nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:02

die heb ik ook op voorschrift van de dokter/dermatoloog.
Is best wel vette creme. zonder allemaal parfum en alcohol enzo.

als ik jou was zou ik die eens voor laten schrijven dan ja Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:04

Laar schreef:
die heb ik ook op voorschrift van de dokter/dermatoloog.
Is best wel vette creme. zonder allemaal parfum en alcohol enzo.

als ik jou was zou ik die eens voor laten schrijven dan ja Lachen

is dat witte crème, hele dikke? die heb ik namelijk een tijd geleden gekregen, maar het opschrift (of hoe noem je dat) is niet meer te lezen, omdat ik het zo vaak in mn handen heb gehad Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:13

ja witte dikke creme, maar je bedoeld het voorschrift, die sticker van de apotheek die je niet meer kan lezen?

want op de tube staat als het goed is gewoon van: cetomacrogol cremor( of creme)

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:22

ja inderdaad Bloos die is niet meer te lezen, maar het staat niet op de tube *pakt tube erbij* nouja, tube, het is eigenlijk een soort potje Clown weet niet hoe je dat moet zeggen Knipoog zolang dit helpt, gebruik ik het nog, maar dan heb ik weer iets nieuws voor het geval dat Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:28

oke Lachen het zóu een pot kunnen zijn. dermatoloog was zo vriendelijk om mij een herhaal recept van 10x voor te schrijven en dan voor 10x één KILO! Scheve mond
dus ik kon kiezen uit 1 kilo pot, of 10 tubes. dus heb ik die tien tubes maar genomen Tong uitsteken
en met 1 tube doe ik zo 2/3 maanden

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:38

ik heb een pot eigenlijk, maar noem het altijd een tube Clown anders dan weet mn mam ook niet waar ik het over heb Knipoog ja, we zijn een beetje raar thuis Tong uitsteken

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:13

Elke huid verschilt, en zo verschilt ook ieder zalfje wat. Tracht uit te zoeken welke zalf het best reageert op jouw huid.
Vroeger, had ik soms ook wat eczeem en gebruikte elocom, een zelf die snel inwerkt.
Gebruik ook geen uitdrogende zeep, maar vettere zeep en een body lotion, deze beschermt je huid tegen de kou en zal ervoor zorgen dat er geen kloofjes ontstaan.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:14

gebruik zoiezo geen zeep zou ik zeggen, zeep ik ontzettend slecht voor de huid en vooral voor mensen met eczeem is het geen uitweg.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:19

ik gebruik al jaren geen zeep meer Knipoog wordt daar echt helemaal gek van en ook body lotion kan ik niet smeren, omdat daar teveel 'zooí' inzit, zoals parfum enz. dat gaat namelijk zo ontzettend te branden Lachen

maar kowloon1 je hebt gelijk, elke huid verschilt en daarom is het zo lastig met eczeem, omdat elk zalfje bij verschillende mensen anders kan 'helpen'.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:25

heyhey,

ik heb last van gronisch eczeem vroeg over mij gehele lichaam nu alleen nog in mijn armen en soms met veel stress heel erg in mijn gezicht.
Jaren lang heb ik marteling meegemaakt jarenlang wakker gelegen van de pijn en de jeuk.
toen ik een paar jaar geleden bij macdonalds begon te werken had ik egzegd dat ik niet in de keuken kon staan vanwege mijn eczeem nu moest ik een keer invallen en dacht van tjsa 1 keertje kan geen kwaad mis dus ik kreeg een infectie bij mij eczeem en was er net optijd bij het zag er niet uit deed verschrikkelijk pijn en heb 3 weken aan de antibiotaca gezeten ik kreeg ook een zalf mee heb lopen janken elke keer dat ik het smeerde zoin pijn had ik gelukkig ben ik er nu redelijk overheen gegroeid en komt het bijn niet meer terug maar vaak denk ik eraan omdat je het toch altijd zal lbijven zien ik ben altijd wit ook in de zomer en ik heb hele donkere plekken van littekens op mijn armen van het krabben het is iets dat ik niemand gun
nu het probleem dat als ik kinderen wil dat het 90 procent kans is dat zij dit ook krijgen maar zou ik het daarom laten aan de ene kant ja zeker want ik ben jarenlang door grote hel gegaan hierdoor aan de andere kant is het ook een kleine kans dat ie het helemaal niet krijgt voorlopig neem ik nog geen kinderen maar je blijft er altijd aan denken.

poeh lang verhaal geworden en dat het nog zo dwars zit dank je wel voor het openen van dit topic.

kus natasja

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:31

graag gedaan voor het openen van het topic, heb hier zelf ook heel erg veel aan natasjavegas! Lachen op deze manier weet ik ondertussen dat ik niet de enige ben die door deze 'hel' heen gaat.

ik werk ondertussen zelf bijna 5 jaar bij de mac Clown en sta de laatste 2-3 jaar erg veel in de keuken, maar heb zelf nog nooit op deze manier een infectie gehad, maar echt vreselijk voor je! Ach gut weet je ook waardoor het komt? grills, vet of bezig zijn met voedsel? nieuwsgierig Lachen

ik denk dat ik ook voor laar kan spreken dat het inderdaad heel erg kan zijn en dat je inderdaad echt slechte perioden hebt, dat je alleen maar kan huilen en tegen zit. maar inderdaad bij mij doen de zalven ook erg zeer, maar dit komt bij mij vooral dat ik alles kapotkrab om maar pijn te hebben en geen jeuk.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:34

Ja want jeuk is vaak zóveel erger dan pijn.
Overigens doen de zalfjes geen zeer bij mij, maar ze verergeren de jeuk heeel erg Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:35

eigenlijk best grappig dat jij juist meer jeuk krijgt (nouja, grappig Knipoog), bij mij doet het juist zo ontzettend zeer. vooral mn zware hormoonzalf, dan moet ik echt iets te doen hebben, want heb anders het gevoel dat alles van mn lichaam afvalt. zeg maar geen handen en geen armen meer Clown

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:37

off-topic: even stiekem gespiekt in je profiel laar, wat een mooie gedichten kan je schrijven zeg! sorry, maar moest het even zeggen Vork

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:39

is idd wel grappig dat iedereen er zo anders op reageert dan ja.

de grootste ramp van de laatste tijd is mijn rug wel, geloof ik.
als ik een stukje fiets dan begin ik te zweten ( iedereen lijkt mij Tong uitsteken ) maar pfff zweet prikt ZO erg in mijn eczeem, dan staat echt heel mijn rug in brand. echt heel erg..

Kimmm, ik schrijf zelf wel veel gedichten. maar dat zijn niet mijn gedichten Tong uitsteken er staan ook de namen bij van de personen die ze schreven. in mijn profiel is dus gewoon een selectie gedichten die ik mooi vind Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:42

oeps, sorry Bloos zit daar gewoon lekker heel hard overheen te lezen Knipoog maar zweet prikt echt heel erg, heb het vooral ook met sporten, ook met paardrijden als we hard aan het werk worden gezet Lachen maar dan niet op mn rug, vooral mn armen en mn heupen, precies waar je broekband zit.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:01

heyhey,

die infectie kwam door een of andere bacterie die in het vlees gezeten zou hebben mac donalds kon hier dus verder niets aandoen na die ene keer hoefde ik ook nooit meer in de keuken te staan en als ik het aanbood dan zeiden ze nee ga maar op raam 1 staan of aan de counter hihi.

groetjess

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:10

haha, okeej Lachen dan hoef ik me hier zelf ook geen zorgen over te maken Knipoog

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:22

[quote="sandr0"]
Mijn dochterje van nu 6 heeft ook last van eczeem klachten. Sinds kort heeft ze daarbij ook een hele droge schilferige huid. Ook in haar gezichtje heeft ze nu droge schilfers. Nou is er bij de drogist een zalfje te verkrijgen ( parvenac)

Ik heb eens gelezen op de site van kindereczeem dat deze zalf niet goed is.Heb het zelf wel een tijdje gehad voor mijn dochtertje maar was niet voldoende.

Ik gebruik nu voor mijn dochter haar gezicht cardiflor zalf van vsm dit is homeopatisch en speciaal voor eczeem klachten.Dit werkt goed bij haar.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:25

Moniqueedgar: Die cardiflor zalf is die ook voor zonne-allergie? volgens mij heb ik die 2 zomers geleden voor mijn zonne-allergie gebruikt, en dat werkte perfect toen Haha!

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:15

deze zalf is speciaal voor eczeem en huidirritaties en kan ook helpen bij een lichte vorm van netelroos.
Het werkt bij onze dochter heel goed,maar gebruik hem alleen voor haar gezicht.De rest van het lichaam gaat in het vet vaseline/parafinne en 1 a 2 keer in de week gebruiken we de cutivate.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:10

over parvenac dit is heel slecht spul en gaat na een paar weken tegenovergesteld werken.

Over cardoflor heb ik hele slechte ervaring dit werkte bij mij in het begin ook super tot na ongeveer een maandje of 2 ik kreeg 2 keer zulke grote vlekken en die gingen op den duur dieper in mijn huid zitten dan ervoor hierdoor heb ik ook littekens over gehouden. en dan ook echt zichbarelittekens op mijn armen. heb de dokter ook gevraagd toendertijd hoe of wat en moest direct overgaan op hormonen zalf terwijl ik dat eigenlijk nog niet mocht maar het was zo erg geworden dat het wel moest.
verder hoefd dit niet bij iedereen te zijn maar bij 9 van de 10 mensen schijnt dit wel te gebeuren na verloop van tijd.
nu na 21 jaar ben ik op het volgende gezet het is een hele zware agresieffe zalf en hoop niet dat andere mensen dit ook moeten maar het werkt bij mij nu al een jaar goed terwijl ik normaal om het half jaar een andere zalf moest omdat het dan nietmeer werkte:
triamcinolon.(zo zie je maar wat een probleem het bij mij nog steeds is)

groetjes natasja

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:59

Zijn jullie verder ook bekend met natuurlijke of homeopatische middelen?

Ik wil nog propolis bestellen (van bijen)

En rooibosproducten helpen ook goed

daarnaast werkt suiker eczeem in de hand dus voorzichtig met koolhydraten Lachen

Mijn eczeem hangt er nauw samen met voeding en stress

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:11

Moniqueedgar schreef:
sandr0 schreef:
Mijn dochterje van nu 6 heeft ook last van eczeem klachten. Sinds kort heeft ze daarbij ook een hele droge schilferige huid. Ook in haar gezichtje heeft ze nu droge schilfers. Nou is er bij de drogist een zalfje te verkrijgen ( parvenac)

Ik heb eens gelezen op de site van kindereczeem dat deze zalf niet goed is.Heb het zelf wel een tijdje gehad voor mijn dochtertje maar was niet voldoende.

Ik gebruik nu voor mijn dochter haar gezicht cardiflor zalf van vsm dit is homeopatisch en speciaal voor eczeem klachten.Dit werkt goed bij haar.

dit is tot nu toe de enige zalf waar ik positief resultaat bij zie. Hij doet niet zeer en haar gezichtje word niet vurig en ziet er heel netjes uit. Andere hypoalergene producten, babysmeersels en weet ik veel wat ik ondertsussen heb gesmeerd daar heeft ze last van en gaat nog meer krabben.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:09

Bij mij werkte rooibos producten echt niks.
Elke dag rooibosthee, en rooibos dit en dat, nou ik zag geen verschil.