Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gwen schreef:TS, is het inmiddels gelukt?

*
. Er is niks mis mee om nog een tijdje maandverband te gebruiken en als je wat ouder wordt ga je vanzelf leren wat meer te ontspannen en dan gaat het ook lukken om een tampon in te brengen
. 
Succes Chiqa schreef:Ik ga ook voor de tampon met inbrenghuls, veel hygiener en voelt prettiger met het inbrengen.

Mik_ schreef:Dè Tip van Mik
Weet je wat ik nog wel es doe als het niet meewerkt...
Vette crème op je vinger doen. Handcrème, gezichtcrème whatever. Dan gaat 't heel gemakkelijk. En idd mini's nemen![]()
*is ook zo'n drama met die dingen*
Eva_ schreef:De volgende keer dat ik ongesteld ben, is tegelijk met een zwemuitje van de klas. Het is dus of niet zwemmen, of een tampon gebruiken, of hopen dat ik nèt een dagje later ongesteld word.
Ik durf die tampon dus ook niet in te doen.En door dat verhaal van bealy durf ik al helemaal geen OB comfort mini te gebruiken??

en nu gebruik ik het altijd. Je moet inderdaad echt ontspannen zijn. En het kan niet te ver gaan. Stond in de bijsluiter.
Moet allemaal goedgaan

Weet niet hoe iemand dat voor elkaar zou krijgen.

Yonne schreef:Ik zou gewoon beginnen met een mini.. ik ben begonnen met OB mini en dan pro comfort dan je benen goed wijd zeg maaren dan iets schuin naar beneden duwen.. als je hem niet voelt zitten is het goed

Heb toen echt enorm veel pijn gehad en een paar maanden geen meer gebruikt...

Maar omdat ik lig, lek ik aldoor door met maandverband
, daarom wil ik die eigenlijk liever niet gebruiken. Het enige is dat ik wil weten of het gevaarlijk zou zijn, of je er iets van kan krijgen.

Ik durfde het eerst ook niet, paar keer uitgeprobeerd en lukte het niet. Later nog eens geprobeerd en ineens zat ie goed !! Ik vond zelf aan het begin het makkelijkste om met 1 voet op de wc-bril te leunen, dat je er gemakkelijk bij kunt. Je moet 'm richting je rug duwen, helemaal tot bovenaan. Het doet pijn als je verder drukt, tot daar moet ie dus.
Ik ben begonnen met OB Pro Comfort Medium, maar je kunt ook gewoon met mini beginnen want die is wss makkelijker. Tampax is ook handig, met speciale inbrenghuls. Enne, alleen proberen als je ongesteld bent, want dan glijdt ie er makkelijker in. Niet vergeten : ALTIJD handen wassen, heeeeeeel belangrijk voor de higiëne !!!