Microgynon 30 en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Microgynon 30 en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:19

Tja, geen enkele pil beschermt je voor 100% hè, er blijft altijd een kans bestaan dat je toch zwanger raakt. En het menselijk lichaam zit verdomd ingewikkeld in elkaar en de één reageert anders op hormonen dan de ander. MG is inderdaad geen al te zware pil. Ik heb hem jaren geslikt en ik merkte gewoon aan alles dat hij goed zijn werk deed (altijd stipt op tijd ongesteld, nooit doorbraakbloedingen gehad, dat soort dingen). Ik was me er echter wel van bewust dat de kans nog steeds aanwezig was natuurlijk. Mocht je twijfelen over de werking dan zou ik dat even met je arts overleggen, misschien zijn er andere mogelijkheden.

En misschien een dooddoener, maar om te zorgen dat de kans zo klein mogelijk is kun je altijd nog condooms erbij gebruiken, ik ken best veel mensen die dat doen (ook binnen een vaste relatie). Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:29

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ikw eet dat geen enkele pil 100% veilig is, maar het is toch raar dat de verloskundige er niet van opkijkt en zegt dat dit vaker gebeurd bij deze pil!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:52

Lu.llig.

Maar 99% betrouwbaar. Dus in principe wordt er 1 op 100 zwanger door de pil heen. Dat is best veel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:27

Bealy schreef:
En misschien een dooddoener, maar om te zorgen dat de kans zo klein mogelijk is kun je altijd nog condooms erbij gebruiken, ik ken best veel mensen die dat doen (ook binnen een vaste relatie). Lachen

Ja, dit doe ik ook.. dan heb je toch wel mits er niks misgaat met het condoom, zo'n 100% bescherming. En ik heb overigens gewoon een vaste relatie, maar heb nu nog geen geld en tijd om een kind te krijgen, dus ik ben daar best wel streng in.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:04

HE Charos, gaat het goed nu, al beetje aan het idee gewend? Hoever ben je nu inmiddels?

Een vriendin van mij slikte ook de microgynon en is tot 2 keer aan toe zwanger geraakt dwarsdoorheen (bij de laatste keer zwanger raken sliktte ze andere pil overigens)! Ontzettend vruchtbaar. Bij de eerste keer kreeg zij een miskraam na ruim 4 maanden. Ze wist niet eens dat ze zwanger was, want kreeg wel kleine bloedingen, enorm pijnlijke krampen en raakte totaal in paniek toen ze die miskraam kreeg. Overgestapt nadata lles weer normaal was op andere pil en ja hoor, nog geen jaar later weer zwanger. Hier heeft ze gekozen voor een abortus, dit omdat zij nog 18 moest worden en haar situatie er totaal niet was om een kindje op te voeden..
Inmiddels is heeft ze nu een dochtertje van anderhalf en is zij 23 jaar.

Veel geluk met je zwanerschap.

lovemangga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:16

toen ik de m30 slikte, werd ik na een half jaar elke 2 weken ongesteld, niet leuk dus!
inmindels heb ik 4 verschillende pillen gehad Rolleyes en slik nu de Yasmin.
ben hier erg tevreden over, slik het nu een jaar ofzo.
wanneer ook deze niet goed blijkt te werken bij mij (ik had veel last van bijwerkingen)
gaat de dokter kijken naar een andere oplossing, maar voorlopig hoeft dat nog niet Clown

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:24

ik heb met heel wijde ogen en open mond dit topic gelezen. Ik had femodeen dit is de allerlichtse pil. (volgens mij ben ik dan onvruchtbaar).
Maar jeetje jongens hoeveel zijn er hier zwanger geweest?????Allemaal abortus gedaan???Dat is ook niet even zomaar iets, dat kan je je rest van je leven blijven achtervolgen! Als jullie met zoveel man zijn, zou ik toch eens gaan denken om idd de fabrikant aan te klagen hoor!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:51

Fabrikant aanklagen helpt niks, ik een een vriendin (door dezelfde pil heen zwanger geworden) hebben het geprobeert, ze zeggen glashard, als je geen kind wil hebben moet je geen sex hebben of met een condoom erbij vrijen.
En ik vind dat ze gelijk hebben!
Ik heb trouwens het kindje gehouden, ik en mn vriend waren er beide klaar voor.
Nikita is inmiddels alweer 4 maand!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:01

Ik slik ook de Rigvidion (M30) en al 5 jaar zonder problemen. Thank god. Moet er niet aan denken. Een vriendin van mij is wel zwanger geworden met M30. Ik heb ook wel het idee dat sommige een pil vergeten en dan het gooien op dat de pil niet goed werkt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:12

xXGRIETJEXx schreef:
Fabrikant aanklagen helpt niks, ik een een vriendin (door dezelfde pil heen zwanger geworden) hebben het geprobeert, ze zeggen glashard, als je geen kind wil hebben moet je geen sex hebben of met een condoom erbij vrijen.
Ik heb trouwens het kindje gehouden, ik en mn vriend waren er beide klaar voor.
Nikita is inmiddels alweer 4 maand!

klopt het niet doen is het enigste wat 100% veilig is

ook ik meerdere keren door d pil heen , en ja braaf elke avond op het zelfde tijdstip en igv medicijnen of ziek zijn deden we het gewoon niet
dus maar met pil en condoom
uh tja mijn kleine is ondertussen 7 ,

maar de pil heeft wel meer "leuke" bijwerkingen

blijf erbij dat ik vind dat die te gemakkelijk word voorgeschreven
met een te slechte voorlichting

ik denk dat mits juist gebruikt het condoom in combi met zaaddodend glijmiddel het veiligst is op elk denkbaar gebied

ts -> hoe ver ben je ? wat ga je doen ? hoe ben je der nu onder?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:19

hmmm, ik ben op mijn 13e ofzo begonnen met de microgynon 30, en pas op mijn 18e overgeschakeld naar Mercilon, en en 2 jaar terug over naar de Nuvaring, welke NOG minder hormonen heeft dat die pillen. (ben nu 28)
en toen ik de pil nog slikte, heb er vaak eens een overgeslagen, en was niet echt netjes ermee. Maar nog nooit zwanger geraakt!

Ik zal dus wel onvruchtbaar zijn Sigaar

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:24

ikke24 schreef:
ik heb met heel wijde ogen en open mond dit topic gelezen. Ik had femodeen dit is de allerlichtse pil. (volgens mij ben ik dan onvruchtbaar).
Maar jeetje jongens hoeveel zijn er hier zwanger geweest?????Allemaal abortus gedaan???Dat is ook niet even zomaar iets, dat kan je je rest van je leven blijven achtervolgen! Als jullie met zoveel man zijn, zou ik toch eens gaan denken om idd de fabrikant aan te klagen hoor!

Ik slik al 8 jaar FEMODEEN.
Geen zwangerschappen of wat dan ook. Ik slik wel naukeurig. En bij voorgeschreven antibiotica even extra voorzorgsmaatregelen.
Ik heb ook geen vervelende andere bijwerkingen van deze pil. Maar wist ook niet dat hij zo licht was.
Ben ook amper voorgelicht is gewoon voorgeschreven en ben nooit meer veranderd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:27

Ik heb microgynon, ontieglijk spastische darmen en ben nog nooit stiekem zwanger geraakt... heb hem al 5 jaar

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:29

vervelende lichamelijke bijwerkingen op kort termijn zet iedereen wel aan het nadenken

minder leuke bijwerkingen op lang termijn hoor je zelden iemand over nadenken

en een der grootste nadelen is dat of de pil goed bij jou werkt weet je pas als die het niet doet ..en daar hoef je dus niet ziek voor geweest te zijn

nadeel is ook vaak dat men er niet snel achter komt
sommige mensen houden wel bloedingen al zijn het lichtere
of slikken door (soms zelfs 3 maanden en altijd)waardoor ze iet merken dat er iets fout zit/niet ongesteld worden

als je bij 4 maanden zwangerschap pas weet dat je zanger bent ben je ook te laat om er over natedenken , ben geen grote voorstander van abortus maar soms is het zeker in het balang van het kind wel beter

vraag me af hoe het met ts is
Laatst bijgewerkt door nickyu op 30-07-06 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:30

Zo! Ik schrik hier wel van! Ik slik nog geen jaar de Mg30 maar ben nu wel bang dat t bij mij gebeurd ik heb namelijk gelukkig Bloos veel sex en ook als ik een stopweek heb dus ben ik altijd beetje bang..??

Houd je de Baby?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:36

Toen ik een relatie had, zat ik stiekem ook elke maand van zou ik t wel worden? Want een meisje uit me klas kwam er ook pas 3 maanden later achter dat ze door de pil heen zwanger was geworden.
Iedere maand zit ik daardoor in de stres, zelfs af en toe stiekem als ik t niet heb gedaan Bloos . Is een spiraaltje veiliger dan?..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:38

Ik ben daarbij ook nog eens super super licht ongesteld... wordt je ook niet echt geruster op Verward

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 15:59

Ja de baby houd ik, ik ben 10 dec. uitgerekend.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:41

IK heb ook de MG...maar..had eerst de tryganon(ofzoiets)maar daar kreeg ik last van maar na 3 maanden krijg ik ook weer last van de MG*slikte ik voor de Try...om gek van te worden..

Kan je bijv ook als bijwerking krijgen het last hebben van je blaas?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:45

Ik ben ook door de Microgynon 30 heen zwanger geraakt en ben 21 januari uitgerekend.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:46

Mag ik misschien vragen aan diegene die MG gebruiken..wat hebben jullie als bijwerkingen(als jullie die hebben)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:47

Ik slik microgynon 30 en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen Lachen

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:48

Ik ga toch is mijn pil nakijken geloof ik...

Maar Charos en Suzanne F; Gefeliciteerd in dat geval!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:55

Ik heb hem 7 jaar geslikt, nooit bijwerkingen gehad.

xXGrietjeXx schreef:

Vind ik ook wel hoor, je weet dat de pil je niet voor 100% beschermt en er zijn nog aanvullende maatregelen die je kunt nemen. Sowieso, er zijn betrouwbaardere methodes dan de anticonceptiepil.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:16

roosje84 schreef:
Mag ik misschien vragen aan diegene die MG gebruiken..wat hebben jullie als bijwerkingen(als jullie die hebben)

Ik heb geen bijwerkingen gelukkig.. alleen sinds ik aan de pil ben heb ik meer pijn van me ongesteldheid wat ik voorheen nooit had maar geen bijwerkingen waarvan ik zou zeggen dat ik de pil zou afraden