Keel amandelen eruit laten halen op je 20e! Iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Re: Keel amandelen eruit laten halen op je 20e! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:30

Sassieja schreef:
Ik ben vandaag voor het eerst mijn bed uit, ik ben vorige week donderdag geholpen.

Tja, wat kan ik ervan zeggen, het doet idd nogal pijn, hoewel ik de eerste 2 dagen niet heel veel last had, de dagen erna wat meer.
Het is nu dik een week terug, en ik voel me al heel wat beter, broodjes zonder korstjes gaan er in, praten lukt wel, maar niet te lang anders gaat het weer zeer doen.
Maar, ik ben nu al blij dat ik het gedaan heb, ben al heel wat minder benauwd!
En: Dat weekje pijn heb je er echt wel voor over, als je daarna knap van al je ellende af bent!

Goede tip voor de mensen die nog moeten: zetpillen! Knipoog

Ik zei altijd: voor mij geen zetpil haha
Maar toen had ik zoveel pijn... en ik kon niet slikken, laat staan zo'n paracetamol.. dat ik er eigenlijk wel aan moest geloven... Clown

5 of 6 keer per dag 500 mg... en kon er weer tegen Knipoog

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:19

Idd zetpillen zijn dan een uitkomst.
Ik redde het met 2 op een dag, wel 1 nemen voor het slapen gaan, anders ben je de volgende ochtend echt bagger.

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:55

Wel grappig dat iedereen zo tegen die zetpillen opzit, dat had ik ook...
Maar ben blij dat ik ze ook gewoon gebruikt heb! En idd, vooral voor het slapen gaan!!

(heb mezelf weer genezen verklaard Haha! )

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:37

even een vraagje is het zo dat je een microlax krijgt voor de operatie?

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:55

Thanks MooiZow voor je oppeppende woorden Lachen...

Nog 1 nachtje slapen en het is zover. Moet me morgenochtend om half 10 melden. Ik moet zeggen dat ik er al minder tegenop zie dan een paar dagen geleden. Gek, maar waarschijnlijk voelt het nu zo van: tja, wat kan ik er nog tegen doen, ik kan toch niet meer terug, dus het moet maar....

Ben wel bang dat ik me dood ga vervelen daar in het ziekenhuis..Heb wel wat leesvoer, maar daar ben ik ook zo door heen ben ik bang. En als ik niet kan praten maakt dat het ook niet makkelijker, haha Haha!!

Ach, normaal gesproken zijn 2 dagen ook zo voorbij, dus deze keer zal het ook wel snel gaan. Gewoon lekker relaxen, beetje uitrusten en me goed laten verzorgen denk ik dan maar...Knipoog.
En daarna een hele week voorjaarsvakantie!

Ik spreek jullie over een paar dagen weer!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:20

Ik moet ook m'n keelamandelen eruit. Alleen plannen ze de data steeds op momenten dat het echt niet uitkomt (dat ik op vakantie ben of net in mijn se-week zit.) 'K word pas geholpen eind maart Huilen of misschien zelfs nog later.
Ik ben niet zo bang voor die pijn en al, alleen voor die verdomde narcose-prik en het infuus. Naalden zijn zo eng Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:21

ik ben ook aan de beurt,... binnenkort Scheve mond

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:24

ik moest ze eruit laten halen op mn 17e.
op zich ging alles goed alleen ik lag op de kinderafdeling en ik wilde per se naar huis ik vondt 1 nacht wel genoeg.
ze wilde me eigenlijknog een nachtje houden maar ik had niet echt veel pijn dus ik wilde en mocht naar huis.
alleen 2 dagen laten had ik een virusinfectie.
dus als ze zeggen het is beter als je nog een nachtje blijf doe het dan ook Tong uitsteken

het grootste voordeel vondt ik de ijsjes en ik was helemal verslaafd aan de fruithapjes voor baby's Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:59

Even een update van Lautje:

Ze is gisterochtend geopereerd en het gaat goed met haar! Gisteravond kon ze al gewoon praten - ze hadden ook niet gezegd dat ze dat niet mocht, dat scheelde weer Haha! - maar ze was wel heel erg moe. Haar keel voelde niet extreem pijnlijk, volgens haar voelde het als een keelontsteking (en daar heeft ze ervaring mee Haha!). Vandaag heeft ze alweer wat zacht brood gegeten. Yoghurt en kwark is ze nu al helemaal zat. En ze verveelt zich kapot in dat ziekenhuis. Gelukkig heeft ze ieder bezoekuur nog 'publiek' gehad, en ook een stalgenootje dat in dat ziekenhuis werkt kwam na werktijd nog even langs.

Morgenochtend om half 10 mag ze naar huis en dan lekker thuis 'uitzieken'. Tot nu toe is het haar best meegevallen, althans wat de pijn betreft. Dat geeft weer hoop voor mensen die nog moeten. Lachen

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:00

Inderdaad, ik ben inmiddels weer thuis en het gaat elke dag een stukje beter!

Ik zag heel erg tegen de operatie op. Nou ja, niet de operatie, maar daarna....
Na 40 minuten kwam ik alweer bij. Heb nog 2 uurtjes aan een PCA-pompje (schrijf ik dat goed?) gezeten, waarop ik kon drukken als ik teveel pijn voelde. Zo kreeg ik een scheutje morfine per keer naar binnen. Dat hielp wel goed.

Heb veel bezoek gehad, was echt gezellig, want 2 dagen ziekenhuis heb je wel een keer gezien.....
Kon direct praten, heb heeeeeeeeeeeel wat raketjes naar binnen gewerkt en enorm veel ijswater gedronken.
Ben sinds vrijdagochtend weer thuis. Heb diclofenac mee naar huis gekregen en gister heb ik het op 3 per dag gedaan en dat ging redelijk goed. Vanmorgen nog maar 1 gehad en heb nog steeds weinig last. Kan alweer wat warmer eten naar binnen werken en het slikken gaat elke dag een stukje beter. Heb weer heerlijk geslapen in mijn eigen bedje. Dat ligt toch een stuk relaxter dan zo'n hard ziekenhuisbed......

Gapen is trouwens wel erg irritant! Omdat mijn keel nog strak staat, kan ik mijn mond nog niet helemaal openkrijgen. Dan krijg je zo'n gaap met een halfdichte mond, waardoor je je gaap niet echt kwijtraakt, haha!

M'n vriendje kwam vandaag trouwens aanzetten met een hele bak vol Ben & Jerries IJs (voor als ik de raketjes zat zou zijn Haha!). Die ben ik inmiddels inderdaad een beetje zat, dus die Ben & Jerries komt op het juiste moment Knipoog!

Heb nu lekker een hele week vakantie en hopelijk volgende week maandag weer aan het werk.

Dus....voor de gene die moeten: ik hoop dat ik jullie met mijn ervaring een beetje gerust heb gesteld.... Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:47

Goed nieuws Lautje!
Klinkt alsof het goed meevalt, ben blij voor je!
Succes met verder herstel Lachen

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:10

Hey Lautje!

Super dat het zo goed gaat!!! Gapen is idd erg vervelend... Bij mij nu nog steeds zeer gevoelig!
Ook wel prettig dat je zelf morfine kon toedienen als het nodig was!

Veel sterkte nog!!

Groetjes!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:19

Wat fijn dat het zo goed gaatg Haha! Mijn broer is 20 en heeft zich begin januari laten opereren aan zijn amandelen, ook er uit. Hij had er na de operatie weinig last van, maar 2 dagen daarna was het toch wel pijnlijk. Gelukkig klinkt het bij jou alsof dat een stuk minder was.
Sterkte ermee Lachen

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:59

nou die laatste berichten klinken gelukkig positief! ik ben morgen aan de beurt moet me om 9 uur melden en word rond 11 uur geopereerd gisteren alvast heel veel ijsklontjes gemaakt en mams gaat morgen nog veel ijs inslaan Haha! vanavond mag ik na 4 weken weer zwemmen en dan moet ik direct weer 2-3 weken wachten best frustrerend Tong uitsteken ik ga nu mijn tas inpakken en heb er ook veel te lezen ingestopt Clown