Vreselijke pijn (menstruatie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Vreselijke pijn (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:08

Siebjelover schreef:

Jij slikt een pil op de 1e dag van je menstruatie totdat je menstruatie is afgelopen? Mijn huiswarts zei dat dit wel eens niet kon helpen en je er immuun voor kunt worden...Nagelbijten / Gniffelen

Ik slikte gewoon volgens de gebruiks-aanwijzing en heb verschillende types geprobeerd, van heel licht tot heel zwaar.
Ik kon trouwens ook slecht tegen de pil, erg misselijk van geweest. Heb dan ook niet zo heel lang gemodderd (een jaar of twee geloof ik).

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:34

Delphi schreef:
terorita schreef:
zo zie je maar de ene dokter zegt dit de andere zegt dat
mijn gynecoloog zei dus dat de pil doorslikken, wel eens kan, maar meer dan 1 strip niet doen

Jah... zelf had ik gelijk iets van ''dat kan niet goed zijn'' toen zij er mee kwam. Maar mijn huisarts zei ook dat het geen kwaad kon Verward Daarom heb ik ook maar gezegd dat ze het eerst aan haar huisarts moet vragen!

Mijn huisarts zegt ook dat het geen kwaad kan, en ik heb van nog meer huisartsen gehoord dat het niet uitmaakt als je de pil doorslikt.
De stopweek is bedacht om het gebruik van pil "natuurlijker" te laten lijken, toen die in de jaren 60 op de markt kwam. Daardoor zouden vrouwen zich makkelijker kunnen vinden in het gebruik van de pil.
Die stopweek heeft verder dus ook helemaal geen functie.
(ok, behalve dat je eraan kunt zien of je zwanger bent, bij het uitblijven van bloedingen terwijl je een stopweek hebt, maar zelfs daar kun je maar beter niet van uit gaan..)

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:41

Wees alsjeblieft voorzichtig met de pil doorslikken, ik heb er een long embolie van gehad en het het op t nippertje gered....... Het staat ook op de bijsluiter dat je zoiets kan krijgen, trombose, longembolie etc, ik had het nog nooit gelezen maar het stond er dus bij mij wel in, ik had microgynon 30 of zo.
Ik was dan mischien wel een uitzondering maar toch, ik raak nooit geen pil meer aan, dat snap je.
Laatst bijgewerkt door BillyJean op 17-11-06 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:41

Maar als long embolie in de familie zit heb je er ook meer kans op toch?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:42

BillyJean schreef:
Wees alsjebleift voorzichtig met de pil doorslikken, ik heb er een long embolie van gehad en het het op t nippertje gered.......
Ik was dan mischien wel een uitzondering maar toch, ik raak nooit geen pil meer aan, dat snap je.

Maar kwam dat puur door het doorslikken, of misschien ook gewoon door het pilgebruik zelf?

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:43

Niemand in mijn familie had het ooit gehad en of het alleen door de pil kwam of door het doorslikken, daar kon de internist mij geen antwoord op geven.
Het feit is wel dat ik 3 maanden ervoor was begonnen met doorslikken.....Ik zou nl een lange reis gaan maken door Amerika/Canada.
Nou ik lag de hele zomer in het ziekenhuis, niks reis, die heb ik het jaar erop pas kunnen maken.

naturehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:02

Heb ook erg last gehad van menstruatie. Niets hielp. paracetamon hielp niet. Vooral bij veel stress of drukte had ik veel last. Die aleve voor menstruatiepijn hielp enigszins als ik deze maar ver van te voren nam en vlak voor nog eens 1.
Maar ik heb echt met krampen op bed gelegen en werd soms snachts wakker van de pijn. Niet uit te houden en het zweet brak me uit.
Ik heb nu even geen last ivm zwangerschap.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:27

Ik had ook altijd vreselijke last. Leefde op de Ibuprofen 400mg. Voelde direct als ie uitgewerkt was. Paardrijden deed ik die week amper. Wel of geen pilgebruik maakte voor mijn geen verschil en ik heb best een behoorlijke pijngrens.
Nu heb ik een anticonceptie pleister (jawel!). En nee je plakt m niet daar Knipoog 1 maal in de week een nieuwe en deze geven de hormonen af via de huid. Het was een probeersel. Maar ik moet zeggen dat het goed bevalt. Ipv 5 dagen 3x pd 400 mg Ibuprofen heb ik nu maar 1x een pijnstiller hoeven slikken. Voor de rest geen last gehad.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:12

Misschien ook iets voor mij om te proberen dan. Heb al van alles geprobeerd, maar heb ook altijd zooooveel pijn.
Ze vinden me regelmatig op mijn toetsenbord omdat het even zwart werd voor mijn ogen.
Eerst bleef ik thuis, maar ja thuis heb ik net zoveel pijn en gelukkig weten ze op mijn werk van de situatie. Lachen