Het fanatieke sporters topic!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Het fanatieke sporters topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:17

Hey hier is het topic. Was het de afgelopen paar dagen aan het zoeken geweest, maar heb het niet kunnen vinden Haha!

HeissesEisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:34

Ik doe aan powerliften Haha!

Ik ben benieuwd of jullie weten wat dat is Vork
Het is btw geen gewichtheffen...we gebruiken wel dezelfde halter maar de oefeningen zijn minder technisch dus gaat het meer om kracht maar techniek is toch ook wel belangrijk...
Voor wie het interesseert:
http://www.powerliftingbond.nl/

Ik ben Bianca van Beugen nu 6de van NL en onlangs 3rde in mijn klasse op de Westeuropese kampioenschappen...voornamelijk vanwege gebrek aan concurrentie hoor Tong uitsteken

Maar ik ben best fanatiek ja,ik train 3-4 keer per week 1,5 tot 3 uur( 3 uur vind ik zelf ook lang hoor ik hou het liever korter) en als het 35 graden is ga ik echt niet lichter,behalve als het niet anders kan omdat het gewicht van al het zweet uit mn handen glijdt Haha!

Het valt wel niet mee om daarnaast ook nog 2 paarden fatsoenlijk gereden te krijgen...
Dat ik paarden besla is volgens mij goed voor mijn deadlift Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:40

Ik was heel fanatiek maar daar is eenbeetje de klad in gekomen.

Ik heb een eigen paard dat ik 6 keer per week fanatiek train en daarnaast ging ik nog 4 keer per week naar de sportschool om mijn conditie op peil te houden. Sinds een paar maanden heb ik er een 2de paard bij en trek ik het lichamelijk echt niet om daarnaast nog zo veel te sporten. Verder heb ik ook nog een job voor 90% dus ik kom tijd tekort.
Het 2de paard is drachtig dus als het goed komt komt er in mei een veulen. Ik denk dat ik vanaf februari het sporten voor mezelf weer langzaam ga opvoeren zodat ik lekker in conditie blijf.

Het sporten vind ik geweldig om te doen maar natuurlijk is paardrijden veel leuker, en daarmee blijf je ook wel lekker in vorm hoor Lachen

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:38

telt 14 uur in de week paarden rijden ook mee? Koe

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:27

Wat ik me eigenlijk afvraag, ik ga beginnen met hardlopen.
Hoe lang van te voren mag ik bijvoorbeeld niet eten als ik begin met hardlopen. één uur? (Denkend aan pijn in de zij enz.)
Of erna eten? Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:28

Ik doe aan denksport.. telt dat ook? Schijnheilig Haha!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:27

hahaha!! doe ik idd ook..zweedsepuzzels enzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:31

TheSam schreef:
Ik doe aan denksport.. telt dat ook? Schijnheilig Haha!

Uiteraard!! Drie uur fanatiek Sudokuen is topsport! Haha!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:56

Ik ga vanavond weer ff sportscholen, eerst een uurtje aerobicen en dan een uurtje steps Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:24

ik ben gister weer lekker afgebeuld op de zwemtraining, ja de trainer gaat er goed tegenaan zo in het nieuwe seizoen. Maar als ik dat hier zo lees, moet ik toch nog iets meer aan sport gaan doen Haha! om een beetje tot de echte fanatiekelingen te horen Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:11

auk schreef:
ik ben gister weer lekker afgebeuld op de zwemtraining, ja de trainer gaat er goed tegenaan zo in het nieuwe seizoen. Maar als ik dat hier zo lees, moet ik toch nog iets meer aan sport gaan doen Haha! om een beetje tot de echte fanatiekelingen te horen Haha!

als je zelf vind dat je veel aan sport doet, ben je ook een fanatiekeling Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:40

neuh ik vind niet dat ik veel aan sport doe Haha! ok ik ben dus geen fanatiekeling Haha!

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:55

ik ga sportopleiding doen Cool sport en bewegen bij inholland Haha! heb ik eergister besloten Tong uitsteken en moet maandag al beginnen...

elke dag paar uur les en dan sporten denk ik Haha!

heb er wel zin !! word ik nog fanatieker Tong uitsteken Tong uitsteken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:13

Topic weer eens teruggevonden.
[Al ben ik op het moment in mijn ogen niet zeer fanatiek. Tong uitsteken ]

Citaat:
Hoe lang van te voren mag ik bijvoorbeeld niet eten als ik begin met hardlopen. één uur? (Denkend aan pijn in de zij enz.)
Of erna eten?

Test it! Knipoog
Als ik hard ga trainen, eet ik een paar uur van tevoren niets zwaars meer, alleen banaan bijvoorbeeld voor energie. Als ik wel veel eet, krijg ik enorm last van mijn buik, misselijk, enz. Toch, dit ligt voor iedereen anders, dus kan ik lastig wat over zeggen. Je merkt het vanzelf. Knipoog
Als je gaat beginnen vanaf het startpunt, zeg maar, is voeding nog wat minder belangrijk. Zorg dat je langzaam loopt en rustig opbouwt, dat is het belangrijkst!

Als je nog vragen hebt, kun je me altijd een pb sturen! Lachen

Succes!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:31

Naja, omdat het nu vakantie is sport ik niet zoveel, maar vanaf aankomende week moet ik er toch maar weer tegenaan. Haha! Eerst nog een trainingsweek (tennis) en daarna moet ik weer naar school.
Dat word minstens 2 en half uur fietsen per dag, alleen al naar school. Als ik ga tennissen of naar de manege ga is het minsten 3 à 3en half uur.
Ik tennis minstens anderhalfuur per week (1 training). Maar meestal nog wel vaker, ligt alleen net aan het weer en de tijd. Binnenkort (over 5 week) wordt het in ieder geval 1x een training van anderhalf uur samen met m'n broertje. En 1x een training van anderhalf uur met 7 jongens. Nagelbijten / Gniffelen Even dat tempo opvoeren. Haha!
Verder rijd ik nog af en toe, mara dat is op het moment wat minder, helaas.
Verder cross ik nog wel is op de crosstrainer meestal een half uur per keer, op een redelijk tempo.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:09

Marchador schreef:
Of erna eten? Lachen

'Officieel' moet je 2 uur wachten eigenlijk. Ik weet niet wat er gebeurd als je dat niet doet. Haha! Je kunt beter daarna eten. Ja

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:10

Oo, ik vergeet mijn verhaal. Ik ben zelf ook redelijk fanatiek. Ik hockey zo'n 3 keer de week, en iedere training, 20 minuten loopwerk. Verder rijd ik 4 keer de week paard. En golf ik 1 keer de week. Ik pak regelmatig de wielrenfiets, en ga afentoe wat lopen of fitnessen. Haha!
Zo, druk leventje inderdaad. Ja

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:24

Volleybal:
1x per week trainen en 1 wedstrijd

Racefietsen:
In de vakantie ongeveer 4/5x per week, door de week 3x per week ongeveer. Rondjes van 50 - 80 km met gemiddelde van 35 - 40 km/u

Fietsen naar school:
15 km heen en 15 km terug

Mountainbiken:
Niet meer zoveel, heel af en toe nog even door het bos crossen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:43

ik doe paardrijden, tennis, rope skipping en windsurfen.

heb in 10 dagen tijd 35 uur op m'n surfplank gestaan.
Rope skipping heb ik een heel jaar door 3 uur in de week gedaan. Nu in de zomer is er nooit.
Hmmm... tennis lag dit jaar wel wat stiller dan anders. 1 uur in de week.
en paardrijden 2 x in de week

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:46

Iedere dag naar stal fietsen en terug. Is dat ook sport? Haha!
Heen en terug is ongeveer 27 km. Paardrijden dan natuurlijk nog en zit in de sportklas waar ik 4 uur per week gym heb en buiten school ook nog andere dingen doe, duiken en in de winter bijvoorbeeld skieen.
Zit er aan te denken om nog naar de sportschool te gaan, maar wat kost dat wel niet tegenwoordig?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:53

Ik rijd elke dag paard, vaak 2 per dag.
Ik zwem 2 keer per week heel fanatiek (waterpolo) en 1 keer per week waterpolo wedstrijd. In de zomer ga ik buiten de zwemtrainingen ook zelf nog 2 keer trainen, dan zwem ik 80 baantjes.
Ik ben ook nog een tijdje lid geweest van de sportschool, ging dan nog 4 avonden per week sporten. Eerst een uur fitnessen en dan 1 of 2 lessen van Less Mills. Kvond vooral BodyJam en B-kick erg leuk. Maar ik ben ermee gestopt, omdat ik het te duur vond en het heel veel tijd in beslag nam.

Heb ook altijd fanatiek hardgelopen en gewielrent, maar dat staat nu even op een lager pitje, omdat de triathlon alweer voorbij is. Begin in februari daar weer mee.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:09

Ik doe aan paardrijden elke dag. Daarnaast doe ik een sportopleiding waar dus alle sporten in voorkomen-> spel sporten(voetbal, hockey, volleybal enz.), turnen, atletiek, zwemmen, Bewegen op muziek en judo. Daarnaast als ik energie over heb dan even lekker hardlopen. Al heb ik net een maand geleden gehoort dat dat eigenlijk niet goed is voor mijn rug aangezien mijn wervels daar niet goed tegen kunnen en ik er dan soms last van krijg Huilen . Maar het is zo fijn om te doen. wordt ik helemaal happy van als ik klaar ben. Verder ben ik net gestopt in de sportschool(moest ik doen voor de rug maar heeft geen nut) omdat ik daar niks aan vind en ga ik 2 keer in de week klimmen. Dat mede voor mijn opleiding waar ik doe komende tijd veel aan klimmen, kajakken, hiken en mountainbiken doe. Dus sport op en top Haha! .
En natuurlijk elke dag wandelen met de hond Knipoog .

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:39

Ik doe aan niks Haha! Maar ik ga morgen kijken bij Groningen Atletiek of dat wat voor mij is en op zondag neem ik een proefles dansen. Ik zou echt super graag leren duiken, surfen, waterskieen etc. Maar ik zou niet weten waar en bovendien is het nu al flink koud...

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:52

Tjah een jaar geleden ja toen was ik sportverslaafd.
Ik liep ongeveer 4 keer in de week hard, fietste 1,5 uur op een dag naar school en terug en reed paard 1 keer in de week. Als het mooi weer was ging ik er ook nog bij skeeleren. Dus ik had een flink programma.

Je snapt wel dat dit niet heel goed is dus ben ik nu al een jaar geblesseerd en doe ik tot mijn grote verdriet alleen nog aan paardrijden en fiets ik nog naar school. Nou dat merk je meteen. Mijn conditie is minder en mijn gewicht hoger. Het wordt tijd dat ik echt weer ga sporten maar ik heb nu nog fysiotherapie en helaas zit er nog niet heel veel verbetering in. Dus even wachten tot mijn benen het weer kunnen houden.

BTW leuk topic dit!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:54

ben ook fanatieke sporter in de gevechtsport dan
ik doe karate en kung fu en vind het heerlijk. Wel gaat toch men voorkeur naar kung fu.
Die bewegingen enzo. ik doe vier uur kung fu en drie uur karate Haha!

motosport doe ik ook telt dit Clown