vraagje over pillen (bijv aspirine) doorslikken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sofionna

Re: vraagje over pillen (bijv aspirine) doorslikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:34

Kan het al 10 jaar niet meer
Ik neem niet eens meer de moeite om het nog te proberen.. Heb alles al geprobeerd.
Ik heb heel vaak hoofdpijn, dus nu gebruik ik van die oplosdingen (echt heel vies, maar altijd beter dan pillen slikken)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:00

ik kauw alles fijn. Van paracetamol, ibuprofen tot allerhande capsules. Niet slim, nee en ook erg smerig maar je moet wat.
Wat een enkele keer wel eens wil lukken met gladde pillen is ze met yogi nemen. Weet niet waarom maar dat wil nog wel eens werken.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:35

misschien weet iemand dat, maar op de verpakking van ibuprofen staat dat je ze in z'n geheel door moet slikken. maar dat lukt me niet dus kauw ik hem fijn. zou dat eigenlijk schadelijk zijn?? hij werkt nog wel gewoon goed, de pijn gaat wel gewoon over.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:41

Ik moest eerst ook een kuur slikken tegen gordelroos, lukt eeerst ook niet, maar later wel. je moet gewoon water gaan drinken alsof er niets aan de hand is, maar dan met een pil in je mond Haha!

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:12

ik kan het ook niet .
Meestal pak ik dan een koffielepeltje en plet ik daar de pil in tot poeder en dan een héeeeeeel klein beetje water , is wel heel vies, maarja , ik krijg het anders niet binnen .

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:17

Ik heb het ook, bang dat ie verkeerd schiet Clown

En nu heb ik van die vitamine B pillen, nou die zijn me toch groot !! Wow!
En die moet ik 's ochtends in nemen, fijn als je net wakker bent!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:13

@sunshine tis gek maar ik ben er niet bang voor ofzo toch gaat t steeds fout Boos!nou ja zeker 8 vd 10 keer en nu ik momenteel 4 pillen per dag slik vind ik dat wel irritant

@sanniej echt vies vind ik t niet kan dan nog altyd mn neus dichtknijpen maar dan vermijd ik het doorslikken en dat is juist het probleem hihi wat ik irrie vind

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:29

avanti4ever schreef:
hoi hoi

Even een vraagje; Wie hier heeft er nog meer moeite met pillen doorslikken?

Ikzelf moet een aspirine al in vieren delen zijn het grote capsules (zoals sommige antibiotica) begin ik er niet eens aan.

Ik weet niet hoe het kan maar ik krijg het gewoon niet weg . Bloos Soms komen ze ook weer gewoon omhoog..
Ik blijf altyd gewoon ontspannen enzo maak me er verder ook niet druk over snap alleen niet waarom ik dat steeds heb?
Meer mensen last van?

Groetjes,

ik kan het helemaal niet, asprine in vieren is al te groot, de pil heb ik moeite mee, wel krijg ik soms een roze ibuprofen van 200 weg, die zijn glad, maar moet heel lang drinken in me mond, achterover hangen en als ik voel dat t misschien lukt, dan slik ik pas. maar er zijn nu nieuwe asprine's! die smelten in je mond! verder gebruik ik dus veel zetpillen als medicijn, het is niet anders..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:30

Zonnebloem schreef:
ik kauw alles fijn. Van paracetamol, ibuprofen tot allerhande capsules. Niet slim, nee en ook erg smerig maar je moet wat.
Wat een enkele keer wel eens wil lukken met gladde pillen is ze met yogi nemen. Weet niet waarom maar dat wil nog wel eens werken.

ja idd ,"dik" drinken lukt wel met de kleinste ibuprofen, wel met moeite, maar is wel te doen...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:39

Gek eigenlijk weet niemand waar dt vandaan komt?? of wat ik of een ander daar dan verkeerd in doen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:42

Ik kauw altijd, door me keel krijg ik het niet Lachen

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:10

Ik heb ook dat probleem. Krijg het ook gewoon met moeite weg. En als het dan wel lukt, blijven ze half in mijn keel hangen, zodat ik allemaal stikgeluiden maak, en dan heeel veel moet drinken voordat ie zakt. En dan moet ik het volgende stukje nemen (ik deel een aspirine ook altijd in 4 stukken Vork ) en dat gaat weer precies hetzelfde

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:19

@unexspected , het is heel frustrerend i know pffft ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:22

Ik kan het totaaal niet, ik voel het altijd in m'n keel blijven hangen.. erg naar. Meestal deel ik zo'n ding door vieren inderdaad, of fijnmalen en op laten lossen in water.. maar dat is niet erg lekker Nagelbijten / Gniffelen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:27

Ik kan ook geen pillen slikken, heel vervelend. Soms dan los ik m'n asperine op in een vruchtensap, dat smaakt altijd nog beter dan opgelost in water. Pillen proberen door te slikken met bijv. yogurt-drink gaat veel makkelijker dan met water ( maar dan blijft het pilletje meestal bij mij nog in m'nkeel hangen )

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:29

Ik heb er ook altijd last van, maar wat helpt is dat je je hoofd schuin houdt, dus als je het pilletje met water in je mond heb je hoofd naar links of naar rechts en dan slikken dan gaat het pilletje bijna altijd weg!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:32

hmmz hoofd schuin? zal t is proberen Knipoog maar als je t met iets anders dan water inneemt gaat toch de werking eraf of is t niet goed voor je maag oid of is dat een fabeltje ?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:35

Ja dan glijdt het zeg maar via de zijkant je keel in, heb het van mijn vriend, die doet het ook altijd zo en bij mij werkt het wel aardig! ik zit ook nog met het feit dat ik mijn amandelen nog heb en die zijn aardig dik dus heb al extra moeite met het inslikken!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:38

@ brammetje ow ok zal t eens proberen hoewel ik dat waarschijnlijk enger vind dan gewoon doorslikken maar wat ondanks dat ik gewoon ontspannen ben niet wil lukken op een of andere manier

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:39

Ik heb eens gehoord dat je sommige pillen niet met melkproducten in mag nemen, weet zo ff niet meer waarom. En sommige mag je niet kapot kauwen omdat die pas echt in je maag open mag gaan anders is het schadelijk voor je slokdarm, zo ook ibruprofen geloof ik. Ik kon het ook nooit maar toen ik die capsules moest slikken ben ik er wel aan gewend, al is een paracetamol nog wel lastig omdat die niet zon laagje heeft dus die gaat gewoon in 2e Lachen Ik slik nu trouwens ook deze:
Afbeelding en die zijn ook groot maar slik ik zo door. De pil slik ik ook gewoon zonder water, makkelijk Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:40

tanya89 echt? bah zou ik niet kunnen jakkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:44

Ik heb hier ook last van! En dat is heel lastig wanneer je een tijdlang heel veel medicatie hebt moeten slikken... Zelfs de pil kreeg ik met geen mogelijkheid doorgeslikt zonder een aantal uren misselijk te zijn.

Ideale tip wat betreft pijnstillers: koop eens een pakje Naproxen! Deze hebben de ideale vorm om gemakkelijk door te kunnen slikken (langwerpig), ze vallen niet uit elkaar en ze smaken nergens naar. Zijn voor mij nog de meest gemakkelijke pijnstillers om door te slikken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:46

@nouks ok thnx maare naproxen is wel vrij zwaar geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:48

Hmmm het werkt voor mij wel beter dan bijvoorbeeld paracetamol, en je hebt ze in 225 en 500 mg als ik het goed heb. 500 alleen op doktersrecept, 225 vrij te verkrijgen.

Volgens mij mag je maximaal 3x 2 pillen per dag van die 225 (bij normaal gebruik als pijnstiller), maar ik kom eigenlijk altijd aan 4x2 pillen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:51

avanti4ever schreef:
@ brammetje ow ok zal t eens proberen hoewel ik dat waarschijnlijk enger vind dan gewoon doorslikken maar wat ondanks dat ik gewoon ontspannen ben niet wil lukken op een of andere manier

het glijdt gewoon in 1 keer weg! trust me!