Hoog sensitief & woede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Re: Hoog sensitief & woede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:40

Hehe ik heb eindelijk de boel kunnen laten lopen vanochtend, had het juiste nummer op. Het leek wel niet te stoppen, ik had op dat moment ook nog een cam aan staan (oops).

Pfft maar nog voel ik me shÏt, waarom vraag ik me af. Kennelijk omdat ik teleurgesteld ben in iemand ofzo....

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:43

Ik huil niet snel, ben ook niet snel kwaad. Maar als ik huil, komt er meteen een hele vloedgolf aan tranen naar buiten. Datzelfde geldt als ik kwaad ben, als ik echt kwaad ben, komt een heleboel opgekropte agressie eruit.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:39

BounceBabe schreef:
Hehe ik heb eindelijk de boel kunnen laten lopen vanochtend, had het juiste nummer op. Het leek wel niet te stoppen, ik had op dat moment ook nog een cam aan staan (oops).

Pfft maar nog voel ik me shÏt, waarom vraag ik me af. Kennelijk omdat ik teleurgesteld ben in iemand ofzo....

dat laatste heb ik ook heel sterk, als iemand iets min of meer beloofd heeft en het gewoonweg niet nakomt, of het niet eens meer weet... kan ik me echt ERG rot voelen. Zo iemand trapt dan letterlijk op mijn eerder genoemde zieltje. Gelukkig is dat rotgevoel meestal niet langdurig, want ik kan heel goed de zonzijde van "de dingen" zien (oh, wat klinkt dat zweverig Bloos)

Nogmaals fijn om te lezen dat de 'kenmerken' van HSP in grote lijnen universeel zijn *LOL*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:08

Doen jullie er ook wat aan om je zelf beter te voelen, of hoe ga je om met teleurstellingen? En is er nog steeds veel onbegrip en vertel je ook wat je hebt?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:11

Ik weet niet wanneer je kunt zeggen dat je het 'echt' hebt zegmaar.
Ik heb ook het idee dat als je het mensen vertelt dat je gewoon heel gevoelig bent dat ze gelijk niets meer tegen je durven te zeggen en dat wil ik juist niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:16

Op de school van mijn dochter heb ik haar juf een boek er over gegeven, er stonden ook veel tips voor haar in.Ze heeft het gelezen en staat er open voor, samen met de begeleider van school hebben ze en plan gemaakt voor mijn dochter en dat werkt goed. ze kan zich al veel beter concentreren,iemand die hsp is kan ook niet een paar dingen tegelijk doen.En daar in wordt ze ook begeleid.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:24

Ja hier dus nog een!!! Ik kan geen normale discussie met iemand voeren zonder dat ik dus op een gegeven moment ga zitten janken... Ook moest ik laatst iets regelen met het UWV (uitkeringsinstantie en het lijkt altijd of ze tegen jou zijn) en zat dus met iemand aan de telefoon. Het bleek dat ze me verder niet kon helpen en dan voel ik me zo machteloos dat ik gewoon aan de telefoon ga zitten janken, zeker omdat ik zeker wist dat het wel zo was. Toen heeft mijn vriend ze later weer gebeld en toen hadden ze het ineens wel, heel raar allemaal. Gelukkig begrijpt mijn vriend me hartstikke goed en gaat me dus ook niet meer troosten als we ruzie hebben en ik keihard aan het huilen ben.
Soms heb ik ook gewoon dat ik tranen in mijn ogen krijg, maar dat ik dan nog niet gelijk hoef te huilen. Dit is ook bijvoorbeeld zo als een kind in de klas een goed cijfer heeft gehaald nadat hij/zij er keihard voor geleerd heeft (groep 5, ong. 8 jaar ben nl juf) dan zeg ik dat tegen het kind en dan zitten er tranen in mijn ogen omdat ik het zo goed van hem/ haar vind!
En inderdaad van die meerdere dingen tegelijk dat kan ik dus ook niet goed... Mn vriend zegt vaak dat ik een halve vent ben, want mannen staan erom bekend dat ze niet meerdere dingen tegelijk kunnen hahaha!
Echt heel herkenbaar dus allemaal!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:22

marleen_usar schreef:
Doen jullie er ook wat aan om je zelf beter te voelen, of hoe ga je om met teleurstellingen? En is er nog steeds veel onbegrip en vertel je ook wat je hebt?

Ik ben zelf erg veel bezig met het lezen van spirituele boeken. Het leren en laten groeien van je geest. Ik ben erg slecht in uitleggen, ik hoop dat je me begrijpt. Haha!

Overigens, als ik ook mar voel dat ik tranen in mn ogen krijg of mn stem anders wordt, ga ik direct over op een ander onderwerp. Ik voel me er niet prettig bij om een ander op zon moment te laten weten hoe ik me voel.
Vroeger kon ik dat wel maar het feit dat ik familie heb die geen gevoelens lijken te hebben/ ze totaal never nooit uiten maakt mij het erg moeilijk.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:36

marleen_usar schreef:

Ik moet zeggen dat het voor mij persoonlijk gelukkig maar momentopnames zijn, kan me voorstellen dat sommige mensen die dit topic (mee)lezen de indruk krijgen dat "wij" zo'n beetje de hele dag in tranen lopen Knipoog Teleurstellingen heb ik mezelf in gehard zeg maar, niet in blijven hangen maar vooruit kijken, soms jezelf de spreekwoordelijke schop onder je k*nt geven... Maar dat is ook een proces van jaaaaren voordat je dat een beetje kunt...

Ik vertel bijna niemand wat ik "heb", omdat ik de ervaring heb dat mensen die het zelf niet "hebben" ook niet of moeizaam (kunnen) snappen wat jij voelt. Wat ik niet meer dan logisch vind. Wat ik níét logisch vind is dat er (ALS ik het eens vertel) idd veel onbegrip is, het snel wordt afgedaan als flauwekul en verwende kindjes en zo. Ik vertel het alleen aan mensen die dicht bij me staan en waar ik een goed gevoel bij heb.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:13

Vandaag heb ik alles eruit gegooit wat me dwars zat, wat relatie betreft maar ook school stress. Gelukkig is alles goed gegaan en ben ik dat hele rot gevoel eindelijk voor een tijd kwijt. Ik merk dat ik ook snel huil, puur door de dingen die mij geschaad hebben in vorige relaties vroeger.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:18

Ik heb soms ook van die perioden. En dan begin ik niet één keer, dan kan ik al bij het minste dat iemand zegt huilen, of ik kan iets niet vinden bv...
DAn word ik ook eerst boos, echt woedend en nadien blijft het gewoon vloeien... Scheve mond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:24

best fijn om een topic als deze door te lezen.......

het is best raar als je van binnen verdrietig bent en wil huilen,maar dat het van de buitenkant niet kan,alsof er een soort onzichtbaar muurtje om je heen zit

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:27

En dat je de hele tijd tegen het moment lijkt aan te hikken, maar elke keer lukt het net niet.

Ik vraag me echt af hoe doven hun verdriet verwerken zonder muziek, mij maakt het los als ik me rot voel, maar hoe zouden die mensen dat doen?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:28

Daar heb je een punt. Bij mij helpt een muziekje wel om alles er eens uit te gooien of soms ook gewoon om me dan nadien weer beter te voelen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:29

Er bestaat voor mij misschien geen beter middel dan huilen op de beste gevoellige muziek die er is. Desnoods haal ik nummers uit het verleden, die me ook aan een rot periode doen denken, dat ik alles kan laten gaan...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:31

dat hielp bij mij een klein tijdje,nu lijkt iets in mij het helemaal 'af te sluiten' als het ware,ik denk om het maar aan niemand te laten merken

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:32

Barst de bom dan nooit bij jou snoevie? Ik zou het nooit zonder het van me af te schrijven, te huilen, of af te praten nooit kunnen verwerken... ik zou er alleen maar aan onderdoor gaan. Ik bedoel, ik zal me niet gelukkig meer voelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:33

tot nu toe nog niet,af en toe ben ik hoogst geirriteerd om niks,alsof het een beetje lekt ofzo,maar de echte 'ontploffing' blijft uit.................rare jongens,die hersenen van mij

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:36

Ergens zijn ze dus toch sterk. Die van mij exploderen op een manier alsof de aarde zou vergaan...

THC - je bent niet alleen, heel goed nummer om eens goed op te janken, om jezelf los te krijgen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:46

even downloaden

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:36

Moooi liedje is dat inderdaad, voor mij ook een speciale betekenis ..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 08:59

Zo heb ik een relatie verwerkt met dat nummer, het is gewoon een oppepper, troostende woorden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:14

Dat heb ik ook. Ik heb nooit laten onderzoeken of ik hoog sensitief ben ofzo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:37

waar zou je dat kunnen testen eigenlijk,ik heb het ook nog nooit laten doen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:56

Ik heb alleen wat testen op internet gezien.