scheren (tussen benen) schaamschaam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Re: scheren (tussen benen) schaamschaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:38

Ik was ook bang de eerste keer gezamelijk douchen.

Maar je zal zien, als de rest van je klas het gewoon is, dan zal het wel meevallen.

De eerste keer, niet nadenken kleren uitdoen en onder de douche springen.

Nadien zal je wel denken, oh my god, heb ik mij hier zo druk omgemaakt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:19

Voor wat betreft die Veet bij de schaamstreek... NIET DOEN! Dat is vrágen om rode bultjes... Met scheren valt 't bij mij wel mee, ik gooi er naderhand ook een hoop bodylotion op. Maar met Veet is het echt rampzalig bij mij, terwijl mijn huid er echt niet overdreven op reageerd.

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:21

Bij ons moest de sportklas het ook hun maakte alleen hun haar gewoon goed nat en deden hun gewone kleren aan Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:40

Ik zou ook te preuts zijn om met ze allen te gaan douchen hoor Clown.
Veet is idd geen goed idee, het beste kun je, je gewoon met een scheermesje en scheerschuim scheren.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:58

Nou ik schoor me toen wel al.. Maar ik zou oko niet onder een gezamelijke douche gegaan zijn denk ik, ja in een hoekje dat niemand je kan zien:P

én hoe was het nu uiteindelijk geweest Clown

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:37

Uhm, ja scheerde me toen al, maar met z'n alle douche? Mij niet gezien! Haha!

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:15

Ik scheerde me al op 14e, en ik moest vroeger ook met zn allen douchen, ik heb dat nooit gedaan,altijd mn haar beetje natgemaakt en beetje treuzelen in de kleedkamer Haha! had altijd laaste uur gym, dus douchde ik gewoon lekker thuis.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:25

(tip: ik kreeg rode bultjes van tegen de haartjes inscheren. mss eerst een keer proberen? of kijk of het glad wordt met met de haren mee te scheren)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:27

Euhmmmm ik deed dat op mn 14e niet geloof ik. Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt Lachen .

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:28

Wij moesten na gymles ook altijd verplicht douchen op de basisschool en op de middelbare school.
Op de basisschool deden we dat ook wel, maar op de middelbare school maakten we ons haar alleen nat (de meeste iig wel).
Wij hadden een mannelijke gymleraar die weleens kwam controleren Scheve mond
Ik zorgde ook altijd dat ik meteen na de gymles m'n haren nat maakte en snel mijn kleren weer aantrok!
Ik vind het niet normaal dat zoiets verplicht is, natuurlijk is het niet ideaal als je twee uur achter elkaar gym hebt en dan de klas weer in moet, maar je kunt je ook even met een washandje wassen en even flink met de deo spuiten.
Op de sportschool waar ik fitness loopt iedereen ook in z'n nakie door de kleedkamer als ze uit de douche of sauna komen.
Ik ben niks preuts ofzo, maar dan kom je binnen voordat je gaat sporten, lopen er allemaal naakte mensen rond die je helemaal niet kent, nou van mij hoeft dat niet.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:31

ik zou idd niet met veet doen!
mij lijkt scheren een beter idee, en over dat douchen, vorig jaar waren wij ook verplicht om te douchen, ik heb dat toen nooit gedaan! vind het maar niets...
en ik kan me niet voorstellen dat de leraar/lerares komt conteroleren of je onder de douche staat!
doe het alleen als je je er zelf prettig bij voelt!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:33

miilou_ schreef:
ik kan me niet voorstellen dat de leraar/lerares komt conteroleren of je onder de douche staat!

Geloof me, ze bestaan Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:36

toen k op het vmbo zat moesten we ook douchen bah wij in protest. hadden we ook totaal geen zin in. we hadden er gewoon om ste beurt dat er een stel meiden de kranen aan gingen zetten. ff ons haar natmaken en ons gezicht. haren los of in staart handoeken nat doeche uit. werkte altijd daarna deden we nooit meer moeite om het te laten lijken we hadden het altijd de laatste uren dus konden daarna meteen naar huis en geef zelf toe ik heb vroeger geleeerd dat alshet buiten vriest ik neit met nat haar op de fiets mag Duivel erg goede reden. dus werkt ook erg goed.als ze der problemen me hadden hadden ze pech op school. wij hadden wel apparte douch hokjes. bij de jongens werd het elke keer gecontroleerd door de leraar.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:53

Sylvia schreef:
Sja, ik heb daar dus wel een probleem mee... En ik zal vast niet de enige zijn.

uhm ik ook niet..
wij moesten me gym ook douchen... gewoon scheren Tong uitsteken Schijnheilig

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:25

Ik bedoel de ontharingscreme voor gevoelige huid van Veet, he! Niet de strips. Ik heb echt overal last van, behalve van dat spul!
Ik weet dat ik op de middelbare school ook liever niet douchte. Je bent dan al zo onzeker over jezelf. Daarnaast was het ook echt iets voor mij om mijn droge kleren in het water te laten vallen!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de TS de eerste keer douchen na gym heeft overleefd!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:12

Die gevoelige huid is goed voor je oksels en je bikinilijn, maar voor je schaamstreek zou ik 'm toch echt niet gebruiken... Daarbij kan je huid sowieso érg fel reageren op die creme, scheermesje is net zo gemakkelijk en je vermijd een hoop bultjes als je ff pech hebt...

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:18

Wij hebben nog niet eens douches op school
maar voor sommige zou het toch beter zijn moesten er douches staan... als je daar nog een ganse dag moet naast zitten Lips are sealed maar dat zijn dan wel van die typjes die geen deo kennen en het genoeg vinden om 1x in de week te douchen Misselijk
Ik schoor/scheerde me op die leeftijd wel geloof ik, maar niet alles weg...
Maar ze kunnen je idd niet verplichten en als je jezelf daar niet fijn bij voelt gewoon niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:37

Mij zou je daar echt nevernooitniet onder krijgen. Scheve mond
Ik schoor me wel toen, maar niet alles weg.
Maar meid, als jij je er niet fijn bij voelt, gewoon níet doen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je een keer op het matje geroepen wordt, maar ze kunnen je er echt niet voor schorsen of van school sturen, want volgens mij mogen ze je niet eens dwingen hoor!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:40

Het schijnt trouwens dat jongens het aanzienlijk minder erg/schament vinden. Bij ons is het dus ook verplicht. Nou geen 1 meisje die doucht hoor. Gelukkig hebben we meestal de laatste 2 uur van de schooldag gym. Maar die jongens komen fris en wel de kleedkamer uit.
Ik scheerde me op die leeftijd ook al wel.
Ontharingscreme niet voor mij op die plek, wordt hartstikke rood en doet zeer. Scheve mond

Als je niet wilt kan je misschien je ouders een briefje naar school laten sturen? Knipoog

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:45

Misschien dat het bij jongens ook vanzelfsprekender lijkt...
Ze beginnen op een jaar of 6 met voetballen of zo'n sport waarna je allemaal samen gaat douchen dus ik denk doordat zij het op jonge leeftijd al doen dat het voor hun nadien minder moeilijk is om samen te gaan douchen Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:46

Nou ik laat het mooi zitten hoor, alleen de randjes bijwerken in de zomer (in verband met zwempakken en uitpuilende plukken) Dat gejeuk en gekrab liever niet. hahah op mijn 14e hád ik daar geloof ik nog geeneens haar joh Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:49

Toen ik 14 was schoor ik me daar nog niet voor zover ik me kan herinneren... misschien de randjes als ik in bikini moest maar verder iig niet!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:50

Wij moesten ook altijd verplicht douchen op school, maar inderdaad ook gezemalijk, kan me ook geen een jongen herrineren die dat deed. Denk dat het wel aardig losloopt Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 00:10

Anita_D schreef:
Wij hadden een mannelijke gymleraar die weleens kwam controleren Scheve mond
Ik zorgde ook altijd dat ik meteen na de gymles m'n haren nat maakte en snel mijn kleren weer aantrok!

Ik heb 2 verschillende mannelijke gymleraren. 1 is/zou NOOIT in de meidenkleedkamer gekomen.
De andere is een keer in onze kleedkamer gekomen (godzijdank waren we net aangekleed) wij hebben gewoon een klacht ingediend en sindsien is ie nooit meer in de meidenkleedkamer gekomen.

Je moet gewoon een klacht indienen als hij het weer eens doet, dit kan echt NIET!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 00:17

Sylvia schreef:
Sja, ik heb daar dus wel een probleem mee... En ik zal vast niet de enige zijn.

Nee ik snap dat ook best dat je niet gezamelijk wild douchen.
Wij moesten het ook (opleiding beveiliging/politie) dus de meeste waren rond de 17 en 21 jaar.
We moesten ook douchen.
Ik deed het altijd wel omdat we echt intensieve gym hadden (3 uur) en ik wilde niet stinkend in de trein terug.
Maar meestal waren er maar een stuk of 4 a 5 van de 15 meiden die onder de douche gingen.

De rest had er problemen mee.
Maar dan denk ik niet anders over ze.
Moeten ze zelf weten hoor!