Houd ik er wat aan over? *foutje met drank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Houd ik er wat aan over? *foutje met drank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:57

Sfiejj schreef:
Ik vind je gewoon dom.. Sorry hoor.. Wel stoer hé, op je vijftiende drinken Haha! Echt cool.. Ik hoop dat je er wat aan overhoudt..

Goed, ik vind dat je als 15-jarige niet zoveel hoort te drinken, het is ronduit bewezen dat het niet goed voor je is.
Maar zo'n opmerking vind ik echt niet kunnen, zo cool ben je zelf dan ook niet

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:01

Je wenst toch niemand iets ergs aan sorry vind het beetje kinderachtige opmerking straks houd ze er wat aan over dat is toch niet leuk. En iedereen vind dat ze veel drinkt vind het opzich wel meevallen het is je eigen leven.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:18

Citaat:
Ik vind je gewoon dom.. Sorry hoor.. Wel stoer hé, op je vijftiende drinken Echt cool.. Ik hoop dat je er wat aan overhoudt

Stomme opmerking, je wil je toch ook niet naar voelen of wel? Bij ons schonken ze in groep 8 al breezers, dat vind ik niet normaal. Op je 15e kan je heus wel drinken trouwens, maar hou het rustig Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:25

_inge_ schreef:
En iedereen vind dat ze veel drinkt vind het opzich wel meevallen het is je eigen leven.

Van mij mag iedereen z'n leven verwoesten.
Bedenk alleen dat het niet alleen verschrikkelijk
is voor je omgeving, maar dat je ook de maatschappij
opzadelt met de (medische) kosten en mogelijke schade
door je onverantwoordelijke gedrag....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:29

Bij Pfeiffer treedt vaak een leverafwijking op. Zeker wanneer je deze ziekte hebt, dien je ontzettend op te passen met alcohol. Ik zou je sowieso eerst eens laten testen op Pfeiffer om meer schade van een enkel borreltje voor te zijn...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:31

Sfiejj schreef:
Ik vind je gewoon dom.. Sorry hoor.. Wel stoer hé, op je vijftiende drinken Haha! Echt cool.. Ik hoop dat je er wat aan overhoudt..

Doe even normaal zeg !!
"Ik hoop dat je er wat aan overhoudt"

Iedereen mag zijn eigen mening hebben over alcohol, en je kan het dom vinden of niet.
Maar je hoeft zelf ook niet zo dom te reageren.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:46

sunshine schreef:

Nu uit jij je weer veroordelend.

Zouden we toch niet doen op bokt?
(boktregels.)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:54

Botervlieg schreef:
sunshine schreef:

Nu uit jij je weer veroordelend.

Zouden we toch niet doen op bokt?
(boktregels.)

Clown
Hey ? Tong uitsteken
Dat deeed ik expres !!

Haha stiekem zie ik mijn fout zelf ook staan Bloos

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:58

sunshine schreef:

Clown
Hey ? Tong uitsteken
Dat deeed ik expres !!

Haha stiekem zie ik mijn fout zelf ook staan Bloos

Welke fout?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:07

5 glazen veel?
15 is misschien te jong, maar om 5 glazen 'zoveel' te noemen is ook weer een beetje over the top.

Zeggen dat je hoopt dat ze er wat aan overhoudt is al helemaal fout (degene die zonder zonden is... ).

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:23

Automobilisten die met hun dronken kop
iemand overhoop rijden hebben waarschijnlijk ook
nooit bedacht dat ze dit ooit zouden doen;
zeker niet op jonge leeftijd.

Daklozen met een alcoholprobleem waarschijnlijk ook niet.

Mensen met Korsakov-syndroom, met levercirrose?

Moet ik verder gaan?

Je kop in het zand steken helpt echt niet, hoor,
met of zonder 'zonden' .
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 24-12-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:27

Dus iedereen die een keer teveel drinkt is een alcohollist in spe Rolleyes ?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:30

Misser schreef:
Dus iedereen die een keer teveel drinkt is een alcohollist in spe Rolleyes ?
Nee, maar 5 glazen alcohol niet veel vinden is geen goed voorteken. Zeker niet voor een 15 jarige.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:34

Ik dronk vroeger elk weekend, 6 of 7 glazen. Tia maria, amaretto of blue curacao
Heb er ook niets van over gehouden, ik vond mezelf niet stoer, was gewoon erg lekker. Is iets wat je mee maakt op een punt in je leven. Van de een op de andere dag vond ik dat ik genoeg had meegemaakt Clown drink nu nog maar een glas in de maand.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:38

Pam schreef:
Ik dronk vroeger elk weekend, 6 of 7 glazen. Tia maria, amaretto of blue curacao
Heb er ook niets van over gehouden, ik vond mezelf niet stoer, was gewoon erg lekker. Is iets wat je mee maakt op een punt in je leven. Van de een op de andere dag vond ik dat ik genoeg had meegemaakt Clown drink nu nog maar een glas in de maand.

Op een punt in je leven ja, maar dan vind ik 15 jaar erg jong.
Zoals ik al zei: de schadelijke effecten van alcohol voor een 15jarige worden vaak onderschat, de minimumleeftijd voor het kunnen kopen van licht alcoholische dranken is niet voor niets 16!

En ik ben zelf ook geen heilig boontje hoor, als ik uitga drink ik ook wel eens wat (of meer dan dat Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:45

Ik dacht dat alcohol een genotsmiddel is. Niet bedoelt om binnen een uurtje of zo 2 glazen bier en 3 glazen bessen weg te werken. Als je weet hoe alcohol werkt, weet je ook dat alcohol zich opbouwt in je bloed. Je lever kan dan niet zo snel afbreken als dat je weer nieuwe alcohol tot je neemt, daarom heb je ook eerst niks in de gaten en dan wordt je ziek. Alcohol ontrekt water uit je bloed, dus je bloed wordt dikker. Je bloedcellen knappen, ach lees eens op internet en je gaat er anders over denken.... Cool

Ik kan mij niet voorstellen dat het leuk is om dronken uit te gaan. Een alcoholvergifiting is snel op te lopen, ook je lichaamsgewicht heeft hier mee te maken, daarom kunnen mannen meer drinken dan vrouwen, zij hebben meer volume. Ik weet niet of je ouders dit goed vinden, maar ik vind 15 jaar en dan zoveel kunnen en mogen drinken en dan ook nog met een berg alcohol mogen gaan stappen niet echt verantwoord. Natuurlijk vind je dat je met 15 de hele wereld aan kunt,maar waarom wordt er onder de 16 geen alcohol verkocht?

Je zult er nu niets aan over houden, maar maak je hiervan een gewoonte, kan je nog wel eens een weekend tegen komen dat je in een groepje terecht komt die drinken stoer vindt en jij niet achter wilt blijven en mee gaat doen. Niet iedereen heeft een stofwisseling de hetzelfde hoeveelheid alcohol in een zelfde korte periode kan verwerken en het lichaam kan afbreken en sommigen lopen daardoor eerder een vergiftiging op, vaak zelfs met een onderkoeling aan voorafgegaande. Zo weet ik nog mijn neefje van 15, geen stapper, moest ook mee doen, werd een beetje op gejut, het watje Nors opkijken , conclusie, door EEN vriendje die hem niet in de steek liet, gered. Hij lag nl doodziek in de steeg, onderkoeld, flinke alcoholvergifting, gelukkig heeft die jongen de moed gehad aan de bel te trekken, neefje in het ziekenhuis beland. Zo kan het ook aflopen.

By the way, ik vind dronken of flink aangeschoten meiden super ordie, maar dat is mijn idee. Dronken vrouwen vind ik echt heel smerig om te zien, mijn idee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:49

Misser schreef:
5 glazen veel?
15 is misschien te jong, maar om 5 glazen 'zoveel' te noemen is ook weer een beetje over the top.

Zeggen dat je hoopt dat ze er wat aan overhoudt is al helemaal fout (degene die zonder zonden is... ).

Heeft dat met leeftijd te maken dan??? Ik ben wel een dikke generatie verder en als ik 5 glazen ga drinken in korte tijd, dan mag de emmer klaar staan en ik met een stevig ziek lichaam het bed in gestopt worden hoor. Meer kunnen drinken is niet iets wat je met de jaren mag/moet gaan krijgen. Lijkt wel alsof je met 15 een excuus krijgt dat 5 niet veel is, 15 is pas veel, maar dat komt nog wel als je wat jaartjes ouder bent, maar dan mag het het. Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:54

Ik denk dat het maximale aantal glazen alcohol wel te maken heeft met leeftijd, maar ook met jezelf. Iik denk dat het bij iedereen wel iets verschilt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:56

russel schreef:

Heeft dat met leeftijd te maken dan??? Ik ben wel een dikke generatie verder en als ik 5 glazen ga drinken in korte tijd, dan mag de emmer klaar staan en ik met een stevig ziek lichaam het bed in gestopt worden hoor. Meer kunnen drinken is niet iets wat je met de jaren mag/moet gaan krijgen. Lijkt wel alsof je met 15 een excuus krijgt dat 5 niet veel is, 15 is pas veel, maar dat komt nog wel als je wat jaartjes ouder bent, maar dan mag het het. Knipoog

Nee, maar er wordt hier gereageerd alsof 5 glazen in het algemeen zoveel is en dat vind ik niet... Maar ik heb nergens gezien in hoeveel tijd ze het opheeft? In een uur is het wel veel ja Nagelbijten / Gniffelen .

Waar lees jij dat ik vind dat de hoeveelheid met leeftijd te maken heeft?
Ik vind 15 over het algemeen te jong om meerdere glazen alcohol te drinken. Ik zeg niet dat op je 15e 5 veel is en op je 20e 15?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:05

Misser schreef:
russel schreef:

Nee, maar er wordt hier gereageerd alsof 5 glazen in het algemeen zoveel is en dat vind ik niet... Maar ik heb nergens gezien in hoeveel tijd ze het opheeft? In een uur is het wel veel ja Nagelbijten / Gniffelen .

Waar lees jij dat ik vind dat de hoeveelheid met leeftijd te maken heeft?
Ik vind 15 over het algemeen te jong om meerdere glazen alcohol te drinken. Ik zeg niet dat op je 15e 5 veel is en op je 20e 15?

Nee over 20 dat zeg ik, maar je post impliceert wel dat je 5 glazen niet veel vind. Ik vind 5 zowiezo veel. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om in een hele avond 5 glazen alcohol weg te werken, laat staan een korte periode voor je gaat stappen. Maar goed ik ben geen zuiplap, irriteer mij aan dronken mensen, houd niet van zuiperts die alleen maar bezig zijn met dat glas, zo snel mogelijk leeg, zo snel mogelijk een nieuwe en brallen maar..... Haha! Clown

Effe voor de TS: En bessensju, hoe moet ik dat zien? Een limonadeglas jus gemengt met bessenjenever of bessenbrandewijn. Ook een groot verschil en hoeveel half om half? Ik moet er niet aan denken om 3 glazen bessensju binnen een hele korte tijd leeg te moeten drinken, mixen zijn zowiezo sterk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:07

Ik geloof dat de TS nu wel weet dat ze fout zat en ik denk dat ze er wel van heeft geleerd aan haar ervaringen te merken.
Hier een slotje.