Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Wehlscopfan; deze exposure werkt helaas niet bij iedereen.
Maar het is wel het proberen en gaat staps gewijs.
Op de site waar ik eerder in dit topic een link van gaf staat ook een vorm van exposure, wat stapsgewijs gaat; ik kom niet verder dan categorie 3.
Daarna wordt ik overstuur of raak ik in paniek.
Welshcobfan schreef:Sfiejj schreef:Verder xxmijxx snap je niet helemaal wat een psycholoog of een andere hulpverlener voor jou kan betekenen. Hij gaat heus niet over ''kots'' praten.
mmm.. nee dat vraag ik me dus ook af!
Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoe dat in zn werk gaat, maar als het zou helpen...
Sfiejj schreef:Ik ben heel erg blij met al deze reacties! Doet me ontzettend goed! Ik lees elke keer gewoon maar weer meeTooske, wat voor drankje kreeg jij voorgeschreven?
Perlina schreef:Wat vind je eigenlijk zo eng aan overgeven op zich? Ik probeer je echt niet af te kraken ofzo, vroeg het me zo af.
Chiqa schreef:Wat ik eng vind aan overgeven?
Allereerst het moment ervoor, de misselijkheid, het water dat in je mond komt.
Daarnaast het geweld wat er bij komt kijken, de geluiden..BRRR!!!!!
En de smaak vind ik ook een crime, ik vind het echt supereng en smerig.
Als ik het nu zo terug lees denk ik....is dat alles?![]()
Nee de angst die soms dagen lang in je lichaam kan zitten, alles eromheen, het ie echt verschrikkelijk beangstigend, ik heb ook altijd gedacht dat iedereen dat eng vind, niet dus.
Onbegrijpelijk voor een emetofoob.
wendyelst schreef:pff heb ik ook last van als ik al merk dat ik of misselijk ben of merk dat ik moet overgeven word ik helemaal panisch ik ga rondje lopen door het huis opzoek waar ik heen moet en als je het voelt om hoog komen slik ik het net zo vaak in totdat het er echt uitmoet omdat ik het echt niet wil ga dan meestal huilen en roep me moeder heel hard,als andere mensen moeten overgeven waar k bij ben ren ik weg of ik kijk er niet naar en doe me horen dicht ben bang dat het er dan zelf bij mij ook uit kom word zelfs al misselijk als ook maar iemand op de tv moet overgeven
Zinn schreef:als iemand in mijn buurt zegt dat hij of zij zich misselijk voelt, zeg ik gewoon : ik kan echt niet tegen overgeven,wil je aub op tijd zeggen als je denkt dat je moet overgeven,dan ga ik wel ff weg. Dan begrjipen ze het wel en zullen ze ook rekening metje huoden,maar als je gewoon paniekerig begint (half) te roepn : moet je overgeven,moet je overgeven,toch niet eh?! nee eh?! dan vinden ze je gewoon belachelijk!En dat maakte ik vroeger dikwijls mee,maar nu kan ik me beheersen en het een beetje uitleggen en dan houden ze rekening met me,bv ook bij klasuitstappen met de bus enzo.Dan komt er iemand naast me zitten die niet reisziek wordt.
Zinn schreef:wat ik eng vind : zelf braken,andere mensen zien of horen braken,op tv zien,weten dat mensen in mijn buurt( daarmee bedoel ik in dezelfde ruimte) misselijk zijn of ziek zijn,dronken mensen,Braaksel zien liggen of het ruiken.
De laatste tijd kan ik met alles wel beter omgaan.Ik raak niet meer zo snel in paniek als ik zelf misselijk ben,op tv kan ik het beter zien, heb net nog evergeef op tv gezien en het ging redelijk goed,bleef redelijk kalm.Ook met andere zieke mensen kan ik iets beter omgaan...Het gaat de goede richting uit en ik doe het helemaal zelf!ik moet psych worden