Killing me softly

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Re: Killing me softly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:48

ranna schreef:
Wauw, dat jullie er allemaal zo luchtig over denken! Bloos!
Ja je hebt ws meer kans te overlijden door een autoongeluk of iets dergelijks maar valt daarbij een langzame vergiftiging in het niet???
Maakt het feit dat je meer kans hebt op een dodelijk ongeluk dit soort vergiftiging oké?

Wat te denken aan al die mysterische gevallen van kanker maar ook van vele kwalen die niet te achterhalen zijn.
Chronische moeheid, spontane ontstekingen, allergiën enz.
Doktoren en patiënten die niet begrijpen waardoor een ziekte is ontstaan of wat er aan te doen en dat alles door dingen die zijn goedgekeurd door de overheid. Diezelfde overheid overigens die ons wel blauw laat betalen aan ziektekosten omdat de kosten van de gezondheidszorg de pan uitrijzen.

Als de overheid niet kritisch is met stoffen die gebruikt mogen worden maar wel een negatief gevolg voor onze gezondheid en kwaliteit van leven hebben moeten we het volgens mij zelf doen.
Dat houdt enkel in dat je nadenkt bij de keuzes die je maakt en kiest voor minder schadelijke zeepjes, shampoos en wat al niet meer. En laat de natuurlijke produkten dan wat duurder zijn ze gaan vaak ook veel langer mee dus die kosten heb je er snel weer uit.

Maar goed, ieder heeft het recht zijn eigen keuzes hierin te maken en mijn keuze moge duidelijk zijn Clown

Dus jij gooit je levensstijl compleet om, wast je haar niet meer, gebruikt geen douchegel meer, gebruikt geen deo meer en poetst je tanden niet meer, omdat je er dood aan gaat???
Verklaar dan eens de mensen die steeds ouder worden.... De oudere mensen, die vroeger in mijnen werkten e.d. die 80/90 jaar worden...

Nee, er komt gigantisch veel kanker in mijn familie voor, maar hier wordt ik niet bang van!
Stap gerust nog een keer extra onder de douche als ik de hele dag op heb gewerkt en veel vieze dingen ben tegengekomen...

Als je het bedenkt kan je aan alles dood gaan, en van bijna alles kanker krijgen...
Maar als je alles doet zoals tegenwoordig hoort, zul je zien... Dat je alsnog kanker krijgt!

Stel dan ook eens aan jezelf de vraag: Waarom krijgt een zware roker geen longkanker, maar een niet-roker wel longkanker... Die vervolgens uitzaaiit en de dood wordt van diegene???

Waarom er niet luchtig over doen... Als je er panisch over gaat doen heb je geen leven meer!!!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:50

Dus TS gebruikt geen zeep, shampoo, douchegel, deo, scheerschuim (of andere middeltjes om zich te ontharen), gebruikt geen gel en geen tandpasta of mondwater... Enkel water dus... Knipoog

Nee... Fijn als je je wat bewust bent van welke gevaren er kunnen schuilen achter al die producten... Maar bij die dingen geldt hetzelfde als met alles waar té voor staat: té veel is slecht, matig gebruik.. Heb nog niet gehoord van iemand die is gestorven aan een dagelijks vleugje deo of tweemaal daags tandenpoetsen Clown

En dan ben ik bij deze maar luchtig... Ik LEEF tenminste volop... Want zeg nu zelf: wat heb je aan een leven wat je geleefd hebt vol zorgen en 'wat als' als je er niet van genoten hebt omdat je je teveel zorgen maakte ?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:45

Zulkse onzin ga ik niet eens lezen, want dan mag je straks helemaal niks meer

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:07

Citaat:
ja als we dit allemaal niet meer kunnen moeten we er maar stinkend en met rotte tanden bij gaan lopen

Uh uh
Als je je gebit ernstig verwaarloost loop je kans dat je een leverontsteking oploopt. Zo'n ontsteking geeft een grotere kans op een levercarcinoom.

Vork

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:27

Ja zeg, dan kan je niets meer.
Overal zit tegenwoordig iets kankerverwekkends in.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:24

Zoek en leven,, Koe

ga jij maar door het leven als een groen stinkend snotje Scheve mond
Wij gaan langzaam maar schoon en met een leuk leven achter de rug dood Knipoog

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:31

Iris_ schreef:
Zoek en leven,, Koe

Ja

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:11

Je moet er niet te veel bij nadenken. Even een voorbeeldje:
Citaat:
Tandpasta – Tandpasta bevat Sacharine en Fluoride. Beiden bekend als kankerverwekker (hoewel: Sacharine schijnt tegenwoordig zuiverder geproduceerd te worden)(zie de fluorpagina).

Sacharine is een zoetstof. Sacharine wordt snel door het lichaam opgenomen en vrijwel volledig onveranderd uitgescheiden via de urine. Sacharine heeft geen invloed op de concentratie glucose in het bloed, wat het uitermate geschikt maakt als zoetstof voor diabetici. Naast de toepassing in voedingsmiddelen geschikt bij diabetes is sacharine ook uitermate populair als zoetstof in "light" producten zoals suikervrije frisdranken.
Ook wordt sacharine in vele andere voedingsmiddelen gebruikt.

Zou dit dus betekenen dat je niet meer wilt eten alleen omdat Sacharine, wat volgens jou kankerverwekkend zou zij, in het eten verwerkdt is?

Uit onderzoek blijkt dat er nooit een verband is gelegd, bij mensen, tussen de inname van Sacharine en kanker.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:09

Iris_ schreef:
Zoek en leven,, Koe

whahaha wat een woordkeuze!!!

nou inderdaad hoor. liever lekker geleefd en iets korter, dan lang maar niet fijn.
en in alles worden opeens ziekteverwekkende stoffen gevonden, dus het is gewoon onmogelijk om dit te vermijden.
ik rook niet, ik drink niet vaak te veel, ik doe niet aan drugs en ik eet gezond.
dat vond ik wel genoeg goede dingen.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:08

Op alles is een 'kans', ik maak me er niet te veel zorgen over ...
Zolang je maar van alles niet te veel gebruikt kan het niet veel kwaad denk ik. 'De gulden middenweg' Knipoog

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:24

En trouwens, voor veel dingen worden wij mensen ook resistent tegen hoor. Ons lichaam kan wel een beetje straling hebben.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:31

Zo ken ik iemand die iedere dag sportte, niet dronk en niet rookte z'n hele leven. Tijdens zijn vakantie ging hij fietsen met z'n zoon en hij viel dood neer, een hartstilstand.

Zo ken ik ook iemand die ook nooit gerookt en gedronken heeft, hardstikke gezond was, zij heeft nu darmkanker.

Tsja, het is voor iedereen gewoon anders, maar ik vind dit een beetje overdreven, dan moeten we maar geen deo meer gebruiken, dan stink je maar een beetje, maar je hebt wel minder kans op kanker..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:38

Citaat:
Dus TS gebruikt geen zeep, shampoo, douchegel, deo, scheerschuim (of andere middeltjes om zich te ontharen), gebruikt geen gel en geen tandpasta of mondwater... Enkel water dus...

En dan kunnen we het ook nog hebben over water....

Ga maar eens wat onderzoeken lezen van het drinkwater in Nederland. Water zit vol met giffen en andere gevaarlijke stoffen.

Zoiezo al in landbouwgebieden/streken zitten standaard velen landbouwgiffen in het drinkwater uit je kraan.

Maar dit vind ik wel een kwalijk feit. Aangezien hier iets aan gedaan kan worden, want water bevat van nature deze stoffen niet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:59

Ik dacht juist dat je bij deo meer kans op kanker had wanneer je net geschoren hebt

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:02

Natalie schreef:
Dus TS gebruikt geen zeep, shampoo, douchegel, deo, scheerschuim (of andere middeltjes om zich te ontharen), gebruikt geen gel en geen tandpasta of mondwater... Enkel water dus... Knipoog

Nee... Fijn als je je wat bewust bent van welke gevaren er kunnen schuilen achter al die producten... Maar bij die dingen geldt hetzelfde als met alles waar té voor staat: té veel is slecht, matig gebruik.. Heb nog niet gehoord van iemand die is gestorven aan een dagelijks vleugje deo of tweemaal daags tandenpoetsen Clown

En dan ben ik bij deze maar luchtig... Ik LEEF tenminste volop... Want zeg nu zelf: wat heb je aan een leven wat je geleefd hebt vol zorgen en 'wat als' als je er niet van genoten hebt omdat je je teveel zorgen maakte ?

Er is ook zeep,shampoo, douchegel, deo en scheerschuim, tandpasta etc zonder al die stofjes erin hoor Knipoog Ik vind het wel een nuttig topic, de meeste mensen hebber er misschien niet zo'n last van. Maar als ik gewone shampoo,gel,douchegel of zeep gebruik heb ik last van eczeem, en niet te spreken over mijn Psoriasis die daardoor veel erger wordt. Het is maar net wat je wilt, maar bewuster worden van iets is nooit verkeerd.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:39

Mias schreef:
Je moet er niet te veel bij nadenken. Even een voorbeeldje:
Citaat:
Tandpasta – Tandpasta bevat Sacharine en Fluoride. Beiden bekend als kankerverwekker (hoewel: Sacharine schijnt tegenwoordig zuiverder geproduceerd te worden)(zie de fluorpagina).

Sacharine is een zoetstof. Sacharine wordt snel door het lichaam opgenomen en vrijwel volledig onveranderd uitgescheiden via de urine. Sacharine heeft geen invloed op de concentratie glucose in het bloed, wat het uitermate geschikt maakt als zoetstof voor diabetici. Naast de toepassing in voedingsmiddelen geschikt bij diabetes is sacharine ook uitermate populair als zoetstof in "light" producten zoals suikervrije frisdranken.
Ook wordt sacharine in vele andere voedingsmiddelen gebruikt.

Zou dit dus betekenen dat je niet meer wilt eten alleen omdat Sacharine, wat volgens jou kankerverwekkend zou zij, in het eten verwerkdt is?

Uit onderzoek blijkt dat er nooit een verband is gelegd, bij mensen, tussen de inname van Sacharine en kanker.

Dat zoetstof kankerverwekkend is is al een lange tijd bekend.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:29

soms kan men overdrijven.. ik bedoel het moet je leven niet gaan beheerzen want dan wordt je gek en kom je erachter dat er eigenlijk overal wel wat mee mis is... je moet voor jezelf uitzoeken hoever je hierin wilt gaan en wat mogelijk is maar met zoetstof ben ik 500% eens. Puur vergif. En makkelijk te omzeilen.

Velen zoetstoffen, onderandere Cyclamaat, zijn verboden in bijvoorbeeld Amerika.
Geen zoetstoffen voor mij, tenminste ik eet en drink echt zelden tot nooit iets waarin zoetstof zit.

En trouwens... altijd maar kankerverwekkend... kijk eens verder dan kankerverwekkend.
Dat is bij mij echt niet de reden om geen zoetstof te eten/drinken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:30

vind maar eens een tandpasta zonder fluoride...

(edit) Heel gemakkelijk gevonden binnen 2 sec... http://www.heelnatuurlijk.nl/asp/produc ... egoryid=53

Trouwens echt een tip deze site.. http://www.heelnatuurlijk.nl/
Je vind er ook van alles over water, eigenlijk over alles.

Belachelijk trouwens dat we eigenlijk zoveel stoffen in een product stoppen...
Dan is het denk ik nog maar beter om nietwetend te zijn hierover...
( al gaat de site me veel te ver over bijv voeding , dat is idd belachelijk en anders hadden we allang liggen te creperen idd )
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 07-02-07 21:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:45

Tegenwoordig is alles kankerverwekkend.
Als we dat zouden moeten geloven zouden we allemaal allang dood moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:49

En ga jij maar lekker poetsen zonder fluor hoor! Veel plezier, laat je me even het resultaat horen?

Huilen van het lachen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:10

Roseane schreef:
En ga jij maar lekker poetsen zonder fluor hoor! Veel plezier, laat je me even het resultaat horen?

Huilen van het lachen

Bijdehand hoor Roseane Knipoog

Maar wel gek hoor dat ze in een keer beweren dat fluoride kankerverwekkend is. Vroeger zat het gewoon in het drinkwater! Dus lijkt me erg sterk. Maargoed, ik zal het binnen de praktijk eens in de groep gooien, kijken wat de tandheelkundige wereld ervan vind Haha!

Volgensmij is trouwens alleen de zoetstof aspartaam slecht... het breekt inderdaad delen van je hersencellen af... maarja, vanaf welke hoeveelheid? En wat moet je dan?
Ik zie mezelf al in discussie met een patient Haha!
Zoetstof gebruiken want dan krijg je geen gaatjes, maar sterven wel je hersencellen af... of suiker gebruiken zodat je hersencellen niet afsterven, maar wel kans op gaatjes en dik worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:13

Ik zou liever kort maar leuk leven, dan lang leven zonder gebit. Huilen van het lachen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:15

Roseane schreef:
Ik zou liever kort maar leuk leven, dan lang leven zonder gebit. Huilen van het lachen

Zegguh, waar hebben ze die implantaten voor dan tegenwoordig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:16

ShadowFax schreef:
Roseane schreef:

Zegguh, waar hebben ze die implantaten voor dan tegenwoordig Haha!

Ja, bij ons in de praktijk waar ik stage loop doen we tegenwoordig ook aan prijsverhoging he;
2.000,- euro per implantaat!! Scheve mond

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:17

Roseane schreef:
Ja, bij ons in de praktijk waar ik stage loop doen we tegenwoordig ook aan prijsverhoging he;
2.000,- euro per implantaat!! :\

Killing my wallet