Herken zoveel dingen van jullie, hoofdpijn, spierpijn, concentratieproblemen, slecht geheugen, duizelig worden als ik moe ben, gaan staren... Zit op dit moment volledig thuis, tis wel de bedoeling dat ik aan het werk ga maar ik red het gewoon niet.
Verjaardagen zijn een ramp, ga der zo min mogelijk heen, zorg dat ik binnen 2 uur weer weg kan.
Had vroeger een bijna fotografisch geheugen en kon me heel goed concentreren, kan nu een kinderboek met moeite een half uur achter elkaar lezen, met een roman kom ik niet verder dan een kwartier.
Ben inmiddels bij psychologen, internist, homeophaat geweest, ontzettend veel bloedonderzoeken gehad, nog steeds niks gevonden. Heb heel lang verder gepushed met toch naar school gaan, toch gaan werken, toch in het weekend naar vrienden gaan of ff de stad in.
Doe het nog steeds hoor, zie me vriend alleen in het weekend dus dan ga ik standaard over me grenzen omdat ik toch ff naar de film wil, of wat later naar bed ga dan normaal, en door de week kan ik dus bijna nooit wat.
Misschien wat voor mensen die in de buurt van a'dam wonen, het AMC is op dit moment bezig met iets wat aandachtstherapie heet (stressreductie door aandachtstherapie noemen ze het volledig), gaat ervan uit dat als je bijv CVS heb dat je in een soort vicieuze cirkel zit. Je bent moe, je wordt gefrustreerd omdat je iets niet kan of omdat je spierpijn hebt, waardoor je nog moeier wordt omdat je daar energie aan verspild, en dus nog gefrustreerder wordt. Ze willen je dmv yoga, meditatie, aandachts en ontspannings oefeningen uit die vicieuze cirkel halen. Er is niet veel verbetering van klachten (slechts bij 6% van de CVS-patienten) maar veel mensen leren er wel beter mee omgaan, dingen te accepteren en daaromheen toch een leuk leven te hebben.
Ik begin hier zelf in januari mee, dus dat horen jullie nog wel