wie volgt hier nog meer het dieet van sonja bakker :")

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: wie volgt hier nog meer het dieet van sonja bakker :")

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:42

Seabert: gewéldige avatar Lachen
Verder blijf ik erbij dat het heel weinig is wat je mag eten. Voelen jullie je wel voldaan na het eten dan? En wordt je er niet flauw van? Bij mij mag er ook wel wat af, maar ik heb het idee dat je met zó weinig eten alleen maar gaat snoepen...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:44

Ik vind het een hongerdieet, op het eerste gezicht. Met zo'n livht ontbijt halen de meeste mensen de lunch niet eens! Bovendien raadt het voedingscentrrum 2 stuks fruit per dag aan, en Sonja vindt 1 stukje fruit ook wel genoeg (zie maandag en donderdag bijv).

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:46

Ja, dat was me ook al opgevallen. Ik eet er dagelijks zeker 4, dat kan toch helemaal geen kwaad? Fruit is juist gezond!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:48

Als je in elk geval maar niet 4 stuks van dezelfde fruitsoort eet, maar wat gevarieerder. Teveel aan vitamines plas je gewoon uit volgens mij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:49

Te veel is schadelijk nou niet zo zeer voor fruit, maar 4 bananen op een dag is ook niet echt gezond

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:59

* Bericht even weggehaald, ik zie op de vorige bladzijde een voorbeeld staan.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:05

Lijkt mij inderdaad dat met dit dieet de kilo's er vanaf vliegen, maar of het nou zo gezond is...?!?
Ik heb me altijd laten vertellen dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, om de motor op te starten zeg maar... Nou, dat lukt mij niet op 2 crackers of een bekertje joghurt en een kiwi. Daarmee red ik het echt niet tot de lunch.

Als je gewoon je eetpatroon aanpast, dus gezond eten, normale porties neemt zodat je geen honger meer hebt (en dan dus naar de snacks gaat grijpen) en wat meer gaat bewegen e.d. val je misschien niet zo snel af als met Sonja B. maar je hebt wel de meeste kans dat de kilo's er in ieder geval vanaf blijven.

De stelregel "2 ons groente en 2 stuks fruit" heeft Sonja wel heel letterlijk genomen, volgens mij is dit toch echt het minimum wat je per dag nodig hebt, niet het maximum!
En als ik het zo hoor wordt mevrouw Bakker volgens mij ook zwaar gesponsord door de diverse joghurt- en ontbijtdrinksfabrikanten...

Eetse! Vork (ik neem nog een cracker met extra veel boter en vette kaas, mijn vierde van deze ochtend Vingers aflikken Clown )

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:29

Yinari schreef:
Seabert: gewéldige avatar Lachen
Verder blijf ik erbij dat het heel weinig is wat je mag eten. Voelen jullie je wel voldaan na het eten dan? En wordt je er niet flauw van? Bij mij mag er ook wel wat af, maar ik heb het idee dat je met zó weinig eten alleen maar gaat snoepen...

Je kan ook het dieet van de man nemen. Niet iedereen heeft even veel lichaamsbeweging natuurlijk. Misschien gaat het alleen wat langzamer. Ik denk dat je lichaam er ook aan gaat wennen. Voor mij is het boek een steuntje in de rug. Het is een andere manier van leven. Wij eten 2/3 x per week aardappelen. Ik denk dat we daar 4/5 keer van moeten maken. Dan eet ik namelijk minder dan waneer ik een pan macaronie voor mijn neus heb staan. Bovendien kan ik op hollandse kost veel langer teren. Ik iedergeval is twee soorten groente (rouwkost) al een hele verrijking.

Betreft mijn avatar: Bloos ik ben het zelf niet hoor Clown Een andere bokker heeft hem voor mij gemaakt. Aardig hé Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:54

Op VT loopt een centraal topic over verschillende dieten en een centraal dieettopic. Hier een slotje.