Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Debo schreef:Ik ben op 1 November 2006 gestopt met snoepen en brood eten, ik eet nu 2 x per dag een bakje cornflackes en savonds eet ik gewoon met de pot mee (ook patat enz). Ik ben nu al 4,5 kilo kwijt
Gewoon iets minder eten dan normaal werkt dus ook prima
Karin schreef:Het crashdieet is niet de boosdoener, maar het feit dat mensen na zo'n dieet weer 'normaal' gaan eten. Waarmee ik bedoel dat ze in hun oude eetpatroon terugvallen. En dan gaat het mis.
Laura schreef:ik denk niet dat het b'oek van Sonja Bakker werkt.... of je moet er gewicht-oefeningen mee gaan doen?
Laura schreef:Je leest niet goedHet BOEK werkt niet, de methode misschien, maar uiteindelijk moet je het ZELF doen. Ik kan zelf slecht tegen methodes die voorschrijven wat je op een dag moet eten zonder dat mensen uberhaupt weten wat voor voedingswaarde of stoffen er in die producten zitten. Dat is een quickfix makkelijke methode. Als het werkt, ach. Maar een beetje nadenken over wat je WAAROM eet kan imo helemaal geen kwaad
appelbolfan schreef:Je wordt dik van koolhydraten, vetten en suikers. Dit zijn voedingsstoffen die je lichaam als vetten opslaat voor de verbranding. .
Laura schreef:appelbolfan schreef:Je wordt dik van koolhydraten, vetten en suikers. Dit zijn voedingsstoffen die je lichaam als vetten opslaat voor de verbranding. .
Ook niet eens met je
Niet iedereen wordt hier namelijk dik van. Dat ligt aan de opslag. Je slaat dit niet per definitie op. Enkel het overschot. En dan kan je nog bedenken dat je lijf eerst kh verbrukt en daarna over gaat op vetten.
Of je dik van kh, vetten en suikers (dat zijn kh) dik wordt, hangt af van je verbranding:
- je lichaamscompositie (heb je veel spieren? dan verbrand je meer)
- je lichaamstype (ectomorph, endomorph, mesomorph. Endo's slaan bv snel vet op en reageren slect op snelle kh)
Dit samen bepaalt je basisverbranding. Dan hetgeen je zelf kan beinvloeden:
- je levensstijl (heb je een zittend beroep of loop je de hele dag?)
- je beweging (sport)
- je eetgewoonten (eet je weinig keer op een dag dan is je verbranding lager. Eet je weinig groente en eiwitten dan verbrand je ook minder)
Hoe hoger je verbranding is, hoe meer calorieen je kan hebben. Dus mensen die een hele hoge verbranding hebben kunnen veel meer suikers, vetten en koolhydraten verbuiken zonder dik te worden. Dat geldt andersom ook.
Maar mensen die enorm veel sporten, moeten juist meer eten om af te vallen. Van sporten versnelt je verbranding. Van minder eten vertraagt je verbranding. Dat verklaart ook waarom er mensen op één appel per dag leven en alleen aankomen. Die hebben hun eigen verbranding vertraagd.
Het is dus kwestie om je verbranding en eten op elkaar af te stemmen. Maar niet te grote 'gaps' laten vallen, dat werkt alleen tegen.
Laura schreef:hihi ach ja, niks te doen he![]()
Je theorie klopt, maar als je die eerste zin zo leest zou je daaruit kunnen concluderen dat je die stoffen altijd zou moeten weglaten. En das niet zo natuurlijkGezonde vetten heb je nodig, net als koolhydraten en (fruit)suikers.