haaruitval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henzz

Re: haaruitval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:15

Ik ben ook geen pillenslikker dus heb maar bruistabletten gekocht..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:16

Ah, dat is ook een goed idee! Ga zo denk ik maar even langs de drogist Bloos

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:18

Ik heb ze van de Etos. Het is niet echt lekker maar het is weg te krijgen. En je hebt weer wat meer vocht binnen he...
Tot nu toe merk ik er nog niets van maar dat zal wel tijd nodig hebben.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:17

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:43

stijltang breekt de haren .. Ja dus.. als ik de stijltang hier gebruikt moet ik onderhand vort de stofzuiger pakken zoveel haren liggen heir dan Clown

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:44

myn topic was dr btw eerder Knipoog

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:38

Hmmm.. Maar als ik weet dat het aan de stijltang ligt, dan weet ik dat tenminste. Maar met mijn haren wassen, verlies ik zoveel haar. Zou dat dan ook aan het stijlen liggen??

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:47

In Dit seizoen heb je meer last van haaruitval...dit heeft ook te maken met het feit dat de kachels binnen weer aangaan...Spanning en stress hebben ook invloed, net als hormonale periodes!!Hoe langer je haar ..hoe meer het ook opvalt.Mensen met kort haar verliezen net zoveel haar als jullie alleen verdwijnt dat gemakkelijker in het afvoerputje Knipoog .Vitamines kunnen helpen,speciale shampoos niet!!Laat je niet verleiden tot dure shampoos ,maar haal bijv. het eigen merk van de hema!!!Prima spul.
Verder hoef je niet te stressen vanwege haaruitval...er zijn maar heel weinig mensen die echt kale plekken krijgen..en ook dat herstelt vanzelf weer!!Dit heet alopecia areata ,en dat gaat vanzelf over...
Alles wat er uitvalt komt er ook weer bij...kijk maar eens in de spiegel naar de korte haren bij je slaap...dit zijn allemaal nieuwe haren!!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:54

Ik heb er ook heel erg last van Scheve mond

Het komt er met bosjes tegelijk uit Bloos Het zal wel wat aan de tijd van het jaar liggen, en verder gezond eten..dan zal het wel weer goedkomen denk ik?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:05

ik heb hier ook last van.. Bloos
die vitamine B ga ik zeker proberen! volgens mijn moeder moet lijnzaad ook helpen, dus dat ben ik nu ook aan het testen..1 eetlepel per dag zou moeten helpen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:09

Ligt ook aan het jaargetijde denk ik... Haha!
Ik heb er ook altijd last van in het najaar, en denk nou eens zo...
Dit is denk ik het 2de of 3de haartopic dat voorbij komt in korte tijd en dat heb ik het voorjaar niet gezien Knipoog
Dus denk eerder dat het aan de weersverandering ligt... Want ja... dieren zijn nou ook eenmaal in de rui...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:58

crabbybitch schreef:
In Dit seizoen heb je meer last van haaruitval...dit heeft ook te maken met het feit dat de kachels binnen weer aangaan...Spanning en stress hebben ook invloed, net als hormonale periodes!!Hoe langer je haar ..hoe meer het ook opvalt.Mensen met kort haar verliezen net zoveel haar als jullie alleen verdwijnt dat gemakkelijker in het afvoerputje Knipoog .Vitamines kunnen helpen,speciale shampoos niet!!Laat je niet verleiden tot dure shampoos ,maar haal bijv. het eigen merk van de hema!!!Prima spul.
Verder hoef je niet te stressen vanwege haaruitval...er zijn maar heel weinig mensen die echt kale plekken krijgen..en ook dat herstelt vanzelf weer!!Dit heet alopecia areata ,en dat gaat vanzelf over...
Alles wat er uitvalt komt er ook weer bij...kijk maar eens in de spiegel naar de korte haren bij je slaap...dit zijn allemaal nieuwe haren!!

Sorry, maar je slaat de plank een klein beetje mis. Alopecia gaat niet altijd vanzelf over. Sommige mensen houden hier toch echt blijvende kaalheid aan over.....Neem eens een kijkje op www.haarweb.nl. Voor de rest ben ik het overigens eens met wat je schrijft hoor!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:10

Alopecia areata gaat in bijna alle gevallen vanzelf over!!Alopecia androgena niet!!Dit is de erfelijke en mannelijke vorm van kaalheid.Maar zelfs voor deze vorm van kaalheid zijn medicijnen voor!!
Er is een heel klein percentage van areata die niet vanzelf over gaat!Maar ik vond het niet nodig dat te vertellen in dit topic,aangezien de kans heel klein is dat 1 van deze mensen dat hebben!Haaruitval kan verergerd worden door stress...wat denk je dat er gebeurt als de mensen hier lezen dat er soms gevallen zijn die niet overgaan...veel onnodige stress.Caroline van monaco had de vorm areata en was geheel kaal.Kijk wat voor prachtige bos haar ze nu heeft!
De androgena vorm(mannelijke)van kaalheid komt helaas ook bij vrouwen voor,maar zowel voor de mannen als voor de vrouwen is er een medicijn!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:16

Ik heb er ook last van, maar heb nu shampoo voor beschadigd haar van Swarzkopf(zo'n roze fles) en drink ook min. 2 glazen Cool Best, en het is met resultaat Lachen. Succes!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:24

@Crabbybitch: je hebt gelijk!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:57

dorothea schreef:
@Crabbybitch: je hebt gelijk!

joehoe Go jij! Go jij!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:14

Ik voeg me ook even toe. Ik heb een harigewerkstoel Tong uitsteken
Ik slik vitamine b, multi van a tm z en ik slik ook nog eens omega 3 met visolie. Hier wordt je haar eerst wat vetter van, maar het gaat er ook veel meer van glanzen!
Vitamine E is ook goed voor het haar..
Zo min mogelijk wassen en zo min mogelijk zooi erin en uiteraard zo min mogelijk borstelen.. maar ach.. dat is wel erg zwartt/wit he Tong uitsteken

hier nog iets handigs om te weten:
http://www.greenpeace.nl/assets/graphic ... ditie2-pdf

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:45

Ja dat boekje heb ik thuis, echt verbazingwekkend soms!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:54

aha!!!! ga ik dus mooi aan mijn ouders vertellen dat ik er niks aan kan doen! ze worde gek van mijn haren overal Lachen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:11

hier nog een haaruitvaller
ik heb het nu ruim een jaar het is bij mij begonnen toen ik medicijnen moest slikken en later na een operatie (narcose) werd het nog erger Huilen
ik trek het echt met bossen eruit niet normaal
mijn hele douche putje zit vol en pluk steeds haren uit mijn nek en kleding grrr Boos!
nu slik ik al langer vitamines daarvoor en nu dus ook sinds maandag brandnetelpillen speciaal voor haaruitval hopelijk dat dat helpt ik grijp alles aan Pling
ik doe regelmatig haarmasker in mijn haar
en ik eet gezond en heb geen stress
meer kan ik er niet aan doen
hopelijk stopt het snel want je word hier gek van Huilen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:41

@ adnariM: cool best? werkt dat ook dan?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:32

merel90 schreef:
@ adnariM: cool best? werkt dat ook dan?

Ja ..........10 minuten laten inwerken en goed uitspoelen Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 03:03

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben Scheve mond

Was al bezig met Andrélon Hair Repair dinges en vitamine-pillen. Is echt al sinds anderhalve maand, hele dotten komen eruit zetten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 03:12

bij mij is het ook sinds de narcose en zwaar medicijngebruik een stuk erger geworden. Mijn elastieken gaan nu 3 slagen en voorheen 2 slagen om mijn staart...momenteel zit ik al bijna tegen de 4 slagen aan om maar niet van een vlecht te gaan spreken....heel erg balen!

Daarnaast is het ook nog eens herfts, blaadjes vallen van de bomen dus de haren ook van je hoofd, dit heeft de HA me verteld.

Ik kijk het nog even aan maar als het nog erger wordt dan wil ik toch een oplossing...

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 07:17

hier nog iemand met haaruitval. Bij mij komt het door een shampoo allergie. Ik kan niet tegen zeep en parfums enz op mijn hoofdhuid en krijg dan erge eczeem. Waardoor ik dan weer haaruitval krijg.

Ik was mijn haar nu nog maar 1 keer per week met speciale shampoo zonder zeep en allerlei andere rotzooi en voor de rest spoel ik het alleen uit met een beetje condistioner zo wordt ze haaruitval wel minder.