MelOdYs_Star schreef:Mja het werkt niet bij iedereen hetzelfde he. Bij mijn vriendin werkt het juist wel als ik boos wordt, want ze weet dat woede bij mij verdriet is. En ze liegt dus niet meer tegen me, omdat ze niet wilt dat k verdriet heb, want dat heb ik al genoeg. Nu verteld ze me alles eerlijk en dan ben ik alleen maar blij en trots op haar. Niet iedereen is hetzelfde, en niet bij iedereen werken dingen op dezelfde manier. Ik vind het wat kort door de bocht genomen door dan meteen te zeggen ''Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.'' Geldt niet voor iedereen namelijk.
En je hoeft inderdaad niet van elkaar te raden wat je precies wilt en wat je kwetst, want als je een goede relatie hebt (tenminste, zo is het in mijn relatie), heb je het daar al lang over gehad en weet je dat wel van elkaar.
Dit is wel vanuit mijn perceptie.
MelOdYs_Star schreef:Mja het werkt niet bij iedereen hetzelfde he. Bij mijn vriendin werkt het juist wel als ik boos wordt, want ze weet dat woede bij mij verdriet is. En ze liegt dus niet meer tegen me, omdat ze niet wilt dat k verdriet heb, want dat heb ik al genoeg. Nu verteld ze me alles eerlijk en dan ben ik alleen maar blij en trots op haar. Niet iedereen is hetzelfde, en niet bij iedereen werken dingen op dezelfde manier. Ik vind het wat kort door de bocht genomen door dan meteen te zeggen ''Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.'' Geldt niet voor iedereen namelijk.
Natuurlijk is elke individuel situatie anders, maar ik zei even hoe het in het algemeen werkt.
Ik heb het niet over boos worden omdat je liegt, maar boos worden om de waarheid. Daarom durven ze daar dan niet mee te komen.
Natuurlijk weet iedereen dat de ander boos wordt als een leugen uitkomt.
Maar ze moeten leren dat het beter is om gewoon de consequensies van de waarheid te accepteren dan te gaan liegen en dingen erger te maken.
Maar dat lukt alleen als de waarheid normaal opgevat wordt en bepreekbaar is, en niet als iemand met de waarheid komt zeggen dat hij/zij niet deugt.
Lang niet iedereen praat over alles binnen een relatie. Ik hoor heel vaak mensen zeggen: "Hij/zij snapt toch wel dat ik..." Nee, soms is het niet zo logisch voor hem/haar!
Je kunt niet denken: "Nou dat is vroeger al uitgesproken, dus nu weet hij hoe ik in elkaar zit". Dat geldt natuurlijk wel voor trauma´s, maar niet voor praktische dagelijkse dingen. Ik noem maar wat:
Je wilt graag met hem uit eten, maar hij vraagt je nooit.
Nou, dan zul je echt een keer moeten zeggen hoe leuk je het zou vinden als hij je mee uit eten nam, anders doet hij het niet en blijf je teleurgesteld. Snap je wat ik bedoel?