Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:13

als je onder de 18 bent,gebruiken dokters toch ook de BMI-index hoor.Ik denk dat het gewoon een goede richtlijn is om te zien hoeveel je ongeveer zou moeten wegen.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:17

ik krijg ook wel vaak ***opmerkingen omdat ik dun ben.
ik heb 1.75 ongeveer ( weet het niet precies) en weeg ongeveer 53

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:19

ik ben ook best dun en eet ook echt best wel veel ik ben 1.67 en 43 kg ,ben altijd al wat dunner geweest.
ik heb ook mijn groeispurt (hoe schrijf je dat?) al gehad dus veel langer wordt ik niet en vast nog wel wat dikker.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:33

Shaar schreef:
Ach, ik ken het.
Heb ook wel eens gehoord dat mensen dachten dat ik anorexia had, en sowieso hoor ik altijd 'jeetje, jij bent echt dun!'
Ik ben 1.84m en weeg 57 kilo. En je wilt niet weten wat ik allemaal naar binnen werk *LOL*
Haha, maar meid, wees gewoon jezelf, jij weet wel beter Lachen

Haha, nee dat willen jullie inderdaad niet weten. *LOL*
Ik ben 1.72 en ik weeg ongeveer 48/49 kilo. (Ben 15 jaar)
Volgens mij wel normaal. Maar ik kan ook eten wat ik wil zonder aan te komen.
Mensen jureren direct op de buitenkant. Doen gewoon een uitspraak over iemand waarvan ze de situatie niet eens kennen. Echt triest is dat. Scheve mond

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:38

Eindelijk ben ik een beetje aangekomen twee jaar geleden. Ben tot mijn 21e 55 kg bij 1.82 geweest. Nu zit ik tegen de 60 kg aan.
Vond het zelf vooral vervelend, de rest van de wereld was van mening dat ik niet mocht zeuren (ik wilde ook wel eens zaniken over mijn gewicht, maar helaas, werd niet getolereerd. Ik mocht er alleen stomdoof bij zitten als het gesprek over dieeten e.d. ging). Ik kan eten wat ik wil en nog steken die ribjes uit. Heb sinds 2 jaar gelukkig een kont (yes!!!) en er beginnen zich heupen te vormen (JAAAA).... Zal voor de rest van de wereld heel vervelend zijn, ik heb eindelijk het idee dat er wat vrouwelijks aan mij begint te groeien. Nu nog uitkijken dat het niet doorslaat naar de andere kant, he.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:39

Maarre, laat lekker iedereen zeuren, hoor. Als je jezelf er maar goed bij voelt!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:43

Ik ben 176 lang en ik weeg 50,2 kilo. Ik ben lang en slank (sommige vinden dun) maar ik krijg er niet meer zoveel commentaar op als eerst Het is in de famlie aan mijn moeders kant (indisch, mijn oma is indisch en mijn moeder half indisch en half nederlands -lijkt nederlands iets getint- ) maar aan die kant van de famlie zijn ze alleemal SLANK enzo, zien ze me lopen met mijn moeder, ja dan denken ze niet dat ik dun ben.
Vroeger wel, maar ik ben blij dat ik kan eten wat en hoeveel ik ben zonder op de calorieen etc etc te letten en dat soort dingen.
Ben trots op wie ik ben. trek me voor de rest nix van aan als mensen vinden dat ik dun ben. Ik ben Slank Lachen

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:00

Ik zou het ook liever bekijken als slank, maar je moet toch toegeven, ik ben 1m65 en weeg bijna 50 en ik ben (te) dun.Jij bent nog 11cm groter en weegt evenveel,dus jij bent zeker te dun.Je hebt gelijk dat je trots bent op jezelf enzo,ik ben ook wel blij met mezelf,maar je moet toch niet gaan zeggen dat je lekker slank bent als je eigenlijk te dun bent?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:13

Ik ken je verhaal heel goed..

ik ben vrij dun voor mijn lengte en tsja dan heb je dat snel..

ik was echt extreem dus maar had een enorme eetlust nu ik aan de pil ben is alles iets gaan groeien,ja ik ben nog dun maar tis niet meer zo extreem.

ik was zelfs een keer bij een vriendin iop bezoek tie in Smilde accare de ruyterstee zat ivm met haar anorexia en toen zagen ze mij daar aan voor het nieuwe meisje.!

nou je moet gewoon duidelijk laten merken dat jij lekker in je vel zit en gelukkig bent, wand meisjes met anorexia zijn dat niet sneu genoeg.!
Als jij goed eet en blij bent met je lichaam dan moet je je nergens zorgen om maken, dan komt het wel goed.. en ik vind dun zijn eigenlijk mooi! denk maar aan straks als je lekker uitgegroeid bent heb jij misschien een prachtig lichaam! Tong uitsteken

ik heb altijd een ondergewicht gehad, daar moet je je niet teveel zorgen over maken.
wel genoeg fruit en vitamines eten anders heb je kans dat je weerstand verlaagd!

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:29

Ik vond mezelf eerst ook veel te dun!! ik ben 1.80 en woog 55 kg.. maar dat kwam ook doordat ik een hersentumor had.
Mensen hebben over mij ook weleens zo gedacht(anorexia).
Maar toen ik echt ziek werd woog ik nog maar in de 40 kg, en dat is pas dun(met mijn lengte hé Knipoog )!!Nu weeg ik 62-63 kg en ben echt super super blij met mn lijf Haha!
En als je lichaamsbouw zo is, kan je er toch niet veel aan veranderen.
Ben maar gewoon blij met je lijf!!zo lang je ondergewicht niet ongezond word is het goed toch ? Laat ze maar praten! Cool
En als je ouder word, komt er vanzelf genoeg bij!
Mischien kan je aan de pil gaan?kom je soms ook wat van aan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:12

Ik herken je verhaal heel goed!! Ik woog vroeger tijdens mijn puberjaren veel te weinig en ik heb zo verschrikkelijk veel opmerkingen naar mijn hoofd gehad dat ik annorexia zou hebben.. Ik heb er vaak genoeg ruzie om gemaakt, ik ga toch ook niet zeggen dat zij zo dik zijn??? Ach, nu ben ik alleen maar volledig tevreden met mijn figuurtje. Wees er maar trots op hoor, liever te dun dan te dik!
Laatst bijgewerkt door DiantaM op 28-11-06 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:22

ik kan alleen maar zeggen; trek je niet te veel van anderen aan en probeer blij met jezelf te zijn.

okee,te dik is niet mooi en te dun net zo goed niet.

maar mensen moeten eens wat minder op anderen letten,TS je bent gewoon zoals je bent.klaar.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:26

Ik ken hte probleem, ik ben 1.74 en weeg 56 kilo, op zich niet echt heel erg ondergewicht, maar ik lijk ook heel erg mager...
Soms zegt zelfs mijn moeder dat ik anorexia heb, dat is echt niet leuk Slapen
Ik kan het van onbekenden (als ik ze hoor fluisteren) wel hebben, laat die maar lekker denken wat ze willen...maar mijn moeder Hamer

In ieedr geval 1 voordeel...ik kan eten zoveel en wat ik maar wil, zonder dik te worden Pling

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:15

Slapen Altijd leuk die opmerkingen of suggesties...
Ik ben bijna 20, net 1,60m en weeg nu rond de 42kg. Het zit bij ons in de familie, iedereen is dun en aankomen zit er niet in. Ik eet gezond en veel, en af en toe snoep ik ook natuurlijk Knipoog. Mensen denken ook vaak door mijn slank postuur en lengte dat ik jonger dan 16 ben *LOL*!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:15

ooh zoo herkenbaar idd !
Ik ben 1.72 en weeg ong 53 kilo.
Eerst 50 kilo!
Mensen beginnen zo te zeuren dat ik vanzelf al meer ben gaan eten omdat ik er gewoon gek van wordt soms !

CynPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:30

Een vriendinnetje van me heeft het ook.
Dan zeggen ze als ze wat eet, AAAH je eet!!!
En dan zegt zij gewoon heel sarcastisch: Ow sorry, Ik zal het nooit meer doen.

Je komt vanzelf wel een keer aan,
ik was vroeger ook superdun..

en nu ben ik 18 en moet ik ook opletten met wat ik eet.

Gewoon niets van aan trekken en lekker een sarcastische opmerking maken,
Staan ze voor banketstaaf, stoppen ze vanzelf wel een keer.

Maar het is wel erg vervelend.

Ps stop je niet vol, word je niet veel gezonder van,
en ooit komt het spontaan aan

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:30

hee,

mensen hebben toen ik in de 2e zat ook gedacht dat ik anorexia had, omdat ik gewoon niet zo veel eet. Toch is het gewicht totaal niet van belang bij anorexia. Een vriendin van mij heeft anorexia, maar niemand ziet dat aan haar, waardoor het eigenlijk alleen maar slechter met haar gaat. Iedereen zegt maar tegen haar, je bent helemaal niet dun! Anorexia gaat niet om je lichaam, maar over bepaalde gedachten die je bij eten hebt, die kun je ook hebben als je 110 weegt bij wijze van spreken. Anorexia patienten vallen meestal wel af, maar dat betekent niet dat ze meteen super mager zijn. Ik snap dus ook niet dat mensen volledig uitgaan op gewicht ik bedoel maar jij bent dun dus je hebt vast anorexia, dat is toch een kromme gedachte! Nou ja dat was het wel weer.

x mij

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:36

Kaka schreef:
Eindelijk ben ik een beetje aangekomen twee jaar geleden. Ben tot mijn 21e 55 kg bij 1.82 geweest. Nu zit ik tegen de 60 kg aan.
Vond het zelf vooral vervelend, de rest van de wereld was van mening dat ik niet mocht zeuren (ik wilde ook wel eens zaniken over mijn gewicht, maar helaas, werd niet getolereerd. Ik mocht er alleen stomdoof bij zitten als het gesprek over dieeten e.d. ging). Ik kan eten wat ik wil en nog steken die ribjes uit. Heb sinds 2 jaar gelukkig een kont (yes!!!) en er beginnen zich heupen te vormen (JAAAA).... Zal voor de rest van de wereld heel vervelend zijn, ik heb eindelijk het idee dat er wat vrouwelijks aan mij begint te groeien. Nu nog uitkijken dat het niet doorslaat naar de andere kant, he.

:= Dat had ik dus

Nu zit ik aan de andere kant van de discussie nl dat ik te dik ben :') maar ik was ooit ook echt dun :+

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:42

Jup heb/had ik ook last van. Vooral op het vmbo, daar oordelen ze weer is veel te snel :n (gelukkig ben ik daar nu vanaf).
Ik kom ook geen grammetje aan wat ik ook eet soms erg frustrerend want ik zou er best wat meer vetjes bij willen hebben (ik ben trouwens 1.67 en weeg ongeveer 54 Kg)!

Ik let er niet zo veel meer op, laat ze maar lekker kletsen ik weet zelf goed genoeg dat ik geen anorexia heb (en jij ook ;) ).

Succes!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:40

heeeel herkenbaar dit.
Ik ben 1.60 en weeg 43 kilo.
Veeel te weinig dus. Ik eet gewoon goed, sterker nog, ik eet zo'n beetje de hele dag door :=
Mijn moeder en oma zijn het zelfde als mij.
Ben ook al eens voor anorexia patient uitgemaakt. En inderdaad...als ik eens 1 keertje mijn brood weg gooi zie je iedereen kijken.
Echt iritant.
Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik me er niks meer van aantrek. Ik voel me goed en weet zelf hoe het zit. Dat is het belangrijkste :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:07

Dit is een heel oud topic, dus een slotje.