Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:35

Armani88 schreef:
mijn moeder rookte ook wel toen ik nog gebaard moest worden,, en moet je zien !!! geen commentaar graag Tong uitsteken:P

Had ze beter dus niet kunnen doen Haha!
Haha nee grapje Knipoog Clown

Ik vind het niet kunnen! Er zijn gewoon teveel risico's, niet dat het een feit is dat er wat gebeurd. Maar de kans ik wel aanwezig, en ik vind gewoon dat als je een miskraam of dergelijke afwijking door te stoppen met roken kunt voorkomen dus écht moet stoppen. Maarja dat is natuurlijk eigen keus voor iedereen die zwanger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:36

Je ziet het zo vaak, moeder rookt gewoon door, want ooooooh al die stress kunnen ze niet aan. Vervolgens zit zo'n kind al voor het eerste jaar aan de puffers en de ene kuur antibiotica na de andere. En dan hebben ze daar stress van. Ik heb daar geen medelijden mee, alleen met het kind!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:36

Misser en flyinglady, ben het volledig met jullie eens!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:37

Tuurlijk zijn er kinderen die niets hebben. Vier familie leden zijn gestorven aan longkanker. Mijn vriend zijn opa rookt en die is stikoud. Dus die vergelijking van kinderen die geboren worden zonder iets trekt eerlijk gezegd op niets.

Ik vind het gewoon hartstikke laf, wil je roken ok jou leven zin om jou lichaam schade aan te doen ok. Maar een kind. Die niet eens de keuze gegeven word?
Goed bezig denk ik dan

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:41

Als je jezelf iets aan wil doen, prima, maar ik vind niet dat je je kindje kan laten meeroken. Het kind kan die keus zelf niet maken en er is aantoonbaar een veel grotere kans op problemen na de geboorte. Dus ik vind dat je absoluut niet goed bezig bent als je door gaat met roken tijdens een zwamngerschap.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:42

Mijn moeder wist 46 jaar geleden ook niet beter
Met als gevolg, dat ik dus zwaar astma heb
En niet weet of ik de volgende status overleef.
Weet ook niet hoelang het duurt voor ik aan de zuurstofmoet

Mijn moeder zit nu nu vol zelfverwijt, maar toen wisten ze idd niet beter..

Hoe zou jij je voelen als het mis is
kun je het schuldgevoel aan ?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:46

Chiqa schreef:
Aan mensen die standaard een hekel aan roken hebben, zelf nooit hebben gerookt, en hun mening helemaal hebben laten inpakken door de nagst van de maatschappij, aan díe meningen hecht ik weinig tot geen waarde...

vandaar dus ook de vraag of erbij vermeld kon worden of je wél of niet rookt.
Snappen jullie?

Is het al eens in je opgekomen dat het niets te maken heeft met het in laten pakken door de angst van de maatschappij, maar met het feit dat roken gewoon écht ontzettend slecht voor je kind is??

Je komt nu op mij over alsof je alleen maar een excuus zoekt om lekker door te kunnen roken Rolleyes

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:49

Ik heb tot mijn 18de gerookt, enkel paar sigaretten per dag, was dus al lang en breed gestopt voor ik zwanger raakte. Bij beide zwangerschap heb ik rokers vermeden ivm met meeroken (en zwangerschapsmisselijkheid), geen caffeine, geen produkten met rauwe melk of rood vlees genuttigd. Als jij dit niet kunt laten staan voor je kind, dan moet je er niet aan beginnen. Wat ik hier nog mis is tevens het feit dat vrouwen die roken of heftig meeroken ook ten strengste wordt afgeraden borstvoeding te geven. Daarnaast vind ik ook dat er gewoon niet in de omgeving van zwangeren en kinderen gerookt moet worden, niet alleen de zwangere maar ook de partner, familie etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:52

Tegenwoordig is zoveel slecht...uitlaatgassen zijn slecht, eten is slecht (Of je moet alle dagen naar de reformwinkel gaan) drinkwater is ongezond, UV stralen zijn slecht....
Als je daar allemaal op m oet gaan letten, kan je overal wel een therorie voor vinden om als een kasplantje te gaan leven om een baby op aarde te zetten.
Waar het mij om gaat is dat ik geniet van het leven, jezelf alles ontzien ten kostte van alles lijkt me geen leven.

En omdat ik veel moeders ken die rookten, en syuk voor stuk allemaal gezonde kinderen op aarde heeft gezet (mijn familie is niet uit te roeien rookten bijna allemaal)
Dus vandaar dat het me niet afschrikt.
En nee het is
flyinglady schreef:
Volgens mij wil jij gewoon horen van mederokers dat je met een gerust hart lekker door kan blijven paffen met
een klein hummeltje in je buik.

Mss moet je eens lezen wat ik schrijf, met doorpaffen kan je twee kanten uit hoor.
Ik ben gewoon een beetje op zoek naar wat wel en niet verstandig is.
Daarom vind ik de meningen van die paniekerige zwaar anti rokers niet zo belangrijk.

Die van ex rokers, waardeer ik des te meer, heb diep repsect voor de moeders die het wel 9 maanden of langer hebben afgezworen, daar kan ik tenminste een bepaald beeld bij hebben, mss zelf een beeld voor mijzelf?

Dus mensen die blíjven roepen het is lecht en je bent een egoist Clown
Sorrie dat is voor mij geen interessante onderbouwing waarom ik het zou moeten laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:55

steeffie schreef:
Je komt nu op mij over alsof je alleen maar een excuus zoekt om lekker door te kunnen roken

Nee hoor wil het alleen op een rustige manier bespreekbaar maken maar zoals altijd
lukt dat hier weer helaas niet, de meningen van de verwoed antirokers staat allang en breed klaar,
jammer vind ik dat.
Maar stom, had het kunnen weten.
steeffie schreef:
maar met het feit dat roken gewoon écht ontzettend slecht voor je kind is??

Er is zoveel slecht.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:56

Ik denk dat jij de longafdeling eens mag gaan bezoeken, jou familie is er mischien goed uitgekomen maar de meeste...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:57

Chiqa schreef:
Tegenwoordig is zoveel slecht...uitlaatgassen zijn slecht, eten is slecht (Of je moet alle dagen naar de reformwinkel gaan) drinkwater is ongezond, UV stralen zijn slecht....
Als je daar allemaal op m oet gaan letten, kan je overal wel een therorie voor vinden om als een kasplantje te gaan leven om een baby op aarde te zetten.
Waar het mij om gaat is dat ik geniet van het leven, jezelf alles ontzien ten kostte van alles lijkt me geen leven.

Juist daarom hoef je het risico toch niet onnodig te vergroten? En je kan heus best genieten van het leven zonder sigaretten hoor!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:58

Even een ander vraagje
Blijf je alcohol gebruiken tijdens een eventuele zwangerschap???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:58

Chiqa schreef:
steeffie schreef:
Je komt nu op mij over alsof je alleen maar een excuus zoekt om lekker door te kunnen roken

Nee hoor wil het alleen op een rustige manier bespreekbaar maken maar zoals altijd
lukt dat hier weer helaas niet, de meningen van de verwoed antirokers staat allang en breed klaar,
jammer vind ik dat.
Maar stom, had het kunnen weten.
steeffie schreef:
maar met het feit dat roken gewoon écht ontzettend slecht voor je kind is??

Er is zoveel slecht.

Ja das echt het ideale excuus he. Er word zo veel mileu verontreinigt dus ik moet echt daar niet meer op letten. In rijden op twee jaar vind ik slecht, dus veel te groot op een vier jarige zitten mag wel. Uitlaatgassen, enzo is slecht dus roken kan echt wel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:59

Echwel schreef:
Even een ander vraagje

Ik drink zowiezo niets, maar ik denk dat ik ook zou stoppen.
Ik weet niet echt wat de gevolgen zijn van alcoholgebruik voor een baby.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:59

Ik ben echt verbaasd over zoveel naïviteit...

Ik zou ook stoppen met alcohol drinken, absoluut, en dat terwijl ik graag drink.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:00

ik vind idd er is al zoveel slecht
waarom het nog verergeren door te roken
dat is ook nog eens wat rechtstreeks in je lichaam komt
uitlaatgassen zweven eerst door de lucht en is niet meer zo sterk als je het inademt
ben zelf een niet roker en begin er ook niet mee
is alleen maar extra last voor je baby en je eigen lichaam

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:00

Dat je als roker jezelf vergast oke, maar een ongeboren wezen aantasten met je stomiteiten vind ik absoluut niet kunnen. Hetzelfde voor overmatig gebruik van alcohol.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:01

flyinglady schreef:
danilo schreef:
nee dat vind ik niet kunnen. Ik ben zelf een rookster maar tijdens mijn twee zwangerschappen heb ik geen 1 sigaret op gestoken.
Erg stom dat ik daarna dus weer ben begonnen Bloos

Erg stom ? Eruugggggggggg zwak ! Haha!

flying Boos!

Echwel

De vraag was eerlijk gezegd voor de TS bedoelt.
Of zij alcohol zou gebruiken..?

lesilla

Sorry echwell Bloos

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:02

Echwel schreef:
Even een ander vraagje

Nee ook geen alcohol gedronken!
edit sorry zie nu dat het voor TS bedoeld is.

Maar er is zo veel slecht vind ik geen excuus om te roken tijdens je zwangerschap.
Het is voor het kindje gewoon veel beter en gezonder als je niet rookt maar dat weten we
allemaal wel. Je zal een keuze moeten maken vind ik. Net zoals ik zelf gedaan heb.
Laatst bijgewerkt door Deerne op 24-01-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:03

orri schreef:
Ik heb tot mijn 18de gerookt, enkel paar sigaretten per dag, was dus al lang en breed gestopt voor ik zwanger raakte. Bij beide zwangerschap heb ik rokers vermeden ivm met meeroken (en zwangerschapsmisselijkheid), geen caffeine, geen produkten met rauwe melk of rood vlees genuttigd. Als jij dit niet kunt laten staan voor je kind, dan moet je er niet aan beginnen. Wat ik hier nog mis is tevens het feit dat vrouwen die roken of heftig meeroken ook ten strengste wordt afgeraden borstvoeding te geven. Daarnaast vind ik ook dat er gewoon niet in de omgeving van zwangeren en kinderen gerookt moet worden, niet alleen de zwangere maar ook de partner, familie etc.

Ik ben het helemaal met je eens, Echter heeft recent onderzoek aangetoond dat roken tijdens borstvoeding nog altijd beter is dan flesvoeding.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:03

Echwel schreef:
De vraag was eerlijk gezegd voor de TS bedoelt.
Of zij alcohol zou gebruiken..?

Danilo lezen de vraag is voor de TS, ben ook benieuwd naar het antwoord

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:06

Ik ook Ja

En verder ga ik hierin mee:
katiavl schreef:
Chiqa schreef:
Er is zoveel slecht.

Ja das echt het ideale excuus he. Er word zo veel mileu verontreinigt dus ik moet echt daar niet meer op letten. In rijden op twee jaar vind ik slecht, dus veel te groot op een vier jarige zitten mag wel. Uitlaatgassen, enzo is slecht dus roken kan echt wel