Geknak in je lichaam ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

Re: Geknak in je lichaam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:21

casperrr schreef:
Wat ik overigens niet helemaal snap... Ik lees hier dat sommige mensen zeggen dat het niet schadelijk is.
Ik heb het zo erg gehad dat ik bij 2 verschillende dokters ben geweest, die zeiden dat het niet goed voor je was, en ik kreeg er pilletjes voor...

Ik denk ook dat het schadelijk is. Misschien niet als je het af en toe een keer hebt. maar als je altijd maar blijft knakken dat KAN toch nooit normaal zijn?
Ik had er in het begin ook nooit last van, maar nu doet het echt verschrikkelijk veel pijn.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:35

ik heb het echt heel erg in mijn kaak ( 1 kant de andere kant gaat dan op slot )
en ik heb het vaak in miijn enkels .em ik heb het ook in mijn elleboog af en toe

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:44

ik zit soms gewoon int lokaal dan voel je gewoon je knie op slot springen zegmaar. dan moet je m knakken en ist weer over. Laatst ook bij de kerstnachtdienst. Was doodstil, k geef een collectezakje door, KNAL Tong uitsteken in mn schouder vet dom schaamde me dood. Tong uitsteken

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:50

Ik heb het in mijn ellebogen, teen en vooral nek de laatste tijd. Ja

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:55

ik hoor hier nogal gekke dingen van luchtbelletjes enz.
De dokter heeft mij eigenlijk iets anders verteld: volgens hem is dat een gevolg van te weke gewrichtsbanden...nou ja!
Ik heb het ook in mijn kuiten, en ik verzeker je: dat is geen handige plaats want hoeveel keer per dag gebruik je die spieren: idd: de hele dag!
Vooral in de examens als ik in een doodstille zaal naar voor mijn examen ga inleveren, zie ik wel eens gekke gezichten...

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:58

mijn rug knakt vaak! en doet ook wel eens zeer

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:04

Mijn vader zegt dat het lucht tussen de gewrichten is.
Hij is militair dokter, dus heb ik me daar maar bij neergelegd Clown

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:07

kazi schreef:
ik hoor hier nogal gekke dingen van luchtbelletjes enz.
De dokter heeft mij eigenlijk iets anders verteld: volgens hem is dat een gevolg van te weke gewrichtsbanden...nou ja!
Ik heb het ook in mijn kuiten, en ik verzeker je: dat is geen handige plaats want hoeveel keer per dag gebruik je die spieren: idd: de hele dag!
Vooral in de examens als ik in een doodstille zaal naar voor mijn examen ga inleveren, zie ik wel eens gekke gezichten...

wat jij vertelt van die weke gewrichtsbanden is dat ernstig ?:P

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:09

nee hoor! Clown kan echt geen kwaad, maar gaat ook wsl niet over... nou ja, echt ergerlijk is t toch niet? (meestal toch niet?)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:14

heb het ook weleens,
in mijn kuiten en vooral als het koud is.
Tja...doet verder geen pijn ofzo, maar af en toe is het wel irritant

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:19

Haha okee. Tis soms wel irritant maar meestal voel je er nix van. Soms wel Tong uitsteken

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:21

Ik heb tijdens het lopen bij elke stap een knak in mijn rechterheup. Je hoort het niet en ik voel het alleen als ik mijn hand op mijn heup heb. Hoe zit dat dan want dat lijkt me toch geen lucht Vork

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:22

Ik heb het heel erg in mn knieën als ik op mn hurken ga zitten
En soms een vinger ofzo

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:26

ik heb meerdere keren gehoord, dat als je het echt te vaak gaat doen, dat je dan snel vochtophopingen krijgt in je gewrichten.
Misschien zie je er nu nog niets van, maar 'later als je groot bent' Knipoog kan je er wel last van gaan krijgen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:31

als ik met mij schouders naar voren draaiende bewegingen maak (wat je soms ook weleens moest doen bij het opwarmen voor een gymles ofzo) dan knakt mijn nek.
als ik met mijn hand wapper knakt me pols en als ik me vingers open en dicht toen blijft mijn pink ff hangen en met een knakkend geluid schiet ie dan weer goed Verward
en met sommige bewegingen met me armen dan voel ik gewoon zo'n raar drukkend gevoel in me elleboog en dan moet ie ff knakken zodat ik weer op een normale manier verder ken gaan. echt vaag...

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:36

mijn vingers knakken altijd, benen, tenen, álles kan bij mij knakken, kan dr alleen niks aan doen. Geen wat je er tegen kunt doen dus. Knipoog

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:45

BianCatjee schreef:
Het heeft inderdaad ook effect op het kraakbeen, maar doordat je knakt slijt het kraakbeen!! maar dit moet je echt proberen te verminderen (als je dit expres doet) want als je helemaal geen kraakbeen meer bent kan je al botten breken als je ergens tegen aan stoot!! Boos! en dat is niet fijn lijkt me..

Ik denk inderdaad dat je het niet zomaar voor de lol moet doen, doe ik dus ook niet Lachen ik doe het alleen als ik het gevoel heb "vast te zitten" en ik het gevoel heb alsof er licht iets in de knel zit. Ik doe bewust mijn rug zelden omdat ik er ook geen last van heb en als je expres knakt ik bang ben dat je inderdaad slijtage opwekt.
pharagirlke schreef:
Als ik bvb het gevoel heb dat iets vast zit, dan kraak ik die. (je hebt van die speciale bewegingen enz voor je spieren te rekken enzo, dan kraakt het bij mij ook ineens en dan voelt het echt veel losser, wanneer er niets kraakt bij die beweging blijf ik 'vast' zitten.

dit herken ik, ik knak ongeveer 1 keer per 3 dagen ofzo, maar soms wel eens 2 keer per dag. Licht eraan of ik veel gedaan heb, of rare bewegingen heb gemaakt. Heb er gelukkig nooit last van.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:44

Hier had ik vroeger ook altijd last van moet zeggen dat het toen na een groeispurt over is gegaan. Als ik bv op mn knieën ging zitten klonk het gewoon ranzig het knakte allemaal lekker zeg maar Clown
Zo had ik het ook vaak met mn kaken dat deze tijdens het eten gewoon ineens vast stonden en weer terug moesten schieten Nagelbijten / Gniffelen

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:05

In mijn vingers, tenen, nek en rug heb ik vaak dat ik het gevoel het dat het vast zit. Dus daarom knak ik dit weleens, en dan voelt het veel beter!

Maar is het nou echt niet goed voor je dan? Iedereen zegt iets anders...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:06

Ik kon het eerst met m'n vingers, maar nadat ik er eentje gebroken heb met basketbal durf ik het niet meer, m'n enkels, tenen, polsen, duimen, knieën en nek kunnen ook knakken.
Eerst deed ik het vaak expres, maar nu alleen nog als ik denk dat er iets vastzit ofzo. De dokter heeft gezegd dat het slijtage kan veroorzaken dusja.

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:03

Ik heb da ook Clown

Vind het vreselijk irri en vreoger ook wat eng al da gebeurde Tong uitsteken Bloos

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:34

Zep schreef:
Ik heb het ook regelmatig in mijn kaak, heel irritant als je een romantisch dinertje bij kaarslicht hebt Clown

En wat dacht je ervan als je romantisch staat te zoenen, je kaken op slot schieten, en jij niets meer kan? Clown

Ik heb het overal, alles kan knakken, soms pijnlijk, soms niet.
Het hoort erbij... Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:35

ik heb het altijd met mijn ellebogen en enkels Clown

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:27

Je kunt het knakken laten verminderen door je spieren sterker te maken, vaak zijn je gewrichtsbanden te lang of te slap,waardoor je gewrichten gaan knakken.
Op je tenen lopen is bijvoorbeeld goed voor je enkels, en train je rugspieren door middel van oefeningen om het knakken in je rug te verminderen.
Als dit allemaal niet helpt kun je eens aan je huisarts vragn of je niet langs een manuele therapeut langskan, of een cesartherapeute.

wat vooral belangrijk is, stimuleer het knakken niet, want hiermee wordt het veel erger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:29

Ik heb het altijd in m'n heup. M'n nek ook wel, en schouder, polsen enzo.. Clown En als ik 's ochtends loop knakken m'n voeten altijd. Ik heb het heel erg de laatste tijd.