Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
erleyne schreef:Ik vind dat heel veel mensen hier nogal makkelijk zeggen dat ze het niet zouden doen. Ik zou zeggen: wacht maar tot je werkelijk voor die keuze staat.
Ik heb een hartafwijking, en in 2003 was mijn eigen hart zo op, dat ik nieuwe aortakleppen nodig had. Ik heb gekozen voor de varkenskleppen, terwijl ik ook titaniumkleppen kon nemen. Dus eigenlijk is er een varken vermoord voor mij. De voordelen van de varkensklep waren doorslaggevend, met de titaniumkleppen zou mijn kwaliteit van leven dermate afnemen dat ik het allemaal niet meer zag zitten.
Ik voel me er echt totaal niet schuldig over moet ik zeggen, sta er ook niet dagelijks bij stil. Waar ik wel bij stil sta: mijn heerlijke volle leven, alles wat ik kan doen voor deze wereld en hoe blij de mensen om mij heen zijn dat ik er nog ben. Ik weet zeker dat als je echt voor de keuze staat, je heel anders tegen zaken aan gaat kijken. Dan is je leven je meer waard dan je denkt. Zo'n ervaring zet je even op je plaats, en brengt alles in een heel anders perspectief, kan ik je zeggen. Gelukkig hoeven de meeste van jullie dit nooit mee te maken. Ik ben trots op mezelf en het varkentje dat mijn leven heeft gered
runningkawa schreef:Ik denk dat als iemand voor de keuze staat leven of dood, dat het ineens verassende wendingen kan nemen...
Ylana schreef:@Desiree: Ik had het in eerste instantie over het 'menselijke donorschap'.
Niet zozeer dieren.
Desiree schreef:Zoals het zo gemakkelijk is om voor een dier te bepalen dat het voor jou moet sterven bedoel je?
runningkawa schreef:Maar als dat varken toch al naar de slacht ging?
Zo heeft hij dubbel nut
Wat vind je er dan van?
En je kunt wel zeggen mensen moeten maar geen vlees eten, maar dat doen ze wel, dus dan heeft een dier dubbel nut.
erleyne schreef:@ sunshine: ik vind het heel goed dat je vegetarisch bent, maar besef je wel dat ook deze keus niet voor iedereen even makkelijk is. Als jij tegen dierenonderdelen bent, moet je dat zelf weten, maar ik wil tegen jou hetzelfde zeggen als Desiree: hopelijk kom je nooit voor de keuze. En als dat wel zo is, zou ik je bijzonder volhardend vinden als je je eigen leven opgeeft. Ook gezien het feit dat je je eigen familie en dieren dan in de steek moet laten.