Durft die tampon niet in te doen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Durft die tampon niet in te doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:31

Ik ga ook voor de tampon met inbrenghuls, veel hygiener en voelt prettiger met het inbrengen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:19

Gwen schreef:
TS, is het inmiddels gelukt?

nee, nog niet Clown
Moet ik nog wel eerst ongestelt worden, dus nog ong. een maand wachten. Vork

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:24

bij mij lukt het echt niet!
Het doet gewoon zo'n pijn... het schuurt zeg maar heel erg.
ik heb ook van die inbreng dingen geprobeerd maar dat lukt al helemaal niet.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen nu....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:35

ik zweer erbij Lachen
eerste keer tampon inbrengen was toen ik op vakantie was. 30 graden en niet kunnen zwemmen zag ik niet zitten. dus dan moet je wel. en ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! als ik nu ongesteld ben, tampon derin en klaar Lachen
*wel netjes blijven verwisselen natuurlijk Knipoog *

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:46

Flynn, met een betje geduld gaat het helemaal goedkomen, hoor, met jou Ja . Er is niks mis mee om nog een tijdje maandverband te gebruiken en als je wat ouder wordt ga je vanzelf leren wat meer te ontspannen en dan gaat het ook lukken om een tampon in te brengen Ja .

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:41

Heel erg ontspannen en dan met een mini beginnen. Als het niet lukt gewoon de dag erna op nieuw proberen. Werkte bij mij teminste. Lachen Succes

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:47

Chiqa schreef:
Ik ga ook voor de tampon met inbrenghuls, veel hygiener en voelt prettiger met het inbrengen.

Daar sluit ik me bij aan.
Ik vind het ook makkelijker in gebruik.
Ik heb ook een keer zo'n soort vrouwencondoom geprobeer(is voor ongesteldheid) maar dat raad ik iedereen af. Wat is dat goor.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:53

Ik heb het dus echt niet op die met de inbrenghuls he,ging giga mis bij mij.

ik heb gewoon normaal en de eerste paar keer was bij mij ook een drama!
ben gewoon op me bed gaan liggen knieen optrekken en toen lukte het hahah!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:58

Dè Tip van Mik

*LOL*

Weet je wat ik nog wel es doe als het niet meewerkt...
Vette crème op je vinger doen. Handcrème, gezichtcrème whatever. Dan gaat 't heel gemakkelijk. En idd mini's nemen Nagelbijten / Gniffelen

*is ook zo'n drama met die dingen*

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:30

Mik_ schreef:
Dè Tip van Mik

*LOL*

Weet je wat ik nog wel es doe als het niet meewerkt...
Vette crème op je vinger doen. Handcrème, gezichtcrème whatever. Dan gaat 't heel gemakkelijk. En idd mini's nemen Nagelbijten / Gniffelen

*is ook zo'n drama met die dingen*

daar tast je het zuur mee aan wat in je vagina hoort te zitten Bloos

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:25

Eva_ schreef:
De volgende keer dat ik ongesteld ben, is tegelijk met een zwemuitje van de klas. Het is dus of niet zwemmen, of een tampon gebruiken, of hopen dat ik nèt een dagje later ongesteld word. Nagelbijten / Gniffelen
Ik durf die tampon dus ook niet in te doen. Nagelbijten / Gniffelen En door dat verhaal van bealy durf ik al helemaal geen OB comfort mini te gebruiken?? Bloos!

Hier nog een. Bloos!
Ik durf het ook niet, heb het 1x geprobeerd maar daarna nooit meer. Vind het echt eng, en ben bang dat ik hem verkeerd inbreng ofzo.
Nouja volgende keer wil ik het nog wel een keer proberen.
Het moet een keer lukken. Bloos

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:54

ik wou zo graag zwemmen en die dag ervoor heb ik toen gewoon tampons mini gekocht ! Gewoon erin gepropt Tong uitsteken en nu gebruik ik het altijd. Je moet inderdaad echt ontspannen zijn. En het kan niet te ver gaan. Stond in de bijsluiter. Tong uitsteken Moet allemaal goedgaan

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:02

Er kan niks mis gaan. En je kan ook bijna niks fout doen Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:15

Ik ben nu ongesteld, ga morgen zwemmen met de klas. Heb OB pro comfort mini gekocht. En ga het proberen. Nagelbijten / Gniffelen
Wish me luck!!!!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:35

suc6! Haha!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:41

Voor ik ongesteld was, heb ik zelfs al een keer geoefend met een tampon. De eerste keer niet ver genoeg gedaan, dat deed even héél erg pijn en toen heb ik 'm meteen weer eruit gehaald. Nagelbijten / Gniffelen
Maar even later nog een keer geprobeerd, toen ging 't wel goed en ik heb serieus nog nooit overdag maandverband gebruikt tijdens mijn ongesteldheid. Vind dat toch zó irritant. Nagelbijten / Gniffelen
En ik gebruikte ook OB mini. Tegenwoordig OB normaal.

En zoals ook al een paar keer gezegd is, je kán het eigenlijk niet fout doen. Dan moet je wel héél ver duwen (dat doe je in het begin toch niet). Of, verhaal wat ik in 't begin las, in je plasbuis? Verward Weet niet hoe iemand dat voor elkaar zou krijgen. Nagelbijten / Gniffelen

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:43

nog een paar weekjes, dan ga ik het eens proberen. Vork

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:49

TS; Zoals ik net zei; Ik heb het geprobeerd voor ik ongesteld werd. Je kan het dus ook gewoon proberen als je niet ongesteld bent, alleen om te oefenen. Als het dan lukt, ben je in ieder geval zeker dat het ook lukt als je ongesteld bent. Knipoog

Even een offtopic vraagje nu het over tampons/maandverband gaat hier; Mijn moeder heeft me altijd verteld dat je 's nachts geen tampons mag gebruiken. Ik heb aldoor 'braaf' maandverband gebruikt (vond het vreselijk, maar goed, moeder zegt het). Ik had toen de bijsluiter van tampons allang gelezen en ook gezien dat je het 's nachts kan gebruiken, maar toen nog niet zo bij nagedacht. Toen ik nog eens die bijsluiter doorlas, kwam ik tot de conclusie dat 's nachts tampons gebruiken totaal geen kwaad kan.
Ik vertelde het mijn moeder, en die had het over een 'tamponziekte'. Omdat het op de bijsluiter staat, gebruik ik toch gewoon tampons 's nachts. Met maandverband lek ik door in bed, en bovendien zit het gewoon niet lekker.
En nu mijn vraag (:+); Hebben jullie 's nachts ook gewoon tampons in, of maandverband? Nagelbijten / Gniffelen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:51

Yonne schreef:
Ik zou gewoon beginnen met een mini.. ik ben begonnen met OB mini en dan pro comfort dan je benen goed wijd zeg maar Bloos en dan iets schuin naar beneden duwen.. als je hem niet voelt zitten is het goed Ja

Dit is heel herkenbaar voor me Haha!
Heb toen zeker 10 keer de gebruiksaanwijzing gelezen om zeker te zijn Tong uitsteken
En de eerste keer voelde ik hem niet meer zitten.. tot ik op een paard kroop Clown Heb toen echt enorm veel pijn gehad en een paar maanden geen meer gebruikt...

@ Chann: 's nachts gebruik ik NOOIT meer een tampon.. omdat ik dan soms zoveel bloed verlies dat hij zo hard opzweld... dat het pijnlijk is om hem eruit te halen Bloos

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:52

@Blitzelover; Ik verlies 's nachts juist heel erg weinig en heb er wat dat betreft totaal geen last van. Knipoog Maar omdat ik lig, lek ik aldoor door met maandverband Verward, daarom wil ik die eigenlijk liever niet gebruiken. Het enige is dat ik wil weten of het gevaarlijk zou zijn, of je er iets van kan krijgen. Lachen

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:54

s'nachts verlies je weinig, omdat je minder beweegt. toch? Haha!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:54

zowiezo draag ik nog steeds standaard maandverband. Vork

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:55

Of omdat je op je zij/rug/buik ligt. Dus horizontaal. Volgens mij tenminste. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Maar sommigen verliezen juist heel veel volgens mij, 's nachts. Ik gelukkig niet. Vork

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:57

Gewoon doen!!Oefening baardkunst Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:58

Hey, ik ben sinds m'n 12e ongesteld en pas op m'n 16e met tampons begonnen, geeft helemaal niks !! Ach gut Ik durfde het eerst ook niet, paar keer uitgeprobeerd en lukte het niet. Later nog eens geprobeerd en ineens zat ie goed !! Ik vond zelf aan het begin het makkelijkste om met 1 voet op de wc-bril te leunen, dat je er gemakkelijk bij kunt. Je moet 'm richting je rug duwen, helemaal tot bovenaan. Het doet pijn als je verder drukt, tot daar moet ie dus. Knipoog Ik ben begonnen met OB Pro Comfort Medium, maar je kunt ook gewoon met mini beginnen want die is wss makkelijker. Tampax is ook handig, met speciale inbrenghuls. Enne, alleen proberen als je ongesteld bent, want dan glijdt ie er makkelijker in. Niet vergeten : ALTIJD handen wassen, heeeeeeel belangrijk voor de higiëne !!! *LOL*