Het nadeel van middelen zoals Roosvicee Laxio is dat het laxerend werkt. Hierdoor worden je darmen lui en als je het dan niet gebruikt ga je steeds moeilijker.
Een sterke kop koffie en een sigaret op de nuchtere maag wil ook flink helpen. Net als alle overige tips. Is het ondertussen al gelukt ?
Toch geen kop koffie op z'n Patty Brards he? Die had het er toen in dat programma van haar toch over dat koffieklysma's zo goed voor je stoelgang waren?
Aan TS, ik weet niet hoe oud je bent, maar helaas heb ik hier veel ervaring mee met mijn kleine dochtertje. zij krijgtlactulosepoeders door haar drinken totdat ze oud genoeg is voor (meer) onderzoek in het ziekenhuis. Deze poeders zorgen ervoor dat je ontlasting niet "indikt" met alle gevolgen van dien. Ze onttrekken water vanuit de rest van je lichaam naar de darmen, maar het zijn geen laxeermiddelen en je darmen worden er ook niet lui van. Vraag er eens naar bij je huisarts. succes!
Nou ik was het echt zat, zit nu met tien kussens onder mn (pijnlijke) kont achter de pc, heb net 2 (normale dosis) laxeerpillen ingenomen.. De vorige keer (vorig jaar) begonnen ze pas na een dag ofzo te werken, en in de bijsluiter kan ik ook niet vinden na hoelang het moet gaan werken.. Weet iemand dat?
Wat heb je gekregen? Dulcolax? of iets anders? Kan haast geen dulcolax zijn, dat werkt binnen het half uur...sterkte ermee. Pas maar op dat je geen last krijgt van aambeien...
Langere termijn ja.. Ik heb hier eigenlijk nooit last van, dit is de tweede keer dat ik er last van heb, en ben van plan íets beter op mn voeding te letten..
Iets met veel vezels bevordert je stoelgang. Wij hebben soms Fruit 'n fibre van Keloggs, werkt prima. Anders gewoon rijst of bruin brood. Activia werkt ook goed
Héél veel water drinken (en dit hierna ook volhouden, 2 liter water per dag).
Ik ben zelf een aantal dagen flink ziek geweest door dit probleem (alles wat ik at kwam er aan de voorkant net zo hard weer uit omdat het verstopt zat zal maar zeggen ). Nu drink ik veel meer water en gaat het stukken beter!
Witte rijst is juist niet goed volgens mij, volkorenrijst wel .
Witte rijst is meestal gebroken rijst waarvan het vlies verwijderd is. In de vlies zitten veel vitaminen e.d. Zilvervlies rijst is completer en dus gezonder en neemt trager op in je systeem.
Heeeeeeeel veel kauwgom kauwen [er staat altijd op de verpakking iets van: een overdosis heeft een laxerende werking .. ofzoiets]
nee, even serieus. Rijst kun je wel eten, alleen dan wilde rijst, zilvervliesrijst etc. witte rijst kan geen kwaad maar dat bevorderd de stoelgang niet heel erg. Mijn moeder zegt altijd dat je heel veel water moet drinken en dingen met veel vezels [groente, fruit, bruin brood ipv witbrood, verzin maar wat.] eten
Ah oke.. Wij eten dus witte rijst.. Maare over dat drinken, dat doe ik al Ik drink te véél, dus daar zal het niet aan liggen.. Heb trouwens die laxeerpillen om half 3 ofzo ingenomen en nog niks.. Word echt ongeduldig grrrrr
stroop staat er ook om bekend.. zelf heb ik er ook wel eens last van alleen ik heb er last van als ik niet thuis ben. dus op school, vakantie of vrienden ofzo..
en als jij je ontspand wil het ook al makkelijker denk ik