Lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaraCroft

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:57

Mandyy schreef:
LaraCroft schreef:
Ik heb de laatste tijd wel vaak dat als ik mijn lens in wil doen, dat het ding dan terugvouwt om me vinger als ik em op me oog druk zeg maar. Echt zo irritant, het lijkt wel of ie niet aan me oog vastzuigt Clown Iemand hier ervaring mee? Misschien moet ik andere soort lenzen hebben ofzo?!

Dat heb ik ook wel eens. Best irritant.
Maar als je hem dan nog een keer opnieuw goed op je vinger legt lukt het meestal wel gelijk.

Ja das echt heel irritant omdat ik dan in de stress raak omdat die stomme dingen niet in willen terwijl ik naar school moet ofzo Clown En zonder lenzen zie ik niet zoveel, best lastig!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:57

Heb sinds gisteren harde lenzen gekregen. Lachen
Opzich zitten ze niet zo heel heel naar, maar ik voel ze nog wel. Ik mag ze vandaag 8 uur inhouden i.v.m opbouwen.
In de winkel kreeg ik ze in 1x in, maar vanochtend duurde het een half uur. Nagelbijten / Gniffelen

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:59

_Nicky schreef:
Heb sinds gisteren harde lenzen gekregen. Lachen
Opzich zitten ze niet zo heel heel naar, maar ik voel ze nog wel. Ik mag ze vandaag 8 uur inhouden i.v.m opbouwen.
In de winkel kreeg ik ze in 1x in, maar vanochtend duurde het een half uur. Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij duurde het in het begin ook erg lang, en toen ik eenmaal in de gaten had hoe het moest had ik ze dr binnen 2 min in.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:12

Ik draag al meer dan 22 jaar lenzen en ik vind het echt ideaal! Eigenlijk heb ik er nooit last van en soms zijn er dagen dat ik ze gewoon 20 uur in hebt.

Ik draag zachte lenzen momenteel met een halfjaar systeem, ik ga dus ieder half jaar voor controle en krijg dan 12 paar lenzen mee, dus iedere 14 dgn nieuwe lenzen.

Ik zou overigens wel iedereen dringend willen adviseren om naar een gediplomeerde optometrist (niet iedere opticien is optometrist) te gaan en niet zomaar naar een goedkope opticien (de namen die hier al eerder genoemd zijn).

Er komt veel kijken bij het aanpassen van de juiste lenzen, de mate van je oogbolling, je traanvocht (sommige mensen hebben veel eiwitaanslag) je sterkte en eventueel een cylinder die niet in iedere contactlens aangemeten kan worden. Ik heb echt schrijnende verhalen gehoord over de adviezen van de genoemde goedkope opticiens. Mensen die door ondeskundig advies permanent problemen hebben nu. Ik betaal liever iets meer dan dat ik mijn ogen laat verpesten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:14

Harde lenzen vervloek ik. Vreselijke dingen! Na 2 weken opbouwen kon ik nog steeds niet recht voor me uit kijken, dat kon ik niet houden. Vanaf de eerste seconde met zachte voelde ik ze al niet meer zitten. Die zijn voor mij heilig.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:37

Ik heb zachte lenzen, geweldig zijn ze. Je voelt ze niet eens zitten Lachen
Met sporten heb ik verder geen lenzen in, dan heb ik ze ook niet nodig

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:59

Ik heb eerst een paar jaar harde lenzen gehad, maar ben daarna op zachte overgegaan. Die zitten veel beter. Alleen zwemmen met lenzen in is niet zo'n succes. Douchen doe ik wel gewoon met lenzen in en met sporten is het juist makkelijker, omdat lenzen niet beslaan en een bril wel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:04

ikzelf heb maandlenzen van de pearl, zachte
ik vind ze erg handig, geen bril meer die schzeef staat, krassen opkomen, vlekken opkomen, afzakt, bedampt Haha!

ik zit er wel over te denken om over te schakelen naar daglenzen.
Iedere dag een nieuwe,frisse lens, geen last meer van stofjes en haren (paarden en veel huisdieren) die in het houdertje terecht komen, of aan de lens plakken en dan irriteren...

maar ik weet nou niet of daglenzen wel zoveel beter zijn of niet?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:16

kent iemand die lenen die je `s nachts indoet dan ermee gaat slapen en dan `s ochtends uitdoet en dan moet je heel de dag scherp zien?
toen ik nog in belgie woonde was ik bij de opticien en hij raadde me deze lenzen aan
ik heb e niet genomen want ze waren behoorlijk duur

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:17

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:43

Duhelo schreef:

Het is natuurlijk wel zo dat als je daglenzen neemt, dat je elke dag een schone lens in krijgt en dus geen last meer hebt van stof enzo.
Het nadeel lijkt me dat je ogen er niet aan wennen. Ik heb maandlenzen en elke keer als ik er nieuwe lenzen in doe, zijn mn ogen een paar dagen kriebelig. Het lijkt me als je elke dag nieuwe lenzen hebt, dat het kriebelen dan niet meer op houdt.
Het is maar net hoe jouw ogen op nieuwe lenzen reageren denk ik. Ik denk ook dat daglenzen wel erg duur zijn

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:45

Ik heb zachte lenzen, bij het zwemmen met open ogen, of als er perongeluk water inkomt willen ze er nog wel is uitgaan.

Harde lenzen vond ik verschrikkelijk en ben toen overgestapt naar zachte lenzen, vind ze erg fijn alleen heb het idee dat ik er wel vaker ontstoken ogen door krijg. Maar je voelt ze niet zitten

Ik voetbal altijd met lenzen, en bv met het koppen van de bal is er niks verandert,

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:04

Helma_Amber schreef:
Duhelo schreef:

Het is natuurlijk wel zo dat als je daglenzen neemt, dat je elke dag een schone lens in krijgt en dus geen last meer hebt van stof enzo.
Het nadeel lijkt me dat je ogen er niet aan wennen. Ik heb maandlenzen en elke keer als ik er nieuwe lenzen in doe, zijn mn ogen een paar dagen kriebelig. Het lijkt me als je elke dag nieuwe lenzen hebt, dat het kriebelen dan niet meer op houdt.
Het is maar net hoe jouw ogen op nieuwe lenzen reageren denk ik. Ik denk ook dat daglenzen wel erg duur zijn

de overgang op nieuwe lenzen is van mij geen probleem, ik vind het net wel een "opluchting" daar ze dan echt fris zijn zonder stofjes die erachter plakken.
ik geloof dat het 20 euro per maand is (ongeveer) dus ik zou per half jaar iets van 20 euro duurder uitkomen dan nu...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:42

Nou ik heb ze nu twee weken (zachte lenzen) maar kan er maar niet aan wennen. Als ik ze in heb is alles ok, maar ik doe er al een half uur over per oog voo rik hem in heb. En dan er uithalen, das nog twee keer zo erg!! ik heb -1 links en -een half rechts. Ikw acht tot ze min 2 zijn en dan laat ik ze mooi laseren.. ben ik als het goed is van alles af.. tot die tijd gewoon lekker mn bril tijdens de nacht diensten. ik vind het scheten met die lenzen. ik heb daar echt het gedult niet voor. Ik moest het ook opbouwen iedere dag twee uur er bij. maar ja als ik ze niet in krijg.. Ik ga dus echt niet een uur eerder opstaan om die dingen er in te krijgen. Helaas voor mij dus. Wie weet, over een tijdje, als ik mn bril echt zat ben en nog niet kan laten laseren oid.

Mij was trouwens verteld dat ze niet langer dan 14 uur in mag hebben. Dat was bij de specsavers

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:55

Ik heb nu al 24 jaar lenzen. Ik ben er heel blij mee. Toen ik begon met lenzen, kreeg ik harde lenzen. Maar die kon je al eens snel verliezen ( sprongen som met een oogbeweging zommar van je oog af) en ook sneller last van stof ( pijnlijker).
Nu draag ik al jaren zachte lenzen en ben er heel tevreden mee. Inderdaad moet je er niet mee in slaap vallen. In rokerige ruimten en in droge lucht ook sneller last van droge ogen. Soms ook last van eiweit afzettingen op de lenzen ( het is dan net alsof je door melkachtige glazen kijkt Haha! )
Ik heb in de loop van de jaren ook wel een paar keer een ontsteking van de ogen gehad ( bacteriële infectie) Daarna meteen nieuwe lenzen aangeschaft zodat mijn ogen niet opnieuw besmet zouden raken ( bacterie kan nl in de lenzen gaan zitten bij zachte lenzen omdat deze poreuzer zijn dan harde lenzen) Dat is vrij pijnlijk en irritant. Vuurrode ogen en net alsof je constant zand in de ogen hebt. Je moet dan meteen naar de arts voor een zalfje voor de ogen.
Het liefst zou ik mijn ogen laten laseren, zodat ik van al het gedoe verlost ben. Maar zolang ik dat niet heb, ben ik blij met mijn lenzen
Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:55

oei das wel jammer dat je ze zo moeilijk in krijgt
knijp je je oog dicht of lukt het gewoon niet omdat je de techniek nog niet inde vingers hebt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:52

Ik heb zachte lenzen.
Ik vind ze echt een uitkomst, ik zwem er bv ook mee (maar ga dan niet duiken of echt onder water zwemmen), je voelt ze niet zitten.
Enige nadelen was dat het in het begin even duurde voor ik doorhad hoe je ze inbracht (frustraaaaaatiedingen zijn het wel) en ze zijn redelijk duur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:54

Mijn dochter heeft 3 verschillende geprobeerd, het waren zachte maar ze werd gek van de jeuk. Ze heeft nu een bril omdat het niet meer ging.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:57

maartje_h schreef:
oei das wel jammer dat je ze zo moeilijk in krijgt
knijp je je oog dicht of lukt het gewoon niet omdat je de techniek nog niet inde vingers hebt

ik denk alle twee. Ik loop mij dan zo op te vreten en tja dan gaat het niet meer. Op dit moment zijn ze dus niet echt voor mij weg gelegd haha Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:58

nee idd
op een gegeven moment ben je gefrustreerd en dan gaat het helemaal niet meer..
wel balen zeg

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:00

Dat had ik in het begin ook en nu een minuut hooguit. Gewoon ervaring opdoen Ja

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:05

Ik ben nu ook weer begonnen aan de lenzen Lachen.Ik had altijd al lenzen gehad,maar waarschijnlijk de verkeerde vloeistof,want mijn ogen gingen prikken als ik me lezen inhad.Nu heb ik dus van specsavers lenzen,op proef nog,met een vloeistof op basis van waterstofperoxide,en dat word dan onschadelijk ofzo na 6 uur.Maakt verder ook niet uit,ze zitten goed en ik heb nergens meer last van.En me lezen zitten ook binnen een minuutje in.Echt ideaal,want die bril staat me ECHT niet Lachen

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:53

@maartje_h die lenzen ken ik, maar volgens mij zijn die nog niet optimaal doorontwikkeld. We hebben ze getest (heel raar! slapen met je lenzen in en dan 's ochtends uitdoen en goed kunnen zien!!) Bij mij werkte het 3 uur en toen ging ik alweer slecht zien, met het ene oog eerder dan met het andere oog, ook heeel raar want je kan dan nog geens eens je bril op, want daar zie je dan eigenlijk net weer te goed voor.

@Clauwtje er is ECHT voor iedereen een bril, ga maar eens naar een goede opticien! Cool (ik ken een hele goeie in Wateringen, voor jou best dichtbij!!!!)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:06

sambagirl schreef:
@maartje_h die lenzen ken ik, maar volgens mij zijn die nog niet optimaal doorontwikkeld. We hebben ze getest (heel raar! slapen met je lenzen in en dan 's ochtends uitdoen en goed kunnen zien!!) Bij mij werkte het 3 uur en toen ging ik alweer slecht zien, met het ene oog eerder dan met het andere oog, ook heeel raar want je kan dan nog geens eens je bril op, want daar zie je dan eigenlijk net weer te goed voor.

he daar ben ik blij om dat je me deze ervaring verteld
wat ik heb er wel serieus over na lopen denken maar nu zie ik er toch van af