Wat is dit!!??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

auuu

Re: Wat is dit!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:56

Wat zijn de verschijnselen?
De infectie begint vaak op een plaats waar de huid al beschadigd is (schaafplekje, krabplekje, eczeem). Er ontstaan enkele rode vlekjes en blaasjes met gele pus. De vlekjes kunnen samenvloeien en zich uitbreiden. Als een blaasje openbarst, droogt het in en ontstaat er een honinggele korst
dit lees ik er net over, zou kunnen dus.. Had een wondje eerst. Soa is bijna niet mogelijk maar ben zo ontzettend bang dat ik er misselijk van ben, en amper kan slapen! Voel me erg ongemakkelijk bij mijn vriend, hij stuurde me nog een smsje dat hij zich zorgen maakte en zich steeds afvroeg waar ik me niet lekker over voel. Ik kan het gewoon niet zeggen! Ik kan het gewoon niet omdat ik er zelf van walg, en ik schaam me en ik wil hem niet kwijt!

Ik wil me ook laten testen, maar als het geld kost ben ik de banketstaaf!!!! Wat nu? Ik wil wel gaan maarja..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:00

Het werkt zo bij de dokter dat (wij iig niet) de mensen nooit de rekening zien.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:02

Meis en nu geef je jezelf een gigantische schop onder je hol sta je op en raap je jezelf weer even bij elkaar. KOM OP!
Zoals eerder gezegd, soa's zijn te genezen (buiten aids maar denk niet dat je dat hebt). Dus nu kappen met zeuren en je gaat woensdag gewoon naar de dokter punt uit.

Als je niet gaat trommel ik de rest van bokt op en gaan we je persoonlijk brengen begrepen!!!??

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:02

kamaron schreef:
jouw huisarts heeft een zwijgplicht ook ten aanzien van je ouders (tenzij je jonger bent dan 18 meen ik)

nee hoor.
Ik was toen ik op school zat (17) vaak ziek en de school vroeg om een doktersverklaring.
Ik zei het tegen de dokter en hij moest erg hard lachen en zei dat de school niet goed bij hun hoofd was.
Hij zei toen lachend: Ik mag nog geen eens een doktersverklaring geven aan jou moeder zonder jou toestemming, laat staan dat zij er een krijgen.

bericht gewijzigd.. hele domme typfout!
Laatst bijgewerkt door Joyce1988 op 31-07-06 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:04

Weet hij het wel??? zojah vertellen als hij egt van je houd steund hij je daarin en blijft ie bij je anders is hij je niet waard !!!!

ik d8 dat een arts ZOWIEZO zwijgplicht heeft als jij iets niet wil vertellen hoeft dat niet hij is een vertrouwenspersoon,....

Super veel Sterkte !!!

Liefs *

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:04

dan heb jij vreemde dokter, want zo'n gek verzoek is het niet van de school, en trouwens wist hij dat je veel ziek was? Want als je elke keer voor een verkoudje thuis blijft mag hij idd geen doktersverklaring tekenen. Niet aanvallend bedoeld, maar sta gewoon ff raar te kijken.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:07

Ja dat wist hij, maar hij vond het niet nodig om een doktersverklaring aan school te geven. Hij zei ook: Laat de school maar bellen, zal ik ze uitleggen waarom ze het niet krijgen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:07

contessa schreef:
Zie dat je mensen op bokt in een ander topic oproept om te reageren of ze een SOA hebben. Sla je nu niet een beetje door ?. Nors opkijken Wat je hebt is waarschijnlijk iets heel onschuldigs maar voor de zekerheid toch even checken omdat een SOA van invloed kan zijn op de vruchtbaarheid. Meid toch, herroep jezelf eens goed !. Je zult wel vaker voor hetere vuren komen te staan. Weet je, mijn moeder zei altijd : MEN LIJDT MEER VAN HETGEEN MEN VREEST !. Dit is echt zo hoor. Kom op en pak jezelf eens goed aan !!!.

Mijn woorden.. Helemaal mee eens!

Je doet net of je morgen dood gaat ofzo..
Als je nou *grote vloek* toch zeker weet dat je niet aan een Soa kan komen
waarom fok je jezelf er toch zo over op..
Geef jezelf een grote schop onder je kont en hou er over op..
Ga gewoon naar de dokter, zonder zeuren over rekeningen of zwijgplicht.
Als je echt zo erg 'ziek' zou zijn zou je daar helemaal niet over denken, maar gewoon gaan zonder zeuren. Omdat je wil dat je beter word.

Dan had je moeten zorgen dat je vandaag of morgen terecht kon bij de dokter..
Nu zit je jezelf alleen maar meer en meer gek te maken..

Hoe oud ben je eigenlijk?

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:11

gewoon naar de huisarts gaan, die heeft zwijgplicht. Je kan ook met de huisarts overleggen hoe jouw ouders er niet achter komen

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:12

ik ben 15..

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:12

Je kunt ook naar de Rutgersstichting, tenminste zo heet dat (of met 1 s.) Daar doen ze ook veel telefonisch omdat veel mensen het probleem hebben als jouw...
Moet je even op internet zoeken. En zwijgplicht en rekeningen, Je schaamt je toch niet voor je ouders??

Succes... Ik zou liever wel gaan als het erger word, straks is het iets (weetikveelwaterg) en dan heb je spijt dat je zo laad naar de dokter ging. Even over je 'angst' heen zetten...

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:25

Hai,
Ik reageer even via het account van een vriendin omdat ik het zelf geen heb (en nee dit is niet zo'n jaaa jaaa smoes :p)

Ik heb het zelf ook gehad.. Ik kreeg een jaar of 4 geleden ineens last van blaasjes tussen mn benen en rond mn vagina. Net als jij kon het bijna geen soa zijn, had al geruime tijd geen sex met iemand gehad op dat moment..

Ik dacht dat het wel weer over ging en moest net dat weekend op de camping aan het werk (pinksteren).
Tijdens dat weekend werden de blaasjes steeds groter en kreeg ik er ook 2 hele grote aan mijn been. Ik kon bijna niet meer lopen zo'n pijn deed het. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk naar de dokter gegaan en deze vertelde mij dat ik een vaginale infectie had. Het had dus NIETS met een soa te maken. Dit kwam vaker voor vertelde hij me. En kon veroorzaakt worden door bijv, wrijving van maandverband, ondergoed (dat niet van katoen was) of warmte van het lichaam met een binnengekomen bacterie.
Als ik jouw verhaal zo lees heb jij last van hetzelfde...

Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken... het is een vervelende kwestie dat wel ja... een aantal dagen rust houden (met lopen) en een zalfje smeren.. en dan net zo lang wachten tot het weg is... dit duurt ongeveer een week (bij mij tenminste) Mijn been duurde langer maar die was ook erg groot...

Maar goed, veel succes morgen (toch?) en we lezen het vast nog wel hier...

Groetjes Annelies

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:30

Dankje! Je stelt me enorm gerust, ik weet wel dat ik me niet zoveel druk moet maken.
En voor de mensen die me een aansteller vinden: Dan vinden jullie het maar zo, als ik me toch ontzettend moeilijk erbij voel, en als ik me er heel erg voor schaam en me druk maak over wat het is.. wat kan ik eraan doen? Ik vind het moeilijk naar de dokter te gaan, ik doe het toch. Dat is voor mij al een hele stap. Omdat ik dacht dat ik een soa had, wilde ik absoluut niet dat mijn ouders er iets van wisten. Daarom deed ik zo moeilijk, bij zo'n infectie is dat wel eventjes iets anders!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:36

auuu schreef:
Ik ga er ook heen.. Ik durf het niet aan iemand te vertellen, zelfs niet aan mijn beste vriendin. Juist nu ik mijn vriend zo hard nodig heb, kan ik het hem echt niet vertellen. Zit ontzettend in de knoop met mezelf. Denk achteraf dat die muggenbult, ook geen muggenbult was. Als ik plaatjes kijk op internet, ben ik opgelucht omdat ik er veel zie die er helemaal niet op lijken, maar sommige wel en dan flip ik. Snap er niks van. Met mijn oude vriend ben ik wel verdergegaan, maar niet het. En dat is al zo lang geleden dat dat haast onmogelijk is! Ik snap het niet, maar ben blij als ik woendsdag geweest ben

Ik wil je niet bang maken, maar bij veel soa's zie je de eerst symptonen ( ? )
pas na een paar maanden..

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:37

Weet ik, Alleen dat was echt al lang geleden, verder is dat een hele kleine kans! En ik heb nooit symptomen gehad verder, en bij de meeste soa's (op aids na) beginnen de verschijnselen eerder

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:41

auuu schreef:
Dankje! Je stelt me enorm gerust, ik weet wel dat ik me niet zoveel druk moet maken.
En voor de mensen die me een aansteller vinden: Dan vinden jullie het maar zo, als ik me toch ontzettend moeilijk erbij voel, en als ik me er heel erg voor schaam en me druk maak over wat het is.. wat kan ik eraan doen? Ik vind het moeilijk naar de dokter te gaan, ik doe het toch. Dat is voor mij al een hele stap. Omdat ik dacht dat ik een soa had, wilde ik absoluut niet dat mijn ouders er iets van wisten. Daarom deed ik zo moeilijk, bij zo'n infectie is dat wel eventjes iets anders!

Het is niet dat ik je een aansteller vind en tuurlijk is het vervelend, maar je moet er niet helemaal ingaan zitten, dat is niet goed, daar wordt je alleen maar depressiever van. Snap je? Vandaar mn reactie.

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:43

Ik snap het wel, maarja.. zag het allemaal even niet meer zitten. Ik maakte me overal zorgen over, nu is dat al een heel stuk minder. Als ik naar de dokter geweest ben, en het is een infectie of iets dergelijks, (wat het waarschijnlijk is als ik de reactie lees van Seraja) vertel ik het mijn ouders, en dan maakt mij die rekening ofzo ook niet meer uit. Dan is het niets om voor te schamen toch Lachen

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:46

Heey meid,,

Heel veel suces bij de dokter.
Ik duim voor je dat het niets ergs is. Lachen
Ik hoop de rest van bokt ook. Knipoog

Groetjes Aster_Lover

enne,, maakje niet te druk Ach gut

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:46

auuu schreef:
Ik snap het wel, maarja.. zag het allemaal even niet meer zitten. Ik maakte me overal zorgen over, nu is dat al een heel stuk minder. Als ik naar de dokter geweest ben, en het is een infectie of iets dergelijks, (wat het waarschijnlijk is als ik de reactie lees van Seraja) vertel ik het mijn ouders, en dan maakt mij die rekening ofzo ook niet meer uit. Dan is het niets om voor te schamen toch Lachen

Juist...
Ik moet bekennen dat ik ook iemand ben die zich dan heel erg druk maakt, en die omperking die ik nu richting jou plaatste.. die krijg ik dan van mn mams, en dat wil wel eens helpen om weer helder na te denken.

Sterkte verder!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:54

Gewoon even afleiding zoeken tot woensdag, zo veel gaan stressen heeft geen zin, je kunt er nu toch niks aan doen wat je ook hebt..

Volgens mij zijn er ook wel soa's waar je geen symptomen bij hebt hoor, maar wie weet is het ook wel gewoon een vaginale infectie ja.

De dokter heeft wel zwijgplicht, maar ik weet niet hoe dat zit als je onder de 16 bent. Ik denk haast wel dat daar ook een regeling voor is hoor! Gewoon even aan de dokter vragen. Veel succes woensdag, maak je niet te druk! Ach gut

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:04

ik weet op het moment niet wat ik nog kan zeggen. ik wens je voor woensdag heel veel sterkte

meid, toi, toi, toi

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:41

Over die zwijgplicht nog even. Een huisarts heeft idd gewoon zwijgplicht. Mits je ouder bent dan 12 jaar (ja echt waar Knipoog ) Tot 12 jaar heeft de huisarts dingen met je ouders te overleggen na die tijd mag hij het niet eens vertellen, tenzij jij daarmee akkoord gaat! Veel succes woensdag ik denk dat het allemaal wel mee valt Ach gut

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:49

herpes kun je op een heleboel manieren krijgen, niet alleen via sex.
Misschien was die mug wel besmet, had die voor jou iemand met herpes geprikt. (ik weet serieus niet of dit mogelijk is, maar is misschien een optie?)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:08

Het valt vast allemaal hartstikke mee. Stomme tip misschien, maar ik zeg altijd maar tegen mezelf: 'over vijf jaar lach ik erom en over tien jaar ben ik het vergeten' dus met andere woorden; achteraf valt het vaak allemaal wel mee. Succes in ieder geval!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:44

Ohw dat van zwijgplicht was dus vanaf 12 jaar. Dat probleem heb je dan in ieder geval al niet meer!