Whiplash? Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Re: Whiplash? Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:55

Trutje --> het lijkt inderdaad erger te worden toen het vorige weken stukken kouder was. Nu de temp wat hoger geworden is gaat het wel wat beter. maar weg is het helaas niet.
Het beviel mij ook goed door vorige week al coltrui aan te trekken en inderdaad ik loop ook de hele tijd al met een sjaal om. Wellicht dat het komt omdat je sneller je gaat verstijven he als je het koud hebt. Vooral dan mijn achternek spieren en het lijkt dan net of er twee harde schijven over mekaar heen schuren. Echt vreselijk.
Helaas werkte de chiropractor bij mij niet, wellicht volgende week een nieuwe manier van therapie....spannend!!!!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:59

Anneke2384 schreef:
Hier nog eentje!

Leuk dat er een topic over is. Ben ook lid geweest van een whiplash-forum, maar dat waren voornamelijk oudere mensen en over het algemeen negatief.

Heb een paar jaar geleden een whiplash opgelopen door een auto-ongeluk (een klassieker: kop staart tijdens gladheid) en ik merk vandaag de dag nog steeds de gevolgen.
Daarvan is de nekpijn nog het ergste, maar als dat lang duurt en ik doe er niks aan krijg ik hoofpijn, duizeligheid en wordt erg moe.

Ze hebben bij mij niet veel kunnen vinden (heb meerdere onderzoeken gehad), enige wat ze hebben gezegd is dat een nekwervel een beetje verschoven zou kunnen zijn geweest (hoe vaag).
Ik kwam en kom verder ook niet in aanmerking voor speciale behandelingen.

heb een halskraag gekregen voor langere tijd, en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het was een verademing toen ik hem omkreeg, pijn zakte direct een heel stuk weg en op langere termijn merkte ik dat ik veel meer kan met de kraag om.

Inmiddels zijn mijn klachten wel een heel stuk minder geworden, en ik heb me er maar bij neergelegd. Leuk is anders, dat wel.

Met het rijden heb ik tegenwoordig weinig problemen en daar ben ik echt superblij om!
Voor lange ritten heb ik wel een halskraag (een wat minder stevige en niet zo'n hoge) voor tegen het schokken. ik rij dan ook met cap, combinatie ziet er mss raar uit maar het werkt wel. Je kunt alleen wat lastiger opzij kijken...

Met de verzekering is alles wel redelijk goed gekomen, maar ik verwachtte toen niet dat ik er nu nog last van zou hebben. Om nu nog te gaan procederen wordt lastig, en ik heb er ook niet echt zin meer in.

Heb dus zoals ik al schreef weinig behandelingen gehad, naast wat pijnstillers en dus een nekkraag.

Er gaan heel veel verhalen rond dat het dragen van een kraag slecht zou zijn, maar ik heb dat bij verschillende artsen nagevraagd. Die waren het er allemaal over eens dat het niet per se slecht hoeft te zijn, als je maar zorgt dat je nekspieren voldoende beweging krijgen. Draag je de kraag 5 dagen achter elkaar is het niet goed, maar voor een 6 uur per dag is het geen probleem. En daar zit ik meestal niet aan, tenzij ik een keer een dag wegga, shoppen ofzo.

Wat waren jullie ervaringen met een kraag (voor degenen die m gekregen hebben)?

groetjes Anneke

Zo zie je maar he dat er toch ook een boel paarden mensen zijn die met een whiplash kampen Huilen helaas.
Kom net terug van stal en mijn instructrice heeft gereden maar ook dat lange staan nekt me letterlijk en figuurlijk. Dus nu lekker languit op de bank met een paracetamol erbij.
Ik ben overigens ook al wezen kijken bij een whiplash forum maar vond het ook vrij negatief, dus ik blijf wel even hier verder tikken.
Zo zie je trouwens maar he dat de een er toch wel baat bij heeft bij zo een kraag en de ander weer niet. Ik heb hem niet gekregen en weet iook niet of ik er wel baat bij zou hebben. Maar goed, ik hou mijn nek goed warm, zeker nu de koude tijd eraan komt en ik kan zeggen....naarmate het kouder wordt wordt mijn nek stijver.

Ik ben 9 jaar geleden ook van achter aangereden (schuin van achter) en toen heb ik ook een paar weken een kraag gehad maar toen had ik geen whiplash. Had je niet het gevoel dat je nekspieren slapper werden?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:53

Ik heb soms meer moeite met juist de statische dingen, lang staan of gewoon recht op een stoel zitten. Zolang ik in beweging blijf heb ik het makkelijker. Na een lange avond verjaardag of zo lig ik twee dagen plat.
Voor mijn werk zit ik de hele dag achter een computer (niet fultime want dat red ik niet meer) en heb ik ook een "balstoel" zodat ik mijn rug en nek niet kan fixeren maar los en in beweging blijf.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:54

klopt heb ik ook, hoe meer ik in beweging blijf, hoe beter het gaat.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:57

mynique schreef:

Wat waren jullie ervaringen met een kraag (voor degenen die m gekregen hebben)?

Ik heb hem soms om, als ik een lange film wil kijken of zo, maar ben er geen voorstander van omdat je spieren verslappen waardoor je nek juist weer kwetsbaarader wordt.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 00:02

Tavanta schreef:
Ik heb soms meer moeite met juist de statische dingen, lang staan of gewoon recht op een stoel zitten. Zolang ik in beweging blijf heb ik het makkelijker. Na een lange avond verjaardag of zo lig ik twee dagen plat.
Voor mijn werk zit ik de hele dag achter een computer (niet fultime want dat red ik niet meer) en heb ik ook een "balstoel" zodat ik mijn rug en nek niet kan fixeren maar los en in beweging blijf.

Ja lang staan (eehhhh slenteren tijdens het winkelen) red ik ook niet. Verschrikkelijke pijn in mijn rug enzo.
Verjaardag ga ik as weekend proberen. Heb er meteen 2 dus lekker in het diepe ermee.
Wat kan ik me bij een balstoel voorstellen?
Ik zit namelijk ook ft achter een pc tijdens mijn werk, tenminste als ik weer volledig ga werken. Wellicht dat dat ook iets voor mij is?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 00:03

Ik heb ook sindskort een orthopedisch kussen.
Zo een hele rare. Kon in het begin echt niet slapen maar eerlijk gezegd kan ik nu niet meer zonder en kan mijn nek daardoor heerlijk ontspannen (als ik er goed op lig) Vingers aflikken
Ervaringen?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:09

Afbeelding

En dan heb ik losse scharnierende meedraaiende armsteunen aan mijn bureau hangen zodat bij alle bewegingen meijn armen ondersteund zijn.

Afbeelding

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:10

Mocht je zo'n stoel willen moet je het wel opbouwen, in het begin maximaal 10 minuten achter elkaar ander kan je de volgende dag niet meer bewegen van de spierpijn in rug, bui en benen.................

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 00:14

Die stoel, wat ziet dat er grappig uit! Haha!
Waar heb jij die vandaan?
En ik begrijp van je dat jij er echt iets aan hebt!
Welke klachten zijn bij jou door die stoel minder of weggegaan?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:22

http://www.tonerwinkel.nl/shop/catalog/product_info.php?products_id=2232

Ik heb hem bij een zaak in Houten (.http://www.convet.nl/meubiliar.htm) gekocht waar ze ook allerhande artikelen voor fysiotherapeuten verkopen maar bij bovenstaande link verkopen ze hem ook (is ie een stuk goedkoper).

Hij heet Pallosit.

Ik kan op een gewone bureaustoel geen dag zitten omdat ik dan mijn rug en nek vastzet waardoor ik koppijn, uitval in rechter arm en been, peesontsteking in mijn schouder en een tennisarm krijg bijvoorbeeld (dat zijn bij mij de eerste vervelende klachten, gevolgd door de rest als zijnde concentratie, evenwicht, coördinatie enz.)
Op deze stoel blijf je meer in beweging omdat je continue je evewicht moet zoeken.

Ik heb thuis ook zo'n losse bal waar ik regelmatig even op zit om de spieren los te houden.

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:05

hoi,
Ik meld mij ook.
Heb 2 weken geleden een ongelukje gehad met de paarden van de wei halen. Ik had mijn merrie al vast,maar een van de andere twee die ook mee moesten,was gek aan het doen en rende opeens bokkend weg,wwardoor ik opzij moest springen en die van mij dus ook gek ging doen. Het ging allemaal erg snel maar het komt er op neer dat ik eerst mee de lucht in ben gesleurd aan het touw en toen inmij zij ebn geraakt en vol op de grond knalde,waarbij ik echt een knak voelde biven in mijn rug/nek. Ik had ook echt een heel pijnlijk gevoel op dat moment. Ik dacht echt van,oliebol ik heb iets gebroken ofzo. Ik ben daarna bij huisarts geweest en moest rust houden en 2 dagen later weer terugkomen. Ik had sowieso gekneusde ribben en mijn maag en nier hadden een klap gehad,dus moest op mijn urine letten. MIjn nek kon ik niet bewegen enz. 2 dagen later geen verbetering en kreeg als advies strikte rust. De pijn werd iets minder en na 5 dagen kon ik mijn nek een beetje bewegen en ook weer zelf opstaan uit ben enzo (dat lukte me niet zelf).precies een week later ben ik een jonkie gaan rijden,omdat deze pas onder het zadel is en ik haar graag wil bijhouden (ze is trouwens heel braaf hoor!) en de arts zei dat als het beter ging ik na een week weer mocht rijden.
Nou dat heb ik dus gevoeld in mijn nek zeg. volgende dag kon ik weer niet opstaan ed en veel pijn. Ik arts weer gebeld en moest voor fotos. OP de fotos was natuurlijknietste niets te zien.
Nu ben ik precies 2 weken verder en heb ik toch gister en vandaag een kwartier op dat jonge paard gezeten. Een beetje bewegen en merk nu dat de pijn idd weer erger is Boos!
Ook heb ik erg veel last van hoofdpijn en ben ik echt moe. Ik lig om 23:00 inbed en als mijn wekker afgaat (om 7:20),kan ik gewoon niet opstaan en word ik uiteindelijk rond 11:30 wakker en dan nog heb ik moeite om uit bed te komen. Erg vervelend ,want ik mis nu ook veel op school(zitin 3de jaar geneeskunde) en heb moeite met leren.
Nou heb ik voor nu wel even genoeg geschreven,maar ik ben "blij" om te zlezen dat ik niet de enige ben die last heeft van moeheid en hoofdpijn ed.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:13

Vandaag toch een afspraak gemaakt bij een letselschade advocaat.
Een informerend gesprek. Gelukkig wel bij me in de buurt, want ik had een telefoonnummer gekregen van een ver uit de buurt. Dus over anderhalve week kan ik er terecht. Ben benieuwd.
Doe je wel voorzichtig Vanini, dat je niks voorzeerd?
Maar goed, ik snap ook wel hoor dat je niet kan wachten met rijden. Ik namelijk ook niet Tong uitsteken
Ik zal ook de verzekering eens vragen wat ze kunnen betekenen in de aanschaf van zo een stoel. Mijn werk wil er eigenlijk geen cent aan uitgeven omdat het niet hun schuld is zeg maar.
Dus als de verzekering weer gaat piepen wacht ik wel tot volgende week wat die advocaat gaat zeggen.

7 dec komt er trouwens een mannetje van de buitendienst langs van de verzekering van de tegenpartij. Nou ja we zijn er beide verzekerd. Ben benieuwd waarom hij langskomt.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:47

mynique, zijn jullie allebei bij dezelfde maatschappij verzekerd? Zo ja, dan moet je zeker een onafhankelijke advocaat inschakelen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die in zo'n situatie helemaal niks uitgekeerd kregen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:52

trutje schreef:
mynique, zijn jullie allebei bij dezelfde maatschappij verzekerd? Zo ja, dan moet je zeker een onafhankelijke advocaat inschakelen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die in zo'n situatie helemaal niks uitgekeerd kregen.

Ja zoals jij het ziet....had ik het eigenlijk niet eens bekeken!
tot nu toe zijn er nog geen problemen maar ja....de kans zit er natuurlijk al wel in dat die komen.
Ze betalen me netjes steeds uit hoor maar ja ze lopen inderdaad al wel steeds te zeggen dat dit niet te lang kan duren blablablabla.
Wel een goede inderdaad van je!

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:59

Ik meld me ook ik heb al dik andershalf jaar een whiplash.

ik heb dus anders half jaar geleden een aan rijding gehad, ik zat achter in een auto.. met 2 vrienden en de vader van die vriendin.
we stonden stil voor een stop licht, en er reed een busje ( zoon werk bus met gereedschap) vol de auto.
de auto had meer als 5000 euro schade ( normaal is dat totollos...?? sorry dyslecktie.)
ik keek tijdens de aanrijding naar achter dus zag het al aan komen, ik maakte dus een hele raare klap.

Veder hadden 2 mensen nog nek klachten maar dat was binne 2 weken weg. ik was egter de gene die er met een whiplash van af is gekomen...
Revalidatie, fisio, manueletherapie, podoloog enz heb ik allemaal gehad... niks helpt.

het maakt ook niet uit hoe veel ik doe, dus ben me nieuwe opleiding gewoon gestart... dit kost me wel egt enorm veel moeite.

ik baal als een stekker, me armen zijn niet sterk, sporten kan ik niet goed ( ik krijg dan zoon hoofdpijn dat ik omval.)
me rechter arm valt soms weg, en elke dag hoofdpijn. + dat ik mijn nek spieren niet kan ontspannen, me spier spanning was ver boven het normaale.

maar nu ik een tijd rust heb .. en er regelmaat in me leven zit zonder zieken huis enz, gaat het beter.

ik heb hele slechte pirode, en ook weer goede, dit zal ik waarscheinlijk wel een paar jaar houden.

iedereen, veel sterkte.
( ik gebruik alleen en nek kraag, met paard rijden. die arm steunen zijn idd ook erg fijn als je een kantoor baan heb.)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:14

Ik meld me ook. Ik ben 8 mei van mijn paard gevallen en na 3 meter te worden omhoog gegooit ben ik op mijn nek geland.

In heb ziekenhuis hebben ze vocht tussen mijn nekwerwels geconstateerd. En ik werd naar huis gestuurd met een nekkraag. Na een week moest ik terug, ik melde mijn klachten, maar dat hoorde er allemaal bij. Ik kon naar de fysio.

De fysio dacht meteen aan een whiplash. waar ik het meeste last van heb is mijn hoofd (pijn, duizelig, slechte concentratie, en heel moe) en mijn nek schouder en onderrug. Ik kreeg een revalidatie arts die mij vertelde: tsja dat hoort er allemaal bij.....

Omdat ik niet meer fatsoenlijk kon functioneren ben ik uiteindelijk door mijn hele goede huisarts naar een neuroloog gestuurd. 13 december krijg ik een CT en een MRI.

Ik loop nu 6½ maand met pijn, vermoeitheid, en onbegrip. Ik wordt er moe van. Ben mijn baan kwijt en kan niet fatsoenlijk mijn huishouden regelen. Eigenlijk is alles te veel.

Ik probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden. En de oefeningen van de fysio te doen. En verder wacht ik. Ik heb voor de pijn wel pijnstillers, maar ik moet zeggen dat het niet meer helpt (ik denk intollerant geworden)

Veel succes, je zult wellicht nog een zware tijd tegemoed gaan !!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 16:28

Ludora schreef:
Ik meld me ook. Ik ben 8 mei van mijn paard gevallen en na 3 meter te worden omhoog gegooit ben ik op mijn nek geland.

In heb ziekenhuis hebben ze vocht tussen mijn nekwerwels geconstateerd. En ik werd naar huis gestuurd met een nekkraag. Na een week moest ik terug, ik melde mijn klachten, maar dat hoorde er allemaal bij. Ik kon naar de fysio.

De fysio dacht meteen aan een whiplash. waar ik het meeste last van heb is mijn hoofd (pijn, duizelig, slechte concentratie, en heel moe) en mijn nek schouder en onderrug. Ik kreeg een revalidatie arts die mij vertelde: tsja dat hoort er allemaal bij.....

Omdat ik niet meer fatsoenlijk kon functioneren ben ik uiteindelijk door mijn hele goede huisarts naar een neuroloog gestuurd. 13 december krijg ik een CT en een MRI.

Ik loop nu 6½ maand met pijn, vermoeitheid, en onbegrip. Ik wordt er moe van. Ben mijn baan kwijt en kan niet fatsoenlijk mijn huishouden regelen. Eigenlijk is alles te veel.

Ik probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden. En de oefeningen van de fysio te doen. En verder wacht ik. Ik heb voor de pijn wel pijnstillers, maar ik moet zeggen dat het niet meer helpt (ik denk intollerant geworden)

Veel succes, je zult wellicht nog een zware tijd tegemoed gaan !!

Spannend dus voor je 13 december......
Hoop dat er iets op te zien is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent, helaas.

Heb even naar je trouwfoto's gekeken...romantisch!!!!
Welke pijnstillers heb jij?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 16:30

Vandaag een rot dag.
Slecht geslapen en werd vanmorgen wakker met pijn in mijn hoofd en een raar gevoel in mijn nek.
Ik zou lessen maar dat heb ik maar niet gedaan en heb mijn instructrice erop gezet.
Naar mate dat ik bleef staan ging mijn linkerhand tintelen. Daarvoor had ik alleen dat mijn vingertopjes wel eens tintelde maar nu ging mijn hele hand.
Ook mijn achter achterhoofd kreeg een raar gevoel.
Hebben jullie ook wel eens dat alle geluiden dan dubbel klinken of opeens als een dreun aanhoren?
Ik word er gek van.
Alle geluiden doen gewoon zeer vandaag.
zucht.....

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:13

Heej mynique,
Hoe is het nu afgelopen met die letselschade advocaat? Ik ben wel heel benieuwd hoor! Succes!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 10:50

Ik ben nog niet geweest. Kon pas volgende week maandag een afspraak maken. Om 13.00 uur dus ik zit nog met spanning te wachten.
Wel kreeg ik een brief van mijn ziektekosten verzekering om bij hun ook mijn verhaal te doen enzo. Jeetje er komt toch zoveel meer bij kijken en dan nog mijn genezingsproces.
Maar ja, morgen naar zo een sportrevalidatiecentrum....ook benieuwd naar.

ik hou je op de hoogte.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:05

Pffff, heb weer drie keer in de week fysio, dan wordt alles voor zover mogelijk weer los gemaakt en moeten de spieren weer normaal gaan werken, gevolg spierpijn, barstende koppijn en leven op pillen, om het over de rest maar niet te hebben.....................
Maar als het goed is wordt dat over een paar weken weer wat beter. Maar ik word er zo vreselijk moe van, kan mijn hoofd bijna niet omhoog houden

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:08

Tja het enige wat mij hielp was slapen heel veel slapen!
Sterkte!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:12

Ja, ken dat maar daar neem ik de tijd niet voor Bloos
Ga tussendoor wel vaak even een uurtje liggen als ik thuis ben maar ja, zit bij mijn baas en dan werkt dat niet Bloos
Maar het is mijn laatste dagje weer (werk er maar drie) en dat is altijd even doorbijten en dan kan ik weer vier dagen bijkomen Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:15

Goh dan heb je daarmee wel geluk! Ik moest gewoon blijven werken! Maar na uitkering had ik wel ff met pensioen kunnen gaan Knipoog