Gaatjes,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Re: Gaatjes,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 22:00

@ Tarron Nou hahah als dat zo is begin ik per direct met poetsen Haha!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 01:53

tips van de tandarts assistente Haha!

1 na eten altijd eventjes een kaugumpje knauwen dan gaan de suiker dingetjes enzo van je tanden af...

2 na fruit een uur je tanden niet poetsen!!!!dit tast je glazuur aan!!!

3 flosen en tandenstokers gebruiken ook al 'denk' je dat er niets tussen zit, er zit altijd plak tussen

4 cola is niet goed, maar appelsap en jus dórange en sapjes zijn ook superslecht!! echt suiker dingen zijn dat, en dus net zo slecht als snoepen!!! beter is water drinken en thee ZONDER suiker(daar zit nog fluoride in ook, bovendien haal suiker de echte thee smaak alleen maar weg)

5 kom je moeilijk acher je tanden met de borstel?? doe je mond wat minde ver open en dan heb je meer ruimte in je wang waardoor je dus beter achterin komt.als jij je mond super ver open hebt staat je wang strak en kom je niet zo goed achterin

6 poets elektrisch...vind je dit niet fijn doe het dan 1 maal per dag elektrisch en verder gewoon met de hand.

7 gebruik ook regelmatig mondwater.

8 bezoek 1 maal per jaar(of meer zo nodig) de mondhygienist.

9 onthoud goed je kunt beter een zak chocola eten en dan je tanden poetsen erna, als dat je 6 keer per dag tussen door een chocolaatje pakt en dan niet poetst....

verder weet ik even niks ben nog niet zo lang assistente Clown

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:19

Best handig van 2&4 wist ik niet Nagelbijten / Gniffelen 1 deed ik zo ie zo al Clown i luff kauwgom Lovers

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:50

Iris_ schreef:
Best handig van 2&4 wist ik niet Nagelbijten / Gniffelen 1 deed ik zo ie zo al Clown i luff kauwgom Lovers

jazeker handig........ik wist sommige dingen ook niet.......dat appelsap enz net zo slecht als noepen is wist ik eerst ook niet

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:44

SONY schreef:
Kan zijn dat je tandarts zegt dat je gaatjes hebt terwijl het niet zo is, hoeft niet zo te zijn maar kan wel, heb het zelf meegemaakt..

Inderdaad.
Of je hebt gewoon niet zo'n sterk gebit !

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:47

ik heb angst voor de tandarts... ik weet dat ik gaatjes heb.. ben laatst uit de stoel gerent toen hij met de verdoving aan kwam... waarom ik er nou zo bang voor ben weet niet.. ik heb nog nooit een verdoving gehad.. iemand ervaring mee??

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 12:37

Ik moet morgen om 8 uur sòchtens maarja dan ben ik er ook maar vanaf, zit nu al in de zenuwen Bloos

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:13

lisiejhorse schreef:
Ik moet morgen om 8 uur sòchtens maarja dan ben ik er ook maar vanaf, zit nu al in de zenuwen Bloos

Heej,
Ik moest vanochtend ook voor een gaatje en wat tandsteen, ik zat weer lekker te shaken in de stoel bahhhh

en hoe is het bij jou gegaan??

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 18:31

Hahah ja ik ook allemachtig , 3 verdovingen gekregen, en dat viel wel mee maar k voelde het nog wel wat bij t eerste gaatje zat ik al te trillen Bloos

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:42

Het komt echt voor dat tandartsen zeggen dat er gaatjes zitten terwijl het niet zo is.

Toen ik pas verhuisd was moest ik op zoek naar een nieuwe tandarts. Er bleek er toen 1 een straat achter mij te zitten die eigenlijk geen nieuwe patienten meer aannam omdat hij vol was. Maar omdat ik zo dichtbij woonde wilde hij mij wel aannemen.
Ik dacht nog mooi als hij zo vol zit is het vast een goede.

1e keer meteen een gaatje gevuld.
2e keer beweerde hij dat ik 2 gaatjes had.

Maar omdat het zo'n enge man was durfde ik er niet meer naar toe.

Ben toen een jaar niet meer naar de tandarts geweest maar omdat ik inderdaad 1 gaatje had kreeg ik last van mijn kies.

Ik naar een andere tandarts en ik had dus inderdaad 1 gaatje.

1 ja en geen 2 zoals die tandarts wilde beweren.