4 verstandskiezen verwijderen onder Narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Re: 4 verstandskiezen verwijderen onder Narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:42

Ik ben onder algehele narcose geweest om ze eruit te laten halen, ook omdat ik angstpatient ben. Het hele circus inclusie intubatie en infuus.

Eerlijk gezegt heb ik 10x meer last gehad van de intubatie (was erg grof gebeurd, m'n hele keel lag open) als van de getrokken kiezen. Ik heb er geen spijt van; dit was de beste optie voor mij.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:21

Ik zie wel een beetje op tegen de pijn die ik heb na de operatie. Maar goed ik ben er dan wel in één keer vanaf natuurlijk!

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:34

daarom alles in 1x in plaats van 4

Ultra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:54

Ik heb ze ook alle 4 laten verwijderen in één keer. Ik had er totaal geen last van. Mijn wangen zijn ook niet erg dik geweest en al helemaal niet verkleurd.
Ik kon al vrij snel terug gewoon eten, en tanden poetsen ging met alle gemak.

Ik zou dus als ik van jou was helemaal geen bang hebben. Dit is toch bij iedere persoon anders.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:16

die van mij zijn nog steeds niet doorgekomen.. en die algehele narcose klinkt erg goed!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:37

Tulandro schreef:
die van mij zijn nog steeds niet doorgekomen.. en die algehele narcose klinkt erg goed!!

mag je wel helemaal verdoofd worden? ik heb een paar flinke prikken gehad, en was toen de 1e keer helemaal bang geworden.
heb me onderste verstandskiezen voor de vakantie laten weghalen.
(bovenste 2 waren allebei al getrokken)
eerst links onder omdat die het pijnlijkst was bij mij.

en moest 6 weken minimaal tussen zitten om de rechtse onder eruit te halen, maar kon niet meer kauwen dus kon die maandag daarop al bij de kaakchirurg terecht.
(zat een ontsteking, vandaar dat ik ook me eten niet meer kon kauwen Boos!)

tandenfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:51

MoonChloe schreef:
Maar_kl schreef:

Daar zit de verschil, onder narcose laten trekken = geen hamsterwangen Haha!

dat wist ik niet dat met narcose je wangen niet dik werden Clown
[/quote]
Volgens mij heeft het te maken met de stoffen die er dan in worden gespoten met de verdoving. Maar ik weet het niet zeker.
[/quote]

Dit is niet helemaal waar. Normaal wordt tijdens een narcose ook nog verdoofd. Dit voor de pijn. Wisten jullie dat als er gesneden wordt zonder verdoving dit duidelijk te zien is op de hart en bloeddrukmeter in de ok?????? Dit komt door de verschillende soorten zenuwen maar dat vind ik niet iets voor bokt om dat helemaal uit te gaan leggen. De zwellingen kunnen ook ontstaan na een ok.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:34

Bah, dat is dan zeker pas de laatste jaren onder narcose Boos!
Bij mij was het gewoon met plaatselijke verdoving, en dat was NIET fijn. (zacht uitgedrukt). weer er maar blij mee!!!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:20

Bij mij was de ene al door gekomen, heb de laatste dagen last gehad omdat de anderen door kwam. Maar nu is ie door, en het ziet er netjes, recht, mooi uit. Ik kan er ook gewoon goed bij met poetsen. Dus: is mijn vraag: moeten ze er áltijd uit? Want ik wil, zolang het niet hoeft met mijn tandartsangst ze niet aan mijn kiezen hebben friemelen !

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 03:16

LarissaXX Als je er geen last van krijgt hoeven ze er ook niet uit

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:08

Maar op het moment dat je er al een ontsteking hebt zitten, hoe klein ook, mógen ze er niet uit. Dan moet eerst die ontsteking bestreden worden (met antibiotica) voordat er gesneden mag worden.

Kortom, dat punt moet je vóór zijn. Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:03

Moeten ze nou altijd getrokken worden? Of alleen als ze gaan ontsteken? En hoe merk je dat dan?
Mijne zijn allemaal tegelijk aan het doorkomen nu [zijn nog onzichtbaar, maar de tandarts zag het op een foto], maar ik heb echt pijn in mijn kaken ervan, verder ook last van verkoudheid en verstopte holtes. Duidt dit op een ontsteking of hoort dat erbij?
Ik ben echt zo bang dat ze eruit gehakt moeten worden Nagelbijten / Gniffelen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:28

Bij mij zijn mijn verstandskiezen er ook uitgehaald onder algehele narcose, ik had in die tijd last van hyperventilatie zodra ik me ergens druk over maakte, dus toen is in overleg met de tandsrts besloten het onder algehele narcose te doen. Ik zou het weer doen als ik weer voor de keuze kwam te staan, maar besef wel dat er ook nadelen aan zitten!

Onder narcose gaan is echt een aanslag op je lichaam, ik dacht dat ik alles wel weer kon een dag erna, maar ben echt nog een week heel snel moe geweest! Als je onder narcose bent hoeft een kaakchirurg ook geen rekening te houden met wat voor jou op dat moment het prettigst is, je voelt er op dat moment toch niets van. Gevolg was bij mij dat ze mijn mond eigenlijk nét iets te ver open hebben getrokken om er goed bij te kunnen (heb een kleine mond, de tandarts heeft er ook altijd ruzie mee Tong uitsteken), ik heb daardoor echt lang last van mijn kaken gehad. Maar het ergste wat bij mij gebeurde (mensen die snel bang zijn kunnen beter niet verder lezen Knipoog) is dat ik tijdens de operatie even half bij ben geweest. Ik voelde alles (níet fijn!) maar kon niets bewegen om te laten zien dat ik het voelde. Gelukkig duurde dat maar heel even en kwam ik al snel nog iets meer bij, waardoor ik mijn tenen kon bewegen, toen hebben ze me gelijk weer plat gespoten Nagelbijten / Gniffelen Na de operatie was echt de hele onderkant van mijn gezicht bont en blauw, ik zag er niet uit! Mijn onderste 2 verstandskiezen lagen plat onder mijn andere kiezen, dus daar hadden ze het nogal moeilijk mee gehad, dat was te zien Knipoog

Toch zou ik het echt zo weer onder narcose doen, dat ik even een beetje bijkwam kan gebeuren, daar konden ze ook niets aan doen, en het duurde gelukkig maar heel even. Ik ben er niet banger voor de tandarts door geworden (was ook niet bang) en ook niet voor operaties. Het grote voordeel vond ik dat ik er niet 'bij' was terwijl het allemaal gebeurde, en dat ik er in 1x vanaf was. Ja

Edit: typo Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:41

Karin schreef:
Maar op het moment dat je er al een ontsteking hebt zitten, hoe klein ook, mógen ze er niet uit. Dan moet eerst die ontsteking bestreden worden (met antibiotica) voordat er gesneden mag worden.

Kortom, dat punt moet je vóór zijn. Haha!

ik had rechtsonder ook erge pijn met eten, dus toen had ik het ziekenhuis gebeld.
en de kaakchirurg heeft toen de verstandskies met ontsteking gewoon weggehaald Knipoog

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 11:57

Ja klopt ze doen het wel maar het is wel moeilijker verdoven. Dus de kans dat het pijn doet tijdens de behandeling is groter..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:00

Als je gaatjes in je verstandskiezen hebt worden ze ook getrokken, en daar door heb ik die van mij niet meer

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:33

chickey schreef:
Ja klopt ze doen het wel maar het is wel moeilijker verdoven. Dus de kans dat het pijn doet tijdens de behandeling is groter..

ze kunnen ook een verdoving bij spuiten hoor Knipoog
ten minste, dat zouden ze bij mij doen als ik het nog voelde Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:47

ik zou narcose kiezen heb ik ook gedaan duurt niet lang en heb nooit pijn gehad zelfs niet na de operatie Clown

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:42

Bij mij is het onder plaatselijke verdoving gedaan. Kreeg verdoving in m'n kaak enzo. Dus ja, ik zat met zo'n charmante Hamsterwang.
Volgens mij als bij mij m'n verstandskiezen in 1x waren gedaan was ik nog zo veel meer kiloos kwijt geraakt. Bij mijn laatste keer woog ik zo'n 10 kg minder. En de eerste keer viel 't wel mee.. Toen had ik lang niet zo'n last.. Maar ja, volgens mij is het bij iedereen anders.
En onder algehele narcose gaan, dat doe ik niet zo graag...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:27

Pfff morgen is het dan zover. Moet me om half 8 's morgens nuchter melden. Brr slaap al de hele week slecht en voel me niet echt fijn Scheve mond

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:35

chickey heel veel succes morgen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:11

Die van mij zijn er ook uit.
Maar dit moest vooral omdat ik over een jaar een kaakoperatie krijg.
Er moesten 4 gewone kiezen worden getrokken ( aan iedere kant 1) en 2 verstandskiezen (onder).
Deze waren nog niet doorgekomen maar zaten er al wel, en scheef.

Ik heb een volledige narcose gehad (met infuus enz enz).
Daarna heb ik het wel geweten, ik leek wel een hamster Clown
Ik kon bijna niet eten, want die hechtingen zaten ook weer van aan mijn wangen, voelde zo strak allemaal!

Daarna is 1 kant gaan ontsteken, bleek dat ik die gaten ook goed schoon moest houden....
Daar hadden ze mij niks van verteld, dus moest terug naar het ziekenhuis.
Nu is alles weer goed gelukkig!
In ieder geval succes!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:21

Heel veel succes, ben zelf ook doodsbang voor tandarts en injectienaalden.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:30

Bij mijn vriend zijn vandaag de laatste 2 eruit gesneden in het ziekenhuis, verdoofd. Half augustus de eerste 2. Hij heeft er niet superveel last van gehad, wel een beetje hamsterwang. Vandaag hadden ze die kiezen eerst geboord (?) en toen eruit gehaald en nu zitten er gaasjes in die er volgende week uit moeten ofzoiets. Hij had er niet zoveel last van vandaag. En hij moest vanavond pokeren, dus hij had al mooi een pokerface Haha!

Maar ik zou ze zelf ook in een keer eruit laten halen, dan ben je er vanaf. Ik heb ook grote schrik van zo'n tandartsbehandelingen.

Chickey, heel veel succes morgen, hopelijk valt het reuze mee voor je!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:48

Twee vriendinnen van mij hebben het zo laten doen, alle 4 in een keer onder verdoving. De draadjes moesten er nadien nog uitgehaald worden. Ze hebben wel wa blauw en opgezwollen gezien, en wa weinig kunnen eten maar voor de rest viel het mee.
Een andere vriendin heeft ze gewoon bij de tandarts laten doen, nooit nisk last gehad, ze kwam gewoon buiten bij de tandarts en stak een sigaret op. Maja zij gaat ook graag naar de tandarts.

Ik denk dat er bij mezelf zeker eentje zal uitmoeten omdat die scheef staat.

Oja en mijn zus heeft het een kleine twee jaar geleden ook laten doen onder volledige narcose, en is toen zwanger geraakt omdat ze niet wist dat antibiotica en pil geen vriendjes zijn...