Zoenen maakt je ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GirlyMelis

Re: Zoenen maakt je ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:19

inenten maakt in sommige gevallen niet uit Boos!
ik ben ook ingeent maar heb het ook gekregen alleen toen ze een ruggeprik gedaan hadden en op kweek gezet hadden groeide het niet dus ze zijn er niet achter gekomen of ik A of B ( C ?? ) had.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:38

Liek_ schreef:
Ben ingeent Cool Zoenuuuuuhhh Knipoog

Ja, dat is een beetje dom. Je bent namelijk maar voor 1 soort ingeent. Dat betekent dus dat er nog een variant is die je kan krijgen, en je bent ook nog eens vatbaar voor sepsis...

Je bent voor C ingeent dacht ik. B kan je nog krijgen. Stom dat ze dat niet beter hebben uitgelegd toendertijd Gestoord

annekeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 05:54

adecuada schreef:
John_1983 schreef:

Ik hoop dat je mijn link dan gebruikt hebt. Het is ook niet dat iedereen het krijgt. De 1 krijgt het wel, de ander niet. Waarom zijn ze nog steeds niet achter.

Je moet geen mening geven wanneer je er helemaal niets over weet.

Mijn mening was: Volgens mij is het bullshit!!
En iedereen heeft hier het recht om zijn of haar mening te geven!!
Je moet niet metteen mensen "stelletje Koe " te noemen omdat ze het niet geloven, dr worden zoveel domme wazige verhalen bedacht..
Dat dit dan toevallig waar is, en dat jij dit meegemaakt hebt is ongelovelijk K*T voor je..
Ik geloof het nu ook wel.. Anders zou je niet zo gaan flippen tegen andere mensen..

Willen jullie nou eens snel stoppen! Ik zit hier te janken.... Weet je wel van voor pijn het heeft gedaan bij John?????????????? Weet je wel hoe het is als je zoeits overkomt????????????? Hij heeft het volste recht om jullie stelletje Koe te noemen!!!!!!!!!!!!!!!!!! En flippen doet hij niet!!!!!
Doe eens normaal! Je zou je moeten schamen!!!! Begrip tonen en je excuus aanbieden, dat is wat je zou moeten doen!!! En domme verhalen zijn het al helemaal niet!!!!!! Wat is er dom aan als je onderbeen eraf moet????? Wie is er dan dom als ie zoiets zegt????? Nou????
Als dit zo doorgaat ga ik vragen om dit topic te stoppen want het is heel pijnlijk en vernederend.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:14

Oke oke, dan flipt John hem niet maar JIJ wel, damn hoe bedoel je paranoia !!
Moet ik me schamen? HELL WAARVOOR? Omdat ik mijn mening gaf en dacht dat het bullshit was? (zoals vele anderen)
Nou forget it.. ik schaam me daar niet voor hoor!! Als ik het verhaal van John niet gelezen had zou ik dat nog steeds denken!
Maar ik kan me overigens voorstellen dat dit pijnlijk moet zijn voor John om die reacties te lezen ja,
en nee het lijkt me idd geen pretje als je onderbeen eraf moet. Ik vind het ook zéér schattig dat jij het zo voor hem opneemt.
Maar het is niet mijn bedoeling geweest om hem aan te vallen, af te zeiken, te vernederen of whatever!
En ik bied hierbij mn excuus aan als het zo over kwam..
En zoals ik al zei ik geloof het nu ook!! Dus heb er ook wel begrip voor en ik vind het sneu voor hem dat hem dit overkomen is. Maar ik blijf dr bij dat het voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben klinkt als het zoveelste stupid verzinsel!
(Wat het blijkbaar dus NIET blijkt te zijn!!)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:23

AnnekeG en John: ik wil even zeggen dat die mensen het over dát onderzoek hadden. Of het onderzoek geloofwaardig is, geen idee, ze geven in ieder geval geen verwijzingen naar hun bevindingen, dus een echt goed wetemschappelijk onderzoek is het niet. John, dat het jou is overkomen is natuurlijk verschrikkelijk en daar hoor je niet mee te spotten. Maar mensen een stelletje Koe noemen vind ik ook niet passend (aangezien die mensen hun mening geven over dat onderzoek). Tegenwoordig zijn er zoveel zogenaamde 'wetenschappelijk onderzoeken' die zo tegenstrijdig zijn (denk aan het onderzoek over de verbanden tussen deogebruik en kanker). Meeste van die onderzoeken voldoen niet aan de eisen voor een degelijk wetenschappelijk onderzoek, maar worden door sommige mensen (zoals media) als 'waarheid' neergezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 14:06

Serendipity1 schreef:
Liek_ schreef:
Ben ingeent Cool Zoenuuuuuhhh Knipoog

Ja, dat is een beetje dom. Je bent namelijk maar voor 1 soort ingeent. Dat betekent dus dat er nog een variant is die je kan krijgen, en je bent ook nog eens vatbaar voor sepsis...

Je bent voor C ingeent dacht ik. B kan je nog krijgen. Stom dat ze dat niet beter hebben uitgelegd toendertijd Gestoord

Goh. Is het nou niet heel erg duidelijk dat ik een geintje maak? Overigens ben ik 23, dus de soort waartegen ik ingeent ben kan ik sowieso niet meer krijgen. Alleen degene dus nog waar je niets tegen kan doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:16

Liek_ schreef:
Goh. Is het nou niet heel erg duidelijk dat ik een geintje maak? Overigens ben ik 23, dus de soort waartegen ik ingeent ben kan ik sowieso niet meer krijgen. Alleen degene dus nog waar je niets tegen kan doen.

Nee dus Haha! Topic kreeg beetje erg serieuze ondertoon, dus vandaar mijn serieuze reactie denk ik. En er zijn veel mensen die geloven dat ze nu geen hersenvliesontsteking kunnen krijgen... Dus ik dacht, ik meld het even Knipoog

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:21

Hm, ik heb juist gelezen dat zoenen goed voor je is.

tamara_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:06

Haha...de wereld wort steets gekker Vingers aflikken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:51

hasten schreef:
Hm, ik heb juist gelezen dat zoenen goed voor je is.

Ja voor je tanden Vork

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:43

adecuada schreef:
Oke oke, dan flipt John hem niet maar JIJ wel, damn hoe bedoel je paranoia !!
Moet ik me schamen? HELL WAARVOOR? Omdat ik mijn mening gaf en dacht dat het bullshit was? (zoals vele anderen)
Nou forget it.. ik schaam me daar niet voor hoor!! Als ik het verhaal van John niet gelezen had zou ik dat nog steeds denken!
Maar ik kan me overigens voorstellen dat dit pijnlijk moet zijn voor John om die reacties te lezen ja,
en nee het lijkt me idd geen pretje als je onderbeen eraf moet. Ik vind het ook zéér schattig dat jij het zo voor hem opneemt.
Maar het is niet mijn bedoeling geweest om hem aan te vallen, af te zeiken, te vernederen of whatever!
En ik bied hierbij mn excuus aan als het zo over kwam..
En zoals ik al zei ik geloof het nu ook!! Dus heb er ook wel begrip voor en ik vind het sneu voor hem dat hem dit overkomen is. Maar ik blijf dr bij dat het voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben klinkt als het zoveelste stupid verzinsel!
(Wat het blijkbaar dus NIET blijkt te zijn!!)

Rustig rustig. Verplaats je eens in John en lees je posts eens opnieuw, bijv: "het lijkt me idd geen pretje als je onderbeen eraf moet", jemig kan je dat niet op een respectvollere manier verwoorden?

Ontopic: Toen ik dit topic las moest ik ook meteen een John z'n verhaal denken (en natuurlijk Jamie), bij sommige reacties dacht ik echt: "wat moet hij wel niet denken als hij dit leest". Ik snap wel dat het een onzinverhaal lijkt (zoals meerdere onderzoeken tegenwoordig), maar als je leest wat John allemaal moet doormaken dan is het echt een steek in je hart om zoiets te lezen:

Citaat:
Dan maar hersenvliesontsteking!
Niet zoenen ..

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:56

Wat is daar nou mis mee? het lijkt me ook geen pretje :S
Wat wil je dan dat ik zeg "Het lijkt me echt verschrikkelijk"
zo beter? Lachen

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:05

urselin schreef:
AnnekeG en John: ik wil even zeggen dat die mensen het over dát onderzoek hadden. Of het onderzoek geloofwaardig is, geen idee, ze geven in ieder geval geen verwijzingen naar hun bevindingen, dus een echt goed wetemschappelijk onderzoek is het niet. John, dat het jou is overkomen is natuurlijk verschrikkelijk en daar hoor je niet mee te spotten. Maar mensen een stelletje Koe noemen vind ik ook niet passend (aangezien die mensen hun mening geven over dat onderzoek). Tegenwoordig zijn er zoveel zogenaamde 'wetenschappelijk onderzoeken' die zo tegenstrijdig zijn (denk aan het onderzoek over de verbanden tussen deogebruik en kanker). Meeste van die onderzoeken voldoen niet aan de eisen voor een degelijk wetenschappelijk onderzoek, maar worden door sommige mensen (zoals media) als 'waarheid' neergezet.

Ok, ik zou nu een mening kunnen geven over ziektes die mensen hebben en veel van lijden. Maar dat doe ik niet omdat ik me heel goed voor kan stellen wat die mensen door moeten maken. Een mening geven: tuurlijk, mag altijd. Maar zorg wel dat je er dan ook íets vanaf weet en niet klakkeloos dingen gaan roepen.

@Cynthy: Volgens mij had ik even in mijn kwaadheid niet verder gelezen.

Maar ook al zijn de reacties gericht op een onderzoek: Zorg dat je er dan eerst wat vanaf weet voordat je je mond opentrekt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:26

Hmmmm, je kan het ook overdrjven hoor. Ik ken mensen die vaak zoenen met verschillende mensen en die hupsen nog even vrolijk op de wereld rond als mensen die dat niet doen. Eigenlijk kan je van alles wel iets krijgen Tong uitsteken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:30

De één zegt dat het goed is, de ander slecht. Ik ga echt mijn 'zoen'leven niet aanpassen om een paar theorien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:42

Ik hou het al 2 jaar bij een en dezelfde,
De jaren daarvoor was k ook altijd braaf, dus ik denk dat k niet zoveel kans maak, volgens de theorie van die dame... Nagelbijten / Gniffelen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:00

Hmm ik ben student, dus als ik ziek ben moet ik in de daaropvolgende weken even niet intensief met verschillende partners zoenen... ik zal het onthouden Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:42

by deze gaa ik me netjes gedragen, ik stop! Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:46

Lang leve een vaste vriend!!! Haha!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:14

Was ik een tijdje gestop dacht ik nu kan ik weer lees ik dit...uuh inhouden dus!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:17

Natuurlijk bestaat er een kans dat je door zoenen een virus/bacterie oploopt. Je moet dat 'drie keer groter' wel een beetje relativeren: van de 1 naar de 3% ís drie keer zo groot, maar niet wereldschokkend. Daar komt bij dat zoenen ook goed kan zijn, de vreemde bacillen houden je afweersysteem up to date.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:51

Marijkjuh schreef:
Hmmmm, je kan het ook overdrjven hoor. Ik ken mensen die vaak zoenen met verschillende mensen en die hupsen nog even vrolijk op de wereld rond als mensen die dat niet doen. Eigenlijk kan je van alles wel iets krijgen Tong uitsteken

Het is ook niet zo dat IEDEREEN het krijgt. Sommige mensen zijn er vatbaarder voor dan andere. Dat je niet meer moet gaan zoenen..... dat is flauwekul. Maar wanneer je op een warme, broeïerige plek ben (denk aan een discotheek), is de kans dat je het krijgt weer veel groter dan wanneer je gewoon in de buitenlucht staat te zoenen.

Sommige mensen lebberen iedereen af en krijgen niets. Andere krijgen deze bacterië binnen wanneer ze voor het eerst zoenen......

En ja........ je kunt met alles iets krijgen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:40

Siebjelover schreef:
Lang leve een vaste vriend!!! Haha!

Die kan die bacterie net zo goed toevallig bij zich hebben hoor Haha! Aleen is de kans dan wat kleiner dat je toevallig zo'n persoon treft, omdat je maar met 1 persoon zoent... Maar het kán wel Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:17

tjaa.....Knipoog okee... Tong uitsteken maar ik ben zowiezo niet van: heej leuke jongen gelijk zoenen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:18

mijn pa zei altijd........... " kim kijk uit, niet met vreemde mannen zoenen, krijg je alleen maar mond en klauwzeer van" Haha! Haha!