Dreigende borderline stoornis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

Re: Dreigende borderline stoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:45

draumpje schreef:
ik ben nu 26 en begin dit jaar is er bij mij de borderlinediagnose gesteld
heb ook de eerste verstraining gedaan en daar heb ik onwijs veel aan gehad
ik beschadig mezelf niet meer , kan mijn emoties beter in de hand houden en voel/zie ze ook bijtijds uit de pan vliegen en heb dat leren ondervangen.
rest van de quote verwijderd vanwege lengtefebruarie dit jaar Lachen

Wat goed van je dat het zo goed gaat! Echt heel positief om te horen Lachen Go jij! Go jij!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:53

@ Nijntjuh, dankjewel Lachen
kijk het zal nooit makkelijk worden...maar ook met borderline kun je leren leven Lachen

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:06

draumpje schreef:
@ Nijntjuh, dankjewel Lachen
kijk het zal nooit makkelijk worden...maar ook met borderline kun je leren leven Lachen

Ik geloof je Lachen Ik blijf heel nieuwsgierig naar concrete informatie over de VERStherapie.... is daar een goeie/duidelijke website over?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:24

net als Daumpje zegt met borderline kun je leren leven al zal het moeilijk blijven!
Bij de VERs training leer je om je emoties en uitbarstingen in pannetjes te noteren en dat gaat dan van pan 1 tot pan 5 en pan5 is overkoken en dus te laat!! je moet dus leren om zelf aan te voelen in welk paanetje je zit en dus tijdig aan iets anders gaan denken of iets anders gaan doen.. als je meer wil weten pb me maar..

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:27

Bij VERS training heb je een hele dikke map door te werken..en zoals de afkorting al zegt gaat het erom om je emotie te kunnen beheersen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:34

*Steekt hand op*
Hier nog een borderliner.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:43

Lachen

Vers heel basaal uitgelegd
je leert je emoties aan te voelen , wanneer ze aan het stijgen gaan en ze dan in de hand te houden door dingen te ondernemen
dit kunnen echt praktische dingen zijn, maar ook gedachten
ook leer je hoe je je gedachtenpatronen kan doorbreken en daardoor een andere kijk op je jezelf te krijgen en op je omgeving waardoor het ook makkelijker word om je emoties te reguleren...

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:48

Draumpje, klint erg interessant. Het lijkt me best moeilijk, want bij mij is het grootste probleem dat ik het niet voel aankomen, en als ik het eenmaal voel ik het niet meer stoppen kan.... als iemand die het wel ziet me waarschuwt (mijn man bijvoorbeeld) reageer ik juist boos en aggressief, dus dat maakt het indetrdaad lastig....

Gebruik jij helemaal geen medicatie op het moment?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:49

ik heb het ook, kan altijd pm bij vragen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:41

dank je wel Draumpje ik kan het nl heel moeilijk uitleggen..
ook ik dacht dat ik het niet voelde aan komen maar toch narmate de cursus volgt leer je dat!! Ik zeg tegen iedereen dat die cursus mij in ieder geval een eind op weg heeft geholpen om mijn gevoel te leren kennen..

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:09

Even een shopje omhoog om te melden dat ik morgen naar de kliniek ga voor de uitslag van het intake gesprek van 3 weken terug en ik hoop om dan op zijn minst te horen of het in mijn geval om borderline gaat of iets heel anders.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:23

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:02

@ priscilla
wat jij beschrijft gebeurt heel vaak
je denkt dat het echt opeens is
"van 0 naar bitch in 0.3 seconden "
is volgens mij een funshirt bij de large Knipoog

maar door de vers heb ik het idd ook geleerd..en het is niet eens dta je het leert aan te voelen
maar je leert de signalen herkennen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:03

ik heb trouwens erg weinig last van laatste tijd. Als het in mijn omgeving onrustig is, of veel stress, heb ik echt veel last van, maar zodra het wat stabieler is, kan ik ook beter met mezelf omgaan. Merk laatst tijd wel dat ik depressiever aan worden ben, en veel minder huis uitkom. Liever lekker alleen op bank zit, maara ls ik dan weer alleenben voel ik mezelf ook zo zielig. Maar om dan weer mezelf op te rapen en bij mensne op bezoek te gaan, heb ik ook geen zin in. Steekw el meer tijd in mn paardjes laatste tijd, gaat nu ook makkelijker nu ik nieuwe stalling heb.
Dreigende borderline stoornis diagnose heb ik ook al met 12 jaar oud gekregen. Naar mijn gevoel is er weinig mee gedaan. ik wist het zelf niet eens, las het pas op mijn 18e toen ik de documenten en verslagen over mezelf kon opvragen en door kon lezen. Wel is in die tijd rollen spellen met me gedaan, om mijn emoties te laten zien, hoe ik zou reageren op bepaalde gebeurtenissen. Ik reageerde alleen bijna overal hetzelfde op, kwaad kwaad en kwaad

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:27