Verkracht, waar of niet waar???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Verkracht, waar of niet waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:34

Nou niet speciaal voor de TS..... De relatie gaat niet ok tussen die broer en zijn vriendin, toch??? Ik denk dat dit een goede manier is om daar wat aan te doen.

Eerlijk zijn tegenover elkaar.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:34

Vjellko schreef:
ik begrijp niet zo goed waarom ze dat zou moeten bewijzen aan de TS Verward waarom zou ze weer rapporten moeten gaan opvragen en wellicht dingen oprakelen omdat TS haar niet geloofd?

Inderdaad dat snap ik ook niet Bloos evenals het nut van het topic...

Dat zijn je broer zijn zaken, en maakt die een fout so be it.
Ik denk eerlijker dat je bang bent om je broer te verliezen, en ben ook bang dat ze nooit goed genoeg zal zijn Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:36

Sharmila schreef:
Nou niet speciaal voor de TS..... De relatie gaat niet ok tussen die broer en zijn vriendin, toch??? Ik denk dat dit een goede manier is om daar wat aan te doen.

Eerlijk zijn tegenover elkaar.....

De broer vraagt geen bewijzen toch? Dat is dan toch genoeg?

Een relatie verbeteren door iemand onderuit te halen door te proberen bewijzen dat ze liegt.
Lijkt me niet zo super Haha!
Idem voor de onderlinge relatie broer en zus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:38

Ik hou gewoon niet van dat bemoeizuchtige gedoe. Sorry maar zo zie ik het. Je broer heeft een vriendin, jullie vinden haar niet geschikt en willen eigenlijk gewoon dat hij het uitmaakt. Het is zijn leven, zijn vriendin, zijn keuze, zijn eventuele fout en zijn eventuele partner for life of wat dan ook. Als hij van haar houdt zal hij -vind ik terecht- niet om bewijzen vragen betreft die verkrachting. Ik zou er eerder trots op zijn dat mijn broer zijn vriendin gewoon gelooft ipv achterdochtig is...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:39

Ach de TS zit er gewoon mee....het is toch d'r broer. Ze kan haar verhaal zo tenminste kwijt. Ik snap het wel hoor.

katiavl, als het verhaal waar is wordt er niemand onderuit gehaald, maar enkel een slechte relatie opgelost. Toch? Vork
En als het verhaal niet waar is....tja ook beter. Dan weet iedereen waar die aan toe is.

Zo negatief vind ik het allemaal niet eigenlijk...... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:40

de TS vind het een slechte relatie.. wij weten niet wat haar broer zelf van zijn relatie vind of wel?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:42

Ach ja....ik leid uit haar verhaal af dat de relatie tussen haar broer en die vriendin ook niet goed is.

En inderdaad ook dat ze dat meisje niet mag. Maar ik vraag me af of ze dat op zou willen lossen of niet....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:46

Sharmila schreef:
Ach ja....ik leid uit haar verhaal af dat de relatie tussen haar broer en die vriendin ook niet goed is.

En inderdaad ook dat ze dat meisje niet mag. Maar ik vraag me af of ze dat op zou willen lossen of niet....

Again het is een verhaal vanuit haar standpunt, en menselijke psycho is makkelijk in dat geval.

Zoals bij mijn auto verhaaltje. Ga je een auto kopen, en je kiest voor tussen twee auto's, stiekem vind je de ene beter. Zul je geneigd zijn om de andere onderuit te halen met negatieve punten.
En niet meer kijken naar de positieve. Een simpel voorbeeld maar dit doen we elke dag in onze relaties. Als je iemand niet af kunt. Ga je niet zeggen hmm maar toch is ze wel lief.

No way Knipoog

In het boek open je hart, staat er een heel stuk over geschreven.

xNoName

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:32

Tja ik kan er niks over zeggen. Vraag haar gewoon ee paar dingen en vraag die later op een goed moment weer eens, kijken of ze dan hetzelfde zegt ofzo.. Of vraag haar zó dat ze door de mand valt ALS ze liegt. Maar ik zou wel aardig tegen haar blijven doen want zo te horen heeft ze heel wat meegemaakt. Knipoog

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:48

Sharmila schreef:

Ze is best ok, maar ze heeft 1 ding verkeerd gezegd tegen mij en dat heeft ze een beetje verpest. Ik had een stotterprobleem (ben bezig met spreektechniek) maar spreek dus nu vloeiend met een techniek. maar zei heeft tegen mij gezegd dat ze nooit mensen zal acepteren die stotteren of die er niks aan zouden doen. Ik vind dat veel te ver gaan. maar goed zo kan ik wel uren doorvertellen over haar.
wat we gaan doen is gewoon niet zoveel "bemoeien"over koetjes en kalfjes praten. en we zien wel wara het schip strand.
Maar het doel van dit topic is in eerste instantie dat ik twijfel aan het verkrachtingsverhaal en ik wilde de kijk van anderen graag weten. en tevens wil ik gewoon ff mijn verhaal kwijt en mensen die misschien tips kunnen geven of gewoon adviezen!!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:03

Waarom twijfel je daarover Verward , weet je wat dat kan doen met haar? En wat als je er later achter komt dat het wel waar is? ga je dan tig keer excuses aanbieden?,Terwijl zij door de 'afwijzing' en ongeloof zich erg slecht en minderwaardig voelt?
Mensen die verkracht zijn reageren allemaal anders zie eerdere posts van mij en andere over de kledij waar je over viel.
Ik neem aan en hoop ook voor je dat jij nooit een verkrachting oid hebt meegemaakt,gezien wat je erover typt.
Dit is geen aanval, maar het irriteerd me dat je twijfelt, waar je wellicht rede toe hebt maar dan nog? ,Je hebt dat hopelijk nog niet kenbaar aan haar gemaakt?..

Tips? tja tips, probeer meer door haar facade te kijken leer zien wie er echt achter al die onzekerheid schuilt en bekijk dan of je mening cq oordeel terrecht was.
Dat meisje zit in de knoop probeer haar echt te kennen en te helpen.. vraag dingen (op een meelevende manier) en zo kom je ook achter een hoop dingen.

succes

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:10

Vjellko schreef:
ik begrijp niet zo goed waarom ze dat zou moeten bewijzen aan de TS Verward waarom zou ze weer rapporten moeten gaan opvragen en wellicht dingen oprakelen omdat TS haar niet geloofd?

ben helemaal mee eens.Het is niet belangrijk wel of niet. Ik heb het gevoel dat TS denkt dat je je broer "kwijt" raakt door het gedrag van dat meisje. Misschien kun je je beter richtten op jullie relatie en idd het verdriet wat er binnen jullie gezin is, dan je nu druk maken over dat meisje. Je broer zal zijn weg moeten bepalen hoe hij met haar wil omgaan. Hoop in ieder geval dat er hulp komt(wat er ook aan de hand is, want dat er IETS is, lijkt me duidelijk) maar jij hebt waarschijnlijk al genoeg aan andere zaken. Sterkte!!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:04

@avanti4ever: Nee ze weet niet eens dat ik het weet, dus zij hoeft echt niet bang te zijn dat ze zich minderwaardig gaat voelen o.i.d.
En ik heb zelf ook zoiets meegemaakt en weet dus heel goed hoe de politie zaken ed gaan, daarom twijfel ik juist zo erg. Maar goed kun je lang en breed over discusieren.
Wat het grootste probleem is bij dat meisje dat ze bij ons schreeuw om aandacht, maar ze wil niet vertellen wat. Vraag je er later naar of een algemene vraag hoe het gaat. of we vragen iets via mijn broer, dan krijg je de dag erna een grote bek van haar, dat ze niet welkom zou zijn en dat ze geen problemen heeft.
Snappen jullie het ik niet............

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:57

@sundace, ik veroordeel je niet... Zoals ik al tikte..

ja misschien is die schreeuw om aandacht wel omdat ze eigenlijk wel wil praten maar de drempel te hoog is en zij zich door gebeurtenissen heel onzeker en ongewenst voelt, dus elke *voor haar dus in haar ogen* pinnige opmerking, zal haar aanleiding geven zo te reageren, Denk ik hoor