S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:42

Ik zet mijn wekker ook altijd een halfuur eerder, zodat als hij later gaat ik er makkelijker uitkom. Soms zet ik mijn wekker wel 3 keer.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:52

ik had altijd ook zo'n loeiwekker. werd al chagerijnig van t geluid. En die heb ik in mijn slaap dan ook om t leven gebracht Haha!

Nu zet ik mijn telefoon op een vriendelijk deuntje ( scheelt iets qua humeur) snooz een keer of 3 en doe dan als een zombi mijn ritueel.

Als ik dan aan t werk ben, slaap ik gewoon verder tot een uur of 10, ben dan ook niet leuk, lief of aardig Bitch is my second name Whoosh! en daarna ga ik weer vrolijk verder.

ben benieuwd hoe dit gaat als ik weer naar school ga Clown

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:18

Annemijn schreef:
deschels schreef:
Voor de winter heb ik een hele felle lamp en daar heb ik een timer opgezet die s'ochtends aanspringt, dit scheelt een stuk.


Afgod goed idee, ga meteen aan papa-lief vragen of hij dat voor elkaar kan krijgen Knipoog



Hier nog 1!! Klinkt als een superidee!! Pling

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:21

Annemijn schreef:
deschels schreef:
Voor de winter heb ik een hele felle lamp en daar heb ik een timer opgezet die s'ochtends aanspringt, dit scheelt een stuk.


Afgod goed idee, ga meteen aan papa-lief vragen of hij dat voor elkaar kan krijgen Knipoog



loez schreef:
Hier nog 1!! Klinkt als een superidee!! Pling

Yeah!
Ik ga ook even mn vader lief aankijken .. Haha!

edit: ik heb er een gekregen, en m'n ouders keken me raar aan .. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sannert op 23-08-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sifra_

Berichten: 485
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Limburg, Geleen

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:22

Ja dat heb ik ook! Ik moet ook echt een snooze knop hebben anders gaat het helemaal mis! Als ik echt vroeg op moet zet ik wel eens de wekker aan de andere kant van de kamer zodat ik op moet staan om hem uit te zetten, maar vaak kruip ik dan gewoon weer in bed. Of ik vraag aan mijn moeder of ze mijn dekens wil afpakken, dan kom ik er zoiezo uit Tong uitsteken

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:23

benangelique schreef:
waarschijnlijk slaap je (net als ik) erg vast en hebben je lijf en geest echt even de tijd nodig om wakker te worden.
Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik mijn wekker standaard een half uur eerder zet dan dat ik eruit moet; dan kan ik nog mooi 3x 'snoozen' en dus rustig wakker worden.
Als ik dit niet doe omdat ik me bijvoorbeeld verslapen heb, barst ik de hele dag van de hoofdpijn.

Ik doe echt précies het zelfde Haha! Mijn wekker gaan om 6.33 zodat ik precies drie keer op snooze kan drukken voordat ik eruit hoef Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58124
Geregistreerd: 24-02-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:39

ik zet mijn wekker (schrik niet) een uur voor dat ik moet op staan! Ik ben echt een 3dubbele ramp wat dat betreft. Ik ben gewoon een nachtmens en slaap nooitvoor 2 uur, maar als je dan met school ten laatste om tien voor acht op moet zijn Clown
Ik heb ook vooral in de winter problemen met op staan, het weer is slecht, het is nog donker, bah!
Ik troost mezelf altijd met 'als ik thuis kom slaap ik even 2 uurtjes ofzo'
en als ik dan op school zit is dat niet meer nodig Clown
wekker aan de andere kant van de kamer zetten helpt niet, dan hoor ik hem niet. Ik heb er drie, radio, zo'n irritant piepding en mijn mobiel. Mijn radio staat zo hard dat mijn broer die een verdieping hoger staat hem hoord en ik presteer het nog om er doorheen te slapen, mijn gsm ligt zo goed als naast mijn oren Clown

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:45

Ik heb alleen mijn telefoon, die me héél vriendelijk doch dringend vraagt mijn luie lijf uit bed te hijsen. Clown Meestal, als hij dat zo'n 4 x gevraagd heeft, denk ik: "okeeeee" en sléép ik mezelf eruit.

Maar makkelijk gaat het niet ! Maar zoiezo ben ik in de winter heel slaap-depri. Ik slaap het liefst de hele dag, en dan gaat niet over als ik eenmaal "wakker" ben. Echt wakker word ik niet. Ik kan uit school komen, op mn bed neerploffen en meteen alweer slapen. Scheve mond

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:48

haha hier heb ik soms last van hangt ervan waar ik s'ochtends heen moet naar school in de winter is het ergst haha ik neem me ook altijd voor s'middags meteen weer in bed te gaan wat ik nooit doe.. mja bij mij komt het toch echt door niet op tijd naar bed te gaan dus eigen schuld haha

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:19

ik zet altijd 3 wekkers, eentje ligt er in mn bed (mn telefoon) eentje staat er naast mn bed en een aan de andere kant van de kamer.
dan gaat die een in bed een uur van tevoren af zodat ik een uur kan snoozen, die naast me bed begint een kwartier voor dat uur om is, zodat ik kan bedenken dat ik nu echt goed wakker moet worden. en dan gaat die een op mn bureau wanneer ik er echt uit moet, en dan zo hard dat ik elke ochtend weer me eige rot schrik Haha!
en dan heb ik alsnog eerst een ochtendhumeur Knipoog

Anoniem

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:17

Ik slaap altijd door mijn wekker heen en mijn moeder schreeuw ik m'n kamer uit. Rolleyes
En dan slaap ik verder. Clown
Totdat ze uiteindelijk de lakens afpakt...En dan ga ik eruit.

Maar dan zijn we inmiddels al een halfuur verder,en moet ik me haasten om op tijd op school te komen.
Echt irritant,want vaak herinner het nieteens meer.. Rolleyes

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:22

pharagirlke schreef:
ik zet mijn wekker (schrik niet) een uur voor dat ik moet op staan! Ik ben echt een 3dubbele ramp wat dat betreft. Ik ben gewoon een nachtmens en slaap nooitvoor 2 uur, maar als je dan met school ten laatste om tien voor acht op moet zijn Clown
Ik heb ook vooral in de winter problemen met op staan, het weer is slecht, het is nog donker, bah!
Ik troost mezelf altijd met 'als ik thuis kom slaap ik even 2 uurtjes ofzo'
en als ik dan op school zit is dat niet meer nodig Clown
wekker aan de andere kant van de kamer zetten helpt niet, dan hoor ik hem niet. Ik heb er drie, radio, zo'n irritant piepding en mijn mobiel. Mijn radio staat zo hard dat mijn broer die een verdieping hoger staat hem hoord en ik presteer het nog om er doorheen te slapen, mijn gsm ligt zo goed als naast mijn oren Clown


hahah! ik zie het al helemaal voor me! hihi Slapen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:25

-> MW

sunshineJarig

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:49

Ik heb het ook!!!
Moest er vanmorgen weer vroeg uit, mijn vriend ook!
Ik gisteravond al gezegt van " ik moet er ook optijd uit dus schop mij er ook uit".
Wekker stond op half 6...

Hij meteen die rot lamp aan, dus ik was al chagrijnig.
Begint hij allemaal te praten en te doen " uhu, ja ik kom er zo uit.... "
Mijn wekker was ondertussen ook al afgelopen.

Ondertussen was het al half 7.. toen ben ik er toch maar uitgegaan Tong uitsteken
En zo gaat het zowat iedere ochtend.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:52

Wekker hard zetten. En een stukje van je bed af. Zodat je wel moet lopen om je wekker uit te zetten. En dan proberen niet weer onder de wol te kruipen. Had hem eerst naast me bed drukte hem uit en ging weer verder slapen. Nu staat ie een stukje van me bed af. Dus moet er wel uit om hem af te drukken. Alleen heb ik soms nog wel eens de neiging terug naar bed te lopen. Dat proberen niet te doen Haha!

Satine

Berichten: 924
Geregistreerd: 11-12-03
Woonplaats: Heist-op-den-Berg - België

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:07

@ Pharagirlke: Jouw verhaal is heel erg herkenbaar hier! Mijn wekkerradio begint zo ongeveer 50 minuten voor ik écht moet opstaan te spelen. Tong uitsteken

Dus, eerst wekkerradio 50 minuten van te voren, en dan mijn gsm nog die een kwartiertje later afgaat, zodat ik toch nog een aantal keer kan snoozen. De wekkerradio staat zo hard dat ik er wakker van wordt, maar ook geen hoofdpijn van krijg (want dan zou ik hem gaan afzetten aan de andere kant van de kamer en terug in bed kruipen).

Ik heb weleens een soort lamp gezien die functioneerde als wekker. Ik geloof van Philips, maar kan helemaal mis zijn. Die gaat zachtjes aan, en steeds sterker branden, en volgens de makkers wordt je er echt wel wakker van. Ik ben van plan die misschien te halen tegen de winter, en dan in combinatie met wekker te gebruiken. Het zou echt "fijn ontwaken" zijn beloven ze.


Van ochtendhumeur heb ik overigens helemaal geen last. Als ik dan uiteindelijk toch écht ben opgestaan, dan heb ik meestal nog 10 minuten om me klaar te maken en 5 minuten om naar de les te wandelen, maar ben ik nooit slechtgezind. Dat wordt ik alleen als iemand de dekens van me af komt trekken of water in mijn gezicht gooit. Tong uitsteken

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:13

Ooooh, ik ken het gevoel ZO goed! Ik heb het ook heel erg lang gehad. Gehad ja, ik ben er redelijk vanaf. Ik heb wel een oplossing, maar dat is wel redelijk rigoureus voor je hele patroon... Namelijk:

Ritme en Regelmaat.

Sinds ik mezelf niet (nouja, BIJNA niet) meer toe sta om uit te slapen, en niet te vaak idioot laat naar bed ga, gaat het echt een heel stuk beter! Ik sta elke dag om half 8 op, en in het weekend om 9 uur, of in ieder geval zelden na 10 uur. Ook slaap ik bijna elke dag om een uur of 12 's avonds. Ook in het weekend. En als ik wel een keer goed laat naar bed ga, sta ik toch weer bijtijds op. Dan kan ik beter de volgende avond wat eerder gaan slapen.
Ik wordt veel fitter wakker, en heb er veel minder moeite mee om vroeg op te staan. Ochtendhumeur verdwijnt ook beetje bij beetje. Ik hoef in principe niet te snoozen, maar soms doe ik het nog wel voor het 'lekkere'. Al is het dan maar 1 keertje, in plaats van een half uur tot een uur voor dat ik op moest staan.
Tsja, het kost echt wel even doorzettingsvermogen, want vooral in het begin is dit geen leuke oplossing (Mijn vriend heeft mij er echt uit moeten SLEPEN, ja letterlijk, aan mijn voeten...). Maar het helpt echt, en ik ben een stuk fitter als ik 's ochtends opsta. Sterker nog, als ik te lang uitslaap, heb ik er de hele dag last van!

En nou niet zeuren dat iemand niet om 12 uur 's avonds KAN slapen, als je de regelmaat in je kont hebt zitten, lukt dat iedereen!

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:17

Saskia9 schreef:
laat ik het sterker vertellen,
Ik heb een tuimel raam en heb niet eens een gordijn Haha!

Mijn wekker aan de andere kant van de kamer neerzetten is geen goed idee,
Ik hoef maar 1 geluidje te horen en ik ben wakker,daar ligt het niet aan,
alleen dat warme plekje uitkomen,
Vre-se-lijk gewoon..

Helemaal in de winter,
Ga je savonds naar bed,lig je eerste halfuur te verkleumen,word je sochtends wakker,ben je eindelijk warm,moet je eruit,in die koude kamer,en dan hoor je het buiten heeel hard regenen..

Bah!!!

zo herkenbaar,
en binnenkort weer school,
dat betekend opstaan om 6.45 Verdrietig

Anoniem

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:17

Satine schreef:
Dat wordt ik alleen als iemand de dekens van me af komt trekken of water in mijn gezicht gooit. Tong uitsteken


Mijn moeder trekt altijd de dekens weg,en m'n vader gooit water in m'n gezicht. Clown

Marly

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:55

Zo herkenbaar dit!
Ik slaap ook vaak door mijn wekker heen en dan komt mijn vader: "Moet je niet naar school?" En dan: "Huh... hoelaat is het dan, *kijkt op wekker* oliebol!!"
Ik zet mijn wekker ook nooit van te voren want dat vind ik dan weer zonde van mijn slaapuurtjes Clown . Dus moet 's ochtends altijd haasten.
Ik kan daardoor wel alles in supertempo doen. En omdat ik weet dat ik het kan halen in 20 min blijf ik ook weer langer liggen Bloos .
Ik heb het idd ook in de winter veel erger dan in de zomer. In de zomer maak ik mijn gordijn open en dan zie ik dat het mooi weer is en dat het warm is en dan heb ik veel meer zin in de dag.
In de winter is het altijd koud en donker (of het regent, want ja het blijf Nederland hé).

A2013
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-06

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:25

daar doe je niks aan.
In mijn geval tenminste niet, ben gewoon geen ochtendmens. Moet altijd om 8 uur beginnen met werken, dus 7 uur opstaan, maar ben zeker niet voor een uur of 10(na de koffie;)) echt wakker. En dan maakt het ook niet uit wat ik de avond ervoor gedaan heb, smorgens is het gewoon 10 keer nix met mij.. Niet dat ik egt een ochtendhumeur heb, maar ben gewoon nog niet helemaal op aarde Tong uitsteken

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:20

wat hierboven gezegt word klopt inderdaad ... ritme en regelmaat.Ik word vaak zo rond de tijd dat mijn wekker gaat al wakker omdat mijn ritme zo is .... neemt niet weg dat ik gen ochtend humeur heb maar het is wel minder zwaar om uit bed te komen .

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:33

Sannert schreef:
Heb ik ook last van! Nagelbijten / Gniffelen
Ik snooz zo 5 keer op een morgen ..
Heb 3 wekkers aanstaan, maar nog slaap ik erdoor heen .. Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast roepen m'n ouders me 3 keer op een morgen ..
Heb al vaker gehad dat m'n ouders me riepen, en ik in m'n slaap antwoordt gaf ..

In de winter wordt het nog moeilijker, lekker warm in bed, en dan eruit moeten .. Nagelbijten / Gniffelen

Toen ik jouw stukje las, dacht ik even dat ik het zelf had geschreven Bloos! Ik ben precies hetzelfde, soms zegt mijn mama ik ben je vanmorgen komen wakker maken; ik: huh? ik heb niets gemerkt.

ZzzeiN

Berichten: 6310
Geregistreerd: 08-11-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:36

Mijn ma rukt me altijd uit met mijn wekker gaat ook en knoerd hard, ik heb ook altijd van uit school ga ik nog even slapen maar als ik uit school ben heb ik daar geen zin meer in, straks in de winter is het helemaal rampage.

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:41

Saskia9 schreef:
Ik snooz dus al,zet me wekker een half uur voordat ik eruit moet,dan een kwartier,en dan weer een kwartier,

maar ook al moet ik er in 1 keer uit,Het blijft moeilijk,
Ik ben dan echt depressief,vooral in de winter,dan denk ik sochtends meteen van : als ik straks thuis kom ga ik niet meer rijden op het paard,maar doe ik zijn stal en als ik thuis ben duik ik me bed in,

terwijl als ik dus eenmaal wakker ben en ik heb gewerkt en ben thuis,heb ik genoeg energie om gerust te rijden!


Haha dit komt mij heel erg bekend voor. Ik heb het ook zomers minder erg dan s´winters dan denk ik altijd ´´oh me bedje is nog zo lekker warm als ik thuis kom van me werk ga ik meteen weer mijn warme bedje in´´ en als ik thuis kom dan heb ik dat idee niet eens meer.