Alcahol probleem...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:13

Ik drink zelf helemaal niks, het doet me niks, maar ken echter wel de gevaren en het heeft veel in mijn leven kapot gemaakt, kom meid nu ben je nog jong, doe er wat aan aub, want je kunt er zo veel mensen pijn meedoen! Het is voor jezelf niet fijn en anderen kunnen er vaak ook van meegenieten das het nadeel van Alcohol, ga naar de AA of ga in therapie, het is nu nog niet te laat om er wat aan te doen!
Sterkte ermee Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:13

Tyrza schreef:
inderdaad Ellepel, dat drinken doet ze niet voor niets... ze heeft een enorm rugzakje meegekregen en ik ben het volledig met je eens dat ze ook, of misschien juist DAARMEE aan de slag moet gaan...

Het zal waarschijnlijk wel een combinatie van beiden zijn, maar het moet daarom ook beiden worden aangepakt Ja

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:16

Alcoholproblemen bestaan niet, je hebt een probleem en dat probeer je op te lossen met alcohol (of met drugs, of met eten, of met seks, of met gokken....). Je wordt niet zomaar verslaafd. En zolang je de onderliggende oorzaak niet durft aan te pakken zul je er ook niet vanaf komen. Misschien kun je stoppen met drinken maar je zult altijd op zoek blijven naar iets anders wat je 'heel' maakt. Daarom is het ook niet simpel een kwestie van 'even streng zijn voor jezelf', en daarom is het zoeken van professionele hulp zo belangrijk.

Zoek hulp en leer die kracht die je nu gebruikt om jezelf kapot te maken, te gebruiken om er iets moois voor jezelf van te maken. Leer dat je het verdient om gelukkig te zijn. Sterkte!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:24

voor het depresief zijn helpt antidepresivia (als je het zo schrijft) vrij goed.. je kunt ze bij de huisarts kijken ik heb ze ook gehad en t helpt wel.. wat ook helpt is veel praten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:28

Nee, niet aan de anti-depressiva gaan, dat is immers geen oplossing voor het probleem. Als je echt hieraan wilt werken, dan ga je naar de huisarts en laat je je doorverwijzen Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-06 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:31

nee maar het helpt je wel om alles wat beter in de hand te houden.. als je depresief bent denk je alleen aan alle slechte dingen en zie je niet meer in dat er ook leuke dingen zijn.. door die pillen ga je weer want helderder denken en zie je ook de mooie dingen van het leven weer terug..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:34

Dergelijke pillen bieden gewoon een volgende vlucht..

Arrabel, ga naar je huisarts als je echt iets wilt doen aan je problemen. Vraag om een doorverwijzing en knok voor je leven. Nog even en je grenzen vervagen verder en dan zit je ook doordeweeks teut op de bank.

Door af te kicken van alcohol zie je uiteindelijk ook de zon weer schijnen hoor.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:36

ik zet hier eventjes een krabbeltje, en vertel later wel wat verder...
Ook ik heb (ook op een véél te jonge leeftijd!!!) een alcoholprobleem gehad. En ja beide ouders zijn alcoholiekers, ex was drugsverslaafde, broertje ook!
Ik ga later mijn reactie posten,zit nu op school en ik hoop diep vanbinnen dat ik Arabel ergens wel kan helpen...
Ik weet hoe het voelt en alles wat jij meemaakt heb ook ik meegemaakt.
Ik wens je nu alvast veel sterke, en hoop voor je dat je deze week doorkomt zonder kleerscheuren.
Voor jou klinkt mij ook helemaal het beste van; NEE, geen alcohol.
Want van 1 komt er een 2de en zo maak je alleen jezelf en je relatie kapot...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:59

Ik denk ook echt dat je het met hulp moet doen. En die zoek je nu al een beetje, dus kom op en maak die stap, maak die afspraak bij de HA.

Het gaat hier om jou leven, en je kan er nog zo veel moois van maken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:03

Citaat:
Dergelijke pillen bieden gewoon een volgende vlucht..

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, mensen zeggen altijd zo makkelijk ga naar maatschappelijk werk of een psichiater, maar ik zal je vertellen, ik heb ze allemaal al gehad, maar die mensen lossen niks voor je op.
En zo erg in de knoop zit ik niet met mijn verleden, dat heb ik wel heel erg gehad maar ik heb het een plekje kunnen geven, wat er gebeurt is is gebeurt en daar kan ik wel mee leven, maar toch heb ik soms nog nachtmerrie's, soms denk je aan vroeger hoe alles is gegaan en vraag je je af waarom dat nou juist mij moest overkomen.
Het is echt niet zo dat je ff naar een maatschappelijk werker gaat en dan even praat met zo iemand en dat je dan van je problemen bent verlost, en ik ben al zoveel bij dat soort mensen geweest ik weet zelfs al wat ze gaan zeggen.
En dan wil ik niet bijdehand overkomen maar 9 van de 10 keer denk ik echt dat ik dat werk beter zou doen dan dat soort mensen.
Het is altijd maar, ga op een sport, ga lekker fietsen, ga op een clubje.. bla bla bla.
Ik was een keer bij een vrouw van het Riagg en ik had alleen nog maar een intake gesprek gehad, en ik moest terug komen om te kijken wat de beste behandeling voor mij zou zijn.
Maar precies in die week brak mijn paardje zijn knie en moest ik hem in laten slapen, ik helemaal zwaar in de war en verdietig maar ik moest wel de volgende dag weer naar die vrouw, ik al me moed verzameld, hoe gaat het met je? vraagt ze. ik dus het hele verhaal verteld nog half in een roes van wat er gebeurt was.
Zegt ze: vervelend voor je, maar zullen we nu weer even naar het pschygise gedeelte gaan?
Huh?? ik zat daar helemaal als een zielig hoopje niks omdat ik net afscheid had genomen van mijn paard en dat is dan niet belangrijk??
Ik heb vaak het idee dat die mensen zelf niet eens weten wat ze met me aanmoeten.
Echt waar, ik zou dat werk veel beter kunnen doen dan hun.

Maar even terug komend op de medicijnen, ik slik medicijnen, serotinineremmers, en die werken uitstekend.
Mijn serotinineaanmaak in mijn hersenen kan namelijk wel is niet goed werken, dan daalt mijn serotintine zo laag dat ik ontzettend depressief word, maar niet alleen depressief ook andere dingen komen daar bij kijken, ik word dan heel erg jaloers, ik krijg waanbeelden, nou ja laat maar het is in ieder geval niet leuk.

Daar heb ik dus medicijnen voor gekregen, en die werken prima, maar.... die werken dus niet als je drinkt.
Dat staat ook op de verpakking, je mag er eigenlijk niet bij drinken.
Dus ging het eindelijk goed met me, mede door de serotinine remmers, ga ik weer drinken en dan voel je je dubbel zo rottig, me medicijnen werken niet meer en je voelt je schuldig, je bent moe en down....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:15

[quote="ArrabelDaar ben ik het niet helemaal mee eens, mensen zeggen altijd zo makkelijk ga naar maatschappelijk werk of een psichiater, maar ik zal je vertellen, ik heb ze allemaal al gehad, maar die mensen lossen niks voor je op.
[/quote]

Ik denk wel dat daar een knelpunt zit. Zij kunnen namelijk ook niets voor je oplossen, dat kan echt en alleen maar helemaal door jou zelf. Zij kunnen jou slechts tools geven.

Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar je geeft door dit topic te openen aan dat er iets moet veranderen. En dat kan alleen jij, maar niet alleen. Er bestaat AA en Novadic, ga naar je HA en vraag zijn hulp om in een passend programma te komen. Eerst moet je gewoon van je alcohol gebruik af.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:18

Ik heb zelf anderhalf jaar maatschappelijk werk gestudeerd en heb besloten om niet in die branche te gaan werken.. Ik heb me op de opleiding groen en geel geergerd aan alle "geitenwollensokken" oplossingen die men daar behandeld.. M.i. zul je sowieso zelf aan het werk moeten, en in jouw geval zou ondersteuning door (ervarings) deskundigen geen kwaad kunnen.

Ik ben dan misschien een nuchtere koele nederlandse steenbok, maar ik kan er echt met m'n pet niet bij dat je drinkt Arrabel:
- je ziet wat het doet bij je ouders
- je merkt wat het doet met je fysieke gezondheid
- je weet dat je er geestelijk onder zal leiden ivm je medicijnen

Lijken mij toch voldoende redenen om niet te drinken.. Buiten alle redenen die alle mensen zouden hebben (gedragsnormen, katers, kosten, etc)..

Maar goed: je kunt jezelf dus niet in de hand houden, je vertrouwt niet op de hulpverlening, je krijgt al medicijnen maar de werking daarvan doe je zelf al teniet.. heb je zelf nog ideeen wat wel zou kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:33

Als je het zelf niet red en je geen vertrouwen hebt in de hulpverlening zul je dus een ander vangnet voor jezelf moeten gaan creeëren.
Hier ben je heel open over je probleem en ik raad je aan dat ook naar je omgeving te zijn.
Vertel gewoon aan je vrienden dat je je niet prettig voelt bij je eigen alcoholgebruik en dat het slecht effect op je medicijnen, vraag hen gewoon je geen drank meer aan te bieden, ook als je er om zou vragen.
Ga op een middag naar het cafe en leg ook daar je probleem neer, vraag hen gewoon je geen drank meer te schenken.
Als je boodschappen gaat doen neem dan geen pinpas mee maar contant geld twv het bedrag wat je denkt kwijt te zijn, zo voorkom je dat je toch flessen drank kan kopen.
Ik zou trouwens toch een keer het probleem voorleggen bij de huisarts, er zijn medicijnen die het makkelijker maken om van de drank af te blijven zoals bijv. Tegretol.
http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5706

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:35

Ik vind het zowiezo ook al knap dat TS hier zo open en bloot op bokt durft te vertellen Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:10

Dat je denkt dat je het zelf beter kunt kan wel zo zijn, maar dat kun je niet, anders was je er (kort gezegd) allang vanaf geweest. Je kop in de wind gooien werkt niet, luisteren wel. Iedere dag zie ik weer mensen met deze instelling en zo kom je er echt niet Ik weet hoe moeilijk het is, maar ga aub niet alle instellingen zo af doen, op die manier kom je er nooit Accepteer nou aub hulp van mensen die er verstand van hebben Ja Je sluit iedere soort van hulp bij voorbaat al uit, dus dan kom je er ook niet uit. Hulpverleners kunnen je een flink eind op weg geven door je steeds een zetje in de goede richting te geven, maar je moet het uiteindelijk zelf doen!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-06 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:39

[/quote]

mensen zeggen altijd zo makkelijk ga naar maatschappelijk werk of een psichiater, maar ik zal je vertellen, ik heb ze allemaal al gehad, maar die mensen lossen niks voor je op.
En zo erg in de knoop zit ik niet met mijn verleden, dat heb ik wel heel erg gehad maar ik heb het een plekje kunnen geven, wat er gebeurt is is gebeurt en daar kan ik wel mee leven, maar toch heb ik soms nog nachtmerrie's, soms denk je aan vroeger hoe alles is gegaan en vraag je je af waarom dat nou juist mij moest overkomen.
Het is echt niet zo dat je ff naar een maatschappelijk werker gaat en dan even praat met zo iemand en dat je dan van je problemen bent verlost, en ik ben al zoveel bij dat soort mensen geweest ik weet zelfs al wat ze gaan zeggen.
En dan wil ik niet bijdehand overkomen maar 9 van de 10 keer denk ik echt dat ik dat werk beter zou doen dan dat soort mensen.
Het is altijd maar, ga op een sport, ga lekker fietsen, ga op een clubje.. bla bla bla.
Ik was een keer bij een vrouw van het Riagg en ik had alleen nog maar een intake gesprek gehad, en ik moest terug komen om te kijken wat de beste behandeling voor mij zou zijn.
Maar precies in die week brak mijn paardje zijn knie en moest ik hem in laten slapen, ik helemaal zwaar in de war en verdietig maar ik moest wel de volgende dag weer naar die vrouw, ik al me moed verzameld, hoe gaat het met je? vraagt ze. ik dus het hele verhaal verteld nog half in een roes van wat er gebeurt was.
Zegt ze: vervelend voor je, maar zullen we nu weer even naar het pschygise gedeelte gaan?
Huh?? ik zat daar helemaal als een zielig hoopje niks omdat ik net afscheid had genomen van mijn paard en dat is dan niet belangrijk??
Ik heb vaak het idee dat die mensen zelf niet eens weten wat ze met me aanmoeten.
[/quote]

Meid, ik heb je een berichtje gestuurd, maar lees net dit, en ik wil hier toch even op reageren.

Ten eerste: maatschappelijk werkers en psychiaters zijn er niet om jouw problemen op te lossen, maar om jou te helpen dat zelf te doen. Op het moment dat jij daar niet voor open staat, kunnen ze erg weinig voor je betekenen.

Ten tweede: blijkbaar ben jij behoorlijk verkeerde hulpverleners tegengekomen. Ook ik heb mijn deel gehad, en zij hebben me laten zien hoe ik om kon gaan met mijn problemen en die van mijn moeder, zonder uit huis te hoeven. Ze hebben geen enkel aspect genegeerd, ook niet als het totaal niets met het oorspronkelijke probleem te maken had. Want om een groot probleem aan te kunnen pakken, moeten de "kleine" problemen eerst uit de weg zijn!

Tot slot: als je alle mogelijkheden tot hulp uitsluit, zal het erg moeilijk worden je problemen op te lossen. Je bent duidelijk te ver om er helemaal zelf uit te komen. Probeer ook realistisch naar je probleem te kijken en geen uitvluchten voor jezelf te verzinnen. Wees sterk meid, je kunt het echt!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 14:41

Citaat:
Ten eerste: maatschappelijk werkers en psychiaters zijn er niet om jouw problemen op te lossen, maar om jou te helpen dat zelf te doen. Op het moment dat jij daar niet voor open staat, kunnen ze erg weinig voor je betekenen.

Ik sta er ook voor open maar maatschappelijk werk (zoals het Riagg) maar.. ja hoe moet ik dat zeggen, ze kunnen er gewoon niks van, misschien als je naar een goede psichiater gaat, ok.. maar dat is alleen voor de rijkere onder ons weg gelegd (en ik heb al me geld al opgezopen Knipoog ... hahaha nee hoor grapje)
Het Riagg doet het echt niet voor mij, het is niet dat ik niet wil maar ze geven echt hele stomme antwoorden, ga lekker koken, ga op een clubje bla bla, als ik daar tijd voor heb met een huis, paard en een baan.
En ik blijf erbij, ik kan beter daar bij het Riagg werken, ze zouden echt een hele goede kracht aan mij hebben.
Als die standaard zinnetjes.... dat werkt gewoon niet.
Niet voor mij, niet voor mijn moeder en zo ken ik nog wel meer mensen die absoluut geen hoge pet op hebben van het Riagg.

Maar ik heb het Riagg niet nodig, echt niet, het gaat me echt wel lukken.
Maar tips van jullie zijn altijd welkom (en dat niet als tip geven ga op een clubje... Knipoog )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:47

Ik betwijfel of je de discipline hebt dat het je gaat lukken aangezien je zelf al niet kunt voorkomen dat je ja zegt tegen een aangeboden drankje, en je zelf al drank in huis haalt. Jammer dat je alles bij voorbaat al afschuift, want er zijn echt wel meerdere instellingen dan alleen het Riagg waar je terecht kunt, en die psychiater is eventueel ECHT wel te regelen hoor, je moet het alleen wel willen, en om eerlijk te zijn klink je niet zo Knipoog

"Het gaat me wel lukken" zeggen ze altijd, alleen komt het maar bar weinig voor dat het ook echt lukt, dit is het standaard zinnetje dat alcoholisten gebruiken wanneer ze bang zijn voor (echte) hulp, wat natuurlijk ook opname kan zijn. Natuurlijk hoop ik van harte dat het jou wel gaat lukken Lachen Ik hoop alleen wel dat je zelf in ziet dat je een groot probleem hebt en een verslaving, en het niet te luchtig opvat!

Heel veel sterkte dan maar!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-06 15:29, in het totaal 5 keer bewerkt

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:48

Arrabel.. ik zou eens op zoek gaan naar zo'n AA club.. daar zitten je lotgenoten.. ik denk dat zij je ook aan de juiste hulpverlening kunnen helpen.. Je HA kan niks voor je doen.. jij moet je zelf aanmelden bij zo'n club.. Ik denk dat het alleen al eens goed oplucht door met je lotgenoten te praten.. Mensen die begrijpen wat je voelt.. Wij kunnen ons dat niet voorstellen.. als ik een goede kater heb, dan kots ik alles uit mijn lijf en raak ik de eerst komende tijd geen drank meer aan.. Ik denk dat dit de juiste oplossing voor je is.. Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:51

Beetje een uitvlucht dat je geen geld hebt voor een psych. Als je huisarts je ernaar verwijst dan wordt dat volgens mij door je verzekering betaald. Maar hoewel je toegeeft dat je een probleem hebt, wat ik al heel knap vind, ben je nog niet bereid om het aan te pakken. Je vat het nog allemaal te luchtig op en stoppen moet nog niet té moeilijk voor je worden.

Probeer eerst maar eens goed tot je door te laten dringen waar je mee bezig bent. En misschien moet eerst je relatie écht op de klippen lopen om het probleem te zien zoals het is.

Ik wens je veel sterkte maar ik kan je niet helpen. Als ik met mijn vingers knip gebeurt er niets....helaas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:12

Citaat:

dus eigenlijk weet je prima waar het probleem zit en wat je er aan kunt doen,of begrijp ik het nu verkeerd?

in dit soort zaken kun je twee kanten op vind ik.
of: je bent slachtoffer van jezelf en blijft je als zodanig gedragen.
of:je gaat in de verdediging en pakt jezelf weer op, en gaat er wat aan doen.

ik ken het hoor, alle psychen en alle medewerkers die jou gaan vertellen hoe jij je leven zodanig moet inrichten dat de verleiding naar drank er niet meer is,maar uiteindelijk zit je wel zelf weer alleen thuis op de bank..en dan is nee zeggen soms verdomd moeilijk Knipoog

waarom werkt dat wijntje voor jou?wat gebeurd er als je gewoon een frisje drinkt?
ben je dan anders,voel je je minder?
en waarom dan?
jezelf een spiegeltje voor houden kun je prima denk ik, denk bij alles es na wat je doet,en waarom je dat doet?

voor ons makkelijk praten..doe dit,doe dat.
maar je moet t uiteindelijk zelf doen.
ik zou denk ik wel tegen al m'n vrienden en familie gaan zeggen dat je er helemaal zat van bent dat gezuip( want ndat is t) en dat je er mee wilt ophouden en of iedereen zo vriendelijk wilt zijn om je er in te steunen..

en jawel..dat helpt wel een hoop Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 15:44

Lieve mensen ik ga stoppen met dit topic, het was toch niet zo'n goed idee om dit topic te openen.
Het is raar maar waar mensen die zoeken altijd iets om je te pakken en met dit topic stel ik mij zo kwetsbaar op dat mensen daar misbruik van gaan maken.
Daar heb ik geen zin in.

michele schreef:
Arrabel 1 tip, zou wat minder drinken als ik jou was dan hoef je niet alles zo serieus te nemen Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:46

Ge gaat toch niet stoppen omdat één persoon een loze opermerking maakt dat zou zonden zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:49

typisch bokt weer he Knipoog

in elk geval veel succes meid
Ach gut

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:53

Arrabel schreef:
Lieve mensen ik ga stoppen met dit topic, het was toch niet zo'n goed idee om dit topic te openen.
Het is raar maar waar mensen die zoeken altijd iets om je te pakken en met dit topic stel ik mij zo kwetsbaar op dat mensen daar misbruik van gaan maken.
Daar heb ik geen zin in.

michele schreef:
Arrabel 1 tip, zou wat minder drinken als ik jou was dan hoef je niet alles zo serieus te nemen Haha! Haha!

Waar zie jij dat staan, of kijk ik er overheen? Verward

En stoppen vanwege 1 comment die je niet aanstaat vind ik (sorry voor de omschrijving, kan geen betere vinden) een beetje zwak eerlijk gezegd. Ik ga er ook niet vanuit dat deze persoon het serieus bedoelde, en ik kan me voorstellen dat ander advies in dit topic misschien harder overkomt dan dat je wilt horen, maar niet iedereen zegt "oh wat zielig" Je plaatst je topic op een openbaar forum, dan zijn er ook mindere reacties. Dat weet je van tevoren.

Als ik jou was zou ik iets met de adviezen gaan doen hier en serieus hulp gaan zoeken ipv jezelf continu in de slachtofferrol te plaatsen Lachen Je bent een leuke meid, doe wat met de kans!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-06 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt