Moe en futloos.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foefer

Re: Moe en futloos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 19:22

Gebruik nu sinds gisteren ijzer tabletten en de Roosvicee en ik moet zeggen, ik voel me wel wat minder moe!
Ben erg actief geweest!
Gister in m'n huis en vandaag met Sabientje! Clown

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:59

als je moe bent en je bloed hebt laten prikken vraag dan ook eens of ze je b12 na kijken het kan zijn dat je b12 te kort hebt daar kan je injecties voor krijgen bij de huisarts. Ik had namelijk bloedarmoede er werden mij ijzertabletten voor geschreven, maar bleek later na een half jaar dat ik ook nog eens een b12 tekort had sinds ik een injectie gehad heb is mijn ijzer weer flink omhoog gegaan

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 22:35

Aha kijk...dus t kan nog meer oorzaken hebben!
Dank je wel voor je tip Knipoog

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:05

Ik heb gister een Energie kuur gehaald. (van huismerk Etos)
5 dagen pillen slikken, ben benieuwd of het werkt...
zit oa dextrose en cafeine in.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:09

Och, hier nog een... Maar ik ben gisteren al bloed wezen prikken...

Was tot donderdag op vakantie, mn HELE vakantie alleen maar geslapen,
9 uur savonds stortte ik in, half 11 smorgens kwam ik er weer uit.. (normaal loop ik tot 12 uur snachts rond te springen, en ben ik om 8-9 uur bij de paarden de volgende ochtend).. En dat was dan nog neit genoeg slaap, want smiddags deed ik nog maar even ene middagdutje van een paar uur!!

Vorig jaar heb ik wel pfeiffer gehad, dus misschien dat de vermoeidheid weer terugkomt doordat ik nu echt alles weer los kon laten/stressvrij was...
& ik ben ook nog vegetarier, dus ijzertekort kan ook nog...

Ik weet het niet, nog eventjes tot vrijdag wachten op mn uitslag!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 12:26

myrtheJ schreef:
Och, hier nog een... Maar ik ben gisteren al bloed wezen prikken...

Was tot donderdag op vakantie, mn HELE vakantie alleen maar geslapen,
9 uur savonds stortte ik in, half 11 smorgens kwam ik er weer uit.. (normaal loop ik tot 12 uur snachts rond te springen, en ben ik om 8-9 uur bij de paarden de volgende ochtend).. En dat was dan nog neit genoeg slaap, want smiddags deed ik nog maar even ene middagdutje van een paar uur!!

Vorig jaar heb ik wel pfeiffer gehad, dus misschien dat de vermoeidheid weer terugkomt doordat ik nu echt alles weer los kon laten/stressvrij was...
& ik ben ook nog vegetarier, dus ijzertekort kan ook nog...

Ik weet het niet, nog eventjes tot vrijdag wachten op mn uitslag!

Dan zou ik zowiezo even ijzertabletten halen joh!
En die Roosvicee FERRO, zit ook extra ijzer in en is erg lekker vind ik!

Ik voel me de laatste dagen weer wat beter gelukkig...hopen dat t zo blijft Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:27

Ijzer tekort? Was bij mij in elk geval de oorzaak..Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:30

Ik ben net over de vermoeidheid heen. Toen 't zo warm was sliep ik minder lang dan normaal waardoor m'n weerstand geen 100% meer was. Toen het weer eenmaal instortte resulteerde dat in een koortslip en ontstoken oogleden (worden door 1 en hetzelfde virus veroorzaakt) en vermoeidheid. Ik heb een tijd toegegeven aan de moeheid en sliep 9,5 tot 12 uur per dag en nu voel ik me weer prima.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:38

ik heb het ook zo zo zo moe...als ik op sta ben ik stijf en stram en val tijdens het ontbijt bijna weer in slaap. heb ook momenten van duizeligheid en 's avonds echt hoofdpijn....vooral tijdens die hitte tis nu wel wat minder maar afgelopen weekend was ik echt gaar was aan het mesten en ging moest er echt ff bij gaan zitten....was al van plan deze week bloed te prikken maar dat wordt nu aankomende week maar.....

oh ja aften staan ook nog op mijn lijstje gelukkig nu al weer weg, ik krijg ze altijd als ik me wat minder voel

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:47

Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad, en 't is nu uit me bloed, maar ik merk wel dat ik nog niet 100% beter ben, ben nog heel snel ziek en ben ook zoo moe soms.. sommige dagen gaat het super, maar andere dagen ben ik zo futloos en moe. Ik slaap heel veel, beweeg elke dag en let ook wel dat ik gezond eet..
Men moeder denkt dat het nog altijd de pfeiffer is.. denk het ook, het is natuurlijk al veel beter dan vorig jaar in het begin, maar is gewoon erg vervelend dat het er wss nog niet helemaal uit is..

Mss moet je ook even naar de dokter gaan om bloed te laten prikken.

Maudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:52

Heb ik ook. Denk dat het komt dat ik s'avond veel te laat naar bed ga Tong uitsteken meestal rond een uur of 2 s'nachts. en s'morgens weer vroeg op voor de paarden te verzorgen Pling Bloos Cool

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:08

theelichtje schreef:
Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad, en 't is nu uit me bloed, maar ik merk wel dat ik nog niet 100% beter ben, ben nog heel snel ziek en ben ook zoo moe soms.. sommige dagen gaat het super, maar andere dagen ben ik zo futloos en moe. Ik slaap heel veel, beweeg elke dag en let ook wel dat ik gezond eet..
Men moeder denkt dat het nog altijd de pfeiffer is.. denk het ook, het is natuurlijk al veel beter dan vorig jaar in het begin, maar is gewoon erg vervelend dat het er wss nog niet helemaal uit is..

Mss moet je ook even naar de dokter gaan om bloed te laten prikken.

Terugvallen van Pfeiffer schijn je nog ong 5 jaar te kunnen krijgen, dus dat klopt wel. Even rustig aan doen, dan is het het snelste weer weg.

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:44

zOOo veel mensen hebben hier last van!ik heb het ook al zo lang wordt smorgens wakker en dan ben ik nog zo moe Slapen slaap wel meer dan negen uur.ik me vakantie heb ik ook grote deels geslapen altijd een midag dutje van een paar uur en dan nog moe zijn Verdrietig ( zo zonde van me vakantie) Clown
ik vindt dit echt zo verveelend voel me nooit eens lekker fit in me omgeving vinden mensen mij raar omdat ze denken dat ik lui ben Verdrietig voel me eigen altijd zo moe mischien word ik er ook wel lui van..als ik me paardjes heb gereden en verzorgd en ik kom daarna thuis moet ik altijd effe een dutje doen om weer energie te krijgen Bloos

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:56

Eventjes bloed laten prikken om te kijken of je geen pfeiffer hebt of een of ander vitamine tekort!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:05

Ik heb het ook, die vermoeidheid. Een paar weken geleden heb ik bloed laten prikken, blijkt dat ik allergisch ben voor huisstofmijt.. Ik heb nu bijna een jaar geleden pfeiffer gehad, misschien dat het ook nog een beetje daarvan is, maar het is echt zoo irritant, moe zijn.. Ik wil zoveel doen, en ik moet ook zoveel doen, ik heb helemaal geen tijd om te rusten.. Ik heb dus ook ongeveel 2 avonden in de week hele erge hoofdpijn/misselijk enzo.. Pff.. ik hoop dat ik het wat rustiger krijg als de school weer begint!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:09

joske_vuran schreef:
Ik heb het ook, die vermoeidheid. Een paar weken geleden heb ik bloed laten prikken, blijkt dat ik allergisch ben voor huisstofmijt.. Ik heb nu bijna een jaar geleden pfeiffer gehad, misschien dat het ook nog een beetje daarvan is, maar het is echt zoo irritant, moe zijn.. Ik wil zoveel doen, en ik moet ook zoveel doen, ik heb helemaal geen tijd om te rusten.. Ik heb dus ook ongeveel 2 avonden in de week hele erge hoofdpijn/misselijk enzo.. Pff.. ik hoop dat ik het wat rustiger krijg als de school weer begint!

Oei, waar ken ik dat toch van.....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:23

Ik heb Pfeiffer al heel lang geleden gehad, al wel meer dan 15 jaar geleden Bloos . Ik ben nu 33, maar ik volgens mij hou je gewoon die dipjes, en kom je er nooit helemaal vanaf.

Ik moet zeggen, dat ik me nu (na zo'n drie weken) weer een beetje beter voel. Ik heb wat meer energie en kan mijn bed weer beter uitkomen.
Hopelijk blijft het voorlopig zo of wordt het nog beter.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:26

Jeetje, dat is niet te hopen dat ik het tegen die tijd ook nog heb...... Bah, beterschap!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:26

Ik ben al sinds jaren verschrikkelijk moe. Ik weet nog dat ik dan op mijn werk achter de computer zat en dan was ik in de pauze alleen en ik kon mijn ogen gewoon niet meer open houden. En dan moest ik even mijn ogen sluiten, terwijl ik rechtop zat. Nu heb ik die moeheid nog steeds. Het ondermijnt mijn levenslust. Ik heb daardoor gewoon nergens meer zin in en ik moet vaak overdags slapen. Ik heb een slecht werkend geheugen en dat is erg storend. Ik had deze moeheid al als middelbare scholier. Bloedonderzoek gedaan maar dat wees niets uit. Dus sindsdien nooit meer laten onderzoeken .De artsen hebben het antwoord toch niet.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:18

Ik hoop ook dat ik er wel ooit echt helemaal vanaf kom !

Veel beterschap allemaal Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:35

Ik heb er ook een beetje last van. Maar dat komt gewoon door mijn ritme, dat weet ik zeker. Laat naar bed, laat op, om 1 uur ontbijten, etc.
Nu ga ik eerder naar bed, vroeger op, en meer eten met regelmaat. Het gaat iig al veel beter eigenlijk. Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:40

Ik zit nu ook maar aan de Ferro, haha. Mijn broer moet het drinken van de dokter omdat hij ijzertekort heeft. Kijken of het werkt.
Ik vind het iig suuper lekker. Haha!