koud, zoo koud....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: koud, zoo koud....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:11

Mijn vriendin had t ook altijd heel snel koud en kreeg dan ook snel blauwpaarse lippen en handen terwijl ik dan nog zonder jas liep Nagelbijten / Gniffelen (wel met fleecetrui)
Die bleek dus ook bloedarmoede te hebben Ja --> pilletjes ervoor en klaar OK dan!

Dus zou idd ook ff naar de huisarts gaan Knipoog

en je hebt een lage bloeddruk leeg ik, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben. Geeft je HA geen advies om deze hoger te krijgen?

succes !!

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:14

Ik heb et ook best snel koud.. Als ik op school zit niet ofzo.. Maar als ik thuis kom en even tv ga kijken of wat dan ook dan krijg ik het snel erg koud. Zit soms met hempje t-shirt vest trui en weer een vest aan Bloos Mijn handen worden ook erg snel koud. Maar heb hier eigelijk alleen maar last van als het van dat warme weer, weer naar het koude weer gaat..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:15

@ Barmat: Dat denk ik er ook van Knipoog Veel T-shirtjes en truien die gewoon te kort zijn...

Ik heb nu ook koud, in dit weer. M'n handen zijn weer niet op te warmen en m'n kont, buik en rug zijn ook koud Lachen Heeft te maken met dat ik op die plaatsen niet genoeg vet heb (alhoewel dat voor m'n kont niet klopt Haha! ) en omdat de warmte daar veel sneller aan onttrokken wordt. Ik doe dus vaak onderhemdjes aan en probeer lange kleding te kopen Lachen En broeken die hoog genoeg komen... Als ik die al vindt in de juiste lengte. Misschien is jouw probleem wel eens een bezoekje aan de dokter waard, maar ik (en nog een aantal hierzo) moeten er maar mee leven Haha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:17

Jensje schreef:

Tip om je bloeddruk om hoog te krijgen veel drop eten dat schijnt de bloeddruk omhoog te helpen

En waarom wil je je bloeddruk omhoog krijgen Verward Daar krijg je het echt niet warm van hoor en een gezond iemand krijgt echt niet zo maar een te hoge bloeddruk door het eten van drop hoor Verward

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:39

Ik heb alleen altijd steenkoude voeten&handen *op dit moment ook*.

Maar ik zou idd een bezoekje aan de ha brengen, gezien de mogelijke redenen die hier genoemd worden. Mocht dat niet helpen en hij geen oplossing weten, dan is dat jammer. Maar je weet iig wat het niet is.

Voor degenen die geen ziekte of iets hebben; Doe thuis een fleece-deken over je heen, erg lekker en je krijgt het na een kwartiertje ofzo makkelijk warm *doe ik 's winters altijd Haha! *

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:41

ze noemen mij altijd een eskimotje zo dik ben ik gekleed. dus blote buiken dunne truitjes etc ben ik er ook niet 1 van ik ben meer van het eerst een hempje dan een shirt met lange mouwen dan een kol truitje met lange mouwen en dan een dik vest Haha! en swinters komt er dan onder het vest nog een hele dikke kol over het normale kolletje heen hoe meer lagen ik draag hoe warmer ik het heb. en dan swinters een lekkere dikke panty ofzo onder de spijkerbroek, en dan van die lekkere warme hoge laarzen over je broek heen, lange jas aan, handschoenen muts en sjaal 3 keer om je nek gedraait! heerlijk anders trek ik het echt niet buiten in de kou. maar ik weet dat het bij mij een reden heeft en dat heeft het volgens mij bij iedereen. Dinsdag krijg ik de uitslag! Een volkomen gezond mens kan het nooit zo koud hebben met dit weer

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 02:34

ik heb ook niet de indruk dat ik in de winter nog kouder heb dan bv nu.
maar ik heb dan wel wat meer kleren aan, en overdag warm ik totaal niet meer op, terwijl ik nu wel warm krijg.
op het werk heb ik ook geen koud, behalve mijn handen (al een 5 tal opmerkingen gekregen van klanten, bij het teruggeven van wisselgeld...) die zijn dan ook ijskoud.

in de winter warm ik enkel op in men bed als ik mijn elektrisch deken aanleg op voorhand, enkel men voeten blijven koud (ik ben vrij groot, dus pas nooit helemaal op die deken Haha!)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:14

Brrr ik ben ook zo'n koukleum. Zit nu met een dik best aan maar stik van de kou, ijskoude handen etc. Loop ook alweer met mijn winterjas aan.
Ik weet niet wat je er aan kan doen, ik doe dikke kleding aan en veel bewegen helpt ook. Lachen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:18

Ben gelukkig dus niet de enigste Haha!
Ik heb het ook vanaf dat de zomer ook maar een beetje voorbij is alweer super, maar dan ook super koud.
Ik krijg het ook echt niet warm, vreselijk irritant vind ik het Boos!

Winter wordt nog erger...
Wordt er soms gewoon zelfs chagerijnig van Haha! gewoon omdat ik het altijd zo koud heb.
Heb er tot nu toe nog niks op gevonden Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:48

Duhelo schreef:
in de winter warm ik enkel op in men bed als ik mijn elektrisch deken aanleg op voorhand, enkel men voeten blijven koud (ik ben vrij groot, dus pas nooit helemaal op die deken Haha!)

Kun je niet beter je deken wat naar onderen schuiven? Als je voeten warm zijn, blijft de rest van je lichaam dat meestal ook, dus een kier aan de bovenkant (nek / schouders) zal waarschijnlijk minder voelen. Maar als het je zo goed bevalt dan is het natuurlijk prima Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:52

Oh vanacht weer koude voeten! Dus kruikje in bed Haha!
Had verkeerd op de bank gezeten dus mijn hele linkerbeen deed pijn en met die koude voeten kan ik echt niet slapen!

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:04

Ik heb het ook altijd zo koud (behalve in de zomer dan Tong uitsteken ) ik had deze week echt zitten trillen op school en m'n nagels werden helemaal paars. Op de fiets lijkt het wel of er helemaal geen bloed in m'n handen komt want dan zijn ze helemaal wit en m'n nagels paars en dan heb ik ook geen gevoel meer Verward maar om nu al met handschoenen te fietsen... Ik ben wel een keer naar de huisarts geweest, en die zegt dat m'n bloeddruk te laag is maar daar wilt hij niks tegen doen omdat een tehoge bloeddruk gevaarlijk is.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:25

Ik heb het ook heel erg snel koud.. Ik draag mijn winterjas al enzo. en ik heb standaard koude handen en voeten. stja ik heb der mee leren leven. Dan maar iets meer kleren aantrekken. Maar zoals jij het hebt is wel heel erg ik zou nog een keer naar de HA gaan als ik jou was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:34

Shadow0 schreef:
Duhelo schreef:

Kun je niet beter je deken wat naar onderen schuiven? Als je voeten warm zijn, blijft de rest van je lichaam dat meestal ook, dus een kier aan de bovenkant (nek / schouders) zal waarschijnlijk minder voelen. Maar als het je zo goed bevalt dan is het natuurlijk prima Lachen

het probleem is dat ik vrij groot ben (ruim 1.70) en mijn dekentje nog geen anderhalve meter is, dus er is een vrij grote kier bij men nek.
maar jhet is wel het proberen waard.
wat ik ook wel eens doe is zon klein elektrisch kussentje meenemen voor mijn voeten, maar die wordt wel ongelooflijk heet als ik niet oppas Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:36

het is ook ijskoud.. ik heb ook al 2 weken wollen truien aan en winterjassen, ga vanavond aan de handschoenen beginnen op de fiets..

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:41

Jep het is idd koud.. Alleen ik wil nog niet mijn winterjas aandoen en allelei wollen truien want dan heb ik er in de echte winter niks meer aan.. dus nu blijf ik gewoon maar ff rillen enzo..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:52

kabouter_ schreef:
Jep het is idd koud.. Alleen ik wil nog niet mijn winterjas aandoen en allelei wollen truien want dan heb ik er in de echte winter niks meer aan.. dus nu blijf ik gewoon maar ff rillen enzo..

ik heb nou ook al me winterjas aan hoor, als ik naar me werk ga Knipoog
en ik heb het soms ook erg koud.
misschien dat ik ook naar de ha ga, om te kijken of ik geen bloedarmoede heb ofzo bv

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:03

ja hoor! Hier nog zo'n koukleum. Als het onder de 25 graden is buiten, zijn mijn handen en voeten weer ijsklompjes. Ik heb al 2 weken mijn electrische deken aan. Mijn bloeddruk is eerder aan de hoge dan aan de lage kant. en van ondergewicht is al helemaal geen sprake.... Dik aankleden en warme chocolademelk of thee helpt alleen een beetje.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:58

Hier nog zo'n koukleum.. Ik zit ook al weken met vesten en truien e.d. aan, thuis loop ik alweer in 2 dikke fleece truien omdat ik anders gewoon zit te trillen van de kou..
Iedereen is het van mij gewend, heb het altijd koud. Ze kijken me niet eens meer raar aan op school als ik zit te klappertanden met een vest aan terwijl de rest met een t-shirtje aan zit.
Zelfs van de zomer met die hittegolf, trok ik 's avonds weleens een trui aan omdat ik het koud had Nagelbijten / Gniffelen
En met inspannen ben ik idd zo warm, paardrijden, fietsen, ik zweet me kapot. Maar zit ik dan later 5 minuten stil, heb ik het alweer ijskoud. Hetzelfde geldt voor hete thee drinken, dan warm ik even op, totdat de thee op is, dan koel ik meteen weer af. En non stop thee drinken is ook geen oplossing Clown

Maar goed, een oplossing heb ik niet voor je.. Ik kleed me maar steeds warmer en warmer aan en leg me er maar bij neer dat ik het bijna altijd koud heb..

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:57

Ik heb het ook alweer zo koud. Het begint ongeveer als het buiten kouder dan ±18 graden wordt. Het rare is dat het binnen gewoon nog steeds 20 graden is, maar toch heb ik het zoooo koud. Ik heb in de loop der jaren 2 keer bloed laten prikken, maar daar komt niks uit. Het is geen bloedarmoede. Het valt me wel op dat veel mensen hier een lage bloeddruk hebben. Ik weet eigenlijk niet hoe mijn bloeddruk is. Vooral mijn handen, nek en gezicht zijn koud. Alles wat niet bedekt is zeg maar. Het wordt beter als ik lichamelijk bezig ben. Al ben ik mijn paard maar aan het poetsen, dan gaat het wel weer.

Ik drink al best veel thee, maar dat helpt maar even. Ik zou het liefst alweer coltruien aantrekken, maar daar probeer ik toch nog even mee te wachten. Ik krijg ook vaak opmerking dat het niet gezond is, als ik het zo koud heb. Je mag je wel eens na laten kijken, wordt er vaak gezegd. Maar dat heb ik dus al gedaan. Ik heb er zelf namelijk het meeste last van. Maar mensen kunnen wel zeggen dat het niet gezond is, het gekke is dat ik zelden of nooit ziek ben. Bovendien zeur ik niet zo erg als hen wanneer het warm is. Knipoog Ik blijf dit topic in de gaten houden en wens iedereen die hier last van heeft veel sterkte en warmte toe.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:09

oooh ik heb het ook zo ontzettend koud.
Vooral bij mij thuis is het zo afschuwelijk koud, mijn vader wil absoluut de kachel nog niet aanhebben omdat niemand in onze buurt dit nog heeft.

zet hem altijd in de ochtend stiekum aan haha .

En in de avond lekker verwarmingsdekentje aan!!!

En heeel dik aankleding

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:57

ik loop al weken in vesten, dikke sokken, pantoffels enz, heb sinds deze week buiten weer een sjaaltje om, en heb al 2 weken thuis de kachel aan overdag...

t stomme is dat als t boven de 25 graden is t me veel te warm is, maar als het daaronder is ik de helft van de dag een vest aan heb omdat ik het koud heb.

geen idee waar het vandaan komt of wat ik er aan kan doen Verdrietig

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:20

Ik heb precies hetzelfde.
Ik zit nu ook met onwijs koude handen en de rest van me lijf is ook koud. Ik heb vaak (vooral in de winter) dat mijn vingertoppen helemaal paars/blauwe worden, net als mijn lippen.
Het doet gewoon zeer, zo koud heb ik het. Ik heb weleens met mn winterjas aan en handschoenen aan in de klas gezeten. Helpt ook niet.
Als ik thee drinkt ben ik na 5 minuten weer afgekoeld, net als dat ik sport. Als ik 10 minuutjes fiets heb ik het warm, of als ik paardrijd, maar ik heb het zo weer koud.
Ik ben ervoor naar de dokter geweest, maar was helemaal in orde! Erg apart dus.. Maar vooral vervelend omdat ik er soms echt pijn aan heb.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 22:05

vind het wel raar dat er dus ook zo veel mensen meer last van hebben, dan moet het toch ergens aan liggen!?! (we kunnen moeilijk een elektrisch pak aantrekken dat ons constant warm houdt Tong uitsteken )

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:31

ik vind het heel bijzonder dat jullie het nu al zooo koud hebben. het is nog maar oktober! Met paardrijden heb ik er uberhaubt geen last van. rij nu nog in een shirt want zweet me rot. Nou sterkte ermee!