Tazz schreef:Ik heb mijn lenzen ( zachte ) nu 2 dagen. Ik heb ze voor veraf, het dragen en wennen heb ik geen last van. Echter ik heb zonder lenzen geen problemen met lezen maar als ik de lenzen in doe dan wordt mijn PC beeld en lezen toch wat wazig. Is dit een kwestie van wennen of moet ik terug naar de opticien?
Dit had ik laatst ook, net nieuwe lenzen maar ik kon de krant nog niet eens fatsoenlijk lezen. Terwijl ik nooit hoeft te wennen als ik weer nieuwe krijg. Ben toen dus terug gegaan naar de oogarts, die heeft toen nieuwe testjes gedaan en mijn lenzen bekeken. Bleek dus dat ze allebei 0.25 te sterk waren en er was iets niet goed aan de lenzen. Nu heb ik nieuwe en zie ik alles weer.
Gewoon even terug naar de opticien voor de zekerheid.
Anders krijg je al die viezigheid weer in je ogen..
Heb er de ene dag meer last van de andere dag. Vandaag gaat het weer erg goed terwijl 2 dagen terug ik echt last van mn lenzen had
Je verknalt je ogen erg gemakkelijk. Alleen al dat lenzen in schone vloeistof doen, de lenzen zelf ook schoonmaken. Zo moet je ook opassen met make-up dat dicht bij de lens komt, met chloor in het zwembad enz enz. Ook niet alle ogen kunnen over lenzen en soms zijn er aanpassingen nodig. Ik zou lenzen nemen aanraden onder toezicht van een prof opticien. Zelf heb ik elke half jaar controles en kan ik elk moment komen voor vragen.
Ik kon weer alles!
Ik was het op een gegeven moment gewoon zat dus besloot voor lenzen te gaan.
Ik zwem, slaap, douche, rij ermee paard...kortom, ze zitten er altijd in. Doe ze wel altijd ff schoonmaken hoor...anders vatbaar voor ontstekingen, maar vanaf dat ik ze indeed noooit last van gehad. Ideaal