Doen in mijn situatie of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Doen in mijn situatie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:15

Bedenk je trouwens wel, dat je lichaam zo een paar jaar bij moet komen nadat je eventueel weer stopt met de pil...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:43

hoe oud waren julie toen je aan de pil ging? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben 12(bijna 13 Clown ),, maar heb enorme buikpijn altijd, en verlies erg veel bloed... Nagelbijten / Gniffelen het mag wel van me vader, maar wil wel weten hoe of wat, en welke... waar kan je dat het beste doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:52

Naar de dokter gaan, en eerst om een uitgebreid onderzoek vragen.

De pil is behoorlijke rotzooi. die moet je niet te vroeg gaan slikken als het niet nodig is. Al is het tegenwoordig met de nieuwe generatie lichtere pillen minder erg dan vroeger.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:11

Ik zou het wel doen. Ik ben toen ik 15 was ook aan de pil gegaan omdat ik zo'n erge last van mjin menstratie had. Ik moest ook elke maand 2 dagen thuisblijven omdat ik niks kon.
Ik heb nooit bijwerkingen gehad van de pil.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. De eerste tijd moet je toch op controle komen bij de arts (tenminste, ik moest dat wel) en die houdt dan in de gaten hoe je lichaam reageert.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 17:33

Tsja, iedereen zegt nu wel van 'ja 15 is echt niet jong' .. Maar de dokter heeft het, denk ik, niet voor niets gezegd.. 'Te jong om al met extra hormonen het te laten afnemen..'

Ik ben er nog steeds niet uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:59

Ik ben destijds ook op mijn vijftiende begonnen met de pil. Is nooit sprake van geweest dat ik te jong zou zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:45

Ik zou toch voor de pil gaan... Ik heb er geen bijwerkingen van gehad, dus ja, waarom niet Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:03

Ik ben om dergelijke redenen ook op m'n 15e aan de pil gegaan. Vreselijke buikpijn en half leegbloeden woog echt niet op tegen evt bijwerkingen van de pil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:04

Ik zou het gewoon proberen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:07

er zijn volgens mij ook andere "pillen" die minder heftig zijn en je dus ook minder tegen zwangerschap beschermen, maar wel heel veel bij dit soort klachten.

ik had eerst heel veel last van mijn ongesteldheid. de eerste dag kotste ik de hele dag door en er kwam geen wordt uit mij. ben nu aan de pil (ook met vriend dus de gewone pil) ben nog maar 1 dag heel erg ongesteld en daarna 2 of 3 dagen gewoon of weinig. succes

WendelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:18

ik was 13 toen ik aan de pil ging om precies dezelfde redenen dan jouw! Ik kon in 20 minuten doorlekken en in die 20 minuten fietste ik dan naar huis omdat ik he altijd al voelde aankomen. Het was bij mij ook altijd een massamood als ik van bed afkwam. Mijn moeder heeft op het laatst een afspraak gemaakt6 bij de huisarts en ze dwong die kerel zodat ik aan de pil ging.
Huisarts wilde het ook nog tegen houden voor mijn leeftijd maar ben achteraf heel blij dat ik toen wel aan de pil ben gegaan. Nooit meer last van mijn menstruatie, een dag wat heviger bloedverlies maar niet zo erg dat je doorlekt. Echt ik raad het je aan en de beiwerkingen hoeven er niet te zijn. Ik heb in die tijd al op verschillende soorten pillen gezeten en nooit bijwerkingen gehad. Nu zit ik aan de prik pil ( word dus nooit meer ongesteld)
En in het begin had ik hier bijwerkingen van maar dat komt omdat er in een keer veel hormonen binnen komen. Als jij eerst begint met een lichte pil dan krijg je niet veel bijwerkingen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:32

ik zou de pil zeker nemen, zekeri n jouw situatie.
de pil is geen ramp of echt slecht voor je,
en het hoeft niet eens bijwerkingen te hebben

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:33

Doen! Kind, het is zo makkelijk. Ik heb precies hetzelfde als jou. Tampons en maandverband en na een half uur was het weer doorgelekt. En dat had ik 2 - 3 dagen lang. Ik kwam amper het huis nog uit. Maar na die drie dagen was ik zo slap en dizzy van het vele bloedverlies. En als ik lag te slapen moest ik ook 2 tot 3 keer per nacht mijn bed uit. Het beperkt je sociale leven of je moet altijd tampons, maandverband en schoon ondergoed bij je hebben. Ik moest de dingen echt plannen. Nu met de pil is dat allemaal voorbij. Ik lek niet meer door, kan gewoon een paar uur weg zonder gezeur, ben niet ziek meer. Ik heb weinig last van de bijwerkingen. Ik ben misschien een paar kilo aangekomen en heb geen puistjes. Alleen als ik een stopweek inlas (om de twee a drie strips) heb ik een dag last van ontzettende hoofdpijn. Ook niet leuk, maar de andere dingen zijn nog lastiger. Ik slik al ruim 20 jaar de pil. Ik slik Microgynon 30 en ik vind die prima. Ook met kinderen krijgen geen probleem. Heb 3 kids en was nadat ik met de pil stopte bijna direkt zwanger.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:35

ik neem de pil al van mijn 13j, aangezien ik het zelfde probleem had als jou. Tot zo erg dat ik dikwijls flauwviel door bloed tekort.
Ik ben nog afgevoerd naar het ziekenhuis, daar heb ik direct een ijzer-spuit gekregen, en geloof mij, PIJNLIJK (euhm, weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar die krijg je dus in je 'poepgaatje Clown )
Neem de pil zou ik zeggen.. Ik moet hem zelf 3maanden doornemen van mijn dokter, omdat ik anders te veel bloed verlies.
Dus is nog handig ook Knipoog Ben ik maar om de 3 maanden ongestelt Knipoog

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:07

Om het even over de neveneffecten van de pil te hebben, die zijn onder te verdelen in 2 groepen. De ene reeks hangen samen met een te hoge dosis progestageen, de andere met een te hoge dosis oestrogeen.
Er zijn zoveel verschillende merken pillen, die allemaal andere concentraties hebben (en dan heb ik het enkel nog maar over de monofasische pillen, je hebt ook bifasische en trifasische; dan heb je dus per reeks pillen steeds een iets hogere concentratie, om het natuurlijk verloop van je lichaam zo veel mogelijk na te bootsen).
Maar dus omdat er zoveel verschillende pillen bestaan, is er vast wel een te vinden die bij jou past. Als je een aantal neveneffecten van 1 van de 2 groepen hebt (en je daar echt wel last van hebt), dan zoekt je arts gewoon een pil met een lagere concentratie progestageen/oestrogeen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:18

Ik ben ook aan de pil gegaan om verschillenden redenen en één ervan was dat ik altijd hevige menstruaties had en veel buikpijn en rugpijn ervan had.Vaak kon ik zelfs mijn bed 2 dagen niet uit.
Met de pil ging het veel beter en was mijn menstruatie duidelijk verminderd en buikpijn had ik bijna niet meer tot vaak zelf niets!!
Ik ben nu gestopt omdat ik ze erg vaak vergat:)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:48

Heee, dat herken ik. En ik weet wat voor drama het is. Bloos
Als ik jouw was ging ik aan de pil (dat heb ik ook gedaan)
Bij mij is het enorm verbeterd!
En wat bijwerkingen betreft, zolang ik de pil slik heb ik minder pukkels dan wanneer ik dat niet doe, en dikker ben ik er ook niet van geworden (al had een cupmaatje meer nou wel weer leuk geweest maar helaas Sigaar )

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:22

Iris_ schreef:
hoe oud waren julie toen je aan de pil ging? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben 12(bijna 13 Clown ),, maar heb enorme buikpijn altijd, en verlies erg veel bloed... Nagelbijten / Gniffelen het mag wel van me vader, maar wil wel weten hoe of wat, en welke... waar kan je dat het beste doen?

Hoe en wat hoor je wel van je huisarts. Je mag heus niet kiezen uit een rijtje..
Waar? In je oor Koe

@ts: Ik snap idd ook niet helemaal waarom je na drie pagina's nog twijfelt.
Meer dan de helft van de mensen die ik ken (waaronder ikzelf) hebben o,o bijwerkingen gehad.
Je kan het toch ook gewoon proberen..
Vind je t niks.. dan doe je t niet

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:25

Ik had enorme last van buikpijn, ben op m'n 12e of 13e al met de pil begonnen. Nooit ergens last van gehad.