Wat te doen tegen ongesteldheids pijn? :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefiej

Re: Wat te doen tegen ongesteldheids pijn? :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:59

love_paarden schreef:
oke ik heb het zondag ook gehad die buikpijn en ik had ALEVE FEME dat is tegen menstruatie pijn en het duurt even voordat het helpt maar dan heb je echt 8 uur geen bijkpijn meer

waar kan je die kopen? en weet je ook ong. de prijs?

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:01

hmm...

ik leef op een dag als ik ongesteld ben op idd ibropufen en op druppeltjes zijn wel vies maar helpt goed.
als ik dat niet neem kan ik op de grond gaan liggen van de pijn , ikzal is kijken wat voor druppeltjes dat zijn Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:03

Aleeve Feminax is idd super, je moet er op het begin 2 van innemen,
en als het na 8 uur niet werkt nog 1, maar dat is bij mij nooit nodig.
Kan je gewoon kopen bij de drogist, of bij de Kruidvat oid. Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:07

Brufen?paracetamol?
Da's voor mij net snoep, daar voel ik helaas helemaal niets van

Omdat ik geen hormonen mag ( ivm trombose en embolie) is mijn lichaam van binnen af en toe flink van slag.
Ik heb tegen de pijn van de menstruatie Movicox gekregen en dat helpt gelukkig redelijk
Behoorlijk pittig medicijn

En natuurlijk een warme kruik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:27

Het klinkt gek, maar hardlopen of anders soort bewegen. Al heb je helemaal geen puf, als ik gelopen heb de helft minder last. Ik loop wel minder als ik ongesteld ben. Normaal 45 min dan op zo'n dag maar 20-30 minuten, maar dan voel ik me de helft beter dan als ik op de bank blijf zitten met een kruik (en dat kan daarna ook nog)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:35

Ik lig ook krom van de pijn, zulke heftige buik-en rugkrampen dat ik moet overgeven.
Hoofdpijn, zweten, ben er echt naar van Ziek

Omdat 2 paracetamolletjes niet helpen en ik allergisch ben voor ibuprofen (dan gaat 't helemaal niet goed met me ), heb ik nu maar 2 tabletten naproxen ingenomen. Gewoon van het huismerk van de Kruidvat, 40 tabletjes voor €3,99.
In Aleve Feminax zit precíes hetzelfde, ook naproxen, alleen betaal je dan €5,05 voor maar 20 tabletjes Clown

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:16

ik gebruik ook altijd aleve feminax ( gewoon bij je drogist te verkrijgen volgens mij en anders je apotheek).

voordat ik de pil gebruikte was ik voordat ik ongesteld werd elke maand 1/1.5 dag echt doodziek. overgeven, diarree, soms zelfs koorts.
nu gebruik ik al 2 jaar(zolang alweer?) de pil en heb ik bijna nergens last meer van.
en als ik dat wel heb --> feminax dus.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:21

Ik had daar ook altijd last van. Ik gebruikte altijd een medicijn dat je bij de apotheek kan krijgen. Weet alleen niet meer precies hoe het heet. Naproxen of iets in die trant.
Verder helpt het homeopatische 'agnus castus' (verkrijgbaar bij de natuurwinkel) ook bij menstruatie ongemakken.

Maar bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik ervoor naar de dokter ben gegaan. Zij schreef mij de pil voor. Sindsdien heb ik nog maar relatief weinig buikpijn en ben lang niet meer zo erg ongesteld als eerst. Voor mij is dit dus een superoplossing.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:53

Ik had dit ook zo erg. Kon elke maand ziek naar huis en moest dan onderweg 3 keer stoppen om over te geven. Maar ik ben toen gewoon aan de pil gegaan en dat helpt echt super. Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:29

Advil 400!! echt wonderbaarlijk hoe snel dat werkt!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:14

MarrieLeen schreef:
Aleeve Feminax is idd super, je moet er op het begin 2 van innemen,
en als het na 8 uur niet werkt nog 1, maar dat is bij mij nooit nodig.
Kan je gewoon kopen bij de drogist, of bij de Kruidvat oid. Ja

Yep idd Ja Werkt bij mij ook super! Meestal heb ik ook aan alleen de eerste twee al genoeg Lachen

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:41

liefiej schreef:
love_paarden schreef:
oke ik heb het zondag ook gehad die buikpijn en ik had ALEVE FEME dat is tegen menstruatie pijn en het duurt even voordat het helpt maar dan heb je echt 8 uur geen bijkpijn meer

waar kan je die kopen? en weet je ook ong. de prijs?

sorry in de war geraakt met de naam het was de aleve feminax kan je gewoon bij de drogist kopen €5,50 het werkt echt goed!

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:44

Als je klachten hebt als bv. flauwvallen, overgeven, extreem bloedverlies en gewoon enorme buikpijn is het niet onverstandig om naar je huisarts te gaan.
Ik heb hier ook geruime tijd last van gehad vroeger en nadat ik door mijn huisarts doorgestuurd was naar de gyneacoloog en na een aantal onderzoeken en een kijkoperatie gebleken was dat ik geen verklevingen o.i.d. had, heb ik een hormoonspiraal gekregen.
Het duurde even voordat ik echt verbetering merkte, maar nu na 7 jaar en inmiddels al een nieuwe ingebracht kan ik toch echt zeggen dat de klachten een heel stuk minder geworden zijn. Ik heb nog wel buikpijn, maar die kan ik redelijk goed bestrijden met een kruik, paracetamol en chocolade Knipoog
(misschien toch nog een klein voordeel van de buikpijn: mijn peettante zegt dat de weeën tijdens een bevalling ong. hetzelfde voelen, spreek nog niet uit ervaring, Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:22

NAPROXEN! Ook een pijnstiller, maar wel de enige die bij mij helpt tegen menstruatiepijn. Verder lekker met een kruik onder een deken op de bank met een kop venkelthee en een reep chocolade Haha!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:56

Nouks schreef:
NAPROXEN! Ook een pijnstiller, maar wel de enige die bij mij helpt tegen menstruatiepijn. Verder lekker met een kruik onder een deken op de bank met een kop venkelthee en een reep chocolade Haha!

zo haha dat is precies ook mijn antwoord Vork
Maar idd het helpt wel Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 01:13

Aleve Feminax is echt het enige wat bij mij werkt, ik ben dr altijd doodziek van.

Heb tegenwoordig standaard een doosje op mn werk liggen, thuis ligt er eentje, bij mn vriend ligt een strip en er gaat altijd een strip mee in mn tas, als ik ongesteld wordt MOET dat spul in de buurt zijn anders redt ik het niet Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 01:15

Als ik er al last van heb, loop ik zoveel mogelijk rond, is het heel snel weg. Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 01:36

Ghehe, als ik geen Aleve neem kan ik niet eens meer lopen maar lig ik dubbelgevouwen van de pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:38

Ik ben 3 dagen echt goed ziek. Buikpijn, hele erge pijn in de onderrug, en inderdaad ook mijn bovenbenen & kont. Zweet me een ongeluk, heb het overal warm, hoe koud het nou is. Nagelbijten / Gniffelen
Dat Aleve helpt inderdaad wel.
Die zijn nu op, en ik leef gewoon 3 dagen lang op pijnstillers. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:48

Ik zag gister soort van pleisters die zouden helpen bij ongesteldheidspijn.

Kent iemand die?

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:50

hét middel tegen ongesteldheidsbuikpijn:
NAPROXINE (enkelv. NAPROXEN) 500mg.

2x daags en je hebt helemaal geen last dr meer van!
Je moet het wel bij je dokter aanvragen (of je moet de 200mg. versie bij de drogist kopen.. maar dan moet je dus 4x daags de kleine tabletjes doen)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:54

Ik gebruik ook wel eens Ibuprofen, maar de pijn is daar vaak nog te hevig voor dus ik heb tegenwoordig gewoon een paar dagen flink veel pijn.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:59

Ik was er eerst ook altijd behoorlijk ziek van.
IK ging toen een aleve nemen en dan kruik of warmte kusentje op mijn buik leggen en dan slapen.
Nu slik ik de pil mede door de buikpijn en sindsdien geen last meer van buikpijn

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:03

Aleve Feminax helpt heel goed, ik had er ook altijd last van.Nu neem ik het aan mn begin van ongesteldheid in 2 maal daags en ik heb er de hele week geen last meer van.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:16

ik heb er ook altijd vreselijk veel last van GEHAD!! het begon al dagen van te voren, en bleef dan de gehele week van de ongesteldheid, buikpijn, hoofdpijn, rugpijn en pijn in mijn bovenbenen!! maar toen las ik een artikel over omega 3, 6 en 9 (visolie capsules) dat dat de menstruatieklachten kon verminderen,

ik was natuurlijk heel sceptisch maar heb uiteindelijk toch gekocht, ( el mare speciaal voor vrouwelijke ongemakken) ze zijn duur een euro of 16 en je moet er 2 per dag... maar serieus ik weet niet wat ik meemaak... het is echt een heel eind verminderd!!! daarvoor werkelijk alle pijnstiller die hierboven staan al geprobeerd!! niks hielp ben al jaren aan de pil en heb al 5 verschillende gehad.....

dit is echt een WONDERMIDDEL!!! je moet ff 2 maandjes geduld hebben maar tis t waard!!! succes