Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jeske333 schreef:Ik heb de test gedaan voor fybromyalgie, en heb meer als de helf aan klachten. Misschien heb ik dan dat wel....
jeske333 schreef:Ik heb de test gedaan voor fybromyalgie, en heb meer als de helf aan klachten. Misschien heb ik dan dat wel....
Neonlight schreef:Luuntje, uit het bezinksel van je bloed kunnen ze wel zien of je reuma hebt of niet, alleen kunnen ze dan niet zien welk type reuma.Als het bezinksel goed is en geen reuma aantoont hoeven ze ook niet verder daar naar te kijken.
Goof schreef:Toen ik bij de reumatoloog was en vroeg om een test voor fybromyalgie, vertelde hij me dat het een verzamelhoop is voor klachten die geen oorsprong lijken te hebben, dat het niet te testen was en dat ik dat maar moest vergeten...
Ik zal wel weer een zak gevonden hebben dan....
sronnie schreef:Goof schreef:Toen ik bij de reumatoloog was en vroeg om een test voor fybromyalgie, vertelde hij me dat het een verzamelhoop is voor klachten die geen oorsprong lijken te hebben, dat het niet te testen was en dat ik dat maar moest vergeten...
Ik zal wel weer een zak gevonden hebben dan....
Pas bij mijn 3e reumatoloog was er sprake van fibromyalgie, er is gewoon zo ontzettend weinig bekend over deze vorm van reuma dat het ook gewoon moeilijk is om de diagnose te stellen voor artsen.
De ene roept meteen dat het fibromyalgie is als er niets uit het bloed te halen is (vriendin van mij is het overkomen, terwijl het heel iets anders blijkt te zijn) en de volgende gelooft niet dat het bestaat.
Wat zegt jouw huisarts er dan over? Gewrichtsklachten hoeven nl. niet direct reuma te betekenen, misschien dat jouw huisarts meerdere onderzoeken wil laten doen?
Princess_ schreef:Lekker makkelijk om te zeggen. Ik heb zelf ook een vorm van reuma en ja je leert ermee leven, maar erover heen komen; nee
Princess_ schreef:Ja maar dat wil nog niet zeggen dat je eroverheen komt. Ik vind dat je ergens overheen kan komen als het weggaat, hier word je elke dag weer mee geconfronteerd. Het accepteren en ermee leren leven vind ik wat anders dan eroverheen komen. Maarja wie ben ik.