Liever bril dan lenzen of liever lenzen dan bril?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

Re: Liever bril dan lenzen of liever lenzen dan bril?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:11

Als je gauw last van droge ogen hebt/je traanvocht productie niet zo goed is, welke lenzen worden dan aangeraden harde of zachte?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:19

Ik draag liever lenzen.
Als ik mijn bril op heb dan zie ik in mijn ooghoeken steeds die pootjes, zeker onder het autorijden is dit vervelend omdat het dan net is alsof er iemand op mij afkomt. Ook zie ik de boven en onderkant van mijn bril.
Van mijn lenzen heb ik zo heel af en toe wel last, maar toch gaat mijn voorkeur daar naar uit Lachen

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:53

Liever lenzen!
Echt waar ik heb zachte en merk er niks van en kan alles ermee doen!
Moet er ook niet aan denken om met een bril rond te lopen, staat echt niet bij mij Tong uitsteken
DUs doe mij maar lenzen. Mooier en zit fijner Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:19

zachte maand lenzen!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:09

Ik heb zachte lenzen, uitvinding van de eeuw!
Niet meer telkens die vreselijke bril dragen, ik kan tenminste zien tijdens het zwemmen en geen kans op een blauwe neus dankzij dat ding Lachen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:12

Op het moment heb ik mn bril vaker op, maar het maakt me eigenlijk weinig uit.

en ben het helemaal eens met topsylover; prima uitvinding die zachte lenzen.. zie ik weer wat tijdens het zwemmen Clown

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:13

ik heb ook liever lenzen. ik draag zachte, maar in het weekend draag ik nog steeds een bril, omdat het moet van de oogarts. (schijnt dat mijn ogen anders kapotgaan of zoiets...)
heb wel al een paar keer infecties op mijn lenzen gehad

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:15

Ik heb een bril en hij bevalt me prima Haha!
Zou ook niet aan lenzen moeten denken, ten eerste ben ik daar veel te onhandig voor denk ik.
En een bril is veel handiger met het snel op en afzetten.
Zonder bril vind ik mijn gezicht ook veel te kaal, ik hou van mijn brilletje Haha!

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:18

Ik draag liever lenzen, omdat ik me onzeker voel met mijn bril.
Ik heb harde lenzen zijn niet zo comfortabel maar zachte gingen helaas niet. Ik heb ze nu al een paar maanden, irritant met stofje enzo. Maar ik ga toch echt voor de lenzen.
's avonds doe ik ze alleen uit vooral als je ogen moe beginnen te worden dan voel je ze heel erg.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:54

Ik weet niet wat ik liever draag...
Ik draag nu m'n bril bij het autorijden en tv kijken, en als ik het nodig heb. Maar ik heb het altijd nodig, en ik kan m'n bril niet altijd op, vind het een rotgevoel, de hele tijd dat ding op m'n kop, al staat het wel bij me. Maar ik krijg er hoofdpijn van, van de pootjes dan, hoe goed het ook zit. Dus ik ga toch weer voor de lenzen Lachen!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:41

Mij is ook verteld dat ene bril juist slechter is voor je ogen, omdat er zo`n stuk tussen zit worden ze nog langer oid.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:32

Jenslover schreef:
Als je gauw last van droge ogen hebt/je traanvocht productie niet zo goed is, welke lenzen worden dan aangeraden harde of zachte?

zachte geloof ik omdat je die minder snel kwijt raakt en ze meer vloeistof bevatten .. mijn zus heeft hier last van .. die heeft nu zachte lenzen maar dan met lucht doorlaten ofzo

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:45

Heb zelf zachte lenzen, bijna driekwart jaar! Heel fijn, ook met droge ogen, omdat ze lucht doorlaten etc. Is ook veel fijner met sporten!

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:26

Liever lenzen. Haha!

Bril is zo irritant. Nagelbijten / Gniffelen Steeds dat ding op je kop. Tong uitsteken Ik botste er overal mee tegenaan, dus dat ding stond steeds krom. Bloos En als het een beetje koud was en je kwam binnen zag je niks meer. Tong uitsteken

Maar de belangrijkste reden vind ik toch wel dat een bril niet mooi staat bij me. Tong uitsteken (Vind ik dan. Lachen )

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:28

Ben toch maar voor de bril gegaan. Het staat mij echt niet lelijk. En ik zie mij nog niet elke dag prutzen met die lenzen. Alleen al het idee dat ik die dingen in moet doen bezorgen mij de rillingen (weet trouwens niet waarom). Dus dan blijft er maar 1 optie over: de bril. Vandaar dat ik tegenwoordig met een bril rondloop.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:29

Choicielover schreef:
Citaat:
-IK KAN EEN ZONNEBRIL IN DE ZOMER DRAGEN & GOED ZIEN

Je hebt ook zonnebrillen op sterkte hoor Tong uitsteken

Haha , 't geld groeit niet op me rug hoor Nagelbijten / Gniffelen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:29

nienke_92 schreef:
Ben toch maar voor de bril gegaan. Het staat mij echt niet lelijk. En ik zie mij nog niet elke dag prutzen met die lenzen. Alleen al het idee dat ik die dingen in moet doen bezorgen mij de rillingen (weet trouwens niet waarom). Dus dan blijft er maar 1 optie over: de bril. Vandaar dat ik tegenwoordig met een bril rondloop.

De eerste week is het wat prutsen daarna gaat het lijk niks

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:33

Ik heb (nu nog) zachte lenzen, maar ik ben aan het kijken voor een bril. Lijkt me toch handiger, want die zet je makkelijker op en af, lenzen moet je steeds in en uitdoen. Om even een voorbeeld te geven: als ik 's avonds op bed lig en ik kan niet slapen, dan wil ik bv nog even tv kijken, maar ja...dan heb ik m'n lenzen al uit, dan moet ik ze helemaal opnieuw indoen. Een bril kun je meteen opzetten.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:32

Zachte lenzen Haha!

Sinds afgelopen zomer heb ik lenzen. Ik ben er super tevrede over Ja

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:35

Ik heb zachte lenzen, en een bril voor erbij.
Maar m`n bril heb ik bijna nooit op hij ligt ergens verbogen onder m`n bed Bloos

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:02

Ik heb zachte daglenzen echt het allerbeste tot nu toe.
Ik had vroeger een bril, begon op mijn 12de met lenzen dat waren toen 6maand lenzen.
Maar helaas op mijn 24ste konden mijn ogen plots geen lenzen meer verdragen. Ik was teneinde raad en moest terug brillen. Vreeselijk gewoon. Ik heb -5 voor ver zien aan beide ogen. Als je boven, onder, links of rechts van je glazen keer was alles een waas. Kwam je van koud weer binnen wazen je glazen aan. Om nog maar te zwijgen van de takken int bos waar ie soms bleef achter hangen.
Ik zag toen een reklame spot op tv over nieuwe daglenzen die bijna volledig uit water bestaan. Die heb ik nu al ruim een jaar en ben super tevreden. Ik wil niks anders meer.
Behalve ooit laten lazeren als ik genoeg geld heb ervoor.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:07

Hozie schreef:
Ik heb (nu nog) zachte lenzen, maar ik ben aan het kijken voor een bril. Lijkt me toch handiger, want die zet je makkelijker op en af, lenzen moet je steeds in en uitdoen. Om even een voorbeeld te geven: als ik 's avonds op bed lig en ik kan niet slapen, dan wil ik bv nog even tv kijken, maar ja...dan heb ik m'n lenzen al uit, dan moet ik ze helemaal opnieuw indoen. Een bril kun je meteen opzetten.

ik heb zachte maand lenzen .. maar voor s'avonds een bril .. als ik tv kijk in bed doe ik die op .. 1x per 3 jaar krijg ik een nieuwe..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 01:21

ranna schreef:
Heb lenzen gehad maar mijn ogen zijn te droog waardoor ik meer zag zonder lenzen dan met. Net alsof je met ruitenwissers over een autoruit gaat die net niet vochtig genoeg is
Schoot niet op dus..

Dat probleem heb ik dus ook Scheve mond . Ik heb een tijd lang lenzen geprobeerd, maar zelfs na een half jaar voelde ik die dingen nog steeds zitten, dus ben ik op een gegeven moment maar gestopt Verdrietig .
Ik zag nog niet zó slecht zonder die dingen, dat ik dus maar zonder bril doorgesukkeld ben Bloos .
Sinds een half jaar, merk ik dat ik niet echt meer goed zag en deed dan bij het lezen en achter de PC maar braaf mijn bril op.
Nu is mijn bril laatst stuk gegaan en merkte ik pas hoe "gehandicapt" ik zonder dat ding ben Frusty .
Ik heb vorige week een nieuwe bril uitgezocht en hoop dat ´ie een dezer dagen klaar is.
Toch wil ik weer lenzen proberen, want ik heb laatst gelezen dat er weer iets nieuws op de markt is; lenzen die nóg vochtiger zijn en die een nog betere acceptatie hebben.
Ik probeer het gewoon nog een keer en anders moet ik ik maar gewoon accepteren dat ik brillendrager ben Clown .

Jenslover schreef:

Zachte lenzen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:47

Als ik niet thuis ben draag ik liever mijn zachte maandlezen. Hier thuis zet ik toch regelmatig mijn bril op omdat ik denk dat het voor je ogen nooit goed kan zijn als er altijd maar lenzen in zitten.

Ik heb trouwens een een jaar ofzo harde lenzen gehad. Pff die krengen echt nooit meer. Wat verschrikkelijk zeg alles voel je wat er onder komt.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:27

Ik zweer bij lenzen. Als ik ooit terug een bril zou moeten dragen, zou ik me ergeren aan het feit dat ik 'opzij' niks zie.
Over een paar jaar wil mijn ogen laten laseren zodat ik niks meer hoef te dragen.