BianCatjee schreef:Het heeft inderdaad ook effect op het kraakbeen, maar doordat je knakt slijt het kraakbeen!! maar dit moet je echt proberen te verminderen (als je dit expres doet) want als je helemaal geen kraakbeen meer bent kan je al botten breken als je ergens tegen aan stoot!!

en dat is niet fijn lijkt me..
Ik denk inderdaad dat je het niet zomaar voor de lol moet doen, doe ik dus ook niet
ik doe het alleen als ik het gevoel heb "vast te zitten" en ik het gevoel heb alsof er licht iets in de knel zit. Ik doe bewust mijn rug zelden omdat ik er ook geen last van heb en als je expres knakt ik bang ben dat je inderdaad slijtage opwekt.
pharagirlke schreef:Als ik bvb het gevoel heb dat iets vast zit, dan kraak ik die. (je hebt van die speciale bewegingen enz voor je spieren te rekken enzo, dan kraakt het bij mij ook ineens en dan voelt het echt veel losser, wanneer er niets kraakt bij die beweging blijf ik 'vast' zitten.
dit herken ik, ik knak ongeveer 1 keer per 3 dagen ofzo, maar soms wel eens 2 keer per dag. Licht eraan of ik veel gedaan heb, of rare bewegingen heb gemaakt. Heb er gelukkig nooit last van.