2 liter water drinken op 1 dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: 2 liter water drinken op 1 dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:18

ik drink minimaal 2 liter ja .. ik sport veel en kan dus niet met minder Tong uitsteken goed eigelijk! op de dagen dat ik echt veel sport drink ik vaak rond de 3 liter!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:23

maar hoe combineren jullie dat dan met toiletbezoek? ik sta voor de klas en kan dus enkel in de pauzes naar het toilet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:24

ik drink op school vrij weinig .. zo dat ik niet zo vaak naar het toilet hoef .. daarbuiten drink ik veel meer Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:25

Hier nog een waterdrinker! Je merkt het echt aan je huid, hoor, die wordt er echt mooi van. Ik merk het ook aan mijn haar (minder droog). Voor je een watervergiftiging oploopt, moet je echt heel wat naar binnen werken en ook nog eens achter elkaar. Waar ik wel gek van word, zijn van die mensen die meteen roepen 'oh, wat saai', als ik om water vraag. Alsof ik minder gezellig ben, door wat er in mijn glas zit??? Toen ik nog in Italie woonde, zeurde niemand daarover (het is daar heel normaal om veel water te drinken), maar hier in NL vinden veel mensen het 'ongezellig'. Niet dat ik me er iets van aantrek, maar toch..... Clown
Ik drink ook geen water om te lijnen, want ik weeg amper 50 kg, maar wel om de afvalstoffen af te voeren en mijn lichaam te hydrateren. In de winter vind ik het wel eens moeilijk om zoveel te drinken, maar het voelt wel beter als ik het wel doe....

Oh, en ik ga de hele dag door naar de wc, hoor, maar ik ben momenteel dan ook veel thuis bij mijn dochtertje. Toen ik nog werkte (op kantoor en veel onderweg was) ging ik gewoon wanneer ik wilde. En ik plan mijn water drinken ook, als ik weg moet dan drink ik wat eerder of later weer verder.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:27

maar ik heb een soort doorlopende verbinding van keel naar blaas, dus wat er in gaat wil er direct weer uit!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:08

ik krijg gewoon dorst van dit topic.

ik probeer ook veel te drinken, best lastig want als ik niet op pas drink ik maar 1 glas per dag. Best fout, ben nu weer goed op weg!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:43

Ik drink ook veel te weinig, kan maar anderhalve liter maximaal drinken.
Als ik meer ga drinken, word ik heel erg misselijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:53

Ketaki schreef:
Ik drink ook veel te weinig, kan maar anderhalve liter maximaal drinken.
Als ik meer ga drinken, word ik heel erg misselijk.

anderhalve liter is niet veel te weinig
is gewoon goed
anderhalve liter is een beetje de gemiddelde behoefte aan water van het menselijk lichaam
de twee liter is ruim, ruim ruim voldoende bij normaal functioneren (dus zonder extreem lichamelijke arbeid, sport of andere specifieke indicaties)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 07:02

In ander vocht/drinken zit ook water. Dus het is niet zo dat je dagelijks vier halveliterflesjes naar binnen moet werken. En ik kan het je nog sterker vertellen: voor vrijwel iedere persoon is anderhalve liter meer dan genoeg.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:49

precies Nouks!!!!

Dat rare gedoe ook altijd met 2 liter water oid.
Gewoon gemiddeld genomen 1,5 liter drinken... dan zit je goed!
En oke, water is gezond ja... thee en water drinken is zeker goed, maar dat betekend niet dat ieder mens pers'e 1,5 ( 1,6 ) liter water moet drinken. Als je dat haalt incluisief soep, thee, melk, vruchtensap etc is het goed!

Ik zou zeker geen 2 liter (+) water per dag drinken voor erg langere tijd.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:12

Ik red het ook mákkelijk.
Drink sowieso heel veel thee thuis, dus dat scheelt al.
En 2 liter, dat is maar 4 van die flesjes. Dat over een hele dag, moet je toch makkelijk redden?
Ik wel hoor. Haha!

Snap sowieso niet dat er mensen zijn, die het redden op 3 keer per dag bij het eten wat drinken en 's avonds misschien een glas.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:51

Ik haal de liter nog nieteens denk ik Nagelbijten / Gniffelen
's Ochtends 1 glas water, op school meestal een half flesje ofzo.. Thuis een kop thee.. Bij het avond eten een glas water en 's avonds een glas fris oid?
Misschien toch eens wat meer gaan drinken, misschien eet ik dan ook niet meer zo veel Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:55

het is denk ook een kwestie van opbouwen.. van n halve liter op een dag naar 2 liter is een enorme aanval op je blaas..
Ik drink al jaren rustig 2 liter op een dag, maar heb dit toen in het begin wel rustig op gebouwd, elke dag een paar honder ml meer en dan wen je er gauw genoeg aan Lachen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:01

Ik dronk eerst ook niet zoveel maar ik ben een aantal maandne geleden begonnen met het Sonja Bakker dieet en daar moet ik ook 2 liter drinken per dag.

Het is een paar dagen rennen naar de wc maar daarna wordt het wel iets minder.

Ik was er eigenlijk best snel aan gewend... Ik drink nu over dag 3 flesjes water en s'avonds een paar koppen thee.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:48

ik drink niet zo veel. ik drink 's ochtends een glaasje, 's middags een klein flesje en een glas, 's avonds een glaasje en soms een kop thee. is die genoeg of zou ik meer moeten drinken?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:01

Nouks schreef:
In ander vocht/drinken zit ook water. Dus het is niet zo dat je dagelijks vier halveliterflesjes naar binnen moet werken. En ik kan het je nog sterker vertellen: voor vrijwel iedere persoon is anderhalve liter meer dan genoeg.

de anderhalve liter haal ik misschien heel moeilijk hoor.
vind het echt lastig om anderhalve liter naar binnen te werken.
( ben meer verslaafd aan eten.) Tong uitsteken

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:15

Ketaki schreef:
Nouks schreef:

de anderhalve liter haal ik misschien heel moeilijk hoor.
vind het echt lastig om anderhalve liter naar binnen te werken.
( ben meer verslaafd aan eten.) Tong uitsteken

ik vind het ook moeilijk om veel te drinken Clown maar probeer er wel altijd op te letten, niet dat het altijd lukt, maargoed Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:54

Hou vooral je urine als graadmeter.

Donker? Te weinig vocht
Ruikt? Te weinig vocht.

Zowat geurloos en erg licht van kleur? Prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:35

Talisa schreef:
Ik haal de liter nog nieteens denk ik Nagelbijten / Gniffelen
's Ochtends 1 glas water, op school meestal een half flesje ofzo.. Thuis een kop thee.. Bij het avond eten een glas water en 's avonds een glas fris oid?
Misschien toch eens wat meer gaan drinken, misschien eet ik dan ook niet meer zo veel Haha!

Glas: 0,2 liter
Flesje: meestal 0,5 liter, soms 0,33
Kop thee: 0,2 liter
Glas: 0,2 liter
Glas fris: 0,2 liter

Is dus 1,5 liter (of bij klein flesje 1,13)

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:39

Pff ik kan er niet aan ontkomen Clown Sinds m'n moeder bij de weightwatchers is moeten we allemaal zoveel water drinken, ze heeft nu zelf al speciale glazen gekocht waarbij je je hoofd niet zo ver naar achter hoeft te doen. Vaak doe ik er siroop in, of ik gooi het uit het raam.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:41

Mij lukt het wel Lachen
Ik drink 's ochtends voor het eten 1 glas [250 ml] en tijdens/vlak na de maaltijd een bak thee [ook zo rond de 250ml] 15 min. erna bij het inslikken van mijn pillen ook nog eens een glas.
Dan heb je dus alweer ruim 3/4 liter water op, spoedig daarna verdwijnt alles weer in de wc Haha! maargoed ^^
Op school neem ik een halve liter flesje mee, met de nodige malen naar de wc [ik heb echt een hele slechte blaas ^^ na 1 glas moet ik al plassen]

Kom ik thuis van school, nog een glas en een bak thee. Rond 4 uur nog een glas en/of een bak thee.
's avonds na het eten nog een glas water.
en meestal ook nog een bak thee

Nanouschka_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:22

water drinken is inderdaad erg gezond!
2 liter per dag is echt niet (te) veel...
waar je wel op moet letten is dat je het niet allemaal achter elkaar drinkt!!!
afhankelijk van je lengte en lichaamsgewicht kan je bloed dan té snel verdunnen met alle gevolgen van dien!

het is dus een prima initiatief om 2 liter water per dag te drinken, maar luister naar je lichaam!

p.s.: grote hoeveelheden vocht verlaten sneller het lichaam dan kleine hoeveelheden, dus drink niet teveel water als je ergens heen moet of lang gaat reizen Knipoog

p.s.2: thee telt níét als water, omdat je door thee-extracten ook juist vocht aan het lichaam onttrekt! het telt echter wel als 'vocht' waarvan je geloof ik ongeveer 3 liter per dag nodig hebt (incl. water)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:26

ik drink echt immens veel!! Ik denk dat ik gemiddeld 1,5liter water drink. en nog 2liter appelsap of limonade ofzo(geen cola).
Ik moet ook om te haverklap naar de wc Haha! Weet niet waarom, maar heb gewoon veel behoefte aan drank(klinkt als een alcocholieker Clown )

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:56

Ik heb vandaag weer 2 liter op & geen hoofdpijn gehad! Haha!

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:58

Er zit ook al heel veel water in fruit en groenten he Knipoog