Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anneke2384 schreef:Hier nog eentje!
Leuk dat er een topic over is. Ben ook lid geweest van een whiplash-forum, maar dat waren voornamelijk oudere mensen en over het algemeen negatief.
Heb een paar jaar geleden een whiplash opgelopen door een auto-ongeluk (een klassieker: kop staart tijdens gladheid) en ik merk vandaag de dag nog steeds de gevolgen.
Daarvan is de nekpijn nog het ergste, maar als dat lang duurt en ik doe er niks aan krijg ik hoofpijn, duizeligheid en wordt erg moe.
Ze hebben bij mij niet veel kunnen vinden (heb meerdere onderzoeken gehad), enige wat ze hebben gezegd is dat een nekwervel een beetje verschoven zou kunnen zijn geweest (hoe vaag).
Ik kwam en kom verder ook niet in aanmerking voor speciale behandelingen.
heb een halskraag gekregen voor langere tijd, en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het was een verademing toen ik hem omkreeg, pijn zakte direct een heel stuk weg en op langere termijn merkte ik dat ik veel meer kan met de kraag om.
Inmiddels zijn mijn klachten wel een heel stuk minder geworden, en ik heb me er maar bij neergelegd. Leuk is anders, dat wel.
Met het rijden heb ik tegenwoordig weinig problemen en daar ben ik echt superblij om!
Voor lange ritten heb ik wel een halskraag (een wat minder stevige en niet zo'n hoge) voor tegen het schokken. ik rij dan ook met cap, combinatie ziet er mss raar uit maar het werkt wel. Je kunt alleen wat lastiger opzij kijken...
Met de verzekering is alles wel redelijk goed gekomen, maar ik verwachtte toen niet dat ik er nu nog last van zou hebben. Om nu nog te gaan procederen wordt lastig, en ik heb er ook niet echt zin meer in.
Heb dus zoals ik al schreef weinig behandelingen gehad, naast wat pijnstillers en dus een nekkraag.
Er gaan heel veel verhalen rond dat het dragen van een kraag slecht zou zijn, maar ik heb dat bij verschillende artsen nagevraagd. Die waren het er allemaal over eens dat het niet per se slecht hoeft te zijn, als je maar zorgt dat je nekspieren voldoende beweging krijgen. Draag je de kraag 5 dagen achter elkaar is het niet goed, maar voor een 6 uur per dag is het geen probleem. En daar zit ik meestal niet aan, tenzij ik een keer een dag wegga, shoppen ofzo.
Wat waren jullie ervaringen met een kraag (voor degenen die m gekregen hebben)?
groetjes Anneke
mynique schreef:
Wat waren jullie ervaringen met een kraag (voor degenen die m gekregen hebben)?
Tavanta schreef:Ik heb soms meer moeite met juist de statische dingen, lang staan of gewoon recht op een stoel zitten. Zolang ik in beweging blijf heb ik het makkelijker. Na een lange avond verjaardag of zo lig ik twee dagen plat.
Voor mijn werk zit ik de hele dag achter een computer (niet fultime want dat red ik niet meer) en heb ik ook een "balstoel" zodat ik mijn rug en nek niet kan fixeren maar los en in beweging blijf.
trutje schreef:mynique, zijn jullie allebei bij dezelfde maatschappij verzekerd? Zo ja, dan moet je zeker een onafhankelijke advocaat inschakelen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die in zo'n situatie helemaal niks uitgekeerd kregen.
Ludora schreef:Ik meld me ook. Ik ben 8 mei van mijn paard gevallen en na 3 meter te worden omhoog gegooit ben ik op mijn nek geland.
In heb ziekenhuis hebben ze vocht tussen mijn nekwerwels geconstateerd. En ik werd naar huis gestuurd met een nekkraag. Na een week moest ik terug, ik melde mijn klachten, maar dat hoorde er allemaal bij. Ik kon naar de fysio.
De fysio dacht meteen aan een whiplash. waar ik het meeste last van heb is mijn hoofd (pijn, duizelig, slechte concentratie, en heel moe) en mijn nek schouder en onderrug. Ik kreeg een revalidatie arts die mij vertelde: tsja dat hoort er allemaal bij.....
Omdat ik niet meer fatsoenlijk kon functioneren ben ik uiteindelijk door mijn hele goede huisarts naar een neuroloog gestuurd. 13 december krijg ik een CT en een MRI.
Ik loop nu 6½ maand met pijn, vermoeitheid, en onbegrip. Ik wordt er moe van. Ben mijn baan kwijt en kan niet fatsoenlijk mijn huishouden regelen. Eigenlijk is alles te veel.
Ik probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden. En de oefeningen van de fysio te doen. En verder wacht ik. Ik heb voor de pijn wel pijnstillers, maar ik moet zeggen dat het niet meer helpt (ik denk intollerant geworden)
Veel succes, je zult wellicht nog een zware tijd tegemoed gaan !!