Ziek én alleen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thorretje

Re: Ziek én alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:49

Succes Booga

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:27

Sterkte morgen. Ben erg benieuwd met wat ze aankomen..

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:29

thanks !!!!! Haha!
Gaat vast goed komen !!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:35

en weet je al wat meer?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:36

ja.. Al wat meer te weten gekomen Booga?

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 01:12

Nou, ben geen steek wijzer geworden. Hij raffelde even snel af dat ik volgens hem in ieder geval geen Meniere heb. Moet nu in november naar een internist en terug voor een gehoortest. Ook is er bloedgeprikt. Moest ook stoppen met de medicijnen.
Ik voel me zo onwijs waardeloos, zit steeds in tranen. Waar komt die draaierigheid en misselijkheid en het doof zijn dan vandaan?
Lag al in bed en ben er weer uit gegaan, lig mezelf in de weg.
Loop tegen bergen onbegrip aan van mensen op mijn werk en om me heen. Er is tenslotte niets aan me te zien en dus doe ik ook maar of er niets is. Maar ondertussen draait de hele wereld, lukt het me niet om naar bewegende letters en plaatjes te kijken, kan niet lang naar boven kijken en ben om de haverklap doof en misselijk......

Sorry voor het zeurverhaal, maar voel me yuk.

Lief voor het vragen trouwens, doet me goed!!!

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 01:27

Geen zeurverhaal.. wij begrijpen je wel.. Hopen dat Internist wel een oorzaak kan vinden.. Bij mij zat 't 'm in (voor zover ik heb kunnen uitvissen) een te onregelmatig leven.. 'k eet nu op vaste tijden en redelijk gezond, doe aan sport en heb al 1 maand ofzo geen aanval gehad.. iig sterkte en als je 's zin hebt om eea van je af te praten.. voeg me maar toe @ msn.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:28

das wel zwaar klote. kan je niet naar een andere huisarts gaan die je wel goed door verwijst?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:17

He verdorie zeg! Vraag een second opinion aan een echo of scan van je brughoek. Misschien is daar wel iets mis, littekenweefsel van het een of ander of met je evenwichtsorgaan? Wel vreemd dat je gehoor zo lastig doet, want dan lijkt het uit je oor te komen he zou je denken.
Laat je echt waar nog goed nakijken ergens anders hoor. Je betaald keurig je premie van de verzekering, je hebt recht op die second opinion. Je lichaam geeft aan dat er iets niet in orde is, dus ze zijn verplicht je verder na te kijken.
Houd je taai meissie!

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:34

Dank jullie wel voor het hart onder de riem, doet me erg goed.
Ben nu 2 dagen gestopt met die medicijnen, voel me zwaar dronken.
2 November pas naar de internist toe, duurt nog een poos en tot die tijd maar zien.
Als er niet veel meer uitkomt, dan ga ik zeker een second -opinion aanvragen. Loop al zolang met klachten, moet nu maar eens uitgezocht worden. Jammer genoeg kan ik niet zo goed voor mezelf opkomen in veel gevallen (leer het wel hoor Knipoog zo zachtjes aan) en laat ik me snel afschepen. Als ik nu 88 was dan liet ik het er verder wel bij zitten, maar nu dus niet.

nogmaals dank jullie wel!!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:55

moest jue stoppen met de medicijen dan. als ze je iets helpen zou ik ze maar nemen. 2 november pas? mijn moeder is pas ook geweest en zij moest eigenlijk ook in november maar ze heeft gevraagd dat als er iemand uit viel of ze haar wouden bellen en nou is ze bijna een maand eerder geweest. Dus gewoon voor jezelf op komen en je niet laten afschepen. als je verder wilt praten mag je me altijd mailen of pben. sterkte

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:09

ik moest stoppen met de medicijnen ja, niet echt een succes moet ik zeggen.
Kijk morgen nog even aan en anders begin ik gewoon weer, die arts hoeft niet met mijn klachten rond te hobbelen en kan makkelijk praten.

Aan dat idee heb ik ook zitten denken, wat jouw moeder zei, maar ik heb een hele moeilijke baas helaas.

Citaat:
Gisteren 2 heftige aanvallen gehad, 1 op de manege......kon nog net van m'n paardje af en later thuis nog eentje, longen uit mijn lijf gekotst. Kon niet meer lopen omdat alles zo draaide.

naar aanleiding van dit was ik dinsdag thuisgebleven. Kreeg ik vorige week een grote mond.....ik altijd met mijn paarden, dat ik er dan weer afval en dan niet kan komen werken. Meneer had zijn eigen conclusie getrokken Boos! Boos! Maar vragen hoe het gegaan was in het ziekenhuis was er niet bij Slapen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:11

nodig een van je vrienden uit te blijven slapen..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:08

gooi jezelf dat in de ziektewet. dan praat hij wel wat normaler. probeer anders toch een andere huisarts te vinden die je wel beter helpt. mijn moeder heeft een hele goeie huisarts maar ik wete niet waar je woont. hou je taai he

Booga

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 23:37

Van het weekend ging het weer vet mis, draaierig, overgeven tot en doof aan 1 oor.
Op weg van de bank naar mijn bed ging ik van mijn stokkie en knalde met mijn hoofd op de eetkamertafel en de stoel, forse snee en hoofdpijn Boos!
Gisteren op de manege ineens overgeven......mensen die zeggen zich zorgen te maken en willen dat ik graag tijdelijk ergens bij iemand in huis ga.....
Maar heb 2 honden, dus dat is erg lastig...voel me al snel bezwaard bij een ander in huis ook.....
Vanavond weer mis......
De enige naar wie de honden kunnen is mijn tante, maar ik ga Joy (mijn ene hond) dan onwijs missen, zij is mijn steun en toeverlaat op dit moment. Maar wil daar zelf niet blijven, te ver van mijn eigen huis af en te ver weg van de paardjes. Wat moet ik nou?

Misschien is het even beter om even elders te zijn, heb geen zin in ongelukken, maar de honden dan.....pfffff......ik weet het niet meer....... Huilen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:03

En als je er nu iemand bij jou in huis komt? Dan hoef je je honden niet alleen te laten.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:11

het zijn allemaal mensen met een eigen gezin of vriend of whatever, dus dat is zo ie zo nog lastiger.
Volgende week een weekje vrij, hoop dat het dan iets beter gaat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:46

Weet je wat je kan doen? Zodra er weer wat is, iemand mee vragen naar de eerste hulp, dan helpen ze je in de meeste gevallen wel meteen. Ze zullen je vragen hoelang dit al gaande is etc, wedden dat ze je dan helpen, want dit is niet normaal hoor.
M zusje is paar jaar terug erg ziek geweest. Artsen bleven haar doorsturen of vertelden haar dat het psychisch was. Op een nacht waren we het zo zat, hebben haar naar de EHBO gereden en idd ze deden dar wel meteen onderzoeken, weliwaar wel met de mededeling ga maandag maar langs bij je HA, want het is belangrijk dat je onderzopcht wordt. Ja duh, daar waren we al geweest en konden pas anderhalve maand oid terecht. Wel kregen we een briefje mee en werden er die nacht al onderzoeken gedaan.
Ik adviseer je dus echt iemand op te trommelen als jenog een keer zo'n aanval hebt, naar EHBO en doordrammen, tis toch van de zotte dat je tot 2 nov moet wachten.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:11

hei booga. ik lees net je verhaal en dat is niet mis he meid? je moet toch echt leren van ja af te praten. ik heb het zelf ook moeten leren!!!! en ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan! ik weet er alles van.
mag ik je vragen waar je woont?
en idd. ga gewoon naar de eerste hulp. ik heb laatst onder aan de trap gelegen omdat ik out was gegaan en kon niet meer omhoog komen. daar hebben ze me heel erg goed geholpen.
EN ZORG DAT JE JE MOBIELTJE IN DE AANSLAG HEBT.
altijd bij je hebben! echt. als er dan iets is kun je altijd bellen. desnoods bel je naar 112 als er verder niemand zou kunnen helpen. want zo gaat het natuurlijk niet langer he!
als je wilt praten... pb je maar Knipoog

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:27

jeetje wat erg,
ik heb een griepje voor het eerst alleen en ik voel me al zwaar *piep*...
Ik denk ook dat je gewoon naar de EHBO moet gaan, het is heel gevaarlijk als je steeds wegvalt en zeker als je alleen bent!
Stel dat er iets ergs gebeurd en er is niemand die je kan helpen, dan lig je daar bij wijze van spreke maar weg te rotten tot dat iemand je komt helpen.
je kunt ook niet je hele leven in bed blijven liggen.
Je moet eisen dat het onderzocht wordt en dan ben je niet aan het zeuren, elk mens zou hetzelfde doen, je hoeft je absoluut niet bezwaard te voelen als je wilt weten wat er mis is met je lichaam.
Het klinkt ernstiger dan bloedarmoede ofzo. klinkt als een soort van miscommunicatie in de hersenen, maarja ik ben geen dokter en ik heb daar ook absoluut geen verstand van.
je mag me altijd pben als je iemand nodig hebt om tegen aan te banketstaaf.
grtz,
Leonie

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:26

Bah, wat vreselijk vervelend allemaal! Het is echt verschrikkelijk dat al die mensen je zomaar afschepen. Heb je die mensen wel verteld dat je al zo vaak gevallen bent? Dit is gewoon ronduit gevaarlijk, voor jou en voor anderen. Ik heb helaas ook geen oplossing voor, ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe! Ga op je strepen staan hoor, het is jouw lijf en je hebt recht op goede verzorging! Misschien dat je de thuiszorg in zou kunnen schakelen?

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:57

jullie hebben gelijk, morgen ga ik het ziekenhuis bellen en vragen of de afspraak niet eerder kan.
Vanochtend weer erg beroerd geweest, vanmiddag en nu gaan wel.
De vraag of ik ergens anders tijdelijk ga verblijven is al opgelost. Niemand wil voor mijn hondjes zorgen Verdrietig Verdrietig
Dan maar gewoon thuisblijven. Niet teveel nadenken bij wat er mis kan gaan, want dan ga ik mezelf bang lopen maken voor misschien wel niets. Iedereen kan vallen of wat.
Wel meld ik mezelf ziek, ze zoeken het maar even uit, ik ben er klaar mee

Thanks voor jullie lieve reacties!!!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:37

Booga schreef:
jullie hebben gelijk, morgen ga ik het ziekenhuis bellen en vragen of de afspraak niet eerder kan.
Vanochtend weer erg beroerd geweest, vanmiddag en nu gaan wel.
De vraag of ik ergens anders tijdelijk ga verblijven is al opgelost. Niemand wil voor mijn hondjes zorgen Verdrietig Verdrietig
Dan maar gewoon thuisblijven. Niet teveel nadenken bij wat er mis kan gaan, want dan ga ik mezelf bang lopen maken voor misschien wel niets. Iedereen kan vallen of wat.
Wel meld ik mezelf ziek, ze zoeken het maar even uit, ik ben er klaar mee

Thanks voor jullie lieve reacties!!!

wat voor honden zijn het? of waar woon je als ik vragen mag? als je in de buurt woont kan ik ze wel voor je uitlaten tot je je weer beter voelt hoor

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 23:12

Jullie zijn lief !!! Bloos
Nergens kan ik terecht lijkt wel, en jullie reageren wel en willen zelfs op mijn hondjes passen.... Huilen
Moet er bijna van janken.
Voorlopig blijf ik hier, heb me op mijn werk ziek gemeld vandaag en ben nu een weekje vrij (herfstvakantie). Heb constant mijn telefoon bij me en ben weer begonnen met de pilletjes. Jammer voor die dokter, maar ik moet het zien te rooien en niet hij!!
Ga lekker mijn mandje in en lekker slapen, morgen weer een dag.

Thanks allemaal en thanks Tamaartje22 Pling

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:00

hoe gaat het nu? blijf gewoon ziek tot je meer weet . En voel je je echt niet goed , gewoon naar de eerste hulp gaan dan helpen ze je wel en niet twijfelen dan, want straks gebeuren er echt ongelukken.