ik wil stoppen met roken maar hoe??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: ik wil stoppen met roken maar hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:39

geen tip maar exact mijn argumenten
d'r moet ineens definitief een knop omgaan
én zeggen jaaaa nuuu!!!
maar eerst nog een paar verjaardagen dan is het zo gezellig peukie d'r bij
dan nog kerst, me eigen een week lang 3 slagen in de ronte werken
dus dan is me peukie me heilig
dan oud en nieuw altijd gezellig borrelte peukie
tja dan wintersport vakantie leuk gezellig peukie d'r bij
uitstellen ben ik heel goed in

mijn conditie is prima
volgens de fitness instructuer
dat nare hoestje s'morgens jaa klinkt heel bekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:41

Ik heb gehoord dat accupunctuur heel erg goed werkt.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:42

Ik wilde per se niet stoppen op 1 januari...........dus deed ik het in februari Haha!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:43

Olifant schreef:

En ik heb gehoord dat mensen zo weer gingen roken. Ik ken wel iemand die is gestopt met behulp van laser. Kost wel 100 euro, dan denk ik.. das duur... (lang niet zo duur als doorroken... Bloos )

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:51

Mijn moeder is in maart dit jaar gestopt met roken op dokters recept Haha! Dmv een strenge kuur die overigens niet vergoed wordt (kostte iets van 110 euro geloof ik). Sinds ze gestopt is, heeft ze ook totaal geen behoefte meer om te roken.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 09:46

creool schreef:
Olifant schreef:

En ik heb gehoord dat mensen zo weer gingen roken. Ik ken wel iemand die is gestopt met behulp van laser. Kost wel 100 euro, dan denk ik.. das duur... (lang niet zo duur als doorroken... Bloos )

zou me nix verbazen als die mensen denke nu moet ik echt stoppe anders heb ik 100 euro weg gegooid denk dat dat ook wel meehelpt..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:03

volgens mij zijn al die hulpmiddeltjes gewoon psygische ondersteuningen hoor.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:08

Het is toch ook een psychische verslaving? Als je niet wilt roken, doe je het niet..

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:08

RUBYWHITE schreef:
Mijn moeder is in maart dit jaar gestopt met roken op dokters recept Haha! Dmv een strenge kuur die overigens niet vergoed wordt (kostte iets van 110 euro geloof ik). Sinds ze gestopt is, heeft ze ook totaal geen behoefte meer om te roken.

Wat hield die kuur ongeveer in / op welk zoekwoord kan ik googlen?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 14:47

het is ook een lichamelijke verslaving je lichaam wil nicotine niet je geest.. daarom is het juist zo moeilijk om te stoppen.. Boos!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:27

Na 20 minuten neemt de bloeddruk en de polsslag af en worden snel al weer normaal.
Na 8 uur is het nicotine gehalte in je lichaam al gehalveerd en de hoeveelheid zuurstof in je lichaam kruipt terug naar een normale waarde.
Na 1 dag is de carbonaat monoxide uit je lichaam en kunnen de longen beginnen zichzelf langzaam maar zeker te herstellen.
Na 2 dagen is al de nicotine uit je lichaam verdwenen en het gevoel van smaak en geur is aanzienlijk gestegen.
Na drie dagen neemt de conditie langzaam weer toe en wordt ademhalen weer makkelijker.
Na 2 weken wordt de bloedsomloop weer beter. Hierdoor krijgt de conditie een enorme duw vooruit.
Na 3 maanden zal de rokershoest zo goed als verdwenen zijn en is de longfunctie voor meer dan 10% verbeterd.

Van de site: ikstop.nl

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:29

mentjuh schreef:
het is ook een lichamelijke verslaving je lichaam wil nicotine niet je geest.. daarom is het juist zo moeilijk om te stoppen.. Boos!

ja maar het gevoel dat je echt een peuk in je handen moet hebben is wel geestelijk

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 15:52

geit schreef:
mentjuh schreef:

ja maar het gevoel dat je echt een peuk in je handen moet hebben is wel geestelijk

ja dat natuurlijk wel maar ik merkte de vorige keeren dat ik probeerde te stoppen dat ik een peuk MOEST wis niet waarom maar zo een gevoel had ik.. en zodra ik een peuk had had ik zo iets van nou is dit het nu.. echt wazig dus neem aan dat dat is omdat je nicotine nodig hebt ofzo..

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:54

Of naar die tentoonstelling gaan: Bodies The Exhibition en dan de longen van een roker bekijken!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:06

Hallo,

Ik ben op gestopt met roken. Vond het eerst niet nodig maar ik werd me steeds bewuster van mijn omgeving en ging me op bepaalde momenten zelfs schamen als ik een sigaret op wilde steken (bv. in een restaurand)

Toen werd ziek ik had een behoorlijke keelpijn en kon dus beter niet roken (deed zo'n zeer) Na 3 dagen werd de keelpijn minder en ben ik eigenlijk nooit meer begonnen. (is nu een jaar en 4 maanden geleden)

Ik ben de eerste 3 dagen wat chagrijnig geweest maar verder eigenlijk nergens last van. Wat het moeilijkste was is de gewoonte doorbreken. Ik rookte op vaste tijden en dan had ik zoiets oja een sigaretje... NEE Iris we roken niet meer!! En dan was het goed.

Na een paar weken had ik die gewoonte ook doorbroken en kon ik met trots zeggen dat ik helemaal was gestopt.

Ik heb dus helemaal geen hulpmiddelen gebruikt (geloof daar denk ik ook iet zo in) Je moet het zelf willen.

Maar als je er zelf niet achter staat lukt stoppen nooit!
Dus je moet voor jezelf bepalen of je dat echt wilt bij twijfel ga je toch meteen de mist in.

Succes,

Groetjes Iris

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:11

Je kunt gerust een sigaret in de handen nemen en zelfs in je mond stoppen. Als je hem maar niet aansteekt. Knipoog

Lollies werekn zo goed bij stoppen met roken omdat je dan wat in je vingers en mond kunt hebben.