Ik heb een rug afweiking :s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Ik heb een rug afweiking :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:20

ik heb mn tussenvwervels in onderrug bijna weg. Mijn bekken is gekanteld en is een stukje bot vergroeid. Rug is veel te hol en hierdoor krijg ik ook last van mijn schouders, hehehehe, wat kan je slecht in elkaar gezet worden door je ouders he, haha
mn zusje had met 17 1e hernia en heeft er nu 3 jaar later weer 2.

Met rijdne heb ik vooral last als ik spring, dus doen we dat niet meer ( veel), uitmesten en water slepen moet ik mee uitkijken, maar vaak doe je toch wat teveel en merk je dat uur erna pas.
Ik zou gewoon rijdne als je geen last van hebt, alleen uitkijken met wat je doet en hoelang je het doet.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:00

Lynn_Nikita schreef:
ik heb mn tussenvwervels in onderrug bijna weg. Mijn bekken is gekanteld en is een stukje bot vergroeid. Rug is veel te hol en hierdoor krijg ik ook last van mijn schouders, hehehehe, wat kan je slecht in elkaar gezet worden door je ouders he, haha
mn zusje had met 17 1e hernia en heeft er nu 3 jaar later weer 2.

Met rijdne heb ik vooral last als ik spring, dus doen we dat niet meer ( veel), uitmesten en water slepen moet ik mee uitkijken, maar vaak doe je toch wat teveel en merk je dat uur erna pas.
Ik zou gewoon rijdne als je geen last van hebt, alleen uitkijken met wat je doet en hoelang je het doet.

Mijn wervels zijn dan wel niet bijna weg, maar onze klachten lijken wel erggugh op elkaar. Erg verveland. Maar je helaas. Ik moet idd ook opassen met water enz ik heb ook al 2 keer vast gestaan, kon niet meer omhoog komen (d8 eerst aan spit).

OIk hoop in ieder geval niet in een corset te moeten. dat lijkt me zo vreselijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:34

ik heof geen corset, maar moet eigenlijk wel naar chiropracticor elke week. Had dit jaar ook een speciale verzekering voor, maar die moet ik zelf vooprschieten en dan betaald verzekering t weer terug. Duurt alleen zo lang en ik heb niet genoeg geld daarvoor. Nu dus maar andere verzekerning gepakt die stuk goedkoper is, maar dat niet vergoed. Ik probeer nu zonder te doen, afgelopen half jaar ben ik geen ene keer geweest, merk nu wel heel erg aan mn schouders,a lle szit vast. Onder warme douche staan werkt wel daarmee, ontspan ik t allemaal beetje
zie net dat je noorwegen woont, leuk, daar is een vorige pensionklant ook heen verhuisd, incl haar paarden. weet alleen zo snel niet waarheen. Zal haar eens vragen, Van voorjaar ga ik naar haar paarden toe, hebben problemen met 1, en hebben mij uitgenodigd om te komen. i s mij nu alleen veel te koud daar haha

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:59

Norway_girl schreef:

Ik hoop in ieder geval niet in een corset te moeten. dat lijkt me zo vreselijk!

Je kan beter nu een paar jaar in een korset zitten, dan je hele leven last ervan houden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 14:32

Sjonniej schreef:
Norway_girl schreef:

Ik hoop in ieder geval niet in een corset te moeten. dat lijkt me zo vreselijk!

Je kan beter nu een paar jaar in een korset zitten, dan je hele leven last ervan houden.

da's waar Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 15:34

Ik vraag mij trouwens ook af hoe jullie dat met Gym doen? (voor diegenen die Gym hebben)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:48

Norway_girl schreef:
Ik vraag mij trouwens ook af hoe jullie dat met Gym doen? (voor diegenen die Gym hebben)

Vorig jaar heb ik een poos niet mee gegymt. (ik gebruikte m'n brace meer als smoes dat ik niet mee kon gymen Tong uitsteken )
Maar dit jaar moest ik jammer genoeg wel weer mee doen... Dan doe ik hem gewoon even af en na de les doe ik hem gewoon weer om Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 15:53

Oh ok, want ik verga als ik heb gegymd. Ik heb het vadaag ook weer zo Slapen Ik heb al een maand niet meegedaan, maar moet even verder bij de dokter vragen Knipoog

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:22

Ik heb meestal niet zo'n pijn als ik gegymd heb, gelukkig Lachen Af en toe voel ik hem wel maar het is niet dat ik echt verga van de pijn.
Ik mag ook gewoon van de arts etc mee gymen.

Waar ik wel ben achter gekomen dat ik hem niet een hele nacht af moet doen want dat sta je 's morgens met een hele zere rug op.. Scheve mond

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:16

Ik heb 2 jaar niet meegegymd. Als ik mijn brace af zou doen was ik lekker averechts bezig en met brace kon ik echt niet rennen.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 19:31

Ik heb ondertussen de uitslag binne!

Mijn onderste ruggenwervel zit vastgegroeid aan mijn bekken. De uisteeksels van mijn onderste wervel zitten vastgegroeid. Ze doen er verder niets aan en ik moet oefeningen doen Tong uitsteken Jippie daar ben ik nu blij mee Knipoog Maar ja laten we niet klagen.

WannieSannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:38

Norway_girl schreef:
Ik heb ondertussen de uitslag binne!

Mijn onderste ruggenwervel zit vastgegroeid aan mijn bekken. De uisteeksels van mijn onderste wervel zitten vastgegroeid. Ze doen er verder niets aan en ik moet oefeningen doen Tong uitsteken Jippie daar ben ik nu blij mee Knipoog Maar ja laten we niet klagen.

Suc6 en sterkte met de oefeningen Ach gut Haha!

ik heb zelf scoliose dat weet ik nog maar van af de zomervakantie. echt vet stom!!! Boos!
ik heb ook een brace gekregen, in het begin deed het heel zeer nu nog maar een beetje.
ik kan alleen veel minder.
ik ben sowieso al verlegen, en bang wat anderen van mij vinden. en nu ik die brace heb ben ik nog onzekerder geworden. ik loop nu stom en ik zit als een oma. volgens anderen valt het wel mee maar ik heb het idee dat iedereen naar me kijkt.

ik ben sinds november gestopt met paard rijden omdat het echt niet meer ging, ik kon niet goed evenwicht houden en het deed echt heel zeer zodat ik niet meer kon slapen.
Ik houd ook heel erg van tekenen dat kon ik eerst ook niet meer zo goed(door het gebogen zitten), maar nu heb ik van mijn ouders een schildersezel gekregen Haha!
Met mijn kleding was het ook heel vervelen wand het paste allemaal niet meer Boos! nu heb ik wel weer allemaal nieuwe kleren gekregen Knipoog

Maar het stomste is dat ik door al dat gedoe in een dip zit. Ik ben echt helemaal niet meer vrolijk, en ik slaap slecht, en ik hen slechte cijfers om dat ik me niet kan concentreren met het leren. Ik denk ook dat ik ga blijven zitten Verdrietig
Het gaat op het moment al beter als eerst Lachen gelukkig.
Gelukkig heb ik wel een hele lieve vriendin Rhodé (op bokt pollewopsie7)
Die is altijd heel lief voor me ook al zit ik de hele dag maar voor me uit te staren.
(wat voor haar ook niet echt leuk moet zijn.)
ik hoob dat ik weer gewoon vrolijk word ook al heb ik die brace en kan ik minder.

gelukkig mag ik over ruim een half jaar mijn brace weer af Haha!
en kan ik weer lekker me zelf zijn Haha! lekker weer paardrijden, rennen, en gewoon weer alles doen wat ik nu niet kan. Daar heb ik echt zin in *LOL* Haha!

ik weet niet of het jullie wat interesseert maar ik moest het gewoon ff kwijt.

(Rhodé je krijgt een dikke knuffel van me Knipoog)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:56

@ wannie sanniea; wat vervelend. Ik ben ook veel onzeker en heb in NL veel problemen op school gehad. Stalking enzo. Het is dan goed om erover te praten. Sommige mensen kunnen dat niet begrijpen, maar de meeste gelukkig wel Knipoog

Heel veel succes jij ook met die brace! Ik hoop dat hij snel af mag en dat je weer lekker paard kunt gaan rijden!!!! Ach gut

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:29

@WannieSannie; Wat vervelend voor je zeg.. Ach gut
Je zegt dat je ook problemen had met je kleren, dat ze niet meer pasten etc. Maar heb jij er ook last van dat ze allemaal kapot gaan door die brace?
Bij mij komen er namelijk allemaal gaten in.. Er komen gaten in m'n truien, spijkerbroeken valt wel mee omdat dat erg stevig is maar andere broeken slijten ook stuk en zelfs m'n onderbroeken blijven niet lang leven Scheve mond

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:23

Mijn kleding bleef wel gewoon heel van mijn brace. Is misschien ook afhankelijk van het model dat je hebt?
Ik herken het wel dat je inderdaad niets meer kan doen, ik ben zelf daarom na 1,5 jaar gestopt. Omdat ik helemaal gek werd van mezelf en doordat het in die periode 0,0 geholpen had.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:39

Ja, het zou misschien wel kunnen dat het afhankelijk is van het model van de brace. Bij mij slijt vooral de kleding op m'n rug. Want de stof komt dan tussen de brace en een stoel te zitten en dan slijt het langzaam maar zeker weg.

WannieSannie schreef:
Ik houd ook heel erg van tekenen dat kon ik eerst ook niet meer zo goed(door het gebogen zitten), maar nu heb ik van mijn ouders een schildersezel gekregen Haha!

Ik hou ook van tekenen maar ik heb gelukkig nooit last gehad dat het niet ging door m'n rug of m'n brace. Ik kan gewoon door tekenen en heb daar geen ezel voor nodig. Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:21

Ja klopt, je kon het aan de achterkant wel aan de stof zien. Maar doordat ik toch niet zoveel aan mijn rugleuning had, leunde ik daar bijna niet tot nooit tegenaan. Daardoor werd de 'platgedrukte' stof gewoon weer herstelt in de wasmachine.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:46

Jammer genoeg heb ik ook een aangeboren afwijking in m'n rug. Dit kwam naar boven toen ik tijdens mijn opleiding(ALO) een salto maakte op de duikpank in zwembad. Er gebeurde iets in mijn rug. Na anderhalf jaar van soms veel soms minder pijn en bezoeken bij de sportarts, fysio en uiteindelijk orthopeed kwam er een MRI scan. Daar kwam uit dat twee wervels onderin mijn rug weinig vocht opnemen. Bij een normaal mens nemen de wervels 's nachts vpcht op. Deze doen dat maar heeeeeel weinig. Hierdoor mis ik demping in mijn rug. Ook hier kunnen ze niks aan doen mede omdat ik 20 ben. Dus tja is (vooral laatste tijd) soms even door bijten als ik pijn heb. Paardrijden was ook niet echt heel goed maar oke hij(orthopeed) zei dat ik het zelf aan moet voelen wat ik wel en niet kan.

Zijn inderdaad geen leuke berichten. Maar soms is het toch fijn dat je weet waar de pijn weg komt die je voelt. Anders ga je nog denken dat je dingen voelt die er niet zijn. Voor mij was die bevestiging na anderhalf jaar daarom wel fijn.