Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24387
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:53

Een gaatje boren vind ik niet echt pijnlijk, meer zo'n zeurende pijn dat je die man bijna de boor naar zn hoofd wil slingeren omdat het zo'n rotgevoel is.

Dat is dus zonder verdoving, ik heb 1 gaatje en er werd niets gevraagd dus ik lag rustig op de verdoving te wachten en toen was hij al bezig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:57

Ik vind de verdoving meestal veel pijnlijker dan het boren, dus boor ik zonder verdoving. Met een niet al te diep gaatje moet dat best lukken. Verder is de pijn van boren vergelijkbaar met kiespijn en dat overleef je ook, hoe vervelend het ook is.

Angeliek schreef:
Wortelkanaal behandeling is echt mijn grootste schrik.. Hetzelfde als vogelspinnen.. Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij doet dat echt KEI zeer, en geeft het echt een super gruwelijk gevoel..
Hopelijk krijg ik het nooit.. Haha!

Oh, hou op! Dat is ook mijn grote schrik. Ik was zo bang dat ik dat moest toen ik mijn eerste paar kronen kreeg..... En ik vond de verdoving al zo verschrikkelijk pijnlijk, dat ik stijf als een plank van de stress in de stoel lag.
Maar tot nog toe zijn de wortelkanaalbehandelingen mij bespaard gebleven. MAar o o, wat een stress.....

En dan te bedenken dat alle 4 de verstandskiezen bij mij er nog een keer uit moeten....

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:34

Tieme schreef:
Ik vraag altijd meteen om een verdoving. zonder verdoving wordt er bij mij niets geboord.
de verdoving voel ik wel altijd iets. dit voelt niet prettig maar om nou te zeggen dat dit zeer doet, nee.
de verdoving voelt een beetje alsof je je nagel even 2 seconden in je tandvlees zet.


precies, ik laat ook altijd boren met verdoving, nog nooit zonder gedaan Bloos

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:17

ik had een gaatje in en "grote mensen tand' maar ik kreeg geen verdoving
en geloof me ik ben panisch als het om boren of injecties te maken heeft maar ik kan me geen traumatische ervaring herinneren
Haha!

_loekie_
Berichten: 1165
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:55

Ik doe het ook zonder verdoving.
Het is wel een kuut gevoel maar dat is het prikje ook.
Het voelt zegmar of er een ijsblokje tegen je tand aangehouden wordt.

Siggislief

Berichten: 14178
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:00

Ik doe het altijd met verdoving.
Alleen ik was bij de kaakchijeurg (sorry, weet 't niet)
errug bang want hij had zo'n 5 verdovingen in me gehemelte gespoten en ik begon al te janken bij de eerste.
Hij zei dat ik maar ffies door moest zette!

Maar in de kaak of in de tandvlees gaat het nog wel maar
in de gehemelte ben ik weg!

Had wel een keertje dat het om 8:00 uur s'ochtends erin ging en pas om 20:30 ofzo ging het eruit de verdoving het was ds een hele lange verdoving Scheve mond

Mandyy

Berichten: 30598
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:04

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe diep het gat is. Ik doe wel altijd met verdoving, je voelt alleen even een klein steekje en dan is het weg.
Vaak vind ik het achteraf erg meevallen en vraag ik me af waarom ik me van te voren zo druk heb gemaakt.

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:07

Alleen de gedachte al...Ik heb een keer een gaatje gehad en sindsdien poets ik wel. Ik kon twee dagen daarvoor al niet eten of slapen. Ik wilde geen verdoving. Ik was helemaal klam van het angstzweet ik vond het zóó eng. IK voelde zo precies hoe ze ee ngat in me kies gingen boren echt zo naar. En sindsdien wil ik eigenlijk nooit meer naar de tandarts maar ik moet Verdrietig Succes iig. ps het was een heel klein gaatje.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:33

ik voel de prik wel !
maar als ik dan wel ben verdoofd voel ik niets meer.... Lachen

sunshineJarig

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:25

Laatste keer had ik 2 gaatjes.. dacht van "ach, zal het wel eens zonder proberen".
De tandarts zei dat het wel mee viel en dat het geen pijn zou doen.

Eerst viel het inderdaad mee, daarna begon het steeds meer pijn tedoen.
Heb uiteindelijk zijn boor weggetrokken Bloos
Kreeg daarna wel op m'n flikker want dat zou gevaarlijk zijn.

Daarna was het gat helemaal schoon, gaan ze met zo'n spuitje erin om het schoon te spuiten, mijn god, wat deed dat pijn.
Ook daarna nog droog spuiten!! ohh.. krijg weer pijn als ik eraan denk!
Voortaan nu dus maar met verdoving, wat niet echt pijn doet!

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:48

Bij een klein gaatje laat ik niet verdoven omdat de prik van de verdoving meer pijn doet dan het boren.
Bij een groter gat Clown laat ik wel verdoven. Gelukkig heb ik zeer zelden iets Nagelbijten / Gniffelen

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:49

Ik doe altijd met verdoving, Het prikje doet best zeer dat zeg ik heel eerlijk maar van het boren voel je totaal niks meer dan

AsKaBaNMaNoN

Berichten: 234
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: zoetermeer

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:49

ik heb altijd verdoving,,bij mijn tandarts kan je zelfs een verdoving voor een verdoving krijgen Tong uitsteken. ik heb geen idee hoe dat werkt want ik heb altijd alleen de gewone verdoving en dat voel je maar heeel even

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:31

Ik laat me altijd verdoven.. ook bij de mondhygieniste *LOL*

Echt, ik ben een verschrikkelijke meut wat pijn aangaat Bloos!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:50

Snap er echt niks van waarom iedereen zo bang is voor de tandarts. oke het doet pijn maar ik vind dat die pijn wel een beetje gehyped wordt.
Het scheelt geld, werk voor je lever en troep in je lichaam als je geen verdoving neemt. Ik vind persoonlijk dat een verdoving ook echt irritant is (halve dag heb je niks aan die lip!)
heb echt al veel gaatjes laten boren in mijn leven, grote kleine in zenuwen of niet. Ook een stel wortelkanaalbehandelingen en een paar kiezen laten trekken (die wel met verdoving natuurlijk Haha! maar dat doet nogsteeds pijn).
Jaja vaste klant bij de tandarts.
Je went eraan en de pijn is ook zo over. Met het gezeik van die verdoving zit je langer hoor!

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:54

Ik heb een keer een stukje van mijn tand af gehad, doordat ik een voetbal tegen mijn mond aan kreeg, een behoorlijke klap.
Toen moest er dus een stukje bijgezet worden, maar daarvoor moest hij ook even boren....
Hij had het een beetje verdooft,en ik heb er helemaal niks van gevoeld.
Later was de verdoving wel even iets minder, maar het was er ook zo weer uit... dus zoveel verdoving zat er volgens mij niet eens in....

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:42

Oehh ik moet volgende week 3 Bloos! (kleine) gaatjes laten vullen. Ik ben zo bang! Het zit ook precies tussen m'n kiezen in. Ik denk wel dat ik verdoving ga nemen.

Dani001
Berichten: 246
Geregistreerd: 18-07-06

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:44

Het prikje van de verdoving doet idd meer pijn dan het boren, maar aangezien ik niks van de tandarts moet hebben, verdoofd ze eerst met een soort zalf mijn huid (tandvlees) (voelt heel koud aan) en dan pas het prikje, van voel je bijna niks meer (is een soort middeltje voor kinderen wel Haha! Bloos , maar het werkt wel...)

Edit : hallo zeg (@ het bericht je hiervoor) "ik denk dat ik verdoving zou nemen" : ik zou je anders wel heel dapper vinden als je dat zonder verdoving zou doen Haha! Bloos

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:49

Hmm, ja ik weet het eigenlijk wel zeker Clown . Ik moet dit dus voor het eerst doen, iemand die het ook meegemaakt heeft tussen de kiezen?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:55

jup en het doet even pijn maar het is zo over.
Die spuit doet meer pijn dan die boor vind ik!

malie
Berichten: 482
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:34

ik haat de tandarts, en heb altijd wat aan mijn tanden is het geen gaatje dan is het wel een wortelkanaalbehandeling. Nu moet ik voor mei 2007 naar het ziekenhuis voor mijn verstandskiezen Boos!:( ze moeten eruitgesneden worden, ze groeien namelijk scheef.
Dan heb ik 1000x liever een gaatje.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:57

AUW!!! Ik moest vandaag.. OMG, die prik deed echt pijn Verdrietig . moest vanochtend om half 9 en heb net even geslapen en de verdoving is wel minder geworden maar nu doet m'n mond wel pijn als ik hem open doe. Kan ik nu wel gewoon m'n tanden poetsen?

AlleJan

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Joure, FR

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:01

Gaatjes boren.. Of het pijnlijk is hangt volledig van de diepte van het gat af. Als het een ondiep gaatje is, zal je weinig/niets voelen, echter, als het een wat dieper gat is, zal de boor dichter bij je zenuwen komen, waardoor het vrij pijnlijk kan worden. Daarnaast schijnt verdoven erg vervelend te zijn, dus lekker zonder verdoving Vork

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:06

Nou ik ben wel verdoofd, ik weet niet wát die man allemaal deed maar het leek mij behoorlijk pijnlijk zonder verdoving Scheve mond .

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:07

het boren valt wel mee, alleen die rot verdoving vnd ik vervelend.

ach ja ik mag met 2 uurtjes mijn verstandkies laten trekken Haha!