drentelen.. Lips are sealed

Ik zelf vind het belachelijk, toen ik 16 was mocht ik pas uit, maar owee als ik teveel drank op had.. Nagelbijten / Gniffelen
En roken en drugs doe ik sowieso niet aan, bagger Scheve mond

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:01

Het is gewoon een beetje uitproberen en stoerdoenerij kan het wel begrijpen ook als het niet goed is. Zelf wou ik in de 1e ook altijd van alles uitproberen want dat was stoer vond je dan Nagelbijten / Gniffelen . Als je het maar in de hand kan houden. Maar elke keer zwaar bezope enzo vind ik ook wel zwaar overdreven..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:01

heej,
ik zit dan nu wel in de 2e maar bij ons rooken er in totaal van 27 kinderen roken er 6 en drinken er 9 en drugs gebruikt er 1
er snuift er ook 1 maar dat is paracetamol snuiven (echt raar maar zij is ook niet hele maal 100%) ik moet eerlijk toegeven IK HEB NOG NOOIT DRUGS IN GESPOTEN OF GEROOKT OF GEDRONKEN (die 1% cider teld toch niet mee he ??)
maar ja ik vind het niet normaal dat er al veel kinderen roken drinken of drugs gebruiken ag ja ze verpesten toch echt zelf hun leven (VIND IK)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:04

natje93 schreef:
heej,
ik zit dan nu wel in de 2e maar bij ons rooken er in totaal van 27 kinderen roken er 6 en drinken er 9 en drugs gebruikt er 1
er snuift er ook 1 maar dat is paracetamol snuiven (echt raar maar zij is ook niet hele maal 100%) ik moet eerlijk toegeven IK HEB NOG NOOIT DRUGS IN GESPOTEN OF GEROOKT OF GEDRONKEN (die 1% cider teld toch niet mee he ??)
maar ja ik vind het niet normaal dat er al veel kinderen roken drinken of drugs gebruiken ag ja ze verpesten toch echt zelf hun leven (VIND IK)

Ze hoeven niet persé hun leven te verpesten hoor het is niet zo als sommige kinderen een keer een blowtje nemen zich dan verpesten. Alleen de kinderen die het niet in de hand kunnen houden verpesten zich zelf.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:07

daar heb je gelijk in maar bij veel kinderen blijft het niet bij een keertje roken/blowen/drinken nee ik ben het met je eens van 1 keer is je leven niet verpest

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:11

KsVrPy schreef:

Dat denk jij Vork maar dat valt echt heel erg tegen,, of julie ziiten op een heeeel heilige school Nagelbijten / Gniffelen

xNoName

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:15

Bij ons mag je zowiezo geen alcohol en hal helemaal geen (soft)drugs! Ook geen messen enzo want dan bellen ze de politie (ook bij drugs) Roken mag pas vanaf de 3e op school, en als je het eerder doet worden je ouders opgebeld om te vragen of je het wel mag enzo want veel doen het stiekem.. Opzich valt het bij ons echt mee en drugs heb ik nog nooit gezien! Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:16

mariska12 schreef:
Iris_ schreef:
rokende alcohol drinkende brugger meld zich Haha!
even zonder grapjes,,
ik ben nu 12,, en ja, heb veel vrienden die roken... dan neem jij ook wel eens 1 of meer trekjes,, hoogstends 1x in de maand,, en ja af en toe alcohol Nagelbijten / Gniffelen naja zo heel af entoe,, het zal wel Nagelbijten / Gniffelen ik bedoel
het leven is al zo kort Knipoog je kunt maar beter genieten, en doen waar je zin in hebt... het kan zo voorbij zijn.

ik geef liever me geld uit aan me paard !

ik betaal er niet voor EN ik heb geen paard Scheve mond

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:19

xNoName: zo gaat dat bij ons op school ook.

Bij ons op school is het ook wel een beetje achterlijk hoor, een stuk of 5 mensen uit de klas gebruikt geregeld harddrugs (4e klas) XTC, sos, coke e.d. Blowen doen er een stuk of 15, en roken, misschien 5 mensen niet. Drinken, er zijn er bij ons 2 die niet drinken.

Ik zelf gebruik geen harddrugs, ik blow wel, rook ook, en drink alleen bij speciale gelegenheden, 1 klein glaasje, heb wel meer gedronken, maar het is niks voor mij .

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:21

Waar gaat het heen met de wereld... Eersteklassers horen imo net van de barbies af te zijn!

Toen ik nog op de middelbare school zat, hadden de bruggers zelfs een eigen gebouw, met bijbehorende regeltjes Haha! Maar goed, drank lijkt wel met de paplepel ingegoten tegenwoordig... ik weet niet hoe erg het werkelijk is, gezien ik eigenlijk geen bruggers ken en je van de media ook niet altijd op aan kan.

Ik verheug me al op de dag dat ik oud ben en de jeugd van tegenwoordig voor mijn welzijn moet instaan Nors opkijken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:40

Iris_ schreef:
KsVrPy schreef:

Dat denk jij Vork maar dat valt echt heel erg tegen,, of julie ziiten op een heeeel heilige school Nagelbijten / Gniffelen

Ik wou al net zeggen Tong uitsteken
denk dat het eerder er aan legt in wat voor vriendegroepje jij zit en met wie je omgaat